Forum članek - tipi čolnov
Moderatorji: Intruder, A6_quattro
Forum članek - tipi čolnov
Za informacijo! Starejša, a vedno aktualna tema za začetnike.
Leteči ECO, katamaran, unlimited shovelnose, rigger, ?!? Kaj vse to biti, prednosti/slabosti ? Čeprav se vse najde po forumu in strani so informacije razkropljene. Dejte drugače začetniki povedat kaj vas najbolj tare in kakšnih informacij na strani primanjkuje!
Opiram debato oziroma kar neke vrste forumski članek na to temo. Vabljeni na razgovore o vseh osnovah in idejah o konstrukciji modelov, vroči temi sta zlasti ground effekt (površinski efekt) in aeracija dna.
Tule sem za predstavitev uporabil slike firme hydromarine.de , ker nimam časa sedaj spet brskat naokoli... ni nakakor mišljeno kot reklama !
Modeli ECO:
Trup: Enotrupi
Tip pogona: Podvodni (propeler je pod čolnom)
Tipi:
- Navaden (to po navadi pomeni V dno kot pri večinih motornih modelov. Dobra okretnost na račun večjega stika z vodo - nižje hitrosti. Višja zgornji del zagotavlja samoobračanje)
- Leteči (dvignjena sredina na dnu, aerodinamična oblika, kvazi krilca na zadnjem delu čolna in velika širina omogočata »letenje« na ravninah - vode se dostika samo propeler in krmilo, v ovinkih pa stabilnost zagotavljajo velika širina in »krilca« na katere se model opre. Poplavni kanal na desni strani za samoobračanje)
Modeli Mono
Trup: Enotrupi
Tip pogona: Površinski (propeler je za čolnom in napol potopljen)
Tipi:
»Deep Vee«, globoki V. (Podobno kot pri navadnih ECO modelih. Oblika dna zagotavlja izredno stabilnost in okretnost (še bolj pa v valovitih pogojih! ) na račun nižje hitrosti in večje porabe toka.)
Crackerbox (mešanica med navadnim modelom ECO in mono čolnom) Model pravih tekmovalnih čolnov iz amerike. Zaradi izredno ploskega dna modeli radi poskakujejo kot »žabice«
- Modeli s stopničastim dnom (najpogosteje uporabljeni na tekmah Mono. Stopnica ali več stopnic pripomore, da se vode dotika manjhna površine dna in zato so hitrosti večje, poraba pa manjša)
Posebnosti:
- Ground effect (pojav, ki ga predvsem izkoriščajo ekranoplani. Pri posebno zasnovanem dnu model pri polni brzini dobesedno lebdi nad vodo, hitrosti so izredne, poraba pa klub temu majhna. Žal to deluje (zaenkrat?!) samo na mirni vodi (torej definitivno ne na tekmah), vendar je še veliko odprtega za eksperimentiranje!
- Aeriranje dna (ideja o prisilnem dovajanju zraka pod dno. Z
Najnovejša kreacija striška Hopfa - Predator, Mono 2. You got it, krilca - check, aeriranje - check, stopnice - check, ground effekt - check! Bo ali ne bo šlo?! Se bo kmalu izvedelo!
- »Krila« (ideja o izkoriščanju aerodinamičnega vzgona kril ob trupu. Prvi pravi čoln je bil revolucionarni Bat Boat švedske firme Ocke Mannerfelt. Modeli žal niso tako uspešni predvsem ker samo pomanjšanje ne pomeni tudi ohranitev lastnosti!
Bolj uspešno izrabo prirejenih »krilc« uporablja edini komercialno dobavljivi model te konstrukcije Mini Mono Redbird firme Hydromarine. Poskusi pri večjem merilu niso bili zaenkrat tako uspešni.
Modeli Hidro
Trup: Večtrupi
Tip pogona: Površinski (propeler je za čolnom in napol potopljen)
Tipi:
-Katamarani (dvotrupi čolni, ki s pridom izkoriščajo aerodinamični vzgon. Tanka linija med modelom ki bolj »bluzi« in tistim ki preveč »poletava« - ima tendenco prevrata.
Modeli so predvsem pomanjšane kopije pravih Offshore čolnov
ali Formule 1 z izvenkrmnim motorjem
-Unlimited (pomanjšani modeli pravih trotrupnih čolnov , ki s pridom izkoriščajo aerodinamični vzgon. Različne oblike od lopatastih »shovelnose«
do sedanjih modelov unlimited
Canard (štiritočkovno dotikanje vode, plovca sta nameščena zadaj. Pravi čoln je doletela katastrofa (usoden preobrat), vendar nekateri modelarji pravijo, da so taki modeli boljši kot običajni riggerji le težje jih je nastavit.
Potem so tu tudi nekakšnih hibridi unlimited/outrigger
-Outrigger (ime po čolnih ribičev iz tihomorskih otokov, ozek trup s spredaj dodanima dvema plovkoma) Kralji hitrosti in stabilnosti tudi po valovih, zaradi majhnega aerodinamičnega vzgona. Prednost je predvsem izredno preprosta osnovna konstrukcija, vendar nekateri perfekcioniranjo plovke in trup za doseganje vrtoglavih hitrosti (vrh razvoja so kategorije SAW, cilj 2003: 200 km/h)
_________________
[email protected] , M&J Racing Team (Mengeš)
Leteči ECO, katamaran, unlimited shovelnose, rigger, ?!? Kaj vse to biti, prednosti/slabosti ? Čeprav se vse najde po forumu in strani so informacije razkropljene. Dejte drugače začetniki povedat kaj vas najbolj tare in kakšnih informacij na strani primanjkuje!
Opiram debato oziroma kar neke vrste forumski članek na to temo. Vabljeni na razgovore o vseh osnovah in idejah o konstrukciji modelov, vroči temi sta zlasti ground effekt (površinski efekt) in aeracija dna.
Tule sem za predstavitev uporabil slike firme hydromarine.de , ker nimam časa sedaj spet brskat naokoli... ni nakakor mišljeno kot reklama !
Modeli ECO:
Trup: Enotrupi
Tip pogona: Podvodni (propeler je pod čolnom)
Tipi:
- Navaden (to po navadi pomeni V dno kot pri večinih motornih modelov. Dobra okretnost na račun večjega stika z vodo - nižje hitrosti. Višja zgornji del zagotavlja samoobračanje)
- Leteči (dvignjena sredina na dnu, aerodinamična oblika, kvazi krilca na zadnjem delu čolna in velika širina omogočata »letenje« na ravninah - vode se dostika samo propeler in krmilo, v ovinkih pa stabilnost zagotavljajo velika širina in »krilca« na katere se model opre. Poplavni kanal na desni strani za samoobračanje)
Modeli Mono
Trup: Enotrupi
Tip pogona: Površinski (propeler je za čolnom in napol potopljen)
Tipi:
»Deep Vee«, globoki V. (Podobno kot pri navadnih ECO modelih. Oblika dna zagotavlja izredno stabilnost in okretnost (še bolj pa v valovitih pogojih! ) na račun nižje hitrosti in večje porabe toka.)
Crackerbox (mešanica med navadnim modelom ECO in mono čolnom) Model pravih tekmovalnih čolnov iz amerike. Zaradi izredno ploskega dna modeli radi poskakujejo kot »žabice«
- Modeli s stopničastim dnom (najpogosteje uporabljeni na tekmah Mono. Stopnica ali več stopnic pripomore, da se vode dotika manjhna površine dna in zato so hitrosti večje, poraba pa manjša)
Posebnosti:
- Ground effect (pojav, ki ga predvsem izkoriščajo ekranoplani. Pri posebno zasnovanem dnu model pri polni brzini dobesedno lebdi nad vodo, hitrosti so izredne, poraba pa klub temu majhna. Žal to deluje (zaenkrat?!) samo na mirni vodi (torej definitivno ne na tekmah), vendar je še veliko odprtega za eksperimentiranje!
- Aeriranje dna (ideja o prisilnem dovajanju zraka pod dno. Z
Najnovejša kreacija striška Hopfa - Predator, Mono 2. You got it, krilca - check, aeriranje - check, stopnice - check, ground effekt - check! Bo ali ne bo šlo?! Se bo kmalu izvedelo!
- »Krila« (ideja o izkoriščanju aerodinamičnega vzgona kril ob trupu. Prvi pravi čoln je bil revolucionarni Bat Boat švedske firme Ocke Mannerfelt. Modeli žal niso tako uspešni predvsem ker samo pomanjšanje ne pomeni tudi ohranitev lastnosti!
Bolj uspešno izrabo prirejenih »krilc« uporablja edini komercialno dobavljivi model te konstrukcije Mini Mono Redbird firme Hydromarine. Poskusi pri večjem merilu niso bili zaenkrat tako uspešni.
Modeli Hidro
Trup: Večtrupi
Tip pogona: Površinski (propeler je za čolnom in napol potopljen)
Tipi:
-Katamarani (dvotrupi čolni, ki s pridom izkoriščajo aerodinamični vzgon. Tanka linija med modelom ki bolj »bluzi« in tistim ki preveč »poletava« - ima tendenco prevrata.
Modeli so predvsem pomanjšane kopije pravih Offshore čolnov
ali Formule 1 z izvenkrmnim motorjem
-Unlimited (pomanjšani modeli pravih trotrupnih čolnov , ki s pridom izkoriščajo aerodinamični vzgon. Različne oblike od lopatastih »shovelnose«
do sedanjih modelov unlimited
Canard (štiritočkovno dotikanje vode, plovca sta nameščena zadaj. Pravi čoln je doletela katastrofa (usoden preobrat), vendar nekateri modelarji pravijo, da so taki modeli boljši kot običajni riggerji le težje jih je nastavit.
Potem so tu tudi nekakšnih hibridi unlimited/outrigger
-Outrigger (ime po čolnih ribičev iz tihomorskih otokov, ozek trup s spredaj dodanima dvema plovkoma) Kralji hitrosti in stabilnosti tudi po valovih, zaradi majhnega aerodinamičnega vzgona. Prednost je predvsem izredno preprosta osnovna konstrukcija, vendar nekateri perfekcioniranjo plovke in trup za doseganje vrtoglavih hitrosti (vrh razvoja so kategorije SAW, cilj 2003: 200 km/h)
_________________
[email protected] , M&J Racing Team (Mengeš)
Zadnjič spremenil mihah, dne 07 Apr 2003, 17:18, skupaj popravljeno 2 krat.
Zivijo,
da se vse, samo vedeti moras kaj delas. Sem ze veckrat napisal pa bom se enkrat, ne odkrivat tople vode, za zacetek se splaca model - vsaj ce je to tekmovalen - kupit ali pa naredit nekaj simpl - npr. Start. Ko se ti sanja za kaj gre gres korak naprej in to ponavlajas. Ko ves zakaj gre se pa lotis uresnicitve ideje....
lp, JanezH
da se vse, samo vedeti moras kaj delas. Sem ze veckrat napisal pa bom se enkrat, ne odkrivat tople vode, za zacetek se splaca model - vsaj ce je to tekmovalen - kupit ali pa naredit nekaj simpl - npr. Start. Ko se ti sanja za kaj gre gres korak naprej in to ponavlajas. Ko ves zakaj gre se pa lotis uresnicitve ideje....
lp, JanezH
Hja ker se ravno naročam med nakupom katamarana in mono II (ok, ok vem da malo čudno to izgleda ) me zanima naslednje:
Za popolnega začetnika kateri izmed teh modelov:
http://www.hydromarine.de/hm_11273.htm
http://www.hydromarine.de/hm_11138.htm
Torej kaj je bolj obvladljivo, a hkrati tudi bolj hitro, kaj so slabosti enega, kaj drugega. Pa da bi se sam obrnil v vodi če bi se prevrnil (če je to možno). Sprva bom vozil sam, rekreativno, ko se bom uvedel bom prišel tudi na kakšno tekmo.
Zdaj bi rad imel predvsem čoln, ki bo hiter, stabilen v ovinkih in tudi na malo bolj vzvalovani vodi. (zame je hitrost zaenkrat še relativna kar se vam zdi počasi, je meni verjetno uber hitro). Kolko bi po vašem dosegali max hitrost ti modeli (z takšnimi motorji kot v prospektu piše)?
Povem naj še to da bom 100% imel oba tipa čolnov, le finance mi zaenkrat ne dopuščajo nabave obeh z vsem potrebnim (katamaran bo imel dva propelerja in motorja).
Še to na tej strani se mi zdi zanimiv še No Step S14 http://www.hydromarine.de/hm_11359.htm
in http://www.hydromarine.de/hm_10791.htm Hidro model, ki se mi zdi da bi letel, tudi v ovinkih.
Skratka veliko vprašanj, velikega začetnika.
Za popolnega začetnika kateri izmed teh modelov:
http://www.hydromarine.de/hm_11273.htm
http://www.hydromarine.de/hm_11138.htm
Torej kaj je bolj obvladljivo, a hkrati tudi bolj hitro, kaj so slabosti enega, kaj drugega. Pa da bi se sam obrnil v vodi če bi se prevrnil (če je to možno). Sprva bom vozil sam, rekreativno, ko se bom uvedel bom prišel tudi na kakšno tekmo.
Zdaj bi rad imel predvsem čoln, ki bo hiter, stabilen v ovinkih in tudi na malo bolj vzvalovani vodi. (zame je hitrost zaenkrat še relativna kar se vam zdi počasi, je meni verjetno uber hitro). Kolko bi po vašem dosegali max hitrost ti modeli (z takšnimi motorji kot v prospektu piše)?
Povem naj še to da bom 100% imel oba tipa čolnov, le finance mi zaenkrat ne dopuščajo nabave obeh z vsem potrebnim (katamaran bo imel dva propelerja in motorja).
Še to na tej strani se mi zdi zanimiv še No Step S14 http://www.hydromarine.de/hm_11359.htm
in http://www.hydromarine.de/hm_10791.htm Hidro model, ki se mi zdi da bi letel, tudi v ovinkih.
Skratka veliko vprašanj, velikega začetnika.
Iztok, ne svetujem ti nobenega modela od zgoraj naštetih, ampak model Flash, ki ga prodaja Mladi Tehnik v Ljubljani. To je model Mono 700 (pogojno Mono 2), ki je že skoraj popolnoma izgotovljen. Cena je ugodna, za začetnika pa zelo dober model za učenje. Kar nekaj modelov je bilo že prodanih. Zdravko je tak model vozil na zadnji tekmi H&M.
www.lipo.si
Zivijo,
Tvoje zahteve so za zacetnika precej "tezke". Ker si navdusenec hitrosti (kdo pa ni) in kot kaze bi rad tudi v ovinku odpeljal kar se da hitro, bos imel "probleme" z enim ali drugim tipom modela. Izbira, ce si seveda ljubitelj hitrosti je kar malo prevec "klasicna", hitri modeli so namrec na pogled vse prej kot "lepi"...
- Kot prvo, model ki ga nabavis ni nekaj idelanega, model cel cas "diha", to pomeni, da se oblika na podmilimetrsekm nivoju cel cas spreminja in temu ustrezno obnasanje na vodi. Dokler je model "pocasen" tega niti ne bos opazil, ko pa se bo priblizeval "limiti" pa je vsak cefizelcek dovolj da ga spravi iz ravnotezja.
- nevem kaj je zate hitro, to je relativen pojem. Ce si "frisen" potem ti ne priporocam ravno nekaj zelo hitrega. Modeli colnov se obnasajo precej bolj "cudno" kot letala ali avtomobili. Namrec, vse se dogaja na meji med zrakom in vodo. Ko zmanjka stika z vodo postane model letalo, obratno pa pomornica, ti se bos pa trudil, da ne bo ne eno ne drugo. Skoda ki nastane na hitrem modelu, ko gre model "po svoje" je temu proporcionalna.
- Da bo model hiter, potrebujes kar se da dober pogonski del. ne racunat, da bos z prvim motorjem, celicami in eliso dosegel zeljeno. Trup modela je le en majhen del investicije v katero se spucas. Ena dobra elisa je lahko celo premozenje.....
-sicer pa korajzno, dobro vse preberi, pa se kaj vprasaj....
lp, janezH
Tvoje zahteve so za zacetnika precej "tezke". Ker si navdusenec hitrosti (kdo pa ni) in kot kaze bi rad tudi v ovinku odpeljal kar se da hitro, bos imel "probleme" z enim ali drugim tipom modela. Izbira, ce si seveda ljubitelj hitrosti je kar malo prevec "klasicna", hitri modeli so namrec na pogled vse prej kot "lepi"...
- Kot prvo, model ki ga nabavis ni nekaj idelanega, model cel cas "diha", to pomeni, da se oblika na podmilimetrsekm nivoju cel cas spreminja in temu ustrezno obnasanje na vodi. Dokler je model "pocasen" tega niti ne bos opazil, ko pa se bo priblizeval "limiti" pa je vsak cefizelcek dovolj da ga spravi iz ravnotezja.
- nevem kaj je zate hitro, to je relativen pojem. Ce si "frisen" potem ti ne priporocam ravno nekaj zelo hitrega. Modeli colnov se obnasajo precej bolj "cudno" kot letala ali avtomobili. Namrec, vse se dogaja na meji med zrakom in vodo. Ko zmanjka stika z vodo postane model letalo, obratno pa pomornica, ti se bos pa trudil, da ne bo ne eno ne drugo. Skoda ki nastane na hitrem modelu, ko gre model "po svoje" je temu proporcionalna.
- Da bo model hiter, potrebujes kar se da dober pogonski del. ne racunat, da bos z prvim motorjem, celicami in eliso dosegel zeljeno. Trup modela je le en majhen del investicije v katero se spucas. Ena dobra elisa je lahko celo premozenje.....
-sicer pa korajzno, dobro vse preberi, pa se kaj vprasaj....
lp, janezH
Vem da so moje zahteve precej težke (za začetnika)...
Samo kaj morem, če se držim načela: kupi za vnaprej. Zato tudi izbiram med boljšimi modeli. In tudi ostale komponente kot je pogonski sklop bi rad imel čim boljše (razmerje cena/zmogljivost naj bi bila čim bolj idealna). Zato bi tudi vas experte, kot začetnik tudi prosil za pomoč, tako pri izbiri komponent, kot tudi, ko bom že tako daleč, da bom vse to imel doma, pri sestavljanju in problemih ki me bodo mučili. Nekako se izgradnji zaenkrat ne bi posvečal toliko, sigurno se bi nekje našla kaka dobra duša, ki bi mi model tudi izgotovila (seveda bi ji nekaj tudi plačal).
Vem da sem začetnik in da bi bilo bolje, če bi za začetek imel počasnejši model, a tudi s hitrim lahko vozim z polovico gasa, pa še rezervo imam...
Verjetne je pa tudi vsakemu začetniku pomemben tudi izgled modela, tako tudi jaz dajem malce prednost izgledu, kot tistim nekaj km/h več pri končni hitrosti. Saj sprva ne bi tekmoval (izkušnje pa to, se bojim da bi naredil preveč škode ), ampak bi najprej vozil sam (imam kar idealno lokacijo doma -> nekaj 200m od velikega akumulacijskega jezera nad elektrarno Dravograd , kjer bi res lahko veliko vadil, in spoznal obnašanje čolna pri različnih pogojih. Glede vožnje me še zanima: na začetku bi vozil tako rekreativno, in bi rad dobro zavijal tudi v levo stran. Zakaj ne bi dal gor dva krmila; na tekmovalnih čolnih tega nisem zasledil; zakaj (če pustimo ob strani, da je proga v desno)? Ker jaz bi na začetku rad, da bi lahko zavijal enako v desno in levo...
Mihah, glede modela, ki ga priporočas: koliko stane in je kje kakšna slikica?
Bom še nekaj vprašal; če bi kupovali mono II kateri model (lupino) bi izbrali?
Kaj pa Hidroplanes? A so za kaj? Kateri bi bil dober?
Res prosim dajte slikice ali linke na strani od lupin, za katere menite da so nad povprečjem...
Pred nakupom bi bil rad 100%, da se nišem uštel, ne bi rad na nos in vrat nekaj kupil in potem ugotovil, da to kar imam le ni tako dobro... Zato tudi toliko vprašanj...
Samo kaj morem, če se držim načela: kupi za vnaprej. Zato tudi izbiram med boljšimi modeli. In tudi ostale komponente kot je pogonski sklop bi rad imel čim boljše (razmerje cena/zmogljivost naj bi bila čim bolj idealna). Zato bi tudi vas experte, kot začetnik tudi prosil za pomoč, tako pri izbiri komponent, kot tudi, ko bom že tako daleč, da bom vse to imel doma, pri sestavljanju in problemih ki me bodo mučili. Nekako se izgradnji zaenkrat ne bi posvečal toliko, sigurno se bi nekje našla kaka dobra duša, ki bi mi model tudi izgotovila (seveda bi ji nekaj tudi plačal).
Vem da sem začetnik in da bi bilo bolje, če bi za začetek imel počasnejši model, a tudi s hitrim lahko vozim z polovico gasa, pa še rezervo imam...
Verjetne je pa tudi vsakemu začetniku pomemben tudi izgled modela, tako tudi jaz dajem malce prednost izgledu, kot tistim nekaj km/h več pri končni hitrosti. Saj sprva ne bi tekmoval (izkušnje pa to, se bojim da bi naredil preveč škode ), ampak bi najprej vozil sam (imam kar idealno lokacijo doma -> nekaj 200m od velikega akumulacijskega jezera nad elektrarno Dravograd , kjer bi res lahko veliko vadil, in spoznal obnašanje čolna pri različnih pogojih. Glede vožnje me še zanima: na začetku bi vozil tako rekreativno, in bi rad dobro zavijal tudi v levo stran. Zakaj ne bi dal gor dva krmila; na tekmovalnih čolnih tega nisem zasledil; zakaj (če pustimo ob strani, da je proga v desno)? Ker jaz bi na začetku rad, da bi lahko zavijal enako v desno in levo...
Mihah, glede modela, ki ga priporočas: koliko stane in je kje kakšna slikica?
Bom še nekaj vprašal; če bi kupovali mono II kateri model (lupino) bi izbrali?
Kaj pa Hidroplanes? A so za kaj? Kateri bi bil dober?
Res prosim dajte slikice ali linke na strani od lupin, za katere menite da so nad povprečjem...
Pred nakupom bi bil rad 100%, da se nišem uštel, ne bi rad na nos in vrat nekaj kupil in potem ugotovil, da to kar imam le ni tako dobro... Zato tudi toliko vprašanj...
jst pa si bi nabavil neko plastično lupino brez vsega v notranjosti
to bi uporabljal zgolj kreativno
trenutno imam lesenega in se bojim narest kakršno koli prasko
seveda to ni zanemarljivo pri plastiki ampak vseeno je bolje
hitrosti ne rabim veliko oz. nekaj povprečnega, tud ovinki da bi bli neki povprečnga.....
zato bi prosil da mi kaj svetujete (kakšen primer ki bi noter sedel motor speed 600, servo motorček s3003 od futabe....)
gre se mi samo zato da bi vse stvari samo vrgel v tega in da bi šel takoj v vodo
hvala že v naprej
to bi uporabljal zgolj kreativno
trenutno imam lesenega in se bojim narest kakršno koli prasko
seveda to ni zanemarljivo pri plastiki ampak vseeno je bolje
hitrosti ne rabim veliko oz. nekaj povprečnega, tud ovinki da bi bli neki povprečnga.....
zato bi prosil da mi kaj svetujete (kakšen primer ki bi noter sedel motor speed 600, servo motorček s3003 od futabe....)
gre se mi samo zato da bi vse stvari samo vrgel v tega in da bi šel takoj v vodo
hvala že v naprej
Si malo čudno postal tole, bi bilo bolje naresti novo debato, kot odpirati topic star 3 leta
Najbolje bi bilo si najti kako staro ECO lupino (kaki sharki in podobno so super, ker ne rabijo flex osi da gredo lepo, so lahki za obvladovat in grejo hitro s kakeršnim koli motorjem (ni problema da čoln ne pride dosti z vode zaradi velike drsne površine)).
Najbolje bi bilo si najti kako staro ECO lupino (kaki sharki in podobno so super, ker ne rabijo flex osi da gredo lepo, so lahki za obvladovat in grejo hitro s kakeršnim koli motorjem (ni problema da čoln ne pride dosti z vode zaradi velike drsne površine)).
no jst bi še tole uprašu če kdo proda kej takšngatit napisal/-a:Si malo čudno postal tole, bi bilo bolje naresti novo debato, kot odpirati topic star 3 leta
Najbolje bi bilo si najti kako staro ECO lupino (kaki sharki in podobno so super, ker ne rabijo flex osi da gredo lepo, so lahki za obvladovat in grejo hitro s kakeršnim koli motorjem (ni problema da čoln ne pride dosti z vode zaradi velike drsne površine)).
vprašanje
lep pozdav. kšnga bi vprašal če bi se dalo dobit kakšno sliko/idejo o barvanju čolna. [/quote]
http://tecko.myphotoalbum.com/view_albu ... m02&page=2
jest sm jih tkole poštrihu (spreji nitro in šablone)
jest sm jih tkole poštrihu (spreji nitro in šablone)
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah
Iztok!
Za katamarana velja, da je pri enakem pogonu (motorju) dosežejo nekoliko večje hitrosti kot monotrupni (razlika v hitrosti ni velika).
Slaba stran katamarana v primerjavi z mono je zavoj. Radij zavoja je nekoliko večji ali pa je potrebnu spustiti nekaj gasa.
Mono ima nekoliko drugačne karakteristike ( obremenitve) v zavoju, kar posledično prinaša nekaj večjo stabilnost v ovinku in nekaj manj na ravnini. ( pri malih hitrostih je itak vseeno).
Kar se tiče nabave modela, ti kot začetniku predlagam, da si kupiš rabljen model od izkušenega modelarja, pri takem modelu se boš zelo veliko naučil, ne boš imel problemov kako kaj nastaviti in pridobil si boš izkušnje kako ga voziti, kaj pomeni mirna voda, kaj valovita in potem tudi kaj pomen,i ko vozi več čolnov hkrati.
Pri off shoru je zelo pomembna prava nastavitev težišča, višina, kot in oddaljenost propelerja ...
LP Wunek
Za katamarana velja, da je pri enakem pogonu (motorju) dosežejo nekoliko večje hitrosti kot monotrupni (razlika v hitrosti ni velika).
Slaba stran katamarana v primerjavi z mono je zavoj. Radij zavoja je nekoliko večji ali pa je potrebnu spustiti nekaj gasa.
Mono ima nekoliko drugačne karakteristike ( obremenitve) v zavoju, kar posledično prinaša nekaj večjo stabilnost v ovinku in nekaj manj na ravnini. ( pri malih hitrostih je itak vseeno).
Kar se tiče nabave modela, ti kot začetniku predlagam, da si kupiš rabljen model od izkušenega modelarja, pri takem modelu se boš zelo veliko naučil, ne boš imel problemov kako kaj nastaviti in pridobil si boš izkušnje kako ga voziti, kaj pomeni mirna voda, kaj valovita in potem tudi kaj pomen,i ko vozi več čolnov hkrati.
Pri off shoru je zelo pomembna prava nastavitev težišča, višina, kot in oddaljenost propelerja ...
LP Wunek
Če se boš malo potrudil, boš na tem forumu našel vsaj 20 linkov do različnih čolnarskih forumov.Joker87 napisal/-a:hello.
A pozna kdo kšno stran k je res slik od čolnov gor?
Al pa da so saj hudi čolni
O načrtih smo že konkretno debatirali tukaj.Joker87 napisal/-a:A bi se dal dobit kšn načrt od čolna?
Upam, da se boš iz napisanega kaj naučil.
Tukaj imaš en link z slikami in filmi, ostale pa malo poišči po čolnarskem delu foruma.IŠČI
Lp Rado