N0t0ri0us napisal/-a:Močno dvomim, da bodo policisti/inšpektorji hodili po modelarskih stezah, jadralnih pobočjih ali pa lokalnimi nenaseljenimi travinki in tam lovili ljudi, ki bodo leteli previsoko oziroma predaleč stran. Dokler bodo stvari v mejah normale mislim da se nimamo ničesar bati.
ta direktiva je verjetno namenjena pacientom, kateri letijo nad kupom ljudi - koncerti, tekme, turistične destinacije in pa kakega pogumnega mulca, kateri hodi gledat kaj delajo sosedi. Koliko kazni bodo napisali ne vem, se bodo pa MOGOČE neodgovorni lastniki dronov malo vprašali ali smem letei tukaj.. Nenazadnje če bo kdo klicl policijo, bodo lahko zaradi tega tudi kaznovani, kar pa do sedaj ni bilo podlage.
Nedolgo nazaj sem bil na Ljubljanskem gradu, kjer je nek tipični droner prišel na grad in lebdel 30m visoko nad množico ljudi. Da o otvoritvi lučk na Prešecu ne govorim. Ljudje se niso mogli premikat zaradi gneče, nad njimi pa spet nekdo z multirotorjem. Če bi takrat šlo kaj narobe, garantirano dobi stvar nekdo na glavo.
Smo pa sedaj zaradi teh ljudi vsi v istem košu, kar je bilo za pričakovat.
Vsaj 150 metrov stran od skupine ljudi
Letenje omenjenih letalnikov je tako dovoljeno le za šport in rekreacijo, in sicer tam, kjer ni objektov in ljudi, ter na območju, kjer so pomožni objekti ali objekti, ki niso namenjeni bivanju ljudi. Tovrstni poleti se lahko izvajajo le podnevi, pred poletom pa je treba preveriti, ali vsi sistemi pravilno delujejo, pridobiti vse potrebne informacije za načrtovani polet in se prepričati, da meteorološke in druge razmere zagotavljajo varno izvedbo letenja.
Med samim letenjem mora uporabnik zagotoviti varno razdaljo med letalnikom ter ljudmi, živalmi, objekti, vozili, plovili, drugimi zrakoplovi, cestami, železniškimi progami, vodnimi potmi ali daljnovodi in ki ne sme biti manjša od 30 metrov. Minimalna oddaljenost letalnika od skupine ljudi, za kar se šteje več kot 12 ljudi, pa mora biti vsaj 150 metrov.
Brezpilotni letalnik mora ob tem biti znotraj vidnega polja upravljavca, a ne več kot 500 metrov. Polet se mora prav tako izvajati znotraj nadzorovanega zračnega prostora ali v skladu z dogovorom Kontrole zračnega prometa Slovenije in do višine 150 metrov nad terenom. Zrakoplovi splošnega letalstva pa imajo vedno prednost pred brezpilotnimi zrakoplovi.
S seboj potrebujete tudi spremljevalca
Če upravljavec leti s sistemom FPV, ki ima nameščeno kamero, lahko polete izvaja samo v spremstvu opazovalca. Njega mora seznaniti z vsemi pomembnimi podrobnostmi letenja, najmanj z višino in načrtovano potjo.
Opazovalec pa mora med letenjem vzdrževati neprekinjen vidni stik z letalnikom in upravljavca opozarjati na odstopanja od načrtovanega poleta, mogoče kršitve minimalne razdalje in druge zadeve, pomembne za varno izvajanje poleta. Opazovalec in upravljavec morata ob tem biti na razdalji, ki omogoča nemoteno glasovno sporazumevanje brez tehničnih pripomočkov.
V primeru letenja s FPV-jem znotraj radija 200 metrov, do višine 50 metrov in maso brezpilotnega zrakoplova do pet kilogramov v območju prvega razreda lahko upravljavec leti tudi sam, če ima že vsaj pet ur izkušenj s FPV-letenjem z opazovalcem na poznanem terenu. V primeru športnih dejavnosti, kadar je na območju več upravljavcev s sistemom FPV hkrati, pa je opazovalec lahko le eden.
Vidim, da je tudi FPV dovoljen. Direktiva niti ni tako grozna, kot to nekateri govorijo.
Saj direktiva ni tako rigorozna. Problem ta trenutek je, ker moraš vsako letalno napravo registirati...to pa ne bo tako lahko narest ob vseh papirjih, ki jih moraš predložit...tako, da ta trenutek ne smeš leteti nikjer (spodnji zapis):
Pozdravljeni vsi ljubitelji modelarstva in ostali naši podporniki.
Po trenutno veljavnih predpisih letenje z brezpilotniki (modeli, droni, UAV) ni možno, razen če ni letalna naprava vpisana v register zrakoplovov RS.
Potrdilo o vpisu v register lahko pridobite, če se po pošti poda vloga s prilogami, na vložišče Javne agencije za civilno letalstvo
RS, Kotnikova 19 a, 1000 Ljubljana.
To predpisuje Pravilnik o oznaki državne pripadnosti, registrskih in drugih oznakah na civilnih zrakoplovih (Ur. l. RS, št. 88/2014,
12/2015, 90/2015), ki ga je pripravilo, sprejelo in spreminjalo Ministrstvo za infrastrukturo - sektor za letalstvo in je veljaven.
To morajo spoštovati na Javni agenciji za civilno letalstvo, kot tudi lastniki in operaterji brezpilotnih letalnih naprav, modelarji
in drugi, ne glede na težo (tudi pod 250g!).
Potrdilo o vpisu v register je potrebno za vsako letenje brezpilotnih letalnih naprav in ne samo za izvajanje del v zraku.
To pomeni za vse letenje, tako športno-rekreativno, kot za komercialno in raziskovalno, brez izjeme.
Register je namenjen zrakoplovom s posadko, zato postopka praktično skoraj ni možno izpeljati.
Torej, v Republiki Sloveniji ni možno legalno leteti z modeli.