Bellanca 28-90 Flash

Bojevanja z modeli letal

Moderator: Big A

Odgovori
Uporabniški avatar
murva
Tekmovalec
Prispevkov: 333
Pridružen: 10 Feb 2011, 17:42
Kraj: Šempas

Bellanca 28-90 Flash

Odgovor Napisal/-a murva » 31 Maj 2018, 20:56

Ker sem po tekmovanjih dobil ogromno vprašanj kaj to sploh je sem se odločil da opišem to čudo...


Bellanca 28-90 Flash je bilo ameriško vojaško letalo, ki izhaja iz zgodnejšega "dirkača" (28-70 Irish Swoop), razvitega v tridesetih letih za izvoz v Španijo, da bi sodeloval v španski državljanski vojni. Čeprav ni nikoli prišel v Španijo, je bilo naročilo preusmerjeno na Kitajsko, kjer je letalo na kratko videlo bitke.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bellanca_28-70

Bellanca 28-70 Irish Swoop , ki jo je Giuseppe Mario Bellanca izdelal za MacRobertsonovo dirko leta 1934, je bil odpremljen v Veliko Britanijo, vendar ni mogel sodelovati na dirki zaradi pomanjkanja časa za ustrezno pripravo letala. Vrnil se je v ZDA, da bi končal svoje teste, vendar je bil v nesreči pri pristanku močno poškodovan. Leta 1936 je bilo letalo prenovljeno z motorjem ki je imelo 900 KM in preimenovano v 28-90


Španska republikanska vlada je v nenavadni potrebi po sodobnih vojaških letalih leta 1936 s "Air Armament" sklenila dogovor o 20 letalih. Da bi se izognili izvoznim omejitvam ameriške vlade v aktih o nevtralnosti, so bile Bellance 28-90 let označene z lažnim žigom Air France, ki jih je Bellanca označila za poštna letala. Resnica pa je bila odkrita in izvozno dovoljenje je bilo zavrnjeno. Kljub temu pa je kitajska vlada uspela pridobiti dovoljenje za nakup letala.

Neusmiljena je španska vlada ponovno poskusila, pri čemer je 22 primerov kot "trenerje" s polnim plačilom naročila, pri čemer se je letalo v tem času izvozilo v grško šolo civilnega rezervista. Vendar pa je bila resnica odkrita in izvozno dovoljenje zavrnjeno. Sčasoma so bili uspešno kupljeni za izvoz v Mehiko, vendar z njihovo resnično destinacijo spet v Španijo. Po več kot letu dni v skladišču v Veracruzu so jih dejansko kupile mehiške zračne sile, s katerimi so služili od leta 1939 do 1940, dokler niso bili pospravljeni zaradi varnostnih razlogov.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bellanca_28-90

General characteristics

Crew: two, pilot and observer
Length: 26 ft 6 in (8.08 m)
Wingspan: 46 ft 2 in (14.08 m)
Wing area: 279 ft2 (25.9 m2)
Gross weight: 7,849 lb (3,560 kg)
Powerplant: 1 × Pratt & Whitney R-1830, 960 hp (716 kW)
Performance

Maximum speed: 280 mph (450 km/h)
Range: 800 miles (1,290 km)
Service ceiling: 30,500 ft (9,300 m)
Rate of climb: 2,800 ft/min (14.2 m/s)


Slika

Slika

Slika

Slika

Slika
The Rose Squardon / Aircombat Slovenija Slika

Odgovori

Vrni se na