F5J ECO

Debata o izredno popularnih tekmovalnih jadralnih modelih z elektropogonom (F5J-400, 7 in Unlimited)

Moderatorji: Pisaneli, rossi

Odgovori
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

F5J ECO

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

Uporabniški avatar
ZZ-Top
Tekmovalec
Prispevkov: 331
Pridružen: 19 Nov 2004, 13:08
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a ZZ-Top »

=D>
Andrej Petrovčič
Tekmovalec
Prispevkov: 413
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:45
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Andrej Petrovčič »

Super....

Moja prvotna ideja je bila realizirana že pred letom dni.. Nekateri ste videli model na tekmi, leteno by Vombat...

Trup je od Robija, krilo pa dobiš pri Cesarju, razpon 160cm, MH32. Rep je pa kr po SAL-ovsko narejen, pač brez potrebnih dodatnih ojačitev (...se je izkazalo, da je precej krhek).

slike:
Uporabniški avatar
marko fujan
Tekmovalec
Prispevkov: 350
Pridružen: 20 Maj 2004, 09:23
Kraj: Medno
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a marko fujan »

To je pa še meni zanimivo. =D> =D>

LP Marko
MODELARSTVO PRAVI HOBI ZA DUŠO
Kar ni na internetu ne obstaja.
Andrej Petrovčič
Tekmovalec
Prispevkov: 413
Pridružen: 15 Nov 2004, 15:45
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Andrej Petrovčič »

Model kot na sliki z opremo:

- 2x servo MC-500 (smer+višina)
- 1x Servo Futaba S3106 (zavora)
- motor MegaX 400 6V
- regler Shulze Slim 20be
- elisa GRP 6x3
- alu vmesnik HM
- spiner (karbon imitacija) fi 30mm
- 2S konion 1100mAh

Krilo je grajeno klasično iz balze s smrekovim nosilcem. Vsi elementi so CNC rezkani. Profil pa je MH32 mod. Razpon je 160cm
Trup je izdelal Robi Mežnarič in je v celoti iz lahkega 93g/qm karbona.
Rep je iz izbrane lahke balze, delno ojačan s stekleno tkanino 25g/qm in je v klasični izvedbi (ni pendel).
Celoten model s sprejemnikom tehta ~370gramov.
Uporabniški avatar
Intruder
Dr. Modelar
Prispevkov: 2285
Pridružen: 16 Nov 2004, 22:56
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Intruder »

V to temo se še jaz upam pridružit (tu me ne bodo pojedli živega). Komentar za Andrejev model: Letel je res SUPER. Penjal je presenetljivo dobro, glede na "direct drive", jadral je pa bolje kot HLG po moji logiki. Edin problem je malce šibko krilo, ki je sicer dovolj za F5J vendar ni robustno za rokovnje na tleh. Je treba biti kar previden. rep je bil sicer ULTRA lahki in lep, vendar je bil definitivno pre mehak. Bi mogel biti v celoti oblečen v 25g tkanino. Kakorkoli. Če bi ta kategorija ostala na nivoju, kot je bilo na tisti prvi poskusni F5J tekmi 3 leta nazaj v celju, bi z veseljem pristopil. Moj predlog je omejitev razpona na max 2m, celice 2s LiXX ali 7 - 8 členov NiXX, motor strogo nemodificirani S400, servotov pa lahko zaradi mene imate 150 ;) Mase ne bi omejeval, ker že razpon 2m daje neke vrste masno omejitev.

Kakorkoli...naredil bi krilo, ki jo je andrej omenil, dal sicer en drugi trup, z V repom (obvezno) in bi se tudi sam poskusil v tej kategoriji!

Sicer sem že dobo 1x odgovor "kaj pa imaš ti za govorit, ko se itak nisi pojavil na tekmi nikoli", kar me je odvrnilo do nadaljnega sodelovanja in nasploh odpora do družbe in nasploh kategorije, ampak sem priprvljen probati še 1x.

Jan
Uporabniški avatar
Kroko
Tekmovalec
Prispevkov: 445
Pridružen: 05 Apr 2004, 19:15
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Kroko »

Omejitev 2m razpona =D>
Max 8 celic ali 2 lipota =D>

Servote bi omejil na 3 - višina, smer, zavora - tako kot pri RES. (Začetniški avijoni naj bi itak bili brez aleronov)

Reduktor da ali ne? Mislim, da ne.
Uporabniški avatar
MC GAYVER
Profesor
Prispevkov: 1973
Pridružen: 12 Dec 2002, 01:00
Kraj: lj
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a MC GAYVER »

F5J eco
Tako "klaso" vidim kot idealno za razvoj in učenje jadranja z mikro stroški =D> , graditeljsko primerno za vse starostne kategorije =D> , primerno za šole in klubske delavnice =D>,celo komercialni modeli obstajajo,

400 motorček direkt ponuja "samo" toliko moči in nič več se ne da, za to se zelo izenači pogon in je rezultat tekme odvisen pred vsem od znanja modelarja =D> tako kar se tiče gradnje. kot in pred vsem letenja.

Okoli omejitev pa ne vem če se splača kaj dosti pisat
400 direkt
7-8 nimh-micd
2 lixx

ostale parametre pa mislim, da omeji sama moč in sposobnost motorja :D namreč model naj bi bil čim lažji in vsako pretiravanje tako z rasponom kot z številom servo motorjev ga obteži in dela manj konkurenčnega :o


lp
Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8648
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto »

Čas delovanja motorja cca 30 s. Okrog 400 g težak model na 8 celic z direkt pogonom pride v eni minuti previsoko. Spomnite se telstarjev !!!
Uporabniški avatar
ZZ-Top
Tekmovalec
Prispevkov: 331
Pridružen: 19 Nov 2004, 13:08
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a ZZ-Top »

A ne bi bil čas delovanja motorja kot pri ostalih F5J klasah neomejen?
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Roberto napisal/-a:Čas delovanja motorja cca 30 s. Okrog 400 g težak model na 8 celic z direkt pogonom pride v eni minuti previsoko. Spomnite se telstarjev !!!
Imel sem Telstarja in na njem sprobal skoraj vse možne pogone.
Nenormalne višine (do 400 m) je dosegal le z reduktorjem.

Stvar je sicer zelo odvisna od teže modela, ampak z direktnim pogonom menim, da je v minuti skoraj nemogoče priti preko 250-300 metrov.

400-ECO je prava stvar.


lp


A
Zadnjič spremenil Big A, dne 13 Jan 2006, 10:35, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
spaca157
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:00
Kraj: Polzela

Odgovor Napisal/-a spaca157 »

Moje mišlenje da k omejitvam pripada še samogradnja modela, klasična gradnja rebra, razen trupa.
Tako kupljene specijalke odpadejo.

P.S. pa še to čim več omejitev, da so tekmovalci čim bolj konkurenčni med sabo, ne med modeli.
Leti vse kar dober vržeš !!
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

spaca157 napisal/-a:Moje mišlenje da k omejitvam pripada še samogradnja modela, klasična gradnja rebra, razen trupa.
Tako kupljene specijalke odpadejo..
Uf, to bi bilo prezapleteno... pa saj kupljena specijalka za 400-direkt itak ne bo imela kake HUDE prednosti pred samogradnjo

lp Žiga
Uporabniški avatar
spaca157
Tekmovalec
Prispevkov: 444
Pridružen: 15 Nov 2004, 19:00
Kraj: Polzela

Odgovor Napisal/-a spaca157 »

Pa dej dej če si modelar boš pa že zlimal kakega telstarja skupi al pa tero.
Če pa prvega zafušaš maš pa vseeno 1 mesec časa pa drugega skup sklamfaš. Za eno specialko lahko tri sam doma skup zlimaš.
Simpl je ta nartabolš !!
Leti vse kar dober vržeš !!
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

Ne, ne... :oops: nisem mislil da je gradnja zapletena.... zapletena postanejo pravila in kontrola modelov (npr. če je samo trup od Robija, a je to samogradnja?)

lp Žiga
Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d »

Zdravo!

Ne vem, če se splača delat novo klaso samo zaradi tega, da se znebimo reduktorjev. V klasi 400 imamo tako in tako vsi skoraj identične pogone. Če že ECO, potem predlagamo tole:

1. Razpon max 150 cm, površina neomejena (anti high tech pravilo).
2. max 2 servo motorja, (jebat ga, bo treba malo trenirat pristanke),
3. max 7 celic NiXX (polnijo tudi najenostavnejši hitri polnilci), Lixx prepovedano!
5. mogoče bi bilo dobro dati enaka pravila, kot smo jih imeli predlani (minuta motorja, 9 minut jadranja), s tem tekmovalce še bolj izenačimo, ta dobrim onemogočimo hitro izklapljanje in s tem pridobivanja pre velikih prednosti.

prednosti:
1. Modeli bodo bolj ali manj enaki, konkurenčen model se da zgraditi tudi iz "nehajteh" materialov,
2. Cena modela opremljenega za polet bo res nizka in ne bo odstopala več kot za jurja ali 2 med najdražjim in najcenejšim modelom.
3. V poštev pridejo in popolnoma so konkurenčni modeli ala telstar iz kit kompletov, kar bi bilo fino za spodbujanje mladeži in nedeljskih pilotov, ki bi prišli na tekmo.
4. Hitrosti vzpenjanja bodo podobne pri vseh modelih, tako bodo pilotove sposobnosti najpomembnejše.
5. Višine ne bodo vrtoglave, zato se bo letenje dogajalo bolj pri tleh in bo zanimivejše tudi za gledalce.
6. 10 minut ne bo pravilo ampak dogodek kateremu bomo =D>

LP Samo
Pingi
Tekmovalec
Prispevkov: 401
Pridružen: 22 Nov 2004, 12:28
Kraj: Selnica ob Dravi

Odgovor Napisal/-a Pingi »

Tudi jaz podpiram to klaso (čeprav letos sigurno ne bom tekmoval)!
Od omejitev bi bilo najboljše samo nemod. 400 motor, direkt pogon,7/8 celic nicd/nimh ali 2s lixx.
V tej klasi bi bili vsi konkurenčni zaradi setupa. Omejevanje na samogradnje bi bilo nesmiselno.

lp, Domen
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
- Albert Einstein
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

Štart le s klasičnim metom (štift na krilu [-X ) :D

lp Žiga
Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8648
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto »

Andrej Petrovčič: ustvarjalec in razdiralec SLO F5J scene :lol: :lol: :lol:

Še dobro nismo sprejeli pravilnika za naslednjo sezono, je že tretja varianta na obzorju (na žalost pa sploh ni slaba :lol: ).

Kaj sedaj ? Še dobro, da za katagorijo 400 nimam še narejenega modela. Ampak časa za gradnjo do prvih tekem tudi ni na pretek.

Če bo šlo tako naprej, bo treba čokoljad cup spremenit v sljadoljad cup in nadaljevati dosedanja druženja ljubiteljev letenja tudi v pomladansko - poletno - jesenskem času :lol:
Pingi
Tekmovalec
Prispevkov: 401
Pridružen: 22 Nov 2004, 12:28
Kraj: Selnica ob Dravi

Odgovor Napisal/-a Pingi »

samo3d napisal/-a:Zdravo!

Ne vem, če se splača delat novo klaso samo zaradi tega, da se znebimo reduktorjev. V klasi 400 imamo tako in tako vsi skoraj identične pogone.

LP Samo
Samo ravno z reduktorji se je dosegla nekonkurenčnost. Direktni pogon bi bil ravno to kar bi naredilo klaso konkurenčno. Če je nekdo sposoben narediti 3m jadralca in ga v 60 sekundah dvigne dovolj visoko z 400 direktnim pogonom pa naj ga ima.

lp, Domen
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
- Albert Einstein
Uporabniški avatar
Roberto
Dr. Modelar
Prispevkov: 8648
Pridružen: 16 Nov 2004, 18:16
Kraj: Idrija

Odgovor Napisal/-a Roberto »

[quote="Pingi"]Samo ravno z reduktorji se je dosegla nekonkurenčnost. [quote="Pingi"]

Nekonkurenčnost se je dosegala s pomankljivim znanjem izkoriščanja jadralnih pogojev. AMEN !!!
Uporabniški avatar
Sigismund
Tekmovalec
Prispevkov: 284
Pridružen: 08 Mar 2005, 00:35
Kraj: Kamnik

Odgovor Napisal/-a Sigismund »

Pingi: nekonkurenčnost se je pojavila, ko še nismo imeli vsi reduktorjev. Potem pa smo imeli vsi spet enake setupe.
Reduktor ima svoje slabosti: stane, ima svoje grame in ima omejeno življensko dobo. Pa večji prop, pa pri grdih pristankih lahko reduktor poškoduješ.
Men bi bilo bolj všeč, če ga nebi rabil kupovati.

lp Žiga
Uporabniški avatar
Kroko
Tekmovalec
Prispevkov: 445
Pridružen: 05 Apr 2004, 19:15
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Kroko »

Strinjam se z Samotovimi pravili:
1. Razpon max 150 cm, površina neomejena (anti high tech pravilo).
2. max 2 servo motorja, (jebat ga, bo treba malo trenirat pristanke),
3. max 7 celic NiXX (polnijo tudi najenostavnejši hitri polnilci), Lixx prepovedano!
5. mogoče bi bilo dobro dati enaka pravila, kot smo jih imeli predlani (minuta motorja, 9 minut jadranja), s tem tekmovalce še bolj izenačimo, ta dobrim onemogočimo hitro izklapljanje in s tem pridobivanja pre velikih prednosti.
Samo razpon bo dovolil 200cm. Mislim, da razpon mora biti omejen.
Uporabniški avatar
no_name
Profesor
Prispevkov: 1134
Pridružen: 18 Nov 2004, 13:25
Kraj: Lesce
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a no_name »

Kroko napisal/-a:Strinjam se z Samotovimi pravili:
1. Razpon max 150 cm, površina neomejena (anti high tech pravilo).
2. max 2 servo motorja, (jebat ga, bo treba malo trenirat pristanke),
3. max 7 celic NiXX (polnijo tudi najenostavnejši hitri polnilci), Lixx prepovedano!
5. mogoče bi bilo dobro dati enaka pravila, kot smo jih imeli predlani (minuta motorja, 9 minut jadranja), s tem tekmovalce še bolj izenačimo, ta dobrim onemogočimo hitro izklapljanje in s tem pridobivanja pre velikih prednosti.
Samo razpon bo dovolil 200cm. Mislim, da razpon mora biti omejen.
Na taka pravila pa znate dobiti kakšnega novega tekmovalca :P 8)
Mogoče samo 3 servomotorje :-?
Babooni so ponovno med nami !
Uporabniški avatar
samo3d
Freak
Prispevkov: 483
Pridružen: 18 Nov 2004, 19:10
Kraj: Celje

Odgovor Napisal/-a samo3d »

@Pingi
Lani je imela večina 400tkašev reduktorje. Pa naj so bili vmgmfdkfh ali ap comoteh, ali drugo. Višine so bile zelo primerljive. Tako da reduktorji definitivno niso za nič krivi.

@Kroko
Z razponom 150 cm se da narediti konkurenčen model tudi iz balze in smreke, "haj teh" tehnologija gradnje nima velike prednosti pred klasiko pri 200 cm imajo "high tech" metode že kar močno prednost, saj se pri samo 2 servotih težko spustiš iz velike višine, s čigumijastimi krili. Lahko pa naredimo kompromis in rečemo 170 cm. 8)

@no name
Lahko bi bili 3 servoti, a potem odpadejo kit kompleti ala telstar, ker bodo samogradnje premočne na pristankih, ker bodo verjetno imele zavoro, ponekod pa še flap.

Kot sem že v nekaterih temah zapisal, kakšna so pravila in tehnične omejitve modela, niti ni tako pomembno, samo da so jasna in da se ne spreminjajo vsako sezono. To je potrebno za uspeh kategorije.

LP Samo
Odgovori

Vrni se na F5J