Nova Uredba o sistemih brezpilotnih zrakoplovov 2016
Objavljeno: 15 Jun 2016, 19:10
Kmalu.
Petek, 17.06.2016.
Petek, 17.06.2016.
Je to zdaj kakšna skrivnost, ker je nekdo prilimal osnutek in ga je tudi "nekdo" zbrisalbovi napisal/-a:Kmalu.
Petek, 17.06.2016.
Kako da ne? Zapisano je v 15. točki 2. člena in v 4. odstavku 13. člena.gusar napisal/-a:Če je to to rdeča nit je termin "izvajanje letaske dejavnosti" se vse skupaj nanaša na komercialno dejavnost....nikjer ni več termina letenja z letalskimi modeli za šport in rekreacijo
Piše v 5. točki 2. člena. Na začetku pravnih aktov je običajno pomen izrazov. V tej uredbi je to v 2. členu.Ultralajt napisal/-a:Ker mi google ni našel uporabnih zadetkov, bi prosil, če mi kdo lahko nakaže kje se da prebrati definicijo pomena "izvajanje letalske dejavnosti", ker mi ta besedna zveza sama po sebi ne daje konkretnega, oziroma natančnega odgovora in sumim, da gre za množico opravil, aktivnosti, dejavnosti... ki bi jih če jih iščem, moral nekje najti lepo napisane.
Našel sem le : A1 (potniki), uvodne lete s potniki (A1 z omejitvijo D5), A8 (dela v zraku), A9 (padalski leti). Dela v zraku (A8) so pa kaj? Kar vse prosto po Prešernu, ali kako?
1. V tem primeru po mojem ne gre za letenje s sistemom FPV ampak za letenje z letalskim modelom.Ultralajt napisal/-a:Hvala! Preden sem spraševal Googla, bi moral odpreti pdf fajl ki je pripet zgoraj in ga prebrati.
Zanima me konkreten primer, ko letim svoj model vizuelno, v njem pa je kamera za prenos žive slike v realnem času na očala opazovalca, ki uživa v virtualnem pogledu iz mojega modela. Temu jaz ne bi rekel "snemanje", ker se pogled iz kamere nikamor trajno ne zapiše.
Nimaš problema...Ultralajt napisal/-a:Hvala! Preden sem spraševal Googla, bi moral odpreti pdf fajl ki je pripet zgoraj in ga prebrati.
Zanima me konkreten primer, ko letim svoj model vizuelno, v njem pa je kamera za prenos žive slike v realnem času na očala opazovalca, ki uživa v virtualnem pogledu iz mojega modela. Temu jaz ne bi rekel "snemanje", ker se pogled iz kamere nikamor trajno ne zapiše.
Saj nudistična plaža je del pokrajine ali je CTRBojanG napisal/-a:1. V tem primeru po mojem ne gre za letenje s sistemom FPV ampak za letenje z letalskim modelom.Ultralajt napisal/-a:Hvala! Preden sem spraševal Googla, bi moral odpreti pdf fajl ki je pripet zgoraj in ga prebrati.
Zanima me konkreten primer, ko letim svoj model vizuelno, v njem pa je kamera za prenos žive slike v realnem času na očala opazovalca, ki uživa v virtualnem pogledu iz mojega modela. Temu jaz ne bi rekel "snemanje", ker se pogled iz kamere nikamor trajno ne zapiše.
2. Za letalsko dejavnost se omenja tudi nadzor iz zraka. Menim, da je to odvisno predvsem od namena zajemanja slike. Če bo opazovalec užival v pogledu na pokrajino ne bi smelo biti problema. Povsem druga zgodba bi bilo opazovanje kopalcev na nudistični plaži (četudi iz razdalje >150 m) .
Sem prebral 4 člen.....in nisem zasledil sklicevanja na 10 in 12 člen ......ali berem napačno uredbo....sicer pa se vse skupaj vrti okoli opravljanja "letalske dejavnost"BojanG napisal/-a:V osnutku uredbe, ki je bil dan v javno razpravi na e-demokraciji, je v 1. členu pisalo:
(5) Določbe te uredbe ne veljajo za brezpilotne zrakoplove, katerih kinetična energija ne presega 79 J.
Namesto tega so sedaj v (3) odstavku 1. člena zapisali, da ne veljajo za brezpilotne zrakoplove z vzletno operativno maso 500 g in manj. To bi bilo v redu, če ne bi hkrati v (4) členu zapisali, da se leti skladno s 10. in 12. členom uredbe. Kaj pa je potem za letalske modele pod 500 g sploh drugače od vseh ostalih letalskih modelov (razen nalepke z naslovom)?
V EU so ugotovili, da igrače z največjo maso 250 g in ki naj bi letele nižje od 30 m za pravo aviacijo niso nevarne, ter da se s tem nima smisla ukvarjati. To bi namreč pomenilo veliko težav na trgu igrač. Pri nas pa noben otrok, ki živi v radiju 5 km od letališča, ne bo smel več na travniku za domačo hišo spuščati modelčka, ki se niti čez streho hiše ne dvigne. In kako bodo v Sloveniji za te igrače napisana navodila?
Lp, Bojan
Napačno sem zapisal. Mišljen je (4) odstavek 1. člena osnutka uredbe z dne 15.6.2016.gusar napisal/-a:Sem prebral 4 člen.....in nisem zasledil sklicevanja na 10 in 12 člen ......ali berem napačno uredbo....sicer pa se vse skupaj vrti okoli opravljanja "letalske dejavnost"
goodhunting napisal/-a:Nekaj branja o spremembah na drugi strani luze...
http://www.faa.gov/news/press_releases/ ... wsId=20515
http://www.bbc.com/news/technology-36584515
Predvsem so omogocili izvajanje "letalske dejavnosti"...
Gh
Jaz to takole razumem. Omenjeni predlog uredbe je le predlog za nadaljne parlamentarne postopke (delno usklajen tudi s pripombami uporabnikov, ki smo jih lahko podali do 20 maja) in za enkrat še vedno velja direktiva, ki je bila sprejeta za "brezpilotnike". Sama trditev, da so brezpilotna letala prizemljena ne drži, edino če upoštevamo trenutno "zamrznjeno" zakonsko določeno potrebo o registracijah. Samo letanje za komercialne namene je pa prizemljeno, to pa drži, a samo v tolikšni meri, dokler ne uporabnik ne vloži prošnje za dovoljenje agenciji za letalski promet. Kolikor mi je znano do sedaj še ni nihče vložil te prošnje.CAT napisal/-a:Se opravičujem za zgornjo objavo. Ko sem malo bolj pogledal po forumu, sem ugotovil, da ima RTV SLO prav...
Vseeno me zanima če ima kdo kako informacijo, do kdaj naj bi trajalo takšno stanje?
MitjaObjavljeno je bilo 12. jul. 2016
It would only take two simple rules to ensure the safety of drone and RC model operations and I think the CAA, CASA, the FAA, Transport Canada and all the other regulators should consider this concise rule-set in preference to the increasingly dense and restrictive regulations they're currently rolling out:
1. Do not fly a model/drone over 400 feet AGL without the prior consent of the airspace administrator
2. Never operate a model/drone in a manner that creates a risk to other persons or their property without their prior permission.
That's it. Very simple, very easy to remember, no exceptions required and no loopholes (that I can see) to exploit.
Even a 5-year-old could remember those rules so ignorance could never be an excuse for violating them.
If these two simple rules were used to regulate drone/model operations then far more effort and resource could be put into *educating* the droner and RC flying community as to what constitutes safe practice.
When it comes to ensuring safety, education trumps regulation every time!