Piper PA 18 SuperCub (35%)
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Živjo!
Sicer si že nekaj pisal o poslikavi modela, ampak zatem si pa ene dvakrat spremenil svoj avatar.
Ali trenutni avatar namiguje na poslikavo v stilu ameriških kmetijskih strojev?
Sicer si že nekaj pisal o poslikavi modela, ampak zatem si pa ene dvakrat spremenil svoj avatar.
Ali trenutni avatar namiguje na poslikavo v stilu ameriških kmetijskih strojev?
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Ne, Mitja, ni straha ! Pri tem modelu res ne bom kompliciral in bo barvna shema takšna kot je že bila omenjena !Ultralajt napisal/-a:Živjo!
Sicer si že nekaj pisal o poslikavi modela, ampak zatem si pa ene dvakrat spremenil svoj avatar.
Ali trenutni avatar namiguje na poslikavo v stilu ameriških kmetijskih strojev?
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Gradnja kril...
- Priponke
-
- imag0678.jpg (124.39 KiB) Pogledano 4581 krat
-
- imag0679.jpg (114.96 KiB) Pogledano 4581 krat
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Ne, da bi me bilo strah, celo potihem sem upal, da dobi Moravia večjega brata v enaki obleki!yamatuma napisal/-a:Ne, Mitja, ni straha ! Pri tem modelu res ne bom kompliciral in bo barvna shema takšna kot je že bila omenjena !Ultralajt napisal/-a:Živjo!
Sicer si že nekaj pisal o poslikavi modela, ampak zatem si pa ene dvakrat spremenil svoj avatar.
Ali trenutni avatar namiguje na poslikavo v stilu ameriških kmetijskih strojev?
Sicer pa še enkrat vse pohvale za projekt, ki si ga lepo zastavil že od načrta naprej.
Mitja
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Levo krilo je pripravljeno za zapiranje remenjače (nosilca) in plankanje... Točk za zlepit je bilo ogromno, časa pri lepljenju pa malo, zato sem v pomoč poklical modelarskega kolega in prijatelja in sva delo uspešno in brezhibno zaključila !
- Priponke
-
- imag0684.jpg (120.21 KiB) Pogledano 4439 krat
-
- imag0687.jpg (110.29 KiB) Pogledano 4439 krat
- MajsterBojč
- Tekmovalec
- Prispevkov: 311
- Pridružen: 11 Jan 2012, 13:54
- Kraj: Radlje ob Dravi
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
lepo Dejan,fajn sta porihtala
Ena iz opazovanja fotk;
Na fotki se vidijo tisti mucki od reskarja na rebrah,saj res,da se na koncu nebo nič videlo in nima nobene veze al so al ne,ampak hotel sem povedati,
da jas to rešim čisto enostavno in hitro tako,da vse reskane dele,ko so še neizluščeni na plošči prebrusim celo ploščo z "ekscentrično" brusilko(lahko bi tud z vibracijsko) in pobrusi lepo vse robove,tako,
da so brez muck in jih potem poberem iz plošče in so vsi lepo gladki.
Ena iz opazovanja fotk;
Na fotki se vidijo tisti mucki od reskarja na rebrah,saj res,da se na koncu nebo nič videlo in nima nobene veze al so al ne,ampak hotel sem povedati,
da jas to rešim čisto enostavno in hitro tako,da vse reskane dele,ko so še neizluščeni na plošči prebrusim celo ploščo z "ekscentrično" brusilko(lahko bi tud z vibracijsko) in pobrusi lepo vse robove,tako,
da so brez muck in jih potem poberem iz plošče in so vsi lepo gladki.
Lp. Bojč
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Jaz raje uporabim brusni papir na gobici, ki se uporablja za brušenje laka.
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Spet nekaj za mojo dušo...
Malo sem zadevo tehtal, teža do zdaj je, (trup z levim krilom, vključno z višincem in smerjo) 4458 g !
Malo sem zadevo tehtal, teža do zdaj je, (trup z levim krilom, vključno z višincem in smerjo) 4458 g !
- Priponke
-
- IMAG0692.jpg (191.23 KiB) Pogledano 4215 krat
-
- IMAG0691.jpg (210.63 KiB) Pogledano 4215 krat
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Ja, Dejan ... pridno se redi in raste! koliko si že planiral, da bo končna teža?
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Nekaj seveda sem planiral... Zadeva je pa taka... Piper ima oz. bo imel 1.91 m2 krilnih površin ! Glede krilne obremenitve sem se že v samem štartu malenkost orientiral po moji Moravi, ki leti fenomenalno, in ima pri teži 9.5 kg, točno 100 g/dm2 ! Čeprav je na Piperju drugačen profil, ki ima še malenkost večji "lift", bi torej bila primerljiva teža 19.1 kg, da bi ohranil enako krilno obremenitev ! Glede na kalkulacije pa te teže sigurno ne bom presegel... To je to, na brzino !psas napisal/-a:Ja, Dejan ... pridno se redi in raste! koliko si že planiral, da bo končna teža?
p.s. Wilga je imela krilno obremenitev 156 g/m2, pa je letela normalno ! Si pa moral biti zbran pri letenju, ker napak ni kar tako odpuščala...
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
U ti jarca,19kg pa ni niti tko malo...
samo za info,moja pavla z razponom 3.6m je mela natanko 12900g
samo za info,moja pavla z razponom 3.6m je mela natanko 12900g
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Sem omenil, da te teže nikakor ne bom presegel. To sem postavil kot mejo, kjer bi dejansko še vse bilo OK... Sem pa spremljal gradnje na tujih forumih malenkost manjših 1/3 varijant (merilo tvoje Paulistinhe), nekaj čistih samogradenj, nekaj pa iz KIT kompletov... Zaključek je bil, da zadeva najlepše leti med 15-imi in 17-imi kilogrami...Klemen P napisal/-a:U ti jarca,19kg pa ni niti tko malo...
samo za info,moja pavla z razponom 3.6m je mela natanko 12900g
Pa pustimo zaenkrat težo...
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
No ja,sicer je pa tvoja gradnja precej bolj "betonska" kot je bil moj kit..
s tem ne mislim nič slabega!
aja,pa jaz sem imel vsaj 1kg lažji motor gor ker je bil samo 55 kubikov,tvoj bo gotovo vsaj 100
dej nared še kako sliko s tabo vred,da se malo vidi koliko je velika mrcina-tko mal za primerjavo
s tem ne mislim nič slabega!
aja,pa jaz sem imel vsaj 1kg lažji motor gor ker je bil samo 55 kubikov,tvoj bo gotovo vsaj 100
dej nared še kako sliko s tabo vred,da se malo vidi koliko je velika mrcina-tko mal za primerjavo
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Na drugi strani!Klemen P napisal/-a:dej nared še kako sliko s tabo vred,da se malo vidi koliko je velika mrcina-tko mal za primerjavo
Na prvi strani!Klemen P napisal/-a:aja,pa jaz sem imel vsaj 1kg lažji motor gor ker je bil samo 55 kubikov,tvoj bo gotovo vsaj 100
yamatuma napisal/-a:Razpon cca. 3,75 m... Motor od 100 ccm naprej, verjetno 120ccm !
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Zapiranje remenjače (nosilca)...
...to delo pa se "vleče"... ...tri ure pa sem prišel komaj do polovice ene strani...
...to delo pa se "vleče"... ...tri ure pa sem prišel komaj do polovice ene strani...
- Priponke
-
- imag0695.jpg (96.33 KiB) Pogledano 3987 krat
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Gradnja se bo zdaj za nekaj časa ustavila... Druge nepreložljive obveznosti !
" Ajl bi bak....sun...", kot bi rekel Arnie v avstrijski angleščini, hehe !
" Ajl bi bak....sun...", kot bi rekel Arnie v avstrijski angleščini, hehe !
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Kar počas,zima je še dolga,oz. se prava sploh še začela ni
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Krilne obremenitve ni smisleno primerjati med modeli, ki se občutno razlikujejo po krilni površini. Bolj relevantna je "volumetrična" krilna obremenitev (volume wing loading). Po lastni sicer skromni praksi slednja do neke mere dejansko napoveduje letalne lastnosti, vsaj kar se tiče režimov leta okoli kritičnega vpadnega kota.yamatuma napisal/-a: Nekaj seveda sem planiral... Zadeva je pa taka... Piper ima oz. bo imel 1.91 m2 krilnih površin ! Glede krilne obremenitve sem se že v samem štartu malenkost orientiral po moji Moravi, ki leti fenomenalno, in ima pri teži 9.5 kg, točno 100 g/dm2 ! Čeprav je na Piperju drugačen profil, ki ima še malenkost večji "lift", bi torej bila primerljiva teža 19.1 kg, da bi ohranil enako krilno obremenitev ! Glede na kalkulacije pa te teže sigurno ne bom presegel... To je to, na brzino !
p.s. Wilga je imela krilno obremenitev 156 g/m2, pa je letela normalno ! Si pa moral biti zbran pri letenju, ker napak ni kar tako odpuščala...
Priročen kalkulatov:
http://www.ef-uk.net/data/wcl.htm
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Hvala _HD_ za link, vendar se mi zdi, da ta kalkulator precej v meglo brcne, kajti če ima prav, potem vsi moji jadralci "padejo" med motorne modele (od 450 gramskega Gupija, do 14 kilskega Cirusa ), 3D Ultron akrobat pade med jadralce, le moj F5J-2005 se ujema s kalkulatorjevimi priporočili.
Raje zaupam svojim računom in izkušnjam, kot pa online kalkulatorjem.
Mitja
Raje zaupam svojim računom in izkušnjam, kot pa online kalkulatorjem.
Mitja
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
To samo pomeni, da imajo iste letalne karakteristike.Ultralajt napisal/-a:Hvala _HD_ za link, vendar se mi zdi, da ta kalkulator precej v meglo brcne, kajti če ima prav, potem vsi moji jadralci "padejo" med motorne modele (od 450 gramskega Gupija, do 14 kilskega Cirusa )
Mitja
WLC simply applies an ease of flight FACTOR for grouping and comparing aircraft by possible flight characteristics.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
-slopescream-
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Kolikor sem bral teorijo je WCL zelo dobra primerjalna številka če primerjamo letala z enakim profilom - idealno za izdelavo natančne makete, kjer uporabimo tudi enak profil kot ga ima originalno letalo, ali če želimo povečati/pomanjšati obstoječ dizajn in ohraniti letalne karakteristike.
Za primerjavo različnih profilov jasno odpovejo vsi ti faktorji.
Za primerjavo različnih profilov jasno odpovejo vsi ti faktorji.
LP
Janez
Janez
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Torej, po tem izračunu pridem z do 17,5 kg med trejnerje...
...da pa pridem v scale kategorijo pa bi po tem izračunu moral imeti 32 kg.... ...larifari...
...da pa pridem v scale kategorijo pa bi po tem izračunu moral imeti 32 kg.... ...larifari...
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Mislim, da ne gre tukaj za to v katero kategorijo padeš ampak za to, da vidiš letalne sposobnosti med modeli. To pomeni, da bodo vsa letala z vrednostjo recimo 8 imela iste oz. podobne letalne sposobnosti.
WCL kategorija verjetno govori na splošno saj F3F jadralno letalo tudi spada med trainerje.
Primer:
Francis claims that every J-3 Cub from a very small model to a full-size one will have about the same wing cube loading. Let's test him!
A full-size Cub has a wing area of 178 square feet and a typical flying weight of 1,100 pounds (17,600 ounces), therefore, the wing loading figures at 98.876 ounces per square foot; dividing this by the square root of the wing area (13.34) equals 7.41 ounces per cubic foot.
My ElectriCub model weighs 50 ounces and the wing area is 429 square inches. Plugging everything into the equation gives a WCL of 9.72 ounces per cubic foot. The Goldberg Anniversary Edition Cub (gas power) has a wing area of 744 squares and a ready-to-fly weight of 120 ounces; its wing cube loading is 10.2 ounces per cubic foot.
Although it may appear that the WCL parameters diverge between different size aircraft, let's tabulate the WCL alongside the traditional wing loading:
Plane WCL (oz./cu. ft.) Wing Loading (oz./sq.ft.)
ElectriCub 9.72 16.8
Goldberg Cub 10.20 23.2
Full-Scale 7.41 98.9
WCL kategorija verjetno govori na splošno saj F3F jadralno letalo tudi spada med trainerje.
Primer:
Francis claims that every J-3 Cub from a very small model to a full-size one will have about the same wing cube loading. Let's test him!
A full-size Cub has a wing area of 178 square feet and a typical flying weight of 1,100 pounds (17,600 ounces), therefore, the wing loading figures at 98.876 ounces per square foot; dividing this by the square root of the wing area (13.34) equals 7.41 ounces per cubic foot.
My ElectriCub model weighs 50 ounces and the wing area is 429 square inches. Plugging everything into the equation gives a WCL of 9.72 ounces per cubic foot. The Goldberg Anniversary Edition Cub (gas power) has a wing area of 744 squares and a ready-to-fly weight of 120 ounces; its wing cube loading is 10.2 ounces per cubic foot.
Although it may appear that the WCL parameters diverge between different size aircraft, let's tabulate the WCL alongside the traditional wing loading:
Plane WCL (oz./cu. ft.) Wing Loading (oz./sq.ft.)
ElectriCub 9.72 16.8
Goldberg Cub 10.20 23.2
Full-Scale 7.41 98.9
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
-slopescream-
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
WCL za pravo letalo PA-18 (podatki z Wikipedije)
wing area = 178.5 sq ft ~ 25.700 sq in
weight(skoraj prazen) ~ 1000 lb = 16.000 oz
-> WCL = 6.7 - direktno v trainer kategoriji
Če računamo WCL za polno naloženo letalo (1750 lb) se WCL dvigne na 11.7
Tista kategorija scale mislim da pomeni nekako v smislu scale warbirds.
wing area = 178.5 sq ft ~ 25.700 sq in
weight(skoraj prazen) ~ 1000 lb = 16.000 oz
-> WCL = 6.7 - direktno v trainer kategoriji
Če računamo WCL za polno naloženo letalo (1750 lb) se WCL dvigne na 11.7
Tista kategorija scale mislim da pomeni nekako v smislu scale warbirds.
LP
Janez
Janez
Re: Piper PA 18 SuperCub (35%)
Ok, potem očitno štima... ...tudi na mojem projektu...