čoln mč1
Moderator: John
čoln mč1
Lep pozdrav
v pravilniku piše
1.1. To so modeli ali makete motornih čolnov s podvodnim pogonom in z enakim elektromotorjem. Največja dolžina modelov ne sme presegati 700 mm. Največje razmerje med dolžino in širino modela je 1 : 4.
kako je mišljeno razmerje?
če je čoln dolg 400 mm, pomeni širina 100?,
kakšna je lahko širina: od 100 do koliko, da bo čoln zadostil pravilu.
Kakšna je lahko oblika, je tu omejitev ali je vseeno?
Ali obstaja kak načrt preprostega čolna na internetu( zastonj) ki bi bil preprost za izdelavo, tu mislim, da bi bil kot sestavljanka, primeren za začetnike
hvala za odgovor
v pravilniku piše
1.1. To so modeli ali makete motornih čolnov s podvodnim pogonom in z enakim elektromotorjem. Največja dolžina modelov ne sme presegati 700 mm. Največje razmerje med dolžino in širino modela je 1 : 4.
kako je mišljeno razmerje?
če je čoln dolg 400 mm, pomeni širina 100?,
kakšna je lahko širina: od 100 do koliko, da bo čoln zadostil pravilu.
Kakšna je lahko oblika, je tu omejitev ali je vseeno?
Ali obstaja kak načrt preprostega čolna na internetu( zastonj) ki bi bil preprost za izdelavo, tu mislim, da bi bil kot sestavljanka, primeren za začetnike
hvala za odgovor
Kar se tem na forumu tiče je " že videno", pa bi vseeno želel kakšno pojasnilo.
Proton bi bil predelan, s podvodnim pogonon, hitrost ni pomembna, važno je da bi šel naravnost, zahteva pa manj materiala kot kateri drug čoln, kupljeni kompleti pa so predragi, zato iščem najcenejšo in za izdelavo najbolj preprosto verzijo čolna, ki bi ga lahko fantje naredili pri krožku na OŠ.
Pa vseeno hvala za vaš trud
Sebastjan
Proton bi bil predelan, s podvodnim pogonon, hitrost ni pomembna, važno je da bi šel naravnost, zahteva pa manj materiala kot kateri drug čoln, kupljeni kompleti pa so predragi, zato iščem najcenejšo in za izdelavo najbolj preprosto verzijo čolna, ki bi ga lahko fantje naredili pri krožku na OŠ.
Pa vseeno hvala za vaš trud
Sebastjan
Lep pozdrav
Ce bi predelal protona, bi lahko vozil. Moje mnenje pa je , da proton z podvodnim pogonom ne bo lepo peljal, ce pa ze, bo prehiter za v bazen. Da bo sel proton naravnost, je tudi tesko napovedati. Enkrat das eno sanko prevec v vodo in ti malo prevec prime in coln je ze spremenil svojo smer. Tesko ga bos lovil.
Za najceneje in najboljse, ti jaz priporocam coln Windy iz ene stare stevilke Tima. Katera stevilka je bila to in katere leto, ti ne vem povedat, lahko pa ti povem, da je to tamali format Tima, (morda zadnje leto v tem formatu ali pa predzadnje) in ovitek je rumeno oranzne barve in na sliki sta dva ucenca in mentor, kateri nekaj gledajo ta coln. Coln ima dva rebra in oplate. Jaz sem tekmoval z takimi izdelanimi iz kartona in fino zalakiranimi. Enkrat sem bil drugi na DP. jaz ti priporocam furnir.
LP Seba
Ce bi predelal protona, bi lahko vozil. Moje mnenje pa je , da proton z podvodnim pogonom ne bo lepo peljal, ce pa ze, bo prehiter za v bazen. Da bo sel proton naravnost, je tudi tesko napovedati. Enkrat das eno sanko prevec v vodo in ti malo prevec prime in coln je ze spremenil svojo smer. Tesko ga bos lovil.
Za najceneje in najboljse, ti jaz priporocam coln Windy iz ene stare stevilke Tima. Katera stevilka je bila to in katere leto, ti ne vem povedat, lahko pa ti povem, da je to tamali format Tima, (morda zadnje leto v tem formatu ali pa predzadnje) in ovitek je rumeno oranzne barve in na sliki sta dva ucenca in mentor, kateri nekaj gledajo ta coln. Coln ima dva rebra in oplate. Jaz sem tekmoval z takimi izdelanimi iz kartona in fino zalakiranimi. Enkrat sem bil drugi na DP. jaz ti priporocam furnir.
LP Seba
čoln
Pozdrav
Morda se bom vtaknil v sfere ,ki naj bi se mene ne tikale,a vendar:
Kakšnih 40 - 45 let nazaj smo delali čolne MČ I-MČ 2 ali nekaj podobnega iz navadne vezane plošče za rebra in furnirja (debeline o,8 - 1mm)iz javorja(ta je bil tedaj idealen,pa tudi bukov je prišel v poštev,pa tudi "prešpan" papir(električarji so ga uporabljali pri transformatorjih-pa malo laka)
Cenovno je sedaj gradnja osnovnega modela zelo nizka,samo vedeti moramo kaj hočemo. (načrtov za osnovne modele je pa povsod ogromno,pa še vsak si ga lahko sam nariše )Sami pogoni so pa poglavje zase in tam bi bil možen razpon ( v ceni)od nekaj tisočakov pa do OOHHOOHHOOOOOOO...
Pozdrav Dušan
Morda se bom vtaknil v sfere ,ki naj bi se mene ne tikale,a vendar:
Kakšnih 40 - 45 let nazaj smo delali čolne MČ I-MČ 2 ali nekaj podobnega iz navadne vezane plošče za rebra in furnirja (debeline o,8 - 1mm)iz javorja(ta je bil tedaj idealen,pa tudi bukov je prišel v poštev,pa tudi "prešpan" papir(električarji so ga uporabljali pri transformatorjih-pa malo laka)
Cenovno je sedaj gradnja osnovnega modela zelo nizka,samo vedeti moramo kaj hočemo. (načrtov za osnovne modele je pa povsod ogromno,pa še vsak si ga lahko sam nariše )Sami pogoni so pa poglavje zase in tam bi bil možen razpon ( v ceni)od nekaj tisočakov pa do OOHHOOHHOOOOOOO...
Pozdrav Dušan
tudi trske spadajo zraven
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 262
- Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09
Pozdravljeni!
MČ-1 modeli so namenjeni tekmovanju v cilj, torej morajo voziti naravnost, da na nasprotni strani proge prevozijo vrata z najvišjo vrednostjo točk. Hitrost ni nujno velika. Korito mora biti drugačne oblike, kot RV čolni, ki se morajo med vožnjo obrniti skoraj na mestu. Ker se je oblika čolnov v letih okoli 1980 izrodila v 1 m dolge ter 100 mm široke "truge", kot smo jih takrat imenovali, se je dovoljena dolžina zmanjšala na 700 mm, kar pomeni pri razmerju 1:4, da mora biti model širok najmanj 175 mm ali več. Ker ni potrebna velika hitrost, jih lahko izdelate iz balsovega furnirja (vsaj 2 mm debelega), letalske vezane plošče (0,8 do 1,2 mm) izdelani pa so bili tudi iz stiroporja ali tanjše lepenke, ki je tudi preživela tekmovanje ob dobri zaščiti z lakom. Za pogon se lahko uporabi cenejši 500, 600 ali tudi 400 motor z pogonom na 6 celic. Pri tekmovanjih je nad koncem proge napeta vrv, ki izključi klecno stikalo na modelu, da se motor izključi in znanjša možnost poškodbe modela ob trku z robom bazena. Modelarji nataknejo na ročico stikala togo cevko, ki zadane ob napeto vrv in izklopi stikalo. Najvažnejše je krmilo, da model vozi naravnost. Na tekmovanjih so običajno zmagovali enostavni modeli, ki pa so bili dobro preizkušeni in naravnani. V preteklih revijah "Tim" je bilo veliko dobrih načrtov za MČ-1.
Še malo nostalgije! Ime MČ so dobili te razredi daljnega leta 1959, ko smo bili v pokojni Jugoslaviji in smo slovenski modelarji izdelali pravilnik za Narodno tehniko Jugoslavije.Takrat so se v svetu šele pojavljale prve serijske RV naprave na elektronke, "Mehanotehnika" Izola pa je tisto leto izdelalal prve zunanje elektromotorje za čolne.
MČ je pomenilo "motorni čamac" po prvih motornih barkah, ki so jih imeli jugoslovanski partizani v II. svetovni vojni.
LP
Peter Burkeljc
MČ-1 modeli so namenjeni tekmovanju v cilj, torej morajo voziti naravnost, da na nasprotni strani proge prevozijo vrata z najvišjo vrednostjo točk. Hitrost ni nujno velika. Korito mora biti drugačne oblike, kot RV čolni, ki se morajo med vožnjo obrniti skoraj na mestu. Ker se je oblika čolnov v letih okoli 1980 izrodila v 1 m dolge ter 100 mm široke "truge", kot smo jih takrat imenovali, se je dovoljena dolžina zmanjšala na 700 mm, kar pomeni pri razmerju 1:4, da mora biti model širok najmanj 175 mm ali več. Ker ni potrebna velika hitrost, jih lahko izdelate iz balsovega furnirja (vsaj 2 mm debelega), letalske vezane plošče (0,8 do 1,2 mm) izdelani pa so bili tudi iz stiroporja ali tanjše lepenke, ki je tudi preživela tekmovanje ob dobri zaščiti z lakom. Za pogon se lahko uporabi cenejši 500, 600 ali tudi 400 motor z pogonom na 6 celic. Pri tekmovanjih je nad koncem proge napeta vrv, ki izključi klecno stikalo na modelu, da se motor izključi in znanjša možnost poškodbe modela ob trku z robom bazena. Modelarji nataknejo na ročico stikala togo cevko, ki zadane ob napeto vrv in izklopi stikalo. Najvažnejše je krmilo, da model vozi naravnost. Na tekmovanjih so običajno zmagovali enostavni modeli, ki pa so bili dobro preizkušeni in naravnani. V preteklih revijah "Tim" je bilo veliko dobrih načrtov za MČ-1.
Še malo nostalgije! Ime MČ so dobili te razredi daljnega leta 1959, ko smo bili v pokojni Jugoslaviji in smo slovenski modelarji izdelali pravilnik za Narodno tehniko Jugoslavije.Takrat so se v svetu šele pojavljale prve serijske RV naprave na elektronke, "Mehanotehnika" Izola pa je tisto leto izdelalal prve zunanje elektromotorje za čolne.
MČ je pomenilo "motorni čamac" po prvih motornih barkah, ki so jih imeli jugoslovanski partizani v II. svetovni vojni.
LP
Peter Burkeljc
Najlepša hvala za odgovor in zanimive informacije.
Vodim krožek na OŠ, sedaj 3 leto, vendar smo lani prvič tekmovali na regijskem tekmovanju v kategoriji mč 1 in mč 3.
Čolne so fantje izdelali sami, za razliko nekaterih tekmovalcev, ki so imeli tovarniško izdelane čolne iz epoksidnih materialov.
Letos so se krožku priključili še mlajši fantje, od 10 let naprej, izdelali smo čoln za začetnike iz Tima, ki pa ima ravno dno in po mojem mnenju ne bi bil najbolj primeren, ker bi ga valovi bolj zanašali.
Podatki o dimenzijah so me zanimali zato, ker sem našel nekaj primernih načrtov na internetu, to so načrti , kjer so narisani vsi deli, kar bi fantom omogočilo lažje sestavljanje čolna. Načrt čolna ECO, ki ga je narisal g. Holc je zanimiv, delali smo jih lani, ni pa primeren za začetnike, ki so sposobni samo sestavljati stvari - kot lego kocke .
Še enkrat hvala za pomoč.
Sebastjan
Vodim krožek na OŠ, sedaj 3 leto, vendar smo lani prvič tekmovali na regijskem tekmovanju v kategoriji mč 1 in mč 3.
Čolne so fantje izdelali sami, za razliko nekaterih tekmovalcev, ki so imeli tovarniško izdelane čolne iz epoksidnih materialov.
Letos so se krožku priključili še mlajši fantje, od 10 let naprej, izdelali smo čoln za začetnike iz Tima, ki pa ima ravno dno in po mojem mnenju ne bi bil najbolj primeren, ker bi ga valovi bolj zanašali.
Podatki o dimenzijah so me zanimali zato, ker sem našel nekaj primernih načrtov na internetu, to so načrti , kjer so narisani vsi deli, kar bi fantom omogočilo lažje sestavljanje čolna. Načrt čolna ECO, ki ga je narisal g. Holc je zanimiv, delali smo jih lani, ni pa primeren za začetnike, ki so sposobni samo sestavljati stvari - kot lego kocke .
Še enkrat hvala za pomoč.
Sebastjan
MČ-motorni čoln
Pozdrav
Peter je lepo začel z zgodovino...
Sedaj pa še malo moje nostalgije....
Prvi čoln sem izdelal v četrtem razredu osnovne šole,načrt sem dobil nekako po ovinkih,sam nevem kje.Lepil sem ga tedaj z klejem(saj drugega niti ni bilo,razen neke vrste neostika-kateri je bil pa kot nekakšna "čik guma"torej neuporaben.Mehanotehnika iz Izole je tedaj izdelovala el. motorje EM 1 in 2,ter zunajkrmne motorje DELFIN in BEYBI.
Trupe čonov smo veselo kitali,brusili,kitali,brusili,lakirali,brusili.......Skratka bili so težki,pluli so pa vseeno,kar je pa tudi namen te kategorije.Pluti čimbolj točno v cilj,hitrost pa je zanemarljiva.
Veliko se da naučiti iz knjižice BRODARSKO MODELARSTVO.Tudi nekaj načrtov je priloženih.Pa še v redu so.(V starejših letnikih TIMa pa je te robe čuda)
K meni hodi kar nekaj fantičeviz bližnje okolice,in sami izdelajo svoj model-in to od A - do Ž.Saj le tako se bodo naučili brati načrte in iskati rešitve za neznanke ,ki se pojavijo ob delu.
Preteklo leto sem imel nekakšen "schnellcurs"veni osnovni šoli,izdelali smo dvoje jadralnih letal razpona 1880mm,a vse_sami
Verjemi-te -otroci znajo veliko stvari narediti,a izogibajte se-vsaj na začetku" instant modelov"Naj otroci ustvarjajo
Lep pozdrav in veliko veselja pri delu Dušan
Peter je lepo začel z zgodovino...
Sedaj pa še malo moje nostalgije....
Prvi čoln sem izdelal v četrtem razredu osnovne šole,načrt sem dobil nekako po ovinkih,sam nevem kje.Lepil sem ga tedaj z klejem(saj drugega niti ni bilo,razen neke vrste neostika-kateri je bil pa kot nekakšna "čik guma"torej neuporaben.Mehanotehnika iz Izole je tedaj izdelovala el. motorje EM 1 in 2,ter zunajkrmne motorje DELFIN in BEYBI.
Trupe čonov smo veselo kitali,brusili,kitali,brusili,lakirali,brusili.......Skratka bili so težki,pluli so pa vseeno,kar je pa tudi namen te kategorije.Pluti čimbolj točno v cilj,hitrost pa je zanemarljiva.
Veliko se da naučiti iz knjižice BRODARSKO MODELARSTVO.Tudi nekaj načrtov je priloženih.Pa še v redu so.(V starejših letnikih TIMa pa je te robe čuda)
K meni hodi kar nekaj fantičeviz bližnje okolice,in sami izdelajo svoj model-in to od A - do Ž.Saj le tako se bodo naučili brati načrte in iskati rešitve za neznanke ,ki se pojavijo ob delu.
Preteklo leto sem imel nekakšen "schnellcurs"veni osnovni šoli,izdelali smo dvoje jadralnih letal razpona 1880mm,a vse_sami
Verjemi-te -otroci znajo veliko stvari narediti,a izogibajte se-vsaj na začetku" instant modelov"Naj otroci ustvarjajo
Lep pozdrav in veliko veselja pri delu Dušan
tudi trske spadajo zraven
Sedaj bom pa še jaznekaj vprašal.Prej je Peter omenil da se mora čoln samodejno ugasniti na cilju s stikalom. Ali ni dovoljeno da ti na cilju nekdo čoln lovi in ga on ugasne???? Mi imamo namreč vgrajena navadna prekucna stikala hvala
- Priponke
-
- 700533.jpg (3.2 KiB) Pogledano 4832 krat
Klemen dlopst
HPI baja 5b
Giles 202 3D
HPI baja 5b
Giles 202 3D