"Poor man's Lehner Hi-Amp"
"Poor man's Lehner Hi-Amp"
Takole pa je potrebno improvizirati, ko si zaželiš, da bo motor dobro deloval pri višjih tokovih (ca 130 A v sunku).
Obrazložitev:
Lehner motorji imajo vsi po vrsti možnost spreminjanja navitja iz delta (trikot) v Y (zvezda) navitje na zadnji strani motorja. Lansko leto so prišle ven "Hi-Amp" različice motorjev, ki imajo pri nižjem številu obratov neposredno izpeljano žice navitja motorja.
Imam 1530/6 motor, ki je starejša različica. V prihajajočem letu bo šel motorček spet v model (presenečenje ). In ga bom tiščal nad 100 A. Lehner priporoča pri uporabi nad 80 A nujno Hi-Amp verzijo.
Ker nisem hotel kupovati novega motorja, sem se odločil da prispajkam priključne kable neposredno na navitja. Žice navitja pridejo neposredno na zadnjo ploščo motorja.
Bil sem presenečen nad presekom navitja. Vsaj 2x2.5 mm2 po fazi. Zato sem uporabil kar 2.5 mm2 silikonske kable. Ena faza je razdeljena na tri dele, tam sem uporabil 2.5, 1.5 in 1 mm2 kable.
Vsa čarovnija je predstavljena na slikah.
Tisti "odgrizek" na koncu motorja je posledica krsta Astre. Marsikateri je že videl, kaj "dela" tale motorček zaene "šale" v Astri na samo 7 GP2200 in "nežnim propelerjem".
Obrazložitev:
Lehner motorji imajo vsi po vrsti možnost spreminjanja navitja iz delta (trikot) v Y (zvezda) navitje na zadnji strani motorja. Lansko leto so prišle ven "Hi-Amp" različice motorjev, ki imajo pri nižjem številu obratov neposredno izpeljano žice navitja motorja.
Imam 1530/6 motor, ki je starejša različica. V prihajajočem letu bo šel motorček spet v model (presenečenje ). In ga bom tiščal nad 100 A. Lehner priporoča pri uporabi nad 80 A nujno Hi-Amp verzijo.
Ker nisem hotel kupovati novega motorja, sem se odločil da prispajkam priključne kable neposredno na navitja. Žice navitja pridejo neposredno na zadnjo ploščo motorja.
Bil sem presenečen nad presekom navitja. Vsaj 2x2.5 mm2 po fazi. Zato sem uporabil kar 2.5 mm2 silikonske kable. Ena faza je razdeljena na tri dele, tam sem uporabil 2.5, 1.5 in 1 mm2 kable.
Vsa čarovnija je predstavljena na slikah.
Tisti "odgrizek" na koncu motorja je posledica krsta Astre. Marsikateri je že videl, kaj "dela" tale motorček zaene "šale" v Astri na samo 7 GP2200 in "nežnim propelerjem".
- Priponke
-
- IMGP1743.jpg (45.18 KiB) Pogledano 5423 krat
-
- IMGP1741.jpg (56.58 KiB) Pogledano 5423 krat
-
- IMGP1742.jpg (36.19 KiB) Pogledano 5423 krat
www.lipo.si
Še tista ta "tricky varianta". Res sem "iskal" kje pride navitje.
Pa še skica iz navodil, z rdečimi krogci sem označil, kjer pride navitje. Je pa to za 19xx serijo.
Pa še izsek iz navodil za serijo 30xx
Pa še skica iz navodil, z rdečimi krogci sem označil, kjer pride navitje. Je pa to za 19xx serijo.
Pa še izsek iz navodil za serijo 30xx
- Priponke
-
- plata.jpg (30.09 KiB) Pogledano 5411 krat
-
- IMGP1747.jpg (44.4 KiB) Pogledano 5411 krat
-
- navodila30serija.jpg (32.39 KiB) Pogledano 5408 krat
www.lipo.si
Zdravo!
Vezava v trikot ni problem, vem kako to storiti. Še prej se moram dati komu podučit kake prednosti in težave prinese to za sabo. Pri asihronskih motorjih se mi približno sanja zakaj gre, tu pri sihronskih motorjih z reglerjem namesto izmeničnega toka ne vem praktično nič.
Če prednosti prevladujejo, bom imel kaj kmalu Hackerja vezanega v trikot.
lp
Sašo
Vezava v trikot ni problem, vem kako to storiti. Še prej se moram dati komu podučit kake prednosti in težave prinese to za sabo. Pri asihronskih motorjih se mi približno sanja zakaj gre, tu pri sihronskih motorjih z reglerjem namesto izmeničnega toka ne vem praktično nič.
Če prednosti prevladujejo, bom imel kaj kmalu Hackerja vezanega v trikot.
lp
Sašo
Raktivec, sem že raziskoval, če ti kaj pomaga.
pegasus napisal/-a:Raktivec, sem že raziskoval, če ti kaj pomaga.
Zdravo!
Če prav razumem se izkoristek v trikotu ne izboljša, ampak kvečjemu poslabša?
Mene zanima ta kombinacija v zvezi z mojim impelerjem. Schuebelerjev DS30 namreč vleče nekaj več kot Wemotec. Razmišljal sem v smeri, da bi z morebitnim izboljšanjem izkoristka ob trikot vezavi moj obstoječi motor živ in zdrav prenesel to povečanje amperov, ki znaša 47A namesto prejšnjih 43A. Če bi to šlo, bi privarčeval skoraj 150 evrov.
Trikot vezavo sem hotel izvesti z navijanjem statorja na novo. To sploh ni tak bav bav kot izgleda. Navijal sem že precej krtačnih (Eden bo kmalu poletel v ADjevem pilonu.) in nekajkrat Ikarusov brezkrtačni motor, ko sem mu iskal primerno konfiguracijo za reduktor in model, ki sem ju takrat imel. Z nobenim ni bilo kakih težav, le pri krtačnih sem moral imeti dovolj potrpljenja, da se je lak povsem posušil, ker mi je drugače ob startu polakiralo magnete. Rotor krtačnega motorja sem navadno ovil z kevlarsko nitjo, ker je šlo navijanje večinoma v prid višjim vrtljajem.
lp
Sašo
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Pozdravljeni!
Poleg faktorja 1.73 pri vrtljajih je treba nujno upoštevati tudi povečanje Ri. Tako dobimo pri enakem navitju nižje vrtljaje, večji moment, pa tudi nekaj višji izkoristek (cca2-3%). Žal pa povečana upornost navitja pomeni tudi, da moramo motor manj obremeniti (cca 20%).Glede samega izkoristka motorja so še naslednje razlike: pri trikotu je krivulja izkoristka sicer nekaj nižja kot pri zvezdi, vendar tudi bolj položna in dober izkoristek je porazdeljen na večjem območju obremenitve. Obratno je pri zvezdi: Večji izkoristek pri optimalni obremenitvi, strmejša krivulja izkoristka, ožje območje dobrega izkoristka glede na obremenitev.
LP
Mare
Poleg faktorja 1.73 pri vrtljajih je treba nujno upoštevati tudi povečanje Ri. Tako dobimo pri enakem navitju nižje vrtljaje, večji moment, pa tudi nekaj višji izkoristek (cca2-3%). Žal pa povečana upornost navitja pomeni tudi, da moramo motor manj obremeniti (cca 20%).Glede samega izkoristka motorja so še naslednje razlike: pri trikotu je krivulja izkoristka sicer nekaj nižja kot pri zvezdi, vendar tudi bolj položna in dober izkoristek je porazdeljen na večjem območju obremenitve. Obratno je pri zvezdi: Večji izkoristek pri optimalni obremenitvi, strmejša krivulja izkoristka, ožje območje dobrega izkoristka glede na obremenitev.
LP
Mare
We is E-xperts.
Vidiš, to me je zanimalo ... imaš pri roki kake konkretne številke/grafe?Marko Mencin napisal/-a:Glede samega izkoristka motorja so še naslednje razlike: pri trikotu je krivulja izkoristka sicer nekaj nižja kot pri zvezdi, vendar tudi bolj položna in dober izkoristek je porazdeljen na večjem območju obremenitve. Obratno je pri zvezdi: Večji izkoristek pri optimalni obremenitvi, strmejša krivulja izkoristka, ožje območje dobrega izkoristka glede na obremenitev.
Torej se D motor pri velikih tokovih obnese bolje kot Y?
6 mm konektorji! Končno!
Izmerjeno imajo 6 mm konektorji (nar. št. Graupner 2967 in 2968) najnižno notr. upornost - ca. 0.05 do 0.08 mOhm
Izmerjeno imajo 6 mm konektorji (nar. št. Graupner 2967 in 2968) najnižno notr. upornost - ca. 0.05 do 0.08 mOhm
- Priponke
-
- 6mm.jpg (89.07 KiB) Pogledano 3027 krat
-
- Zgoraj Fun 480 (malenkost krajši in manjši premer) na JAZZ 55-6-18, spodaj B20 15 L. Vsi motorčki v določene modele za šalo poženejo čez 200tko :)
- primerjava.jpg (77.86 KiB) Pogledano 3021 krat
-
- 6mm1.jpg (52.73 KiB) Pogledano 3021 krat
www.lipo.si