Nova EASA uredba o dronih - kdo je kriv?
Re: Nova EASA uredba o dronih - kdo je kriv?
Tudi jaz mislim, da ni noben problem narediti izpit, če se malo potrudiš, kdor pa ne more sam, lahko poprosi katerega od kolegov za pomoč. Nobenemu ne bo nič škodovalo, če se bo naučil kaj novega. To se mi zdi tako kot, če bi malo ponovili prometne predpise. Prepričan sem, da skoraj nihče, ki je delal izpit za avto pred 20. leti, ne pozna vseh prometnih znakov, ki so danes v veljavi. Za vse, ki letijo približno po pravilih, ne bo nobene spremembe, za tiste pa, ki mislijo, da zanje pravila ne veljajo mi je čisto prav, če jih umirijo.
Re: Nova EASA uredba o dronih - kdo je kriv?
Če bo Korona dopuščala, naj se uvede še praktični preizkus. Lahko s svojim modelom. in bi imeli 2, mogoče 3 kategorije. Fixed wings, heliji in multirotorji.
Praktični preizkus:
- Kaj letiš? Multirotor, heli, letalo?
- Priprava lastnega modela na polet
- vzlet, 2-3 ovinki ali recimo osmica, pristanek.
- Pri multirotorjih obvezno v rate / acro modu, kar je zelo podobno, kot heli, torej zahtevno. Nobenega avto level-a ali stable moda. Torej DJI in podobne zadeve odpadejo za opravljanje preizkusa.
- Ti je uspelo? Bravo, opravil, sedaj lahko letiš letalo / heli / multirotor.
Sedaj si lahko kupiš DJI / Yunnec / ali kakšen drug samoleteči UAV. Itak da si ga ne boš, tudi če boš imel denar, ker ti bo dolgočasen. Razen, če ga boš imel za poklicno fotografiranje / snemanje iz zraka, za kar pa si sedaj popolnoma usposobljen, ker znaš leteti brez pomagal.
- Si pri tem razbil model? Šment, žal nisi opravil, sedaj boš še malo utrdil znanje pri popravljanju / sestavljanju in na simulatorju, še malo povadil in se vidimo ponovno.
Saj DJI se trudi preprečevati neumnosti.
Samo se najdejo izvrstni programerji, ki naredijo custom firmware in ga prodajajo japijem, ki potem to flashajo in se jim dobro zdi, ker njegov Phantom / Mavic pa sedaj leti dlje, hitreje in višje, kot sosedov.
@tomazslo sorry, , ampak saj tema je kdo je kriv in nikogar nič ne obtožujem. Moj konstruktiven predlog.
Praktični preizkus:
- Kaj letiš? Multirotor, heli, letalo?
- Priprava lastnega modela na polet
- vzlet, 2-3 ovinki ali recimo osmica, pristanek.
- Pri multirotorjih obvezno v rate / acro modu, kar je zelo podobno, kot heli, torej zahtevno. Nobenega avto level-a ali stable moda. Torej DJI in podobne zadeve odpadejo za opravljanje preizkusa.
- Ti je uspelo? Bravo, opravil, sedaj lahko letiš letalo / heli / multirotor.
Sedaj si lahko kupiš DJI / Yunnec / ali kakšen drug samoleteči UAV. Itak da si ga ne boš, tudi če boš imel denar, ker ti bo dolgočasen. Razen, če ga boš imel za poklicno fotografiranje / snemanje iz zraka, za kar pa si sedaj popolnoma usposobljen, ker znaš leteti brez pomagal.
- Si pri tem razbil model? Šment, žal nisi opravil, sedaj boš še malo utrdil znanje pri popravljanju / sestavljanju in na simulatorju, še malo povadil in se vidimo ponovno.
Saj DJI se trudi preprečevati neumnosti.
Samo se najdejo izvrstni programerji, ki naredijo custom firmware in ga prodajajo japijem, ki potem to flashajo in se jim dobro zdi, ker njegov Phantom / Mavic pa sedaj leti dlje, hitreje in višje, kot sosedov.
@tomazslo sorry, , ampak saj tema je kdo je kriv in nikogar nič ne obtožujem. Moj konstruktiven predlog.
Re: Nova EASA uredba o dronih
Ne vem kaj jokaš...Stanko P. napisal/-a: ↑10 Feb 2021, 14:55 Realno gledano so dronarji sf****i modelarstvo.
Mi se sedaj tukaj sekiramo in ubadamo z birokracijo.
Dronarji, ki nimajo veze z modelarstvom (tu mislim predvsem tiste ki si kar z ljubega miru pač zaradi dostopnosti nabavijo drone), pa itak terajo naprej in sploh ne vejo, da rabijo kako kvalifikacijo. Saj jih modelarstvo kot tako ne zanima.
Dronarje pa 'normalne' modelarje ločit pa bo mir.
Tukaj nočem nikogar užaliti, ker tisti, ki izhajajo iz modelarstva, nekateri top modelarji, itak vejo kako se stvari streže.
Ampak problem je, da je teh kakih 10%, preostali dronarji pa so navadna raja, ki se jim dobesedno j**e in nimajo niti predstave kaj modelarstvo sploh je.
*Da pa sedaj fotr ne sme s tamalim na lastnem travniku dati letala, ki sta ga izdelala, v zrak. To je pa svoboda, ki jo živimo.
Je bil skrajni čas, da je prišlo do tega. S temi novimi pravili se bomo znebili ravno vseh teh, ki so nam "zasrali" hobi...
Re: Nova EASA uredba o dronih
...pa mene, pa še koga tut
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Re: Nova EASA uredba o dronih - kdo je kriv?
Tudi če se zaradi poskledic moje prometne nesreče ne morem več ukvarjati z modelarstvom, imam svoje mnenje še vedno lahko ...
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Re: Nova EASA uredba o dronih - kdo je kriv?
Roberto,....
- Priponke
-
- respect2.jpg (7.74 KiB) Pogledano 3361 krat
Lp Rado
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Re: Nova EASA uredba o dronih - kdo je kriv?
Zakaj v tujini lahko letijo do 500m mi pa samo 120 . A ni to Evropska uredba?
- Priponke
-
- 0.jpg (25.56 KiB) Pogledano 3323 krat
Tut moja ženka je sestavljala avione.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
Re: Nova EASA uredba o dronih - kdo je kriv?
Sem zdaj na [email protected] poslal
Me res zanima kaj bo odgovorSpoštovani,
prosim če na vaši spletni trgovini in v morebitnih fizičnih prodajah
ustrezno informirate kupce VSEH dronov, ki so nad 250G
DA POTREBUJEJO ZA LEGALNO LETENJE LICENCO:https://www.caa.si/registracija-in-uspo ... -a1a3.html
Uredba:
https://www.uradni-list.si/glasilo-urad ... rakoplovov
Mogoče bi lahko to uredbo izkoristili in vsem trgovcem poslali nek vzorec,
ki bi ga lahko oni obesili zraven škatel ali celo v škatle, v mislih imam nekaj v stilu:
"Spoštovani kupec, za upravljanje tega "drona", je za legalno uporabo potreben izpit in licenca. Pridobite jo lahko na..., ali pa se obrnite na vaš najbližji modelarski klub. Vam najbližji klub lahko najdete na ... "
Bi mogoče na ta račun lahko pridobili več pomladka
Lp,
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
M.
Uporabno za začetnike: https://zemljevid.miharix.eu
https://tim.izdelal.si
Revija TIM ima 60 let - Če še nikoli nisi nič objavil v TIM-u, se opogumi in napiši kak prispevek(nasveti,predelave,gradnja,tekmovanja,preizkusi...).
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplovov
V tujini pa glatko do 500m . Očitno je Slovenija spet nek unikum, da je omejitev na 120m.
- Priponke
-
- 0.jpg (25.56 KiB) Pogledano 3447 krat
Tut moja ženka je sestavljala avione.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
Re: Nova EASA uredba o dronih - kdo je kriv?
V odprti kategoriji je 120m max v celi EU. V registriranih modelarskih conah v Sloveniji pa max višina letenja še ni določena.UROŠ MURKOVIČ napisal/-a: ↑08 Mar 2021, 14:01 Zakaj v tujini lahko letijo do 500m mi pa samo 120 . A ni to Evropska uredba?
lp Mare
Kdor visoko leta - daleč vidi.
Re: Nova EASA uredba o dronih - kdo je kriv?
Tornado in Offshore ...
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
- UROŠ MURKOVIČ
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2428
- Pridružen: 25 Dec 2005, 12:29
- Kraj: Lj-Črnuče MKV-Vrhnika
Re: Nova EASA uredba o dronih - kdo je kriv?
Kaj pa vem zgornji graf je iz kategorije F5J oziroma GPSModlar napisal/-a: ↑08 Mar 2021, 21:00V odprti kategoriji je 120m max v celi EU. V registriranih modelarskih conah v Sloveniji pa max višina letenja še ni določena.UROŠ MURKOVIČ napisal/-a: ↑08 Mar 2021, 14:01 Zakaj v tujini lahko letijo do 500m mi pa samo 120 . A ni to Evropska uredba?
lp Mare
Tut moja ženka je sestavljala avione.
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
http://www.facebook.com/profile.php?id=100002305024191
http://www.mkv-klub.si/
Re: Direktiva o varnosti glede uporabe brezpilotnih zrakoplovov
Mislim, da ni ravno unikum.
Do 120m je povsod po EU, le da so si v posameznih državah (oz. v tej iz katere so ti podatki) modelarji priborili večje višine, kar uredba omogoča.
Pri nas se je "modelarska zveza" šele ustanovila (oz sestavila), ki poizkuša teh 120m dvignit.
LP,
Do 120m je povsod po EU, le da so si v posameznih državah (oz. v tej iz katere so ti podatki) modelarji priborili večje višine, kar uredba omogoča.
Pri nas se je "modelarska zveza" šele ustanovila (oz sestavila), ki poizkuša teh 120m dvignit.
LP,
Andreo
Re: Nova EASA uredba o dronih
Problem Slovenske agencije za civilno letalstvo (CAA) je v tem, da je tam 5 ljudi, ki imajo pilotske licence, ostalih (skoraj) 100 pa je birokratov, ki so najbolj veseli, če se v Sloveniji čim manj leti, da imajo manj dela. Nekdo je že dobro vprašal: kaj bomo modelarji imeli od tega, da bomo morali odslej vsakih nekaj let plačevati 40+eur za digitalni "papir". Odgovor: nič. To je strošek, ki so si ga oni sami pripisali, da legalno pobirajo denar. Enako je v UL letenju: registracija letal, vzletišč ... in drugi stroški, ki jih pobere CAA stanejo veliko, a tega se žal nazaj v letalstvo ne vrača. Mislijo si, če imamo denar za letala (ali modele), bomo pa še plačevali! Ker CAA denar na letni ravni ostaja, ga morajo nakazovati na državni proračun, čeprav bi ga lahko umerili v razvoj letalstva v Sloveniji, ki na tem področju totalno nazaduje. Zanimivo je v roke vzeti kakšno staro številko revije Kril, in videti, kaj vse je bilo nekoč, in kakšna žalost je sedaj.
Tudi glede starosti je absurd: Samostojni PPL pilot lahko postaneš z 16 leti. Modelov letal pa prav tako ne smeš samostojno pilotirati, dokler ne dopolniš 16 let. Cesna z 2000+kg in petimi ljudmi na krovu je izenačena z RC modelčkom teže 251g?!
Nepomembna osebna modelarska stran: http://leti-leti.splet.arnes.si/
Re: Nova EASA uredba o dronih - kdo je kriv?
Hej konzervativci in starokopitneži, ki ne ločite DJI dronov od freestyle in racing fpv multirotorjev: za omejitev v Sloveniji do 120m smo krivi slovenski ''Dronarji''.
Ker smo tako dobri, da ne rabimo več. Še 50m nam je več kot dovolj.
Ker smo tako dobri, da ne rabimo več. Še 50m nam je več kot dovolj.