Ta le izgleda nenavaden. Bil je prehiter za zavezniška letala, ki so navadno lahko le gledali kako se oddaljuje. Če se prav spomnim znan lovski as Closterman opisuje lov na enega od njih.
Če ga dobro pogledaš vidiš puščičasta krila. Tudi propi so malce drugačni in so učinkoviti pri nekaj višjih hitrostih od zavezniških.
Raktivec, spomin te ne vara. Clostermann res piše o srečanju z DO 335.
Do 335 je zverina. Evo popam nekaj slik kjer so zraven ljudje za predstavo o glomaznosti te mrcine. Pa še pogled v pilotov delovni prostor.
Model je v merilu 1:4, torej ima 3,45 m razpona. Zanimivo je, da ima model digitalni brzinomer (impulzni GPS pretvornik), ter interno diferenciacijo odklona eleronov glede na hitrost. Pravi "Pfeil" je bil prvi, kjer so serijsko uporabili sistem diferenciacije zaradi velikih hitrosti, ki jih je dosegal. Po domače: Pri višjih hitrostih se krilca za enak učinek odklanjajo manj. Pravi je imel linearno korekcijo, model pa lahko uporabi tudi integralno.
Ali morda poznaš ta mehanizem? kaka skica, risba, slika...
Nekoč sem to videl v eni knjigi, samo da sem vseskozi mislil da je bilo na FW 190 in sicer za višinsko krmilo.
Sem kasneje brskal, pa nisem več našel. Sem pozabil kje sem to videl.
Prav zanima me ta mehanika, kajti podoben princip (menjavanje prestavnega razmerja pogona krmila) hočem uporabiti na enem projektu, kjer bi se prestavno razmerje flaperona za funkcijo krilca proti navzdol skladno zmanjševalo z jakostjo odklona flapa. S tem hočem doseči večjo stabilnost krila, ter povečevanje umetno narejenega zvitja, ko se flapi in krilca začnejo spuščati navzdol. Torej, krilo bo imelov korenski polovici flap, na zunanjem delu pa flaperon. Flaperon naj bi sledil flapu, vendar manj, pa hkrati naj bi se zmanjševal odklon krilca navzdol, navzgor pa bi ostal vseskozi enak.
Zanimiv konstrukterski "trd oreh". Poizkušal sem ga že streti...a vedno naletim na kako oviro...ali mi zamisel ni všeč, ali ne izpolnjuje vseh mojih čudnih zahtev, ali je prekomplicirana, ne gre in ne gre. Zadeva bi morala biti lahka in preprosta, ker bi bila uporabljena na ultralahkem "footlaunchable" jadralnem letalu (full scale)
Mislim, da sem tole razlago malo zakompliciral...kakorkoli že, bistvo je, da bi rad nekako prišel do principielne sheme tega sistema, ki si ga Marko povedal v tvojem postu. Morda bi mi kaj priščo prav, ali pa rodilo varianto, ki jo potrebujem.
Če kdo to ima, ali pozna, bi bil zelo vesel kakršnekoli pomoči. Da bi sam po nepotrebnem, ne izumljal tople vode.
Na žalost specifikacij nimam. Pa tudi na netu jih nisem našel. Vem le to, da je bil sistem na originalni "puščici" hidravlično krmiljen. To je bilo izvedeno z dvema različnimima hidr. črpalkama. Ena je skrbela za delovanje zakrilc, medtem, ko je druga skrbela za delovanje krilc. Samodejno prilagajanje je bilo krmiljeno preko dušenja na tlačni strani črpalke (tlak) podobno kot so izvedeni stari dieselski motorji. Kar se tiče modela ima model elektronsko krmiljen sistem, ki ga interno obdeluje elektronika v modelu. Kar pomeni, da iz oddajnika pilot pošilja vedno isti signal neglede na hitrost modela. Seveda "skaliranje" vhodnega signala prevzema elektronika modela.