Projekt Water jet+Patruljni čoln
Moderatorji: Intruder, tornado
Re: Projekt Water jet
Nastal je 'bukov' gumenjak
- Priponke
-
- 19.JPG (66.09 KiB) Pogledano 8265 krat
-
- 20.JPG (71.59 KiB) Pogledano 8265 krat
Re: Projekt Water jet
Malo sem se še pozabaval z detajli,ki bodo prišli montirani na čoln...Razen ograj je za enkrat to vse kar se detajlov tiče.Seveda bo potrebno še vse pobarvati v ustrezne barve,da bo prišlo do pravega izraza.
Lp.
Lp.
- Priponke
-
- 21.JPG (88.07 KiB) Pogledano 8217 krat
Re: Projekt Water jet
Evo .Po tehtnem premisleku je Water jet postal preteklost.Čoln sem predelal na klasični pogon.Narejeno je stikalo za revers,krmilo in pogonska gred.Novo pozicijo je dobil tudi že motor.Sedaj sledi zalitje gredi z epoxy smolo in finiširanje trupa.
Zanima me na kakšen način polnite cev gredi z mastjo ??
Zanima me na kakšen način polnite cev gredi z mastjo ??
- Priponke
-
- 1A.JPG (81.87 KiB) Pogledano 8136 krat
-
- 1B.JPG (84.35 KiB) Pogledano 8136 krat
-
- 1C.JPG (89.75 KiB) Pogledano 8136 krat
Re: Projekt Water jet
Napolniš 20cc brizgo (stane drobiž v vsaki lekarni) z mastjo, potem je naprej vse enostavno...slayer napisal/-a:Zanima me na kakšen način polnite cev gredi z mastjo ??
Si pa hiter s tem projektom!
LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Projekt Water jet
Hvala za hiter odgovorrc-ryder napisal/-a:Napolniš 20cc brizgo (stane drobiž v vsaki lekarni) z mastjo, potem je naprej vse enostavno...slayer napisal/-a:Zanima me na kakšen način polnite cev gredi z mastjo ??
Si pa hiter s tem projektom!
LP
Glede hitrosti projekta...Časa imam na pretek cele dneve.
Lp.
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Gred je fiksirana in zalita.Naredil sem pa še nekaj detajlov po celem čolnu in tudi nov podstavek,ki je sedaj narejen za to izvedbo (klasičen pogon) čolna.Prejšnji je bil namreč prenizek saj čoln ni imel štrleče propelerske gredi in krmila.Določene detajle sem naredil tako,da sem malo pregledal slike modernih patruljnih čolnov potem pa pri izdelavi pustil domišljiji prosto pot Mislim,da so kar dobro izpadli in bodo popestrili drugače bolj pusto konfiguracijo čolna. Verjetno bo pri poteku gradnje nastal še kakšen detajl . Sedaj se pa lotim ograj,ki bodo spajkane iz 2mm medeninaste žice
Lp.
Lp.
- Priponke
-
- Vrata,lopute,reflektorji...
- 2a.JPG (97.69 KiB) Pogledano 8060 krat
-
- 2b.JPG (88.44 KiB) Pogledano 8060 krat
-
- Sidro na svojem mestu
- 2c.JPG (67.18 KiB) Pogledano 8060 krat
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Evo.Takole bodo izgledale ograje...Hitro sem pa tudi moral dokončati gumenjaka,da vidim kako bo izgledal...Zadovoljen
Lp.
Lp.
- Priponke
-
- Ograje.JPG (89.59 KiB) Pogledano 8011 krat
-
- Gumenjak.JPG (62.82 KiB) Pogledano 8011 krat
-
- Gumenjak1.JPG (59.7 KiB) Pogledano 8011 krat
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
ful dobro zgledajo gumenjaki.
Orodje za švasanje ograje ... a tko se to dela aja?
Orodje za švasanje ograje ... a tko se to dela aja?
šmergl itaq rulz
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
'Brez alata ni zanata'...so rekli včasihIcoman napisal/-a:ful dobro zgledajo gumenjaki.
Orodje za švasanje ograje ... a tko se to dela aja?
S tem orodjem gre ekspresno hitro.Sem vse zračunal tako,da so vsi stebri na vseh ograjah v enakem razmaku .
Lp.
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Ograje...job done
- Priponke
-
- Ograje 1.JPG (89.63 KiB) Pogledano 7915 krat
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Sej se hecaš ane ,ali namerno hočeš narest čolnu upor?
- Priponke
-
- 1B.JPG (130.81 KiB) Pogledano 7909 krat
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Ja tole res na prvi pogled zgleda hecno ...je bila pa to samo podpora gredi,da sem jo lahko zasilno fiksiral v pravilen položaj.Seveda sem po zalitju gredi z epoxyem ta pomožni košček odstranilOffshore napisal/-a:Sej se hecaš ane ,ali namerno hočeš narest čolnu upor?
Lp.
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Sedaj pa izgleda malo bolje...a ne?slayer napisal/-a:Ja tole res na prvi pogled zgleda hecno ...je bila pa to samo podpora gredi,da sem jo lahko zasilno fiksiral v pravilen položaj.Seveda sem po zalitju gredi z epoxyem ta pomožni košček odstranilOffshore napisal/-a:Sej se hecaš ane ,ali namerno hočeš narest čolnu upor?
Lp.
Trup se pa tudi že intenzivno kita in brusi
Lp.
- Priponke
-
- abc.jpg (40.1 KiB) Pogledano 7830 krat
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
tisto cevko za hlajenje tudi odbrusi, ker ti bo predstavljala velik upor.
Za vijakom se ustvarja nadtlak, zato bi bila dovolj odprtina, ki je poravnana z dnom (najbolje pod kotom). Izpust vode naredi približno 10cm pred vijakom, kjer se ustvarja podtlak in dodano vodo vleče ven.
Če pa že hočeš, da štrli hlajenje ven, pa naj gleda ven 5mm, pa še to odrezano pod kotom 45 stopinj
Za vijakom se ustvarja nadtlak, zato bi bila dovolj odprtina, ki je poravnana z dnom (najbolje pod kotom). Izpust vode naredi približno 10cm pred vijakom, kjer se ustvarja podtlak in dodano vodo vleče ven.
Če pa že hočeš, da štrli hlajenje ven, pa naj gleda ven 5mm, pa še to odrezano pod kotom 45 stopinj
- Priponke
-
- cevka.jpg (13.52 KiB) Pogledano 7789 krat
Life is too short to dance with an ugly woman
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Hvala za nasvet.Bom popravil.The Edge napisal/-a:tisto cevko za hlajenje tudi odbrusi, ker ti bo predstavljala velik upor.
Za vijakom se ustvarja nadtlak, zato bi bila dovolj odprtina, ki je poravnana z dnom (najbolje pod kotom). Izpust vode naredi približno 10cm pred vijakom, kjer se ustvarja podtlak in dodano vodo vleče ven.
Če pa že hočeš, da štrli hlajenje ven, pa naj gleda ven 5mm, pa še to odrezano pod kotom 45 stopinj
Izpust vode sem pa dal na bok...po najkrajši poti ven od motorja.Upam,da bo tako tudi vredu
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Imam eno vprašanje Kakšen pomen imajo tisti vzdolžni trikotni trakovi (ti.chine strips ali strakes) na dnu čolna? Ali jih je sploh smiselno delati na čolnu,ki ni neki 'speed monster' ali ne?
To vprašanje moram razrešiti predno trup čolna dokončno pobarvam...,da se ne bom brezzveze matral z izdelavo teh 'trakov'.
Lp.
To vprašanje moram razrešiti predno trup čolna dokončno pobarvam...,da se ne bom brezzveze matral z izdelavo teh 'trakov'.
Lp.
- Priponke
-
- Tukaj so ti 'trakovi' dobro vidni.
- WildThing_32_Strakes_001.jpg (92.25 KiB) Pogledano 7650 krat
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Omogočajo večjo plovnost, manjšo omočeno površino ker delujejo kot smučke, lažje izglisiranje in ker se baje proizvajajo zračni mehurčki zaradi tega manjši upor.
Če pa mene vprašaš to deluje pri hitrih čolnih oz pri pravih čolnih.
Če pa mene vprašaš to deluje pri hitrih čolnih oz pri pravih čolnih.
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Se pravi,da je izdelava tega pri tem čolnu brez pomena? Ali pač?Mr. S2k napisal/-a:Omogočajo večjo plovnost, manjšo omočeno površino ker delujejo kot smučke, lažje izglisiranje in ker se baje proizvajajo zračni mehurčki zaradi tega manjši upor.
Če pa mene vprašaš to deluje pri hitrih čolnih oz pri pravih čolnih.
Lp.
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Ti vzdolžni longeroni delujejo pri vseh čolnih. Kolikor vem se pri modelih ne uporabljajo, da ga ne dvigne preveč in je stabilnejši.
Pri pravih gliserjih so longeroni nepogrešljivi in:
- bistveno povečajo vzgonski količnik dna ob še vedno globokem V-ju dna.
- če so pravilne oblike zmanjšajo omočenost dna, saj odbijajo vodo in pri določeni hitrosti povsem nadomestijo boke čolna.
- omogočajo hitrejše zavoje.
Svoj čas so notranji longeron končavali kak meter in pol pred krmo (Kot je to pri tem modelu.), da bi dobili propelerji bolj čisto vodo. Posledično je tak gliser bolj sedel na krmo in ga je bilo lažje trimat, zaradi česar je bil hitrejši. Ko so razčistili kakšna je stvarna funkcija te rešitve so jo opustili in naklonski kot dna raje ulovili z težiščem bolj nazaj.
Menim, da bodo dobrodošli, če bo model glisiral, ne po pa divjal po vodi. V kolikor delaš zverino z oldi obliko se jih raje znebi in obdrži le bočna dva longerona, ki ju lahko negativno potegneš za kake 5-10 stopinj, da bo model lepše sedel v zavoju. Vsaj za prave gliserje vem, da jih to lepo zgrabi in ne vem zakaj ne bi delovalo pri modelih.
Glavni pogoj, da delujejo je, da je rob čim bolj oster in gladek. Pri pravih gliserjih je radius največ 1,5 mm v polmeru. Kar je več potegne vodo na "zavetrno" stran longerona in v tem primeru je omočeno zopet več površine in še mehurčki se tvorijo in zmanjšajo gostoto vodne površine, zato se dno globje potopi in mora "izplužit" več vode.
Toliko na hitro.
Pri pravih gliserjih so longeroni nepogrešljivi in:
- bistveno povečajo vzgonski količnik dna ob še vedno globokem V-ju dna.
- če so pravilne oblike zmanjšajo omočenost dna, saj odbijajo vodo in pri določeni hitrosti povsem nadomestijo boke čolna.
- omogočajo hitrejše zavoje.
Svoj čas so notranji longeron končavali kak meter in pol pred krmo (Kot je to pri tem modelu.), da bi dobili propelerji bolj čisto vodo. Posledično je tak gliser bolj sedel na krmo in ga je bilo lažje trimat, zaradi česar je bil hitrejši. Ko so razčistili kakšna je stvarna funkcija te rešitve so jo opustili in naklonski kot dna raje ulovili z težiščem bolj nazaj.
Menim, da bodo dobrodošli, če bo model glisiral, ne po pa divjal po vodi. V kolikor delaš zverino z oldi obliko se jih raje znebi in obdrži le bočna dva longerona, ki ju lahko negativno potegneš za kake 5-10 stopinj, da bo model lepše sedel v zavoju. Vsaj za prave gliserje vem, da jih to lepo zgrabi in ne vem zakaj ne bi delovalo pri modelih.
Glavni pogoj, da delujejo je, da je rob čim bolj oster in gladek. Pri pravih gliserjih je radius največ 1,5 mm v polmeru. Kar je več potegne vodo na "zavetrno" stran longerona in v tem primeru je omočeno zopet več površine in še mehurčki se tvorijo in zmanjšajo gostoto vodne površine, zato se dno globje potopi in mora "izplužit" več vode.
Toliko na hitro.
lp
Sašo
Sašo
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Hvala za izčrpno obrazložitevraktivec napisal/-a:Ti vzdolžni longeroni delujejo pri vseh čolnih. Kolikor vem se pri modelih ne uporabljajo, da ga ne dvigne preveč in je stabilnejši.
Pri pravih gliserjih so longeroni nepogrešljivi in:
- bistveno povečajo vzgonski količnik dna ob še vedno globokem V-ju dna.
- če so pravilne oblike zmanjšajo omočenost dna, saj odbijajo vodo in pri določeni hitrosti povsem nadomestijo boke čolna.
- omogočajo hitrejše zavoje.
Svoj čas so notranji longeron končavali kak meter in pol pred krmo (Kot je to pri tem modelu.), da bi dobili propelerji bolj čisto vodo. Posledično je tak gliser bolj sedel na krmo in ga je bilo lažje trimat, zaradi česar je bil hitrejši. Ko so razčistili kakšna je stvarna funkcija te rešitve so jo opustili in naklonski kot dna raje ulovili z težiščem bolj nazaj.
Menim, da bodo dobrodošli, če bo model glisiral, ne po pa divjal po vodi. V kolikor delaš zverino z oldi obliko se jih raje znebi in obdrži le bočna dva longerona, ki ju lahko negativno potegneš za kake 5-10 stopinj, da bo model lepše sedel v zavoju. Vsaj za prave gliserje vem, da jih to lepo zgrabi in ne vem zakaj ne bi delovalo pri modelih.
Glavni pogoj, da delujejo je, da je rob čim bolj oster in gladek. Pri pravih gliserjih je radius največ 1,5 mm v polmeru. Kar je več potegne vodo na "zavetrno" stran longerona in v tem primeru je omočeno zopet več površine in še mehurčki se tvorijo in zmanjšajo gostoto vodne površine, zato se dno globje potopi in mora "izplužit" več vode.
Toliko na hitro.
Ker vidim,da pri tem čolnu ne bodo imeli bistvenega pomena jih verjetno ne bom delal...imam za enkrat dovolj kitanja in brušenja
Lp.
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
A taprav čamac Jih ma?slayer napisal/-a: ...jih verjetno ne bom delal...imam za enkrat dovolj kitanja in brušenja
Lp.
Men sicer zgleda ful hudo, nimam pa pojma o čolnih.
Sašotov post je pa pravi zakladek IMO.
Lp, I
šmergl itaq rulz
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
https://www.google.si/search?q=spray+ra ... B500%3B375
Odvisno od kota t.i. šprickante...
Manj ostre samo zmanjšujejo omočenost in s tem omogočajo večje hitrosti, bolj oster kot pa zmanjša zibanje in nagibanje pri plovbi, če je seveda hitrost dovolj velika. Pri izrivni ali polizrivni plovbi ima lahko samo zunanja šprickanta malo efekta zmanjšanja zibanja in nagibanja.
Če ti ni težko naredit, bodo dovolj samo zunaje, kot -5° do -10°.
LP
Odvisno od kota t.i. šprickante...
Manj ostre samo zmanjšujejo omočenost in s tem omogočajo večje hitrosti, bolj oster kot pa zmanjša zibanje in nagibanje pri plovbi, če je seveda hitrost dovolj velika. Pri izrivni ali polizrivni plovbi ima lahko samo zunanja šprickanta malo efekta zmanjšanja zibanja in nagibanja.
Če ti ni težko naredit, bodo dovolj samo zunaje, kot -5° do -10°.
LP
RC-Ryder - Degustiram modelarstvo
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Do določene hitrosti to drži. Ko jo presežeš se zaradi negativnega kota vzdolžnega deflektorja-šprickante vzgon preveč poveča in čoln se nekontrolirano dvigne iz vode, čemur sledi chine walk. V izogib temu se vsaj pri pravih gliserjih delajo notranji deflektorji paralelni z vodno gladino in le zunanjemu se da negativni kot za nekaj stopinj. Tudi pri nabijanju čez valove so negativni notranji deflektorji pravi kostolomci in mečkajo pilotovo hrbtenico, ter gliserjeve longerone. Boljši in tudi hitrejši so dimenzijsko večji deflektorji brez negativnega kota.rc-ryder napisal/-a: Odvisno od kota t.i. šprickante...
Manj ostre samo zmanjšujejo omočenost in s tem omogočajo večje hitrosti, bolj oster kot pa zmanjša zibanje in nagibanje pri plovbi, če je seveda hitrost dovolj velika.
lp
Sašo
Sašo
Re: Projekt Water jet+Patruljni čoln
Za taprav 'čamac' ne vem (če ima te zadeve),ker delam to kar na pamet.Edino tista risba (objavljena na prejšnji strani) mi je bila za pomoč za oblikovanje dizajna.Icoman napisal/-a:A taprav čamac Jih ma?slayer napisal/-a: ...jih verjetno ne bom delal...imam za enkrat dovolj kitanja in brušenja
Lp.
Men sicer zgleda ful hudo, nimam pa pojma o čolnih.
Sašotov post je pa pravi zakladek IMO.
Lp, I
Ali te 'zadeve' kaj pomagajo tudi preprečevati špricanje vode na palubo ali ne? Sem malo po netu gledal in opazil,da imajo takšni patruljni čolni (morda prav za te namene) na boku nekakšno letvico.Na sliki podobnega čolna se vidi nad vodno gladino.
- Priponke
-
- Patruljni ÄŤoln.jpg (38.86 KiB) Pogledano 7409 krat