Tenshock Eco08 RTR (ECO EXPERT)
Objavljeno: 18 Maj 2014, 21:05
Zdravo,
dobra dva tedna nazaj se je v mojo last prikradel tale čolniček:
viewtopic.php?f=10&t=87829&p=538528#p538528
V bistvu je to ena veja modelarstva, ki me že dolgo privlači (in sem z njo dolga leta nazaj tudi začel) - in ta čolnič se mi je zdel odličen nov začetek.
degustacija čolnarskih vod se je začela odlično!
AAndro je čoln spedenal kolikor se je pač dalo, vsekakor pa je bil setup (motor in propeler) odlično nastavljen za 5500 mAh baterije.
S čolnom sem pod AAndrotovim vodstvom opravil tri treninge:
1. ko sem čoln kupil (3 baterije)
2. eno deževno sredo, ko nam je kar curljalo od nosov (AAndro, moja hčerka in jaz) , tako je lilo...
3. petkov trening pred dirko
in prva dirka v sezoni.
Namen, da sem ob množici tem odprl še eno, je malo podrobnejša predstavitev nastavitev in dodelav standardnega tekmovalnega čolna. Vsekakor so komentarji in pripombe izkušenih tekmovalcev več kot dobrodošli, moj čoln pa bo to sezono poskusni zajček.
Pa lepo po vrsti.
Kot rečeno - čoln predstavlja zelo dobro osnovo in se je že na prvi tekmi izkazal kot zelo konkurenčen.
Na treningu v petek sem dojel, s kakšnimi zverinami imamo opravka (nabrušeni propelerji in krmila, hudi motorji, hude baterije...)
Take so bile boje, ko smo jih parkrat zadeli z ECO in MONO čolni:
Tu se lepo vidi sled krmila in navojnica propelerja:
Sušilec za čevlje je dobil novo nalogo
Tekma je bila zanimiva, v prvi skupini pokol, v moji pa tudi ni šlo brez odrgnin, predvsem zaradi treme in nepozornosti...
Med drugo vožnjo je eden od čolnol obtičal prav na liniji med drugo in tretjo bojo. Parkrat sem se ga ognil, med enim krogom pa nisem bil pozorn nanj in sem ga zadel "na polno". Oba sva jo k sreči odnesla samo z odrgninami:
Ostale bojne rane: v tretji vožnji izgubil propeler (rahel bočni trk na ravnini) ter zvil krmilo:
Po tekmi sem od Jarota kupil nov prop in naročil še en set od Tenshocka.
Sem pri drugih tekmovalcih videl, da je to tako kot gume pri buggyih - potrošna roba
Doma se je začela akcija (poleg prenove delavnice še nujna popravila....)
Krmilo sem poravnal in nabrusil spredaj in zadaj ostro...
Zelo pomaga univerzalno držalo za navojne svedre na stročnico (manj peče v prste )
Naredil sem si še balanser, z nastavljivo razdaljo med magneti. Magnet je eden vgrajen v jeklo, drug v aluminij. Izkazalo se je, da je pobiranje ostankov po delavnici prineslo eno malo inovacijo.
Za balanserje sem bral, da delajo bolje, če preko magneta položiš kos plastike in s tem zmanjšaš trenje (ker se poveča razdalja je sila manjša...)
No, moja kombinacija jeklo / aluminij pa je povzročilo, da je pri jeklu fluks večji
kot pri alu in tako z štelanjem razdalje lahko silo naleganja na magnet zmanjšam na minimum - balanser je tako zelo občutljiv .
Tako, po nedeljskem drgnjenju in šmirglanju imam set lepo nabrušene železnine:
Za naslednjo dirko bo to to, za naprej pa je nujno, da v čoln vgradim fleksibilno gred. Čoln sedaj namreč preveč rine iz vode in začne skakati - a očitno je kljub temu še vedno v mejah normale...
Pri "flex" pogonu se mi po glavi motata dve ideji:
da bi zadevo realiziral z ležaji...
ter da bi spodaj naredil malo "ščitnika" za propeler:
Oboje NACA 12-016 profil....
Še eno vprašanje: Ali je smiselno delno zasukati os (2 ali 3°) kot pri letalih za kompenzacijo navora propelerja?
Lp
dobra dva tedna nazaj se je v mojo last prikradel tale čolniček:
viewtopic.php?f=10&t=87829&p=538528#p538528
V bistvu je to ena veja modelarstva, ki me že dolgo privlači (in sem z njo dolga leta nazaj tudi začel) - in ta čolnič se mi je zdel odličen nov začetek.
degustacija čolnarskih vod se je začela odlično!
AAndro je čoln spedenal kolikor se je pač dalo, vsekakor pa je bil setup (motor in propeler) odlično nastavljen za 5500 mAh baterije.
S čolnom sem pod AAndrotovim vodstvom opravil tri treninge:
1. ko sem čoln kupil (3 baterije)
2. eno deževno sredo, ko nam je kar curljalo od nosov (AAndro, moja hčerka in jaz) , tako je lilo...
3. petkov trening pred dirko
in prva dirka v sezoni.
Namen, da sem ob množici tem odprl še eno, je malo podrobnejša predstavitev nastavitev in dodelav standardnega tekmovalnega čolna. Vsekakor so komentarji in pripombe izkušenih tekmovalcev več kot dobrodošli, moj čoln pa bo to sezono poskusni zajček.
Pa lepo po vrsti.
Kot rečeno - čoln predstavlja zelo dobro osnovo in se je že na prvi tekmi izkazal kot zelo konkurenčen.
Na treningu v petek sem dojel, s kakšnimi zverinami imamo opravka (nabrušeni propelerji in krmila, hudi motorji, hude baterije...)
Take so bile boje, ko smo jih parkrat zadeli z ECO in MONO čolni:
Tu se lepo vidi sled krmila in navojnica propelerja:
Sušilec za čevlje je dobil novo nalogo
Tekma je bila zanimiva, v prvi skupini pokol, v moji pa tudi ni šlo brez odrgnin, predvsem zaradi treme in nepozornosti...
Med drugo vožnjo je eden od čolnol obtičal prav na liniji med drugo in tretjo bojo. Parkrat sem se ga ognil, med enim krogom pa nisem bil pozorn nanj in sem ga zadel "na polno". Oba sva jo k sreči odnesla samo z odrgninami:
Ostale bojne rane: v tretji vožnji izgubil propeler (rahel bočni trk na ravnini) ter zvil krmilo:
Po tekmi sem od Jarota kupil nov prop in naročil še en set od Tenshocka.
Sem pri drugih tekmovalcih videl, da je to tako kot gume pri buggyih - potrošna roba
Doma se je začela akcija (poleg prenove delavnice še nujna popravila....)
Krmilo sem poravnal in nabrusil spredaj in zadaj ostro...
Zelo pomaga univerzalno držalo za navojne svedre na stročnico (manj peče v prste )
Naredil sem si še balanser, z nastavljivo razdaljo med magneti. Magnet je eden vgrajen v jeklo, drug v aluminij. Izkazalo se je, da je pobiranje ostankov po delavnici prineslo eno malo inovacijo.
Za balanserje sem bral, da delajo bolje, če preko magneta položiš kos plastike in s tem zmanjšaš trenje (ker se poveča razdalja je sila manjša...)
No, moja kombinacija jeklo / aluminij pa je povzročilo, da je pri jeklu fluks večji
kot pri alu in tako z štelanjem razdalje lahko silo naleganja na magnet zmanjšam na minimum - balanser je tako zelo občutljiv .
Tako, po nedeljskem drgnjenju in šmirglanju imam set lepo nabrušene železnine:
Za naslednjo dirko bo to to, za naprej pa je nujno, da v čoln vgradim fleksibilno gred. Čoln sedaj namreč preveč rine iz vode in začne skakati - a očitno je kljub temu še vedno v mejah normale...
Pri "flex" pogonu se mi po glavi motata dve ideji:
da bi zadevo realiziral z ležaji...
ter da bi spodaj naredil malo "ščitnika" za propeler:
Oboje NACA 12-016 profil....
Še eno vprašanje: Ali je smiselno delno zasukati os (2 ali 3°) kot pri letalih za kompenzacijo navora propelerja?
Lp