Dvomotorni el. model
Moderator: Pisaneli
Dvomotorni el. model
Lep pozdrav
Načrtujem dvomotorni model z brezkrtačnima motorjema. Celotno letalo pa mora biti čim lažje. Zanima pa me, kako se izvede vezava dveh elektromotorjev. Ali se oba veže na isti krmilnik ali je potreben krmilnik za vsak motor posebej in se za vsak motor uporablja tudi svoj kanal.
Zanima me tako zaradi teže kot zaradi cene izdelave.
Načrtujem dvomotorni model z brezkrtačnima motorjema. Celotno letalo pa mora biti čim lažje. Zanima pa me, kako se izvede vezava dveh elektromotorjev. Ali se oba veže na isti krmilnik ali je potreben krmilnik za vsak motor posebej in se za vsak motor uporablja tudi svoj kanal.
Zanima me tako zaradi teže kot zaradi cene izdelave.
Nevem za brezkratačne... ampak krtačne motorje se pa da sigurno vezati na en regler. Poznam enga, ki dela model vojaškega visokokrilca. V načrtu je priporočen naslednji pogon: 4x speed 280 + 1 (mislim da 18A)regler + še eni bolj mini lipoti + nevem kakšni propi.
No uglavno za krtačne se da! Sicer tukaj ni za 2 motorja, ampak ok
No uglavno za krtačne se da! Sicer tukaj ni za 2 motorja, ampak ok
Lp Andraž
modelarstvo je ta bol':D/ - Bolje izpast glup nego iz aviona.
modelarstvo je ta bol':D/ - Bolje izpast glup nego iz aviona.
- BostjanPerdan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 412
- Pridružen: 12 Feb 2003, 01:00
- Kraj: Golnik, EU
Tudi brezkrtačne motorje se da vezati na en sam krmilnik, možna je le paralelna vezava motorjev (amperaža se podvoji) ... ni pa nujno, da bo zadeva funkcionirala tako kot bi želeli.
Druga varianta je uporaba dveh krmilnikov, ki se povenežeta na EN sam kanal preko Y-kabla.
Druga varianta je uporaba dveh krmilnikov, ki se povenežeta na EN sam kanal preko Y-kabla.
Lep pozdrav,
Boštjan Perdan
AK Kranj
Boštjan Perdan
AK Kranj
Z krtačnimi motorji in reglerji se lahko igraš skoraj po mili volji.
Pri brezkrtačnikih se boš ob prvi napaki grdo upekel!
1.) Nikakor dveh motorjev na en regler, ker vse skupaj bolj ali manj zbluzi. Posebej moderni več polni motorji (Mega, Typhon, Plettenberg, Neu Motors...) ti znajo dat bage in lahko takoj skurijo regler.
2.) Dva motorja vsak z svojim reglerjem načeloma deluje, vendar mora biti vse 100% brezhibno, motorja in reglerja morata biti enaka in po možnosti iz iste serije, če je le mogoče naj bo vsak regler na svojem izhodu (malce heca z programiranjem oddajnika).
3.) Tu sta še dva morebitna beca na en sprejemnik...
Tudi ob upoštevanju vsega tega nekateri niso imeli uspeha.
V impeler sceni mnogo raje uporabijo en večji impeler in mu razdelijo curek kot da bi se mučili z dvema, čeprav je pri dveh impelerjih neprimerno lepši in verodostojnejši zvok.
Pri brezkrtačnikih se boš ob prvi napaki grdo upekel!
1.) Nikakor dveh motorjev na en regler, ker vse skupaj bolj ali manj zbluzi. Posebej moderni več polni motorji (Mega, Typhon, Plettenberg, Neu Motors...) ti znajo dat bage in lahko takoj skurijo regler.
2.) Dva motorja vsak z svojim reglerjem načeloma deluje, vendar mora biti vse 100% brezhibno, motorja in reglerja morata biti enaka in po možnosti iz iste serije, če je le mogoče naj bo vsak regler na svojem izhodu (malce heca z programiranjem oddajnika).
3.) Tu sta še dva morebitna beca na en sprejemnik...
Tudi ob upoštevanju vsega tega nekateri niso imeli uspeha.
V impeler sceni mnogo raje uporabijo en večji impeler in mu razdelijo curek kot da bi se mučili z dvema, čeprav je pri dveh impelerjih neprimerno lepši in verodostojnejši zvok.
lp
Sašo
Sašo
Pravkar menjujem 2 x speed 400 6V, ki delata z enim krmilnikom 25A (ripmax xtra air 25A), z dvema brezkrtačninma kitajcema 2409-12. Vsak ima svoj regulator, vsak dela na svojem kanalu (gas mixam na en prosti kanal).
BEC sem pa mislil z enega krmilnika odklopit, če pa ne bo dovolj močen pa bom ločil: prvi bec napaja tri servote, drugi pa napaja dva servota in sprejemnik. Pa obvezno feritne obročke...
Menjujem pa na Twinstarju II. Upam, da bo imel malo več potiska (s 300g na 1800g)
BEC sem pa mislil z enega krmilnika odklopit, če pa ne bo dovolj močen pa bom ločil: prvi bec napaja tri servote, drugi pa napaja dva servota in sprejemnik. Pa obvezno feritne obročke...
Menjujem pa na Twinstarju II. Upam, da bo imel malo več potiska (s 300g na 1800g)
lp Melly
Res je skupaj povezano, imam pa en star sprejemnik, mu lahko med 3 in 4 kanalom plus prerežem pa imam to kar hočem. To je manj lepa rešitev, lahko pa iztaknem plus iz dveh servotov in beca in skupi povežem (3 pinska letvica, pocinjeni pini skupaj, proste konektorje od beca pa servotov pa vtaknem v eno plastiko za 3 pine pa imam profi rešitev, ameri bi rekli "servo amplifier" )... mora delat ni vrag, po 25 letih elektronike.raktivec napisal/-a:Mar nima sprejemnik na konektorski letvi povezane skupaj vse minusov in plusov?
p.s. ta servo ojačevalec je interna fora, zato ne resno jemat
lp Melly
Saj nočem delati znanosti, hočem povezati 4 servote, na krmilniku pa piše priporočeno 3 servoti na 3 celice lipo, vem, da verjetno dela b.p. tudi na 4, zna bit, da bom dal gor še en servo za odklop tovora, potem bo pa verjetno že prevelik tok.Boeing napisal/-a:Na enem reglerju iz konektorja iztakneš rdečo žico, jo daš v bužirko in s koncem izolir traka zalepiš h kablu, pa je.
Ne delat znanosti
lp
j
p.s. tovor bo pa funjet. Če uspe bo smeha še pa še. Ne znajo samo naduvani ameri s štirimotorcem x.plane dol metat pa ne vem kaj še... znamo mi to ex-balkanci za ceno enega njihovega motorja naredit
lp Melly
raktivec napisal/-a: Čudni podatki. Napiši kaj več o teh motorčkih-to kar piše na škatlici.
Te podatke sem dal samo za primer. Drugi podatki so pa takšni:
Protech MEGAX 400 7,2V
Nazivna obratovalna napetost 7,2 V
Obmoèje delovne napetosti 3,6 ... 8,4 V
Obrati motorja v prostem teku 16600 min -1
Poraba toka pri maks. izkoristku 3,3 A
Blokirni tok 21 A
Maks. izkoristek brez prenosa 74 %
Dolžina ohišja, brez osi 37,8 mm
Premer 27,7 mm
Premer osi 2,3 mm
Masa 73 g
Torej krmilnik, ki podpira najmanj 6,6A?
A akumulator je isti kot pri enem motorčku (7 celic NiMH), ali so zahteve zaradi dveh motorjev večje?
- BostjanPerdan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 412
- Pridružen: 12 Feb 2003, 01:00
- Kraj: Golnik, EU
Vzemi 7 ali 8 celic ... oboje bo OK. Če še nisi nabavil, bi sam na tvojem mestu uporabil 8 celično baterijo. Motorja se vežeta paralelno (oba + na + krmilnika, oba - na -). Motorjev ni smiselno obremenjevati z več kot 10A ker ne bosta dolgo zdržala. Torej rabiš krmilnik, ki bo zdržal okoli 30A konstantnega toka (z že upoštevano dobro mero rezerve!).
Blokirnega toka motorja ti ni treba gledat ... oziroma, če ga že boš - glej, da bom dovoljen konstanten tok krmilnika manjši od blokirnega toka motorja. Večina krmilnikov ima dandanes vgrajeno tokovno zaščito, ki pa se ne bo vključila (in izklopila motorja) v primeru blikiranja, če se ji bo zdel tok še vedno normalen.
Blokirnega toka motorja ti ni treba gledat ... oziroma, če ga že boš - glej, da bom dovoljen konstanten tok krmilnika manjši od blokirnega toka motorja. Večina krmilnikov ima dandanes vgrajeno tokovno zaščito, ki pa se ne bo vključila (in izklopila motorja) v primeru blikiranja, če se ji bo zdel tok še vedno normalen.
Lep pozdrav,
Boštjan Perdan
AK Kranj
Boštjan Perdan
AK Kranj
Zadeva je bila v Twinstarju in gor sta bila dva speed 400 6V tako je letel cca. 1 leto b.p.crom napisal/-a:Pa mislite da bo 25 A regulator dovolj za dva speed 400? Najverjetneje ga ne bom smel ravno tiščat s tem reglerjem.Melly napisal/-a:En 25a regulator za krtačnike imam viška... info ZS.
Imam tudi dva ripmax xtra air 14A viška (nova zapakirana).
lp Melly
- BostjanPerdan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 412
- Pridružen: 12 Feb 2003, 01:00
- Kraj: Golnik, EU
Za Speed 400 je vse kar je čez 10A preveč ... če pa bi rad nekaj več rezerve, imam pa sam en 30A krmilnik viška.crom napisal/-a:Pa mislite da bo 25 A regulator dovolj za dva speed 400? Najverjetneje ga ne bom smel ravno tiščat s tem reglerjem.Melly napisal/-a:En 25a regulator za krtačnike imam viška... info ZS.
Lep pozdrav,
Boštjan Perdan
AK Kranj
Boštjan Perdan
AK Kranj