ABC negovanje in vzdrževanje LiPo akumulatorjev
Navodila so prispela , le Roberto ni imel časa (?) da bi jih prebral. Čas za take stvari je zvečer, v postelji, za lahko noč ...
In kaj se je zgodilo? Balancer sem "po predpisih" priklučil na LiPO paket in na drugi strani na polnilec. In balasnsiranje se je pričelo in tudi končalo. Na polnjenje pa ni hotelo "preklopit". Alora bejn, bi rekli toti Primorci , mi ni preostalo drugega, kakor da na LiPO paket "prišvasam" konektorje. 1, 2, 3, ... 98, 99, .. so bili konektorji "prišvasani in polnilec je tokrat brez težav zaznal, da je na njega priključen LiPo paket, potreben ponjenja. Očitno mora biti v zvezi s polnjenjem še ena "finta", za katero pa bo (?) verjetno več časa zvečer ...
In kaj se je zgodilo? Balancer sem "po predpisih" priklučil na LiPO paket in na drugi strani na polnilec. In balasnsiranje se je pričelo in tudi končalo. Na polnjenje pa ni hotelo "preklopit". Alora bejn, bi rekli toti Primorci , mi ni preostalo drugega, kakor da na LiPO paket "prišvasam" konektorje. 1, 2, 3, ... 98, 99, .. so bili konektorji "prišvasani in polnilec je tokrat brez težav zaznal, da je na njega priključen LiPo paket, potreben ponjenja. Očitno mora biti v zvezi s polnjenjem še ena "finta", za katero pa bo (?) verjetno več časa zvečer ...
- Priponke
-
- Slika1059.jpg (72.38 KiB) Pogledano 12511 krat
-
- Slika1058.jpg (53.68 KiB) Pogledano 12511 krat
-
- Slika1056.jpg (65.69 KiB) Pogledano 12511 krat
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Pa še to ... in to ... in to ...
Verjetno bom od danes naprej z LiPo-ti vseeno malo lažje "komuniciral". Spomnil sem se namreč,da je pri nas včasih obstajal tudi gasilni aparat in ko mi je moja drraga povedala, kje se trenutno nahaja, sem ga za vsak slučaj raje prinesel bližje, v doseg mojih rok ...
Verjetno bom od danes naprej z LiPo-ti vseeno malo lažje "komuniciral". Spomnil sem se namreč,da je pri nas včasih obstajal tudi gasilni aparat in ko mi je moja drraga povedala, kje se trenutno nahaja, sem ga za vsak slučaj raje prinesel bližje, v doseg mojih rok ...
- Priponke
-
- Slika1057.jpg (66.09 KiB) Pogledano 12505 krat
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Alora, je insajd šlo 1.033 mA in ravno trenutek preden sem ga hotel sam odklopit (nujno ? rabil ...), je polnilec zapel pip, pip, pip, kar pomeni = gotovo !!! Današnje "nove pridobitve" (gasilni aparat) nisem rabil, paket je bil popolnoma hladen in enako oblike kakor pred polnjenjem, na ekranu polnilca pa je pisalo + 1.033 mA
Še ena zmaga Robertota v sodelovanju s sodobno tehnologijo ...
Paket je že na svojem mestu, čaka samo še na vašo privolitev, da je tak način pritrjevanja OK in potem bom zategnil "do konca" ???
Še ena zmaga Robertota v sodelovanju s sodobno tehnologijo ...
Paket je že na svojem mestu, čaka samo še na vašo privolitev, da je tak način pritrjevanja OK in potem bom zategnil "do konca" ???
- Priponke
-
- Slika1060.jpg (72.77 KiB) Pogledano 12482 krat
-
- Slika1061.jpg (71.92 KiB) Pogledano 12482 krat
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Lipo baterij ne pritrjuj z vezicami, ampak s sprimnimi trakovi (velcro, ježki,...). Baterijo boš med vsakim polnjenjem, zaradi varnostnih razlogov, moral vzeti iz helikopterja.
Namestitev je povsem neprimerna, saj lahko že vsak trši pristanek na kako ostro slamico povzroči leteči požar. Baterijo namesti s sprimnimi trakovi pod kabino helikopterja (spredaj).
Težišče helikopterja brez baterije je ponavadi zadaj, baterija spredaj (pod kabino) pa ga spravi v ravnotežje (težišče mora biti nekje v osi gredi rotorja).
Namestitev je povsem neprimerna, saj lahko že vsak trši pristanek na kako ostro slamico povzroči leteči požar. Baterijo namesti s sprimnimi trakovi pod kabino helikopterja (spredaj).
Težišče helikopterja brez baterije je ponavadi zadaj, baterija spredaj (pod kabino) pa ga spravi v ravnotežje (težišče mora biti nekje v osi gredi rotorja).
Phoinix hvala za tvoj nasvet. Toda zakaj si tega že prej nisem domislil ??? Navodila za gradnjo sem sigurno (?) pregledal, tudi če je bil heli RTF. Če bo šlo, bo sahurno šlo zeloooooooooooooooooooooooooooooo na tesno ...
- Priponke
-
- Slika1063.jpg (65.78 KiB) Pogledano 13023 krat
-
- Slika1062.jpg (79.94 KiB) Pogledano 13023 krat
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Vezava LiPo Akujev.
Ali mi lahko kdo pomaga.Imam 3200 mAh 4s LiPo akumulator, ki bi ga rad nadomestil z dvema manjšima 1600 mAh 2s.Kako bi izgledala vezava, kako bo s polnjenjem in podobno?Seveda pa še podvprašanje , ali je to sploh varno?
Da ne bom zopet česa polil z vodo (zamočil). Verjetno bi na to vprašnje še najbolj znal odgovorit "onaj koji pjeva" (Miran), toda nisem čisto siguren, če bo tudi prebral ??? Imam polnilec Orbir Race, ki nima posebnega programa za praznjenje LiPo (ali je to sploh potrebno ???), temveč ima samo enotan (?) program za praznjenje NiCd in NiMh, pri katerem se določi samo število celic ... Torej bi po moji "zdravi" kmečki logiki pri LiPo veljalo pravilo pri npr 3S, 3 x 3 = 9 = približno (?) 9,9 V ali 3,3 V / celico. Ali bo to v redu. Zakaj me zanima ??? Imam že 2 LiPo akumulatorja in danes verjetno (?) dobime še enega in rad bi vse izpraznil in ponovno napolnil do vrednosti o kateri sem danes (?) bral v, mogoče prav tej temi (?), vendar sem tudi že to pozabil, koliko bi morala ta vrednost znašati ...
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Moja "zdrava kmečka logika" tega kar je napisala, ni samo ugibala, mtemveč je nekoč to tudi vedela ... Če bi pa še malo prej prelistal navodila, mi s tem ne bi bilo treba utujati na forumu !!!
- Priponke
-
- Slika1951.jpg (71.63 KiB) Pogledano 12554 krat
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Takoj ko sem to prebral sem paket priključil na polnilec (praznjenje) v pričakovanju, da me bo Orbit vprašal še po številu celic, vendar jih je kar sam "prebral" devet (9), tako kot moira bit !!! Praznilni tok sem "dal" 0,5 A in mirne duše odšel na kosilo ...
- Priponke
-
- Slika1952.jpg (74.38 KiB) Pogledano 12552 krat
Zadnjič spremenil Roberto, dne 24 Jul 2011, 14:44, skupaj popravljeno 1 krat.
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
... kjer pa se j mirnost prav kmalu vznemirila, ker sem pozabil (zopet !!!), da je treba prazniti prek balanserja (?) ... Zato sem takoj po kosilu zopet šel 1 štuk nižje, vendar mi na prv i pogled nikakor ni uspelo zagledati servisnega prikjučka (?) za balanser in ker nisem hotel praznjenja prekiniti kar nekam v 3 dni, sem zadevo pustil, da se prazni naprej, dokler polnilec ne bo sam izklopil ... Takrat bom lahko tudi bolj v miru poiskal servisni priključek in paket zbalansiral šele takrat ... OK or not OK the question is now ??? (Robertospeare ...).
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
3,0 V / celico pri tako nizkem toku praznenja je občutno premalo (že tako je to zelo nizka napetost, v primeru, da celice niso popolnoma izenačene pa je to za slabšo celico lahko kaj hitro pogubno)! Za akumulatorje veliko bolj zdrava napetost bo vsaj 3,4 V / celico. Vsekakor vedno svetujem uporabo uravnoteževalnika. Mimogrede, poraja se vprašanje zakaj LiPo akumulatorje sploh prazniti na praznilniku in to do konca?
LP
Alex
LP
Alex
Zadnjič spremenil Alex 76, dne 24 Jul 2011, 14:04, skupaj popravljeno 2 krat.
Ne me STRAŠIT !!! Dvomim da bi si proizvajalec (Orbit) privoščil v svojih navodilih tako napako, saj se danes ljudje tožijo med sabo že za veliiko manjše malenkosti. Moja edina (?) napake je bila v tem, da sem pozabil priključit balanser, tako da bom prav takoj sedaj, če je polnilec že izklopiol, in če mi bo le uspelo najti servisni priključek, IZMERIL NAPETOST VSAKE CELICE POSEBEJ, da bom video, kakšno je njihovo stanje, po verjetno kar doooolgem času neuporabe ???
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Leteči, houwgh nazaj !!!
Trma ??? Recimo ...
Ker sem dopoldne zaman iskal servisni priključek BELE barc
ve, sem kmalu po kosilu odstanil vse pogonske komponente, da sem lahko ugotovil, da tega sploh ne bi bilo treba, ker priključek ni bele temneč ČRNE barve in se "malo" barvno zliva s svojo okolico ...
Trma ??? Recimo ...
Ker sem dopoldne zaman iskal servisni priključek BELE barc
ve, sem kmalu po kosilu odstanil vse pogonske komponente, da sem lahko ugotovil, da tega sploh ne bi bilo treba, ker priključek ni bele temneč ČRNE barve in se "malo" barvno zliva s svojo okolico ...
- Priponke
-
- Slika1962.jpg (68.44 KiB) Pogledano 12651 krat
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Na polnilčevem displeju nje pisalo, da je izpraznil ???, jaz pa sem takoj pomeril posamezno napetost vsake celice in si vrednosti hipoma tudi zapisal (zakaj že ???) ... Mislim, da so izmerjene napetosti posameznih celic mčisto OK ???
- Priponke
-
- Slika1964.jpg (52.47 KiB) Pogledano 12643 krat
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
In ker mi še vedno ni iz trupla uspelo vzeti celic, da bi na ovitku prebral njihovo nazivno kapaciteto (?), sem na polnilcu "prešaltal" na LiPo mode, nastavil polnilni tok na 1 A (???), še malo pritiskal (?) na gumb na balanserju in takoj za tem, ko je polnilec pričel "štet" "nafilano" "energijo", odšel nazaj na kavč za računalnik, v "borbo" s tistimi forumaši, ki še niso preživeli BSSS-a ...
- Priponke
-
- Slika1965.jpg (71.42 KiB) Pogledano 12630 krat
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Včeraj zvečer, malo pred pričetkom prenosa dirke moto GP Mi je stric Orbit zaupal, da imam v Poldeku vgrajen 3 S, 2.000 mAh, LiPo hidrocentralo ...
Sedaj pa moram samo še 1 x prebrati, koliko jo moram spraznit za "skladićenje", ker si zadnjič nisem zapisal ...
Sedaj pa moram samo še 1 x prebrati, koliko jo moram spraznit za "skladićenje", ker si zadnjič nisem zapisal ...
- Priponke
-
- Slika1968.jpg (58.64 KiB) Pogledano 12527 krat
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.
Grunf pravi: Ko vrijedi leti, ko leti vrijedi, tko ne leti ne vrijedi !
.