Težišče letalskega modela
Težišče letalskega modela
Zdravo!
Zanima me, kako je najboljše določiti težišče letalu, da leti ravno ko ga vržem vodoravno z tlemi, oziroma kako mora model leteti. Imam model letala, ki sem ga kupil v trgovini, vendar vsakič, ko ga vržem v zrak takoj pade dol oz. sploh ne zajadra kot bi verjetno moral.
Hvala za odgovor.
Zanima me, kako je najboljše določiti težišče letalu, da leti ravno ko ga vržem vodoravno z tlemi, oziroma kako mora model leteti. Imam model letala, ki sem ga kupil v trgovini, vendar vsakič, ko ga vržem v zrak takoj pade dol oz. sploh ne zajadra kot bi verjetno moral.
Hvala za odgovor.
Re: Težišče letalskega modela
Če bi rad resen odgovor moraš postavit resno vprašanje, to pa pomeni da daš kaj podatkovbodrum napisal/-a:Zdravo!
Zanima me, kako je najboljše določiti težišče letalu, da leti ravno ko ga vržem vodoravno z tlemi, oziroma kako mora model leteti. Imam model letala, ki sem ga kupil v trgovini, vendar vsakič, ko ga vržem v zrak takoj pade dol oz. sploh ne zajadra kot bi verjetno moral.
Hvala za odgovor.
Bodrum:
Naj mi vsi ostali sogovorniki zamerijo ali ne, NE poslušaj tako pavšalnih odgovorov!
Težišče modela je odvisno od:
- ukrivljenosti profila
- razdalje med repom in krilom
- površine repa
- dolžine nosu modela
- ewdju krila in repa
- namenu modela
- še kaj bi se našlo.
Zelo hitri modeli z tankimi profili, ki so ukrivljeni okrog 1% lahko imajo težišče tudi na 23% globine. Počasni modeli z dolgimi repi in velikimi površinami višinca lahko imajo težišče celo na 58% globine krila.
Večina mojih jadralnih modelov ima npr. ukrivljenost profila med 1,5 in 2%, težišče pa nekje na 36% srednje globine profila.
Pri jadralnih modelih težišče preveč naprej pomeni, da bo EWD nevarno velik, zato bo model "plužil" po zraku. V ostrih zavojih ga bo metalo v kovit, drsni kot bo zanič, vseskozi ga bo potrebno držat po višini, ali pa bo pumpal. Zmogljivi jadralni modeli večinoma bolje letijo, če je težišče malce bolj zadaj in EWD za kake četrt stopinje manjši. Tak model ne zapumpa, ampak celega dvigne ali spusti, če prileti v zračno motnjo.
Pri začetniških modelih z velikimi navzgor zavitimi uškami je priporočljivo imeti težišče bolj naprej, ker so taki modeli zaradi tega bolj leni in zato malce lažje obvladljivi. Zaradi velikih ušk pa tako ali tako nočejo v kovit. Tisto močno naprej pa kolikor vem ne pomeni 30%, ampak 1/3 globine krila, kar je 33%, to pa je veliko bolj zadaj.
Dokler ne boš povedal kaj več o svojem modelu ali dal gor kako sliko, bo vse skupaj brez haska.
Naj mi vsi ostali sogovorniki zamerijo ali ne, NE poslušaj tako pavšalnih odgovorov!
Težišče modela je odvisno od:
- ukrivljenosti profila
- razdalje med repom in krilom
- površine repa
- dolžine nosu modela
- ewdju krila in repa
- namenu modela
- še kaj bi se našlo.
Zelo hitri modeli z tankimi profili, ki so ukrivljeni okrog 1% lahko imajo težišče tudi na 23% globine. Počasni modeli z dolgimi repi in velikimi površinami višinca lahko imajo težišče celo na 58% globine krila.
Večina mojih jadralnih modelov ima npr. ukrivljenost profila med 1,5 in 2%, težišče pa nekje na 36% srednje globine profila.
Pri jadralnih modelih težišče preveč naprej pomeni, da bo EWD nevarno velik, zato bo model "plužil" po zraku. V ostrih zavojih ga bo metalo v kovit, drsni kot bo zanič, vseskozi ga bo potrebno držat po višini, ali pa bo pumpal. Zmogljivi jadralni modeli večinoma bolje letijo, če je težišče malce bolj zadaj in EWD za kake četrt stopinje manjši. Tak model ne zapumpa, ampak celega dvigne ali spusti, če prileti v zračno motnjo.
Pri začetniških modelih z velikimi navzgor zavitimi uškami je priporočljivo imeti težišče bolj naprej, ker so taki modeli zaradi tega bolj leni in zato malce lažje obvladljivi. Zaradi velikih ušk pa tako ali tako nočejo v kovit. Tisto močno naprej pa kolikor vem ne pomeni 30%, ampak 1/3 globine krila, kar je 33%, to pa je veliko bolj zadaj.
Dokler ne boš povedal kaj več o svojem modelu ali dal gor kako sliko, bo vse skupaj brez haska.
lp
Sašo
Sašo
@Zmrzek;
Nisem mislil, da je tvoj odgovor butast. Napisal sem le, da modelu ne moreš "na lepe oči" določat težišča.
1.) Kaj če ima fant A1 model? V tem primeru bo z 30% težiščem pikiral kot raketa.
2.) Kaj če ima fant Stingerja? V tem primeru mu ga bo na 30% ob prvem metu zavrtelo na hrbet.
Si še vedno upaš tako čez palec svetovat o modelu, za katerega niti to ne veš, če obstaja?
p.s.
Ne se po nepotrebnem jezit, ker niti približno ni bilo zlonamerno.
Morda bo kaj takega komu zanimivo:
http://home.germany.net/100-173822/wlaengs.gif
Nisem mislil, da je tvoj odgovor butast. Napisal sem le, da modelu ne moreš "na lepe oči" določat težišča.
1.) Kaj če ima fant A1 model? V tem primeru bo z 30% težiščem pikiral kot raketa.
2.) Kaj če ima fant Stingerja? V tem primeru mu ga bo na 30% ob prvem metu zavrtelo na hrbet.
Si še vedno upaš tako čez palec svetovat o modelu, za katerega niti to ne veš, če obstaja?
p.s.
Ne se po nepotrebnem jezit, ker niti približno ni bilo zlonamerno.
Morda bo kaj takega komu zanimivo:
http://home.germany.net/100-173822/wlaengs.gif
lp
Sašo
Sašo
Podatki letala
Model ACCIPITER BADIUS RTF
Razpon 1100mm
Dolžina 820mm
Teža cca 500g
Površina 16,6dm
RV naprava 3K 35MHz FM
Servomotorji 2 x mikro
Akumulatorji NiMH 8,4V/600mAh
Čas letenja 10 - 15min.
Elektromotor SPEED 380
Ko letalo vržem, pade po 3 ali 4 metrih na nos oz. sploh ne zajadra.
Zanima me tudi, če ima kdo zaprodat kakšno začetniško letalo.
Razpon 1100mm
Dolžina 820mm
Teža cca 500g
Površina 16,6dm
RV naprava 3K 35MHz FM
Servomotorji 2 x mikro
Akumulatorji NiMH 8,4V/600mAh
Čas letenja 10 - 15min.
Elektromotor SPEED 380
Ko letalo vržem, pade po 3 ali 4 metrih na nos oz. sploh ne zajadra.
Zanima me tudi, če ima kdo zaprodat kakšno začetniško letalo.
Ta model imam doma (sicer na polici )
To je bil moj prvi rv model še pred tremi leti.Ko sma z očetom vzela stvar iz škatlje se je pokazalo kaj se za ta dnar dobi ....pa kolkr vem se težišče ne da prestavljat ker ima nosilec za baterije fiksno vlepljen....mal potrimi pa bo stvar letela ,,,ali pa daj kašnemu modelarju za poletet pa ti ga bo strimal ,,,,tudi moj je pri prvem poletu hotel pasti na kljun a smo mu to preprečli tako da smo ga malo natrimali za gor in je šlo dobro (edino krila so bila ko propeler)
TO JE MOJ ODGOVOR : z težišča ne izumljat tople vode ker če je original tako potem more štimat ,,,,malo ga natrimaj za gor pa ni hudič da nebi letu
pa brez zmere
lp.gregor
To je bil moj prvi rv model še pred tremi leti.Ko sma z očetom vzela stvar iz škatlje se je pokazalo kaj se za ta dnar dobi ....pa kolkr vem se težišče ne da prestavljat ker ima nosilec za baterije fiksno vlepljen....mal potrimi pa bo stvar letela ,,,ali pa daj kašnemu modelarju za poletet pa ti ga bo strimal ,,,,tudi moj je pri prvem poletu hotel pasti na kljun a smo mu to preprečli tako da smo ga malo natrimali za gor in je šlo dobro (edino krila so bila ko propeler)
TO JE MOJ ODGOVOR : z težišča ne izumljat tople vode ker če je original tako potem more štimat ,,,,malo ga natrimaj za gor pa ni hudič da nebi letu
pa brez zmere
lp.gregor
ACCIPITER BADIUS is garbage.........The transmitter is NON
Tole piše na RC Groups o težišču ni nikjer rasprave tako da mogoče sploh ni problem težišče namreč take igrače navadno NE jadrajo in so bolj kot ne slabi letalci (konec koncev teža za ta raspon je prevelika)
na povezavi , kisem ti jo dal je še nekaj povezav na forume kjer se zbirajo neke vrste ljubitelji takih igrač pa malo preberi kako in kaj
STANDARD........The ELEVATOR is where the THROTTLE is.........The THROTTLE is a knob on the top........The model is very under powered.........
Save your money and buy something that works.......Slow Stick, Aerobird..........
Yes I unfortunatily bought one (Accipter)......Never got it to fly until I replaced the receiver (Used my radio) and put in a better 400 motor........
The stock 400 motor is so bad.........Run the motor with the cover off.......watch it sparks and archs continously...........
This is a sad excuse for a model............
Tole piše na RC Groups o težišču ni nikjer rasprave tako da mogoče sploh ni problem težišče namreč take igrače navadno NE jadrajo in so bolj kot ne slabi letalci (konec koncev teža za ta raspon je prevelika)
na povezavi , kisem ti jo dal je še nekaj povezav na forume kjer se zbirajo neke vrste ljubitelji takih igrač pa malo preberi kako in kaj
MC GAYVER napisal/-a:ACCIPITER BADIUS is garbage.........The transmitter is NONSTANDARD........The ELEVATOR is where the THROTTLE is.........The THROTTLE is a knob on the top........The model is very under powered.........
Save your money and buy something that works.......Slow Stick, Aerobird..........
Yes I unfortunatily bought one (Accipter)......Never got it to fly until I replaced the receiver (Used my radio) and put in a better 400 motor........
The stock 400 motor is so bad.........Run the motor with the cover off.......watch it sparks and archs continously...........
This is a sad excuse for a model............
Tole piše na RC Groups o težišču ni nikjer rasprave tako da mogoče sploh ni problem težišče namreč take igrače navadno NE jadrajo in so bolj kot ne slabi letalci (konec koncev teža za ta raspon je prevelika)
na povezavi , kisem ti jo dal je še nekaj povezav na forume kjer se zbirajo neke vrste ljubitelji takih igrač pa malo preberi kako in kaj
Ta model jadra približno tako kot telstar(na momente pa pada kot klada) res je pa to da je bolj igračka
pa tistim 10 do 15 min ko piše da model leti ni nakakor res ,,,,je pa dobra stvar za pikirat
lp gregor
Zdravo!
Da nebi preveč zafilozofirali s tem težiščem, ker bo fanta vse minilo.
Stvar je takale. Sicer je vse res kar so napisali in izračun težišča je precej kompleksna zadeva. Vendar je potem treba težišče še prilagoditi tvojemu stilu oz. znanju letenja. Teoretični izračun je le osnova, da modela ne razbiješ že v prvem štartu. Ti si model že metal iz roke, se pravi da je prva nevarnost že mimo. Zdaj pa postopaj takole. Preveriti moraš težišče in vpadni kot. Težišče se testira takole. Model moraš spraviti na primerno višino (padina, šlep ...). V vodoravnem letu modelu nekoliko povečaš hitrost (palica naprej). Recimo tako nekako kot bi hotel narediti luping. Potem spusti ročke in opazuj kaj se dogaja z modelom. Če se takoj dvigne v luping imaš težišče preveč naprej, če nadaljuje pot in se rahlo dviga je težišče OK, če nadaljuje let v isti smeri ali celo še bolj pikira je težišče preveč nazaj. Težišče ki je preveč nazaj je za neizkušenega modelarja lahko zelo nevarno ker je model na robu stabilnosti. Od tebe je odvisno kako boš prilagodil težišče (stil letenja) in od tega je tudi odvisno kako ti bo model kazal termiko.
Druga stvar je vpadni kot. Tega testiraš tako, da model pikiraš pravokotno na zemljo. Ko spustiš komande opazuj kaj se dogaja. Če model iz strmoglavljenja hitro preide v luping je vpadni kot prevelik. Če nadaljuje pikiranje in se začne rahlo pobirati je kot OK, če preide v hrbtni let je kot premajhen.
Pri testiranju upoštevaj trdnost modela, da ne bo kaj počilo. Vpadni kot bi moral biti OK glede na to, da je kupljen model in naj nebi nič spreminjal.
Ta metoda za določevanje težišča je 100% preizkušena in jo že vrsto let uporabljam pri mojih konstrukcijah jadralnih avijonov.
Pozdrav
JR
Da nebi preveč zafilozofirali s tem težiščem, ker bo fanta vse minilo.
Stvar je takale. Sicer je vse res kar so napisali in izračun težišča je precej kompleksna zadeva. Vendar je potem treba težišče še prilagoditi tvojemu stilu oz. znanju letenja. Teoretični izračun je le osnova, da modela ne razbiješ že v prvem štartu. Ti si model že metal iz roke, se pravi da je prva nevarnost že mimo. Zdaj pa postopaj takole. Preveriti moraš težišče in vpadni kot. Težišče se testira takole. Model moraš spraviti na primerno višino (padina, šlep ...). V vodoravnem letu modelu nekoliko povečaš hitrost (palica naprej). Recimo tako nekako kot bi hotel narediti luping. Potem spusti ročke in opazuj kaj se dogaja z modelom. Če se takoj dvigne v luping imaš težišče preveč naprej, če nadaljuje pot in se rahlo dviga je težišče OK, če nadaljuje let v isti smeri ali celo še bolj pikira je težišče preveč nazaj. Težišče ki je preveč nazaj je za neizkušenega modelarja lahko zelo nevarno ker je model na robu stabilnosti. Od tebe je odvisno kako boš prilagodil težišče (stil letenja) in od tega je tudi odvisno kako ti bo model kazal termiko.
Druga stvar je vpadni kot. Tega testiraš tako, da model pikiraš pravokotno na zemljo. Ko spustiš komande opazuj kaj se dogaja. Če model iz strmoglavljenja hitro preide v luping je vpadni kot prevelik. Če nadaljuje pikiranje in se začne rahlo pobirati je kot OK, če preide v hrbtni let je kot premajhen.
Pri testiranju upoštevaj trdnost modela, da ne bo kaj počilo. Vpadni kot bi moral biti OK glede na to, da je kupljen model in naj nebi nič spreminjal.
Ta metoda za določevanje težišča je 100% preizkušena in jo že vrsto let uporabljam pri mojih konstrukcijah jadralnih avijonov.
Pozdrav
JR
Mislim, da je ravno obratno. Če se model takoj dvigne, je težišče preveč nazaj, če pa začne strmo padati, je pa težišče preveč naprej.rantov napisal/-a:Če se takoj dvigne v luping imaš težišče preveč naprej, če nadaljuje pot in se rahlo dviga je težišče OK, če nadaljuje let v isti smeri ali celo še bolj pikira je težišče preveč nazaj.
Drugače, pa če lahko tole prvlečeš v Novo mesto kak vikend, ti bom pomagal poštimat, da ne boš takoj obupal.
Info na ZS.
@Rantov;
Lepo si zapisal.
Jaz bi temu dodal, da je najprej potrebno določit predpisan vpadni kot in pri njem trmasto vztrajat ter z težiščem iskat dobre letalne lastnosti modela. Morebiti se lahko vpadni kot spremeni le za kake četrt stopinje, kar je navadno na višincu okrog pol milimetra gor ali dol. Vpadni kot 2o namesto 1,5o že lahko pomeni "pluženje" modela, ki mora imeti zato težišče zelo daleč naprej...
Lepo si zapisal.
Jaz bi temu dodal, da je najprej potrebno določit predpisan vpadni kot in pri njem trmasto vztrajat ter z težiščem iskat dobre letalne lastnosti modela. Morebiti se lahko vpadni kot spremeni le za kake četrt stopinje, kar je navadno na višincu okrog pol milimetra gor ali dol. Vpadni kot 2o namesto 1,5o že lahko pomeni "pluženje" modela, ki mora imeti zato težišče zelo daleč naprej...
lp
Sašo
Sašo
Jaz vidim problem predvsem v sledečem
Nekdo, ki hoče začeti z RV modeli, si kupi tak model v kompletu (model na elektromotorni model, skupaj s polnilcem in rv napravo) in zaradi cene okoli 30 tisočakov, je to videti zelo ugodna kupčija.
Žal večina taklih modelov leti dobro le v rokah izkušenega pilota.
Začetnik pogosto takoj na začetku naredi par napak, in poškoduje model. Poškodovan model lahko postane nesimetričen, ali kako drugače izven normalne oblike, kar seveda začetnik ne opazi, ali pa misli, da rahlo zapognjeno krilo, ki ga je za silo poravnal nazaj, ne more vplivati na letalne lastnosti. Modej potem leti vse slabše in slabše.
Seveda se začetnikom v večini primerov ne sanja kaj je to vpadni kot (ali še huje EWD...Einstenwinkeldiferenze), ne vedo niti kako se preveri težišče, ter kaj pomeni, če nekdo reče naj težišče postavi na 30%...
Marsikateri začetnik tudi ne ve imena elementov letala, ne pozna osnov aerodinamike in terminologije.
Zato lahko padejo še v večjo temo, če takim postrežemo z nasveti, pri katerih uporabljamo izraze ki so nam domači a začetniku povsem tuji.
Zato apeliram na vse začetnike, ki tukaj vprašuejo raznorazne stvari, naj čim bolj opišejo problem, ter tudi povedo par stvari o sebi (dosedanje izkušnje), da bomo pri ugotavljanju in reševanju konkretnega problema lažje pomagali s pravilnimi nasveti, mi pa uporabljali imena in izraze, ki bo človeku ki vprašuje, razumljiva na njegovem nivoju znanja.
Predvsem pa priporočam začetnikom, da se čimprej naučijo osnovnih pojmov in izrazov iz letalskega modelarstva, da ne bo prihajalo do napačnega razumevanja razlag. K temu lahko ogromno pripomore branje strokovnih knjih...recimo velikokrat omenjene knjige Rafaela Cajhna...dobite jo skoraj v vsaki knjižnici, na internetu pa krožijo celo piratske kopije v elektronski obliki.
Mitja
Nekdo, ki hoče začeti z RV modeli, si kupi tak model v kompletu (model na elektromotorni model, skupaj s polnilcem in rv napravo) in zaradi cene okoli 30 tisočakov, je to videti zelo ugodna kupčija.
Žal večina taklih modelov leti dobro le v rokah izkušenega pilota.
Začetnik pogosto takoj na začetku naredi par napak, in poškoduje model. Poškodovan model lahko postane nesimetričen, ali kako drugače izven normalne oblike, kar seveda začetnik ne opazi, ali pa misli, da rahlo zapognjeno krilo, ki ga je za silo poravnal nazaj, ne more vplivati na letalne lastnosti. Modej potem leti vse slabše in slabše.
Seveda se začetnikom v večini primerov ne sanja kaj je to vpadni kot (ali še huje EWD...Einstenwinkeldiferenze), ne vedo niti kako se preveri težišče, ter kaj pomeni, če nekdo reče naj težišče postavi na 30%...
Marsikateri začetnik tudi ne ve imena elementov letala, ne pozna osnov aerodinamike in terminologije.
Zato lahko padejo še v večjo temo, če takim postrežemo z nasveti, pri katerih uporabljamo izraze ki so nam domači a začetniku povsem tuji.
Zato apeliram na vse začetnike, ki tukaj vprašuejo raznorazne stvari, naj čim bolj opišejo problem, ter tudi povedo par stvari o sebi (dosedanje izkušnje), da bomo pri ugotavljanju in reševanju konkretnega problema lažje pomagali s pravilnimi nasveti, mi pa uporabljali imena in izraze, ki bo človeku ki vprašuje, razumljiva na njegovem nivoju znanja.
Predvsem pa priporočam začetnikom, da se čimprej naučijo osnovnih pojmov in izrazov iz letalskega modelarstva, da ne bo prihajalo do napačnega razumevanja razlag. K temu lahko ogromno pripomore branje strokovnih knjih...recimo velikokrat omenjene knjige Rafaela Cajhna...dobite jo skoraj v vsaki knjižnici, na internetu pa krožijo celo piratske kopije v elektronski obliki.
Mitja