Mini V2
Moderatorji: KlemenR, Intruder, brejker, StEEm
Mini V2
Edited:
Na povezavi so tri datoteke za izdelavo modela.
-PDF načrt ki se sprinta na format A2 v merilu 1:1 .
-Dwg datoteka za razrez reber na CNC stroju.
-PDF navodila za sestavo
https://www.dropbox.com/sh/5g5w2cgx4f0zos1/o4CTQ8hIE2
________________________________________________________________________________________________________________
Živjo.
Glede na število prijavljenih na letošnje tekme sem sklenil odpreti to temo.
Novih čolnarjev je kar nekaj. Zanimanja za sekcijo ne manjka.
Marsikateri modelar je že kdaj vrgel uč na "čolnčke" in gradnjo le tega.
Priporočam skupinsko gradnjo (vzporedno čez zimo vsak pri sebi modelari) po enakem načrtu in na koncu se pomerimo na tekmi.
Velikost modela priporočam: Mini - 450mm maksimalne zunanje dimenzije (dimenzija vklučuje tudi krmilo, propeler in zajem vode).
Ali bo to hydro ali mono se je treba odločit.
Oprema za mini je poceni. Celice ima Holc. Jaz bi verjetno lahko zrihtal laserski CNC razrez...
Govorim o leseni gradnji. Rebra iz Topolove 3mm in prekrito z Balso(+steklo in epoksi) ali Avio vezana plošča (po želji). Važno, da bodo vsi po enakem kopitu grajeni.
Druga skrajnost je izdelava kalupa in vozimo modele kompozitne...
Načrt lahko narišem jaz (Predelan Antejev Mono1 + modifikacije s strani tistih ki bi radi kaj dodali k oblikovanju). Bistvo ostaja to, da bo model enostaven kolikor se le da.
Ideje, pravila igre, pritožbe,...?
Na povezavi so tri datoteke za izdelavo modela.
-PDF načrt ki se sprinta na format A2 v merilu 1:1 .
-Dwg datoteka za razrez reber na CNC stroju.
-PDF navodila za sestavo
https://www.dropbox.com/sh/5g5w2cgx4f0zos1/o4CTQ8hIE2
________________________________________________________________________________________________________________
Živjo.
Glede na število prijavljenih na letošnje tekme sem sklenil odpreti to temo.
Novih čolnarjev je kar nekaj. Zanimanja za sekcijo ne manjka.
Marsikateri modelar je že kdaj vrgel uč na "čolnčke" in gradnjo le tega.
Priporočam skupinsko gradnjo (vzporedno čez zimo vsak pri sebi modelari) po enakem načrtu in na koncu se pomerimo na tekmi.
Velikost modela priporočam: Mini - 450mm maksimalne zunanje dimenzije (dimenzija vklučuje tudi krmilo, propeler in zajem vode).
Ali bo to hydro ali mono se je treba odločit.
Oprema za mini je poceni. Celice ima Holc. Jaz bi verjetno lahko zrihtal laserski CNC razrez...
Govorim o leseni gradnji. Rebra iz Topolove 3mm in prekrito z Balso(+steklo in epoksi) ali Avio vezana plošča (po želji). Važno, da bodo vsi po enakem kopitu grajeni.
Druga skrajnost je izdelava kalupa in vozimo modele kompozitne...
Načrt lahko narišem jaz (Predelan Antejev Mono1 + modifikacije s strani tistih ki bi radi kaj dodali k oblikovanju). Bistvo ostaja to, da bo model enostaven kolikor se le da.
Ideje, pravila igre, pritožbe,...?
Zadnjič spremenil brejker, dne 09 Jun 2013, 15:42, skupaj popravljeno 3 krat.
www.okarbon.eu
Re: Skupinska gradnja FSR-M
>> Novih čolnarjev je kar nekaj. Zanimanja za sekcijo ne manjka.
Jaz sem za, če bi tisto zgoraj veljalo. Naj se tukaj javijo tisti, ki bi bili pripravljeni
izdelati čoln in se vsaj 3-4x na leto pojaviti na Kosezah (ali kje drugje). Minimum
bi bil nekje 5-6 resnih modelarjev da je stvar sploh zanimiva, posebej če so vsi modeli
enaki.
V ta segment bi bilo nekako potrebno pritegniti izkušene modelarje, oziroma zrele osebe ki
so pripravljene v svoj hobi vložit čas in denar. Kako to storiti ne vem - vsekakor so tekme dober magnet.
Graditi na mladih modelarjih (menim da zato omenjaš poceni model) je težko ker so v takem
časovnem obdobju da v roku par let (mesecev ?) menjajo par hobijev (vsako toliko se pojavi tudi kak resen).
Jaz sem za, če bi tisto zgoraj veljalo. Naj se tukaj javijo tisti, ki bi bili pripravljeni
izdelati čoln in se vsaj 3-4x na leto pojaviti na Kosezah (ali kje drugje). Minimum
bi bil nekje 5-6 resnih modelarjev da je stvar sploh zanimiva, posebej če so vsi modeli
enaki.
V ta segment bi bilo nekako potrebno pritegniti izkušene modelarje, oziroma zrele osebe ki
so pripravljene v svoj hobi vložit čas in denar. Kako to storiti ne vem - vsekakor so tekme dober magnet.
Graditi na mladih modelarjih (menim da zato omenjaš poceni model) je težko ker so v takem
časovnem obdobju da v roku par let (mesecev ?) menjajo par hobijev (vsako toliko se pojavi tudi kak resen).
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Sam se ne stejem za resnega tekmovalca. Ampak imam coln in ce je na razpisu dovolj prijavljenih pridem vozit.
Koseska je "dobro" kazala, a nam je vreme zagodlo.
Namen skupinske gradnje je, da bi prisli vozit tisti, ki bi cez zimo zgradili, opremili in stestirali model.
Ciljam na eno dirko s katero bi zakljucili to temo in obenem zagotovil dovolj modelov za speljanje vsaj ene tekme za DP
(Lahko tudi neuradno tockovanje).
* Manjkajo stresice, ker pisem preko telefona.
Koseska je "dobro" kazala, a nam je vreme zagodlo.
Namen skupinske gradnje je, da bi prisli vozit tisti, ki bi cez zimo zgradili, opremili in stestirali model.
Ciljam na eno dirko s katero bi zakljucili to temo in obenem zagotovil dovolj modelov za speljanje vsaj ene tekme za DP
(Lahko tudi neuradno tockovanje).
* Manjkajo stresice, ker pisem preko telefona.
www.okarbon.eu
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Moje mišljenje je malo drugačno.Mini razredi so se pojavili.ko so se komponente zmanjšale in ko so pa raznih sejmih začeli voziti po bazenih.Na Kosezah pa se taka barka že izgubi. Mono enka je malo večja ni bistveno dražja,razen če ne rineš v neke extreme.Postoji tudi načrt domačega avtorja,ki je preiskušen.Najlažje je reči bom jaz narisal načet...?Narišeš načrt in predno začneš izdelovati spremeniš nekaj stvari,med izdelavo spet prilagajaš.Ko je stvar zgrajena je to že neka X verzija prvotnega načrta.Nato sledi voda in sigurno je potrebno po prvi sezoni kar nekaj zadev predelati.To na koncu je tisti načrt,ki se ga lahko ponudi naprej......Je pa mogoče moje mišljenje zgrešeno in zadeve pri "miška"generaciji tečejo bistveno hitreje.........
Re: Skupinska gradnja FSR-M
AlesZ napisal/-a:Je pa mogoče moje mišljenje zgrešeno in zadeve pri "miška"generaciji tečejo bistveno hitreje.........
Tako hitro, da se pri točki risanje načrta, najkasneje pa pri iskanju materiala, že ukvarjajo z nečem drugim...
Lep pozdrav,
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Zaenkrat 100g RTR prvi test lastne mono konstrukcije. Vodni test pozitivno opravljen. Zima bo še dolga. Trenutno se mi nikamor še ne mudi z risanjem načrta. Lahko si pa že ogledate/preračunate/prišparate opremo za mini monoJaro napisal/-a:AlesZ napisal/-a:Je pa mogoče moje mišljenje zgrešeno in zadeve pri "miška"generaciji tečejo bistveno hitreje.........
Tako hitro, da se pri točki risanje načrta, najkasneje pa pri iskanju materiala, že ukvarjajo z nečem drugim...
Zadnjič spremenil brejker, dne 26 Sep 2012, 22:20, skupaj popravljeno 1 krat.
www.okarbon.eu
Re: Skupinska gradnja FSR-M
tole bi pa tudi jst imel
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Zelo lepo narejeno se pridružujem skupinski gradnji. Mi je model zelo všeč. Kdaj bo pa testna vožnja? ( če že ni bila )
lp,Klemen
lp,Klemen
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Mini V2 načrt = 15%
- Priponke
-
- MiniV2.jpg (17.95 KiB) Pogledano 14379 krat
www.okarbon.eu
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Sedaj me čakajo še rebra in oplate
Če ima kdo še kakšne želje glede oblike naj izrazi svojo željo (lahko v slikarju).
LP
Če ima kdo še kakšne želje glede oblike naj izrazi svojo željo (lahko v slikarju).
LP
- Priponke
-
- MiniV2-30%.jpg (36.22 KiB) Pogledano 14335 krat
www.okarbon.eu
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Gremo naprej...
Glasbena podlaga med risanjem: http://www.sky.fm/play/jazzclassics
Glasbena podlaga med risanjem: http://www.sky.fm/play/jazzclassics
- Priponke
-
- MiniV2-32%.jpg (36.85 KiB) Pogledano 14281 krat
www.okarbon.eu
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 262
- Pridružen: 12 Mar 2005, 14:09
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Dragi ¨Brejker¨!
Veliko let sem modelar in skupaj s sinom sva izdelala kar nekaj modelov tekmovalnih čolnov. Res da tedaj nisem uporabljal računalnikov in sem risal modele in preseke ročno, izdelav nato pramodel, nato kalup in končno model ter ga preizkusil. Sledile so poprave, ker sem morda imel ¨smolo¨, da model ni takoj izpolnil mojih hotenj. To je trajalo včasih tudi leto dni, predno je bil model uspešen.
Zato vam svetujem, da najprej izdelate model, ga preizkusite in nato lahko razpišete tudi tekmovanje za ime modela, kot je objavil že nekdo na spletu.
Želim pa vam,da uspešno izdelate model.
LP
Peter
Veliko let sem modelar in skupaj s sinom sva izdelala kar nekaj modelov tekmovalnih čolnov. Res da tedaj nisem uporabljal računalnikov in sem risal modele in preseke ročno, izdelav nato pramodel, nato kalup in končno model ter ga preizkusil. Sledile so poprave, ker sem morda imel ¨smolo¨, da model ni takoj izpolnil mojih hotenj. To je trajalo včasih tudi leto dni, predno je bil model uspešen.
Zato vam svetujem, da najprej izdelate model, ga preizkusite in nato lahko razpišete tudi tekmovanje za ime modela, kot je objavil že nekdo na spletu.
Želim pa vam,da uspešno izdelate model.
LP
Peter
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Seveda bom izdelal model in ga stestiral preden bom objavil načrt.
Projekt skupne gradnje ima tri idejne točke, ki si po pomembnosti sledijo nekako v takšnem vrstnem redu:
-Enostavna oblika in gradnja samega modela.
-Čim cenejši denarni vložek pri nabavi gradbenega materiala.
-Toga gred (poceni).
Cilji:
-Da model zglisira in za seboj pušča tako imenova Rooster tail, ki ga ustvari površinski pogon (privlačno za začetnike).
-Da model stabilno pelje ovinek v razburkani vodi.
-Da je model stopničko hitrejši kot mini ECOexpert čoln.
-Osnovni pogonski sklop ne bi bil dražji od 50€ (brez poštnine).
Model že ima ime (Mini v2).
Veliki predhodnik se imenuje 1v2 od AnteJa.
On si zasluži vse pohvale in spoštovanje, da je trenutno edini ki skrbi za razvoj in obstoj doma narejenih tekmovalnih čolnov.
Praktično je tudi eden redkih, ki se prijavi na "razpisano" tekmovanje, ne glede na katerem koncu države se dirka odvija.
Izdelovanja tekmovalnih modelov ni, ker:
1. Modelarstvo se vedno bolj usmerja v: Prižgi in vozi.
2. Forum ne "naredi dovolj prometa", da bi bilo kaj zanimanja.
3. Tekmovanj ni. (Glej točko v zgornjem stavku).
4. Mladi niso motivirani in niti toliko tehnično podkovani, da bi znali zrisati načrt ali samostojno zgraditi model brez pomoči mentorja.
Smo "premajhna" država, da razvoja panoge ni? Preveč tekmovalnih kategorij (prijavi se jih 12 na tekmo od teh je le v eni kategoriji dovolj prijavljenih za izvedbo ene discipline)?
FSR-O deluje. Zakaj? Mogoče samo motor stane 100€. Vložek se povrne z zadovoljstvom in dobri atmosferi na tekmovanju tako, da si tekmovalec niti ne privošči da bi v nedeljo manjkal. FSR-H ni, ker? Bi se moral vozit v tujino na dirko, da bi tam dobil izkušnje in nasvete? Ni tekmovalcev. Lupine stanejo. Doma se šnicla bolj malo oz. nič. Še tisti ki pa kaj naredijo, raje držijo zase in ne objavijo na forum, ker ?
Veliko idej in razlag bi se našlo pri vsakemu čolnarju zakaj je sezona šla dobesedno po gobe.
Ne gre se mi za to, da bi sam na veliko tekmoval oz. imel ambicije po stopničkah na svetovni lestvici Nisem tak človek.
Zabava. To je bistvo vsega
Projekt skupne gradnje ima tri idejne točke, ki si po pomembnosti sledijo nekako v takšnem vrstnem redu:
-Enostavna oblika in gradnja samega modela.
-Čim cenejši denarni vložek pri nabavi gradbenega materiala.
-Toga gred (poceni).
Cilji:
-Da model zglisira in za seboj pušča tako imenova Rooster tail, ki ga ustvari površinski pogon (privlačno za začetnike).
-Da model stabilno pelje ovinek v razburkani vodi.
-Da je model stopničko hitrejši kot mini ECOexpert čoln.
-Osnovni pogonski sklop ne bi bil dražji od 50€ (brez poštnine).
Model že ima ime (Mini v2).
Veliki predhodnik se imenuje 1v2 od AnteJa.
On si zasluži vse pohvale in spoštovanje, da je trenutno edini ki skrbi za razvoj in obstoj doma narejenih tekmovalnih čolnov.
Praktično je tudi eden redkih, ki se prijavi na "razpisano" tekmovanje, ne glede na katerem koncu države se dirka odvija.
Izdelovanja tekmovalnih modelov ni, ker:
1. Modelarstvo se vedno bolj usmerja v: Prižgi in vozi.
2. Forum ne "naredi dovolj prometa", da bi bilo kaj zanimanja.
3. Tekmovanj ni. (Glej točko v zgornjem stavku).
4. Mladi niso motivirani in niti toliko tehnično podkovani, da bi znali zrisati načrt ali samostojno zgraditi model brez pomoči mentorja.
Smo "premajhna" država, da razvoja panoge ni? Preveč tekmovalnih kategorij (prijavi se jih 12 na tekmo od teh je le v eni kategoriji dovolj prijavljenih za izvedbo ene discipline)?
FSR-O deluje. Zakaj? Mogoče samo motor stane 100€. Vložek se povrne z zadovoljstvom in dobri atmosferi na tekmovanju tako, da si tekmovalec niti ne privošči da bi v nedeljo manjkal. FSR-H ni, ker? Bi se moral vozit v tujino na dirko, da bi tam dobil izkušnje in nasvete? Ni tekmovalcev. Lupine stanejo. Doma se šnicla bolj malo oz. nič. Še tisti ki pa kaj naredijo, raje držijo zase in ne objavijo na forum, ker ?
Veliko idej in razlag bi se našlo pri vsakemu čolnarju zakaj je sezona šla dobesedno po gobe.
Ne gre se mi za to, da bi sam na veliko tekmoval oz. imel ambicije po stopničkah na svetovni lestvici Nisem tak človek.
Zabava. To je bistvo vsega
www.okarbon.eu
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Kot organizator oziroma pomočnik, se bom obregnil le ob tvojo 3.točko.
Tekem ni, ker ni tekmovalcev!
Tekem ni, ker ni tekmovalcev!
V vsem novem je prisotno staro, v popolnejši obliki.
Re: Skupinska gradnja FSR-M
www.okarbon.eu
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Predvidi možnost uporabe flex os - na ta velikem se kar pozna (čas vožnje, hitrost) razlika med togo in flex osjo.
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Samo da rebra/nosilec motorja ne bodo ovira za to da bi v čoln postavil flex os.
Na mojem načrtu so točno predvidene luknje in nosilec za togo os - če se kasneje odločiš
za flex os je potrebno cev osi zviti v rahlo S obliko namesto da je samo v loku - ni najbolj idealno.
Na mojem načrtu so točno predvidene luknje in nosilec za togo os - če se kasneje odločiš
za flex os je potrebno cev osi zviti v rahlo S obliko namesto da je samo v loku - ni najbolj idealno.
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Kar se opreme tiče in njene konfigacije bo to prepuščeno graditelju.
Lupina bo sama po sebi narekovala togo gred zaradi dveh lukenj (zadaj v krmi in druga v rebru št. 2).
Če bo modelar že v začetku predvideval flex gred, teh dveh ne bo izrezal oz. jih bo zbrisal v DWGju.
Nosilec motorja se bo izdelal "na peš", ker zaenkrat ne mislim lovit naravne velikosti kota 4ih stopinj in utorov.
(Nisem še razmišljal, kako bi zrisal tak nosilec. Niti si nisem vzel časa zanj)
LP
Lupina bo sama po sebi narekovala togo gred zaradi dveh lukenj (zadaj v krmi in druga v rebru št. 2).
Če bo modelar že v začetku predvideval flex gred, teh dveh ne bo izrezal oz. jih bo zbrisal v DWGju.
Nosilec motorja se bo izdelal "na peš", ker zaenkrat ne mislim lovit naravne velikosti kota 4ih stopinj in utorov.
(Nisem še razmišljal, kako bi zrisal tak nosilec. Niti si nisem vzel časa zanj)
LP
www.okarbon.eu
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Dve ure in liter popitega čaja
- Priponke
-
- MiniV2-82%.jpg (57.16 KiB) Pogledano 13803 krat
www.okarbon.eu
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Vsa rebra so že offsetana (debelina laserskega odreza).
Še malo pa si bo treba si prste mazat
Finiš načrta (za objavo) mi bo verjetno vzel še kakšno uro ali dve...
Še malo pa si bo treba si prste mazat
Finiš načrta (za objavo) mi bo verjetno vzel še kakšno uro ali dve...
- Priponke
-
- MiniV2-rebra 100%.jpg (32.07 KiB) Pogledano 13683 krat
www.okarbon.eu
Re: Skupinska gradnja FSR-M
V kolikor boš zrihtal ugodno razrez+material, sem jaz pripravljen naredit osovino po simboličnih cenah....
Največ lahko s skupnimi močmi naredimo, da se bo gradnja odvijala...Recimo priporočam, da bi se ob minimalni udeležbi 5tekmovalcev izbralo najbolj natančnega graditelja, sem pripravljen en komplet osovine in kardana podariti kot nagrado
lp
Največ lahko s skupnimi močmi naredimo, da se bo gradnja odvijala...Recimo priporočam, da bi se ob minimalni udeležbi 5tekmovalcev izbralo najbolj natančnega graditelja, sem pripravljen en komplet osovine in kardana podariti kot nagrado
lp
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Super Jaka. Hvala za dobro voljo
Finiširam načrt... Prvi kosi bodo mogoče odrezani že ta teden
Finiširam načrt... Prvi kosi bodo mogoče odrezani že ta teden
- Priponke
-
- Nacrt mini V2 60%.jpg (79.14 KiB) Pogledano 13472 krat
www.okarbon.eu
Re: Skupinska gradnja FSR-M
Načrta se pa nav dal dobit?
LP
LP
Bolje biti pameten in zaskrbljen, kot pa neumen in nasmejan!