Robbe PAROLI
Moderatorji: KlemenR, Intruder
Robbe PAROLI
Zadnje čase se mi vedno bolj dopadejo starine. Sicer se mi ta model nikoli ni zdel posebej privlačen ampak dobri kupčiji se nisem mogel upreti. Model je dejansko prispel komplet opremljen in odlično zapakiran vendar sem za prvi test uporabil novo elektroniko - ostal je le original motor, ki pa je glede na zvok in vonj ki ga oddaja zaključil svojo kariero. Tudi sestava modela od prvega lastnika je solidna nekoliko nepazljivosti se opazi edino pri nameščanju nalepk, ki so pa res ogromne - čez celo stranico trupa...
Hitra priprava na prvo vožnjo in model je v družbi še enega veterana že v pričakovanju ob vodi. In že je v vodi.
Hitra priprava na prvo vožnjo in model je v družbi še enega veterana že v pričakovanju ob vodi. In že je v vodi.
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Model se obnaša čisto drugače kot mono čolni - to je moj prvi katamaran. Sicer mi zaradi stanja motorja in veliko trave v vodi, ki se je neutrudno navijala na propeler nekako ni uspelo doseči prave hitrosti ampak vgrajen reduktor 1:1,5 v kombinaciji z ogromnim 45 mm propelerjem deluje čisto drugačne kot 'visoko turažni' motorji z direktnim prenosom na majhen propelerček. Nič ne meša in peni vode v prazno ampak kar takoj pospeši. Sam katamaran pa se pelje kot bi bil na tračnicah.
Nekaj slik vožnje.
Nekaj slik vožnje.
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
VIDEO prvega testa.
Sedaj treba stestirati original regler in ga priklopiti na nov motor, da bo model solidno vozen. Popraviti je treba nekaj spojev in vizualnih napakic, da bo lepo izgledal tudi na polici.
Sem pa med čakanjem na paket ugotovil, da je model kar precej podobnem pravim offshore čolnom tipa Skater iz 1990 plus minus nekaj let. Večinoma so imeli ti čolni izvenkrmne motorje, nekaj pa tudi vgrajenih v trupu.
Video pravih čolnov, klik.
In v tem zanimivem dokumentarcu na 52:20 in 54:16.
Še Sedaj treba stestirati original regler in ga priklopiti na nov motor, da bo model solidno vozen. Popraviti je treba nekaj spojev in vizualnih napakic, da bo lepo izgledal tudi na polici.
Sem pa med čakanjem na paket ugotovil, da je model kar precej podobnem pravim offshore čolnom tipa Skater iz 1990 plus minus nekaj let. Večinoma so imeli ti čolni izvenkrmne motorje, nekaj pa tudi vgrajenih v trupu.
Video pravih čolnov, klik.
In v tem zanimivem dokumentarcu na 52:20 in 54:16.
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Se mi zdi ,da sem ga videl na bolhi .Luštkan model...sam ta pogon moraš pa res popravit,ker čoln (glede na obliko) ne gre nikamor.Sem pa sedaj spoznal od česa so krmila,ki se mi že desetletje valjajo po predalu
Lp.
Lp.
Re: Robbe PAROLI
To je ta model iz bolhe Drugače pa so ta krmila klasika od Robbe-ja za montažo na krmo, meni zelo všečna vendar skoraj malce premehka.
Ker je bilo nekaj malega časa sem malce updejtal pogon v čolnu.
Tako je izgledal original motorček (dolžina je 60 mm tako da verjetno včasih to ni bil tako švoh moped) in Conrad-ov regler (helou 20 A varovalka). Motor bi po navodilih moral biti na levi strani, da balansiira navor propelerja. Motor sem nadomestil s trenutno brezposelnim in že utečenim. Lepo po navodilih nastavil razmak med zobniki. Se mi pa zdi da plastični malce 'šajtra' saj v določenem položaju precej drgneta. Če bi mi uspelo ugotovit modul bi lahko zadevo naredil v 'tuning' varijanto z dvema motorjema. Ozobljenje sem primerjal z modulom 0,6 (pregost) in 0,8 (preredek) tako da zgleda da more bit neki imperialni... Če kdo obvlada te zadeve se priporočam za nasvet
Tako pa izgleda trenutni setup. Včeraj sem zadevo sprobal in gre približno 2 x bolje kot prej, super...
Vendar se mi je po približno pol minute čoln ustavil. Ko sem ga dobil iz vode je po ponovnem vklopu rv-naprave normalno delal. Ne vem če je šel regler v termični izklop ali je sprejemnik izgubil signal. Lučki na sprejemniku in regulatorju sta obe utripali ampak sem vmes izklapljal oddajnik. Tako da to moram še sprobat. Še prej pa izločiti Tamiya/Molex konektor iz tokokroga.
Ker je bilo nekaj malega časa sem malce updejtal pogon v čolnu.
Tako je izgledal original motorček (dolžina je 60 mm tako da verjetno včasih to ni bil tako švoh moped) in Conrad-ov regler (helou 20 A varovalka). Motor bi po navodilih moral biti na levi strani, da balansiira navor propelerja. Motor sem nadomestil s trenutno brezposelnim in že utečenim. Lepo po navodilih nastavil razmak med zobniki. Se mi pa zdi da plastični malce 'šajtra' saj v določenem položaju precej drgneta. Če bi mi uspelo ugotovit modul bi lahko zadevo naredil v 'tuning' varijanto z dvema motorjema. Ozobljenje sem primerjal z modulom 0,6 (pregost) in 0,8 (preredek) tako da zgleda da more bit neki imperialni... Če kdo obvlada te zadeve se priporočam za nasvet
Tako pa izgleda trenutni setup. Včeraj sem zadevo sprobal in gre približno 2 x bolje kot prej, super...
Vendar se mi je po približno pol minute čoln ustavil. Ko sem ga dobil iz vode je po ponovnem vklopu rv-naprave normalno delal. Ne vem če je šel regler v termični izklop ali je sprejemnik izgubil signal. Lučki na sprejemniku in regulatorju sta obe utripali ampak sem vmes izklapljal oddajnik. Tako da to moram še sprobat. Še prej pa izločiti Tamiya/Molex konektor iz tokokroga.
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Izpeljani še dve testni seansi.
Po prejšnjih preizkusih sem odstranil Tamiya konektor in imam sedaj direkt zeleni mpx/kopija priklop. Pri tretjem preizkušanju se mi je po nekaj minutah zategnila gred. Le ta ima na obeh straneh navoj, zadaj za kontra matico in propeler spredaj pa za zobnik. To se vidi na zgornji sliki kjer sem montiral motorček. Ker sem na teren šel brez osnovnega orodja, kaj šele brez 7 mm ključev je to pomenilo hiter konec.
Danes s popravljeno napako, gred bi dejansko lahko imela 1,5 mm manj navoja, da vijaki v čisto zategnjeni legi nebi pritiskali na cev, ter lepo nacentriranim plastičnim zobnikom sem se še enkrat podal na ribnik. Po kakih dveh minutah vožnje, bila je kar hitra za tak konzervativen setup, pa spet tema. Regulator je odklopil motor servo delal normalno. Po ribičiji čolna iz vode sem takoj preveril kaj se dogaja - na reglerju utripa rdeča lučka. Glede na navodila lahko to pomeni termični izklop ali izklop pod preobremenitvijo, ker pa naj bi se po termčni zaščiti čez kako minutko sam regler ponovno vklopil a se po 5 min ni to pomeni, da se znajde pod preveliko obremenitvijo. Tega sicer nisem pričakoval saj se mi to v avtomobilih s tem regulatorjem še ni zgodilo ne s tem in ne z brezkrtačnim motorjem. Po specifikaciji naj bi regler nesel max 60 A trajnega toka ali 25 T krtačni ali 10,5 T brezkrtačni motor. Sicer naj bi ta motor bil 25 ovojni pa tudi 45 mm lopata na čolnu ni glih drobcena tako, da s tega stališča bi lahko sklepal, da je kombinacija le preveč, čeprav tokovno pa pomoje ni blizu 60 A ne motor, pa tudi konektorji tega nebi prenesli sploh Tamiya/Molex iz prejšnjega testa.
Za naslednjič bom zmontiral LRP Speedy PRO, ki je no limit - kao
Uspelo mi je narediti tudi en kratek VIDEO. Vidi se kako na začetku moment propelerja zabije čoln v desno šele ko zglisira pa prime 'tab' na desnem plovcu in model stabilizira v horizontalni legi. Na koncu posnetka pa sem še malo stiskal gas na polno, da se vidi kako model skoči iz vode. Z brezkrtačnikom bi zadeva mogla zglisirat kot kaki dragster
Po prejšnjih preizkusih sem odstranil Tamiya konektor in imam sedaj direkt zeleni mpx/kopija priklop. Pri tretjem preizkušanju se mi je po nekaj minutah zategnila gred. Le ta ima na obeh straneh navoj, zadaj za kontra matico in propeler spredaj pa za zobnik. To se vidi na zgornji sliki kjer sem montiral motorček. Ker sem na teren šel brez osnovnega orodja, kaj šele brez 7 mm ključev je to pomenilo hiter konec.
Danes s popravljeno napako, gred bi dejansko lahko imela 1,5 mm manj navoja, da vijaki v čisto zategnjeni legi nebi pritiskali na cev, ter lepo nacentriranim plastičnim zobnikom sem se še enkrat podal na ribnik. Po kakih dveh minutah vožnje, bila je kar hitra za tak konzervativen setup, pa spet tema. Regulator je odklopil motor servo delal normalno. Po ribičiji čolna iz vode sem takoj preveril kaj se dogaja - na reglerju utripa rdeča lučka. Glede na navodila lahko to pomeni termični izklop ali izklop pod preobremenitvijo, ker pa naj bi se po termčni zaščiti čez kako minutko sam regler ponovno vklopil a se po 5 min ni to pomeni, da se znajde pod preveliko obremenitvijo. Tega sicer nisem pričakoval saj se mi to v avtomobilih s tem regulatorjem še ni zgodilo ne s tem in ne z brezkrtačnim motorjem. Po specifikaciji naj bi regler nesel max 60 A trajnega toka ali 25 T krtačni ali 10,5 T brezkrtačni motor. Sicer naj bi ta motor bil 25 ovojni pa tudi 45 mm lopata na čolnu ni glih drobcena tako, da s tega stališča bi lahko sklepal, da je kombinacija le preveč, čeprav tokovno pa pomoje ni blizu 60 A ne motor, pa tudi konektorji tega nebi prenesli sploh Tamiya/Molex iz prejšnjega testa.
Za naslednjič bom zmontiral LRP Speedy PRO, ki je no limit - kao
Uspelo mi je narediti tudi en kratek VIDEO. Vidi se kako na začetku moment propelerja zabije čoln v desno šele ko zglisira pa prime 'tab' na desnem plovcu in model stabilizira v horizontalni legi. Na koncu posnetka pa sem še malo stiskal gas na polno, da se vidi kako model skoči iz vode. Z brezkrtačnikom bi zadeva mogla zglisirat kot kaki dragster
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Tehnika vožnje čolna napram avtu se ponavadi razlikuje.Z avtom se izvlečeš iz nekega ovinka na ravnino in pospešiš naslednji trenutek pa si že v ovinku in zaviraš,torej imaš poln plin samo par sekund,pri barki pa tiščiš na polno ves čas.......potrebno je pomeriti tok,da vidiš kje si,Tega sicer nisem pričakoval saj se mi to v avtomobilih s tem regulatorjem še ni zgodilo ne s tem in ne z brezkrtačnim motorjem.
Re: Robbe PAROLI
Hvala Aleš. Tako je malo logike je treba uporabit. Drugače pa nimam loggerja ali telemetrije na voljo. Ali bi test v banji z voltmetrom bil merodajen ker me res zanima kako je s tem.
LP
LP
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Test z voltmetrom v banji bo sicer nekaj pokazal, merodajen pa ne bo...
Nekako tako kot bi meril moč motorja z "burn out" testom.
Takole na oko (glede na ostale komponente) se mi zdi, da je tole kar spodobna banja, z velikim propom in malim motorjem ter baterijo.
Če je prop pre velik, preobremeniš ali regler ali baterijo, lahko pa kar oboje.
Pri propih imamo vsi radi velike oči. Kasneje se rado izkaže, da je manjši prop še najboljši prvi korak. Nato pomeri čas vožnje in iz kapacitete lahko izračunaš povprečni tok in moč.
Nato vidiš, kateri je naslednji najšibkejši člen, ko boš namontiral za 2mm večji prop...
Lp
Nekako tako kot bi meril moč motorja z "burn out" testom.
Takole na oko (glede na ostale komponente) se mi zdi, da je tole kar spodobna banja, z velikim propom in malim motorjem ter baterijo.
Če je prop pre velik, preobremeniš ali regler ali baterijo, lahko pa kar oboje.
Pri propih imamo vsi radi velike oči. Kasneje se rado izkaže, da je manjši prop še najboljši prvi korak. Nato pomeri čas vožnje in iz kapacitete lahko izračunaš povprečni tok in moč.
Nato vidiš, kateri je naslednji najšibkejši člen, ko boš namontiral za 2mm večji prop...
Lp
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Robbe PAROLI
Lupina je kar vredu - koliko pač je lahko vakumiran abs
Da bi bila baterija mi na kraj pameti ni prišlo ampak je res GensAce 2200 mAh 25 C. Bom stestiral zadevo z močnejšim reglerjem, da bom sploh lahko izmeril čas vožnje, če bo spet crknilo pa je potem itak lahko samo baterija.
Hvala zaenkrat, poročam kako se bo odvila zgodba.
Da bi bila baterija mi na kraj pameti ni prišlo ampak je res GensAce 2200 mAh 25 C. Bom stestiral zadevo z močnejšim reglerjem, da bom sploh lahko izmeril čas vožnje, če bo spet crknilo pa je potem itak lahko samo baterija.
Hvala zaenkrat, poročam kako se bo odvila zgodba.
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Vreme se je kar lepo izboljšalo zato sem izkoristil fraj urico in spet odšel na ribnik. Tokrat z vgrajenim LRP Speedy PRO. Zadeva gre pa sedaj kar že precej dobro in pospeši v trenutku
Ta hitrost in obnašanje, ki ju ima čoln sedaj mislim da se popolnoma skladata s tipom in starostjo tega modela. Vendar...
Po vožnji (1000 mAh) sem preveril koliko se kaj grejejo elektronske komponente. Baterija ravno malce nad temperaturo okolice, regulator malenkost ogret motor pa - uff sem se opekel. Sedaj vem zakaj je original motor tako cvilil in smrdel
Tako da naslednji korak bo testiranje različnih elis, ker ta original je res prava 'mlatilnica'. Slika spodaj je za občutek velikosti. Od leve proti desni:
29 K; 32.5 x 1,6 Rennschraube (podvodni) - obdelan na 30,5; 37,5 K; 40,5 K - obdelan na 38; 42 Robbe - original s pogonskega seta za Paroli.
Vsi razen zadnjega so Graupner. K serija je Hydro s korakom 1,4.
Najprej bom probal Graupner 37,5 K, mislim da bi moral lepo razbremeniti motor. Verjetno bo dalj časa rabil za pospeševanje upam pa tudi na bolj izrazito glisiranje in mogoče celo kaj 'petelinjega repa'.
Vsekakor bom sporočil ugotovitve.
Ta hitrost in obnašanje, ki ju ima čoln sedaj mislim da se popolnoma skladata s tipom in starostjo tega modela. Vendar...
Po vožnji (1000 mAh) sem preveril koliko se kaj grejejo elektronske komponente. Baterija ravno malce nad temperaturo okolice, regulator malenkost ogret motor pa - uff sem se opekel. Sedaj vem zakaj je original motor tako cvilil in smrdel
Tako da naslednji korak bo testiranje različnih elis, ker ta original je res prava 'mlatilnica'. Slika spodaj je za občutek velikosti. Od leve proti desni:
29 K; 32.5 x 1,6 Rennschraube (podvodni) - obdelan na 30,5; 37,5 K; 40,5 K - obdelan na 38; 42 Robbe - original s pogonskega seta za Paroli.
Vsi razen zadnjega so Graupner. K serija je Hydro s korakom 1,4.
Najprej bom probal Graupner 37,5 K, mislim da bi moral lepo razbremeniti motor. Verjetno bo dalj časa rabil za pospeševanje upam pa tudi na bolj izrazito glisiranje in mogoče celo kaj 'petelinjega repa'.
Vsekakor bom sporočil ugotovitve.
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Super samo,da se nekaj dogaja na tem področju.Sam sem kar malo 'olesenel' saj moj patruljni čoln še kar čaka ,da zapluje v svojem elementu.Sedaj,ko sem za letos zaprl hangar se bo tudi v ladjedelnici počasi začelo nekaj premeikati
Lp.
Re: Robbe PAROLI
Danes sem sprobal še dva manjša prop-a, 3 in 4 na sliki. S 37,5 je šlo odlično, boljša hitrost kot z originalom le kavitiral je kak meter dlje, motor po približno 500 mAh lepo topel. S 40,5 obdelanim pa je model res raztural vendar je bil motor po približno 500 mAh za moj občutek vseeno preveč segret. Tako da je 37,5 zgleda precej približek idealni obremenitvi za motor.
Mislim, da je to bolj kot ne vse kar se iz tega čolna z enim krtačnim motorjem in danim pogonskim sklopom, da dobiti.
V navodilih je sicer opisana še tuning verzija - dva motorja.
Obstaja seveda še tretja možnost - brushless (manj teže - več moči). Tukaj je vprašljiva izdelava modela - topi/zaobljeni robovi, ki vode ne režejo ampak jo bolj vijejo po modelu.
Vsekakor sem sedaj, ko sem ga naštudiral tako da ga lahko grem brez problemov vozit, z modelom zelo zadovoljen. Sama figura čolna na stojalu kakor tudi med plovbo pa je "balzam za dušo" in to je najbolj pomembno
Mislim, da je to bolj kot ne vse kar se iz tega čolna z enim krtačnim motorjem in danim pogonskim sklopom, da dobiti.
V navodilih je sicer opisana še tuning verzija - dva motorja.
Obstaja seveda še tretja možnost - brushless (manj teže - več moči). Tukaj je vprašljiva izdelava modela - topi/zaobljeni robovi, ki vode ne režejo ampak jo bolj vijejo po modelu.
Vsekakor sem sedaj, ko sem ga naštudiral tako da ga lahko grem brez problemov vozit, z modelom zelo zadovoljen. Sama figura čolna na stojalu kakor tudi med plovbo pa je "balzam za dušo" in to je najbolj pomembno
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Predlagam,da mu narediš hladilno spiralo (če je med motorjem in osjo zanjo dovolj prostora).Potem bi po moje lahko vozil z 40mm eliso
Lp.
Lp.
Re: Robbe PAROLI
Prideš skoz.debelina žice 1 mm plus dve tanki pločevini......
Re: Robbe PAROLI
Bom probal spravit skupaj verziji z dvema pločevinama in bakreno žičko. Verjetno bi delovalo tudi na 3/4 obsega tako da bi v območju osi pač manjkal plašč
Hvala za predloge.
Hvala za predloge.
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Plus centimeter cevke na vsak priključek,da pohladiš dohod do ščetk...
Re: Robbe PAROLI
Za zaključek čolnarske sezone sem si privoščil še eno vožnjo z aktualnim setupom in nekaj malega dogajanja spravil na 'tubo'.
Video 1 normal: https://youtu.be/rzb5YJ0z-Qk
Video 2 slowmotion: https://youtu.be/rc90chqWESE
Obnašanje in hitrost sta ravno pravšnja za ta model.
Sedaj sledi priprava čolna na nekaj mesecev mirovanja.
LP
Video 1 normal: https://youtu.be/rzb5YJ0z-Qk
Video 2 slowmotion: https://youtu.be/rc90chqWESE
Obnašanje in hitrost sta ravno pravšnja za ta model.
Sedaj sledi priprava čolna na nekaj mesecev mirovanja.
LP
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Letos sem model vzel sabo na morje. Po tem ko sem lani pri konzervaciji ob koncu sezone ugotovil, da je gred zabasana s teflonsko mastjo tako da se komaj kaj vrti, sem komplet cev in gred spral z 'brake cleanerjem' ter jo kompletno namazal z oljem. Tako se motor lepo razbremeni. Po testiranjih v morski vodi sem ugotovil, da najlepše deluje predzadnji propeler na zgornji sliki (Graupnerjev K 40,5 obdelan na 38 mm z delnim 'Texas cut-om'). Zgodilo se je da je model prvič dejansko glisiral kot se za modele s površinskim pogonom spodobi, pri tem se je motor precej manj segreval, kot do sedaj. Sam katamaran je lepo drsel po vrhovih vetrnih valov. Tudi nekoliko večje izbokline, ki so posledica plutja pravih čolnov mu niso zmanjševale stabilnosti. Tako da sem 'uber' zadovoljen.
Pred in po uporabi v morski vodi sem model, predvsem kovinske dele, ustrezno zaščitil. Pri tem se vedno čudim kakovosti 'hardwera', ki se je v modelarstvu uporabljal v tistih časih. Rostfrei vijaki, ki so še danes kot novi, medeninasti zobniki, podložke,... ter ostali deli, ki so še danes v skoraj perfektnem stanju.
Jap modelarstvo je včasih bil hobi na nivoju.
Pred in po uporabi v morski vodi sem model, predvsem kovinske dele, ustrezno zaščitil. Pri tem se vedno čudim kakovosti 'hardwera', ki se je v modelarstvu uporabljal v tistih časih. Rostfrei vijaki, ki so še danes kot novi, medeninasti zobniki, podložke,... ter ostali deli, ki so še danes v skoraj perfektnem stanju.
Jap modelarstvo je včasih bil hobi na nivoju.
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Zdravo,Stanko P. napisal/-a:Letos sem model vzel sabo na morje. Po tem ko sem lani pri konzervaciji ob koncu sezone ugotovil, da je gred zabasana s teflonsko mastjo tako da se komaj kaj vrti, sem komplet cev in gred spral z 'brake cleanerjem' ter jo kompletno namazal z oljem. Tako se motor lepo razbremeni. Po testiranjih v morski vodi sem ugotovil, da najlepše deluje predzadnji propeler na zgornji sliki (Graupnerjev K 40,5 obdelan na 38 mm z delnim 'Texas cut-om'). Zgodilo se je da je model prvič dejansko glisiral kot se za modele s površinskim pogonom spodobi, pri tem se je motor precej manj segreval, kot do sedaj. Sam katamaran je lepo drsel po vrhovih vetrnih valov. Tudi nekoliko večje izbokline, ki so posledica plutja pravih čolnov mu niso zmanjševale stabilnosti. Tako da sem 'uber' zadovoljen.
Pred in po uporabi v morski vodi sem model, predvsem kovinske dele, ustrezno zaščitil. Pri tem se vedno čudim kakovosti 'hardwera', ki se je v modelarstvu uporabljal v tistih časih. Rostfrei vijaki, ki so še danes kot novi, medeninasti zobniki, podložke,... ter ostali deli, ki so še danes v skoraj perfektnem stanju.
Jap modelarstvo je včasih bil hobi na nivoju.
mast zelo zavira vrtenje, a preprečuje vdor vode...
Za obremenitev in porabo se je najbolje izkazalo kako lahko olje ali samo WD40, a je treba po vsaki vožnji os izvleči in cev sprati in osušiti. Če boš os pustil v cevi za skladiščenje ne bo dobro...
Kakovost je - a tedaj smo se večinoma čudili ceni
LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Robbe PAROLI
Vsakokrat po vožnji zadevo razstavim in sčistim ter namažem z oljem, ki ga mam za avto.
Pred vožnjo pa še dodatno napolnim pri cevki za mazanje.
Navaden WD pa tudi ni dober za mazanje ampak samo za čiščenje in odstranjevanje vlage. Če je slab material namazan z njim potem kar hitro začne oksidirati.
Ja cene so bile in so pri top-end modelih še danes
Pred vožnjo pa še dodatno napolnim pri cevki za mazanje.
Navaden WD pa tudi ni dober za mazanje ampak samo za čiščenje in odstranjevanje vlage. Če je slab material namazan z njim potem kar hitro začne oksidirati.
Ja cene so bile in so pri top-end modelih še danes
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Da še malo nadaljujem čolnarski monolog.
Montiral sem 17T LRP motorček. Po podatkih bi naj imel 2x več obratov in 2x večjo moč od Mabuchija. Magnetno polje je proti slednjemu res noro. Poleg tega ima kroglične ležaje. Seveda sem zmanjšal tudi eliso - 30,5 x 1,6. Drugi prop na zgornji sliki. Test planiram za jutri, da vidimo če je res: "Blue is better." Sicer je rebrand, ker na zadku motorja piše Yokomo Yapan
Montiral sem 17T LRP motorček. Po podatkih bi naj imel 2x več obratov in 2x večjo moč od Mabuchija. Magnetno polje je proti slednjemu res noro. Poleg tega ima kroglične ležaje. Seveda sem zmanjšal tudi eliso - 30,5 x 1,6. Drugi prop na zgornji sliki. Test planiram za jutri, da vidimo če je res: "Blue is better." Sicer je rebrand, ker na zadku motorja piše Yokomo Yapan
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Od zadnjega poročanja sem izpeljal 3 teste.
Pri prvem se mi je čoln po odvzemu 'gasa' ustavil in potem ni več trznil - krmiljenje je delalo. Ko sem ga potem nekaj pregledoval sem opazil, da so žičke od krtačk nekam slabo prispajkane. Zato sem zadevo uredil in očistil konektorje od motorja do reglerja.
Pri drugem se je zadeva ponovila. Spet sem opazil, da se obrati motorja drastično povečajo ko se dotaknem predela okoli krtačk. Zato sem mislil, da so le te obrabljene. Tako sem se odločil razstaviti zadnji del. Že med odstranjevanjem vzmeti sem ugotovil, da je ena deformirana in tudi nekoliko osmojena-obarvana, krtačke pa so še blizu 10 mm (minimum je po navodilih 5 mm).
Tako sem vzmet, po vzoru druge, oblikoval v prvotno obliko, zadevo sestavil in sedaj deluje občutno bolje. Sicer je nekaj iskrenja še prisotnega a ne vem če je to normalno ali ne.
Tako sem zadevo preizkusil še tretjič in sicer v kombinaciji z 31 mm propelerjem serije K. Čoln se pelje odlično - nekoliko hitreje kot z prejšnjim delujočim setupom s to razliko, da se greje v razumnih mejah - dejansko bi tako šlo brez hlajenja.
Sprobal sem še drugi propeler z zgornje slike (približno iste velikosti ampak s korakom 1,6 in nekoliko obdelan) toda s tem je šlo slabše.
S tretjim (37,5 K) pa je bila vožnja, uhh, impresivna. S polovico 'gasa' je letelo kot prej s polnim, do konca sem probal samo za filing - v ravni liniji. To je sicer opcija za krajše, spektakularne vožnje saj se je motor po kake pol minute spet, po občutku, malce prehitro segreval. Regulator in baterija sta bila po vožnji mlačna.
Pod črto je rezultat boljši od tega kar bi bilokdaj pričakoval od tega modela, stabilnost katamarana me vedno znova impresionira.
V planu za prihodnje je:
- nabava rezličnih propelerjev (dimenzije, ki mi manjkajo)
- hlajenje motorja (alu plata na montažni strani s privitimi hladilnimi stebrički, (China) hladilni element z rebri med katerimi bom speljal cevke za vodno hlajenje, hlajenje krtačk ?, zajem hladilne vode vode, ki nebo preveč vpadljiv)
- rebuild motorja (po razdrtju se bo pokazalo kako in kaj, vsekakor pa nove vzmeti za krtačke)
- fiksna in dokončna montaža vseh elektronskih komponent
- rihtanje detajlov same lupine za katere bi moral poskrbeti že zdavnaj...
To je planirano dolgoročno - verjetno nekdaj pozimi. Vsekakor bom pa prej naredil še kak kratek posnetek.
LP
Pri prvem se mi je čoln po odvzemu 'gasa' ustavil in potem ni več trznil - krmiljenje je delalo. Ko sem ga potem nekaj pregledoval sem opazil, da so žičke od krtačk nekam slabo prispajkane. Zato sem zadevo uredil in očistil konektorje od motorja do reglerja.
Pri drugem se je zadeva ponovila. Spet sem opazil, da se obrati motorja drastično povečajo ko se dotaknem predela okoli krtačk. Zato sem mislil, da so le te obrabljene. Tako sem se odločil razstaviti zadnji del. Že med odstranjevanjem vzmeti sem ugotovil, da je ena deformirana in tudi nekoliko osmojena-obarvana, krtačke pa so še blizu 10 mm (minimum je po navodilih 5 mm).
Tako sem vzmet, po vzoru druge, oblikoval v prvotno obliko, zadevo sestavil in sedaj deluje občutno bolje. Sicer je nekaj iskrenja še prisotnega a ne vem če je to normalno ali ne.
Tako sem zadevo preizkusil še tretjič in sicer v kombinaciji z 31 mm propelerjem serije K. Čoln se pelje odlično - nekoliko hitreje kot z prejšnjim delujočim setupom s to razliko, da se greje v razumnih mejah - dejansko bi tako šlo brez hlajenja.
Sprobal sem še drugi propeler z zgornje slike (približno iste velikosti ampak s korakom 1,6 in nekoliko obdelan) toda s tem je šlo slabše.
S tretjim (37,5 K) pa je bila vožnja, uhh, impresivna. S polovico 'gasa' je letelo kot prej s polnim, do konca sem probal samo za filing - v ravni liniji. To je sicer opcija za krajše, spektakularne vožnje saj se je motor po kake pol minute spet, po občutku, malce prehitro segreval. Regulator in baterija sta bila po vožnji mlačna.
Pod črto je rezultat boljši od tega kar bi bilokdaj pričakoval od tega modela, stabilnost katamarana me vedno znova impresionira.
V planu za prihodnje je:
- nabava rezličnih propelerjev (dimenzije, ki mi manjkajo)
- hlajenje motorja (alu plata na montažni strani s privitimi hladilnimi stebrički, (China) hladilni element z rebri med katerimi bom speljal cevke za vodno hlajenje, hlajenje krtačk ?, zajem hladilne vode vode, ki nebo preveč vpadljiv)
- rebuild motorja (po razdrtju se bo pokazalo kako in kaj, vsekakor pa nove vzmeti za krtačke)
- fiksna in dokončna montaža vseh elektronskih komponent
- rihtanje detajlov same lupine za katere bi moral poskrbeti že zdavnaj...
To je planirano dolgoročno - verjetno nekdaj pozimi. Vsekakor bom pa prej naredil še kak kratek posnetek.
LP
RC Addict!
Re: Robbe PAROLI
Evo obljubljeni video. Tokrat s propelerjem K serije 34.5 mm (korak 48 mm).
KLIK
KLIK
RC Addict!