Zdravo!
Že od zime imam v delavnici nov model. V CZ sem kupil rabljeno lupino Krill Spark v odličnem stanju in za dumpinško ceno.
Od danes je model RTF, opremljen in RC sprogramiran. Krstni polet ni več daleč. Oprema:
- motor - AXI 5325/20 na 8 celic LiPo,
- propeler - AXI 20"x13",
- regulator - Jeti Spin 99 Opto,
- baterije - obstoječe 8 celične LiPo od 4250 mAh (840g) do 5000 mAh (1040g),
- baterija - LiFe 2000 mAh, 2 celici, 140g. LiPo bi bile 2x lažje a te imam in so ok,
- sprejemnik - Futaba R6008HS
- servo višina - Savox SH1350, 2x v repu,
- servo smer - Graupner DS8411
- servo nagibi - Hitec 5925, pozimi zamenjam s Futaba S9451
Teža v vseh variantah baterij pride pod 5 kg.
Slike sledijo. Začnem s sposojeno sliko modela.
Lp
Igor
Nov F3A model za 2012 in potem
Nov F3A model za 2012 in potem
- Priponke
-
- Model je tak kot ta v ospredju
- Spark.JPG (59.07 KiB) Pogledano 3724 krat
Re: Nov F3A model za 2012 in potem
Še nekaj podrobnosti.
- Priponke
-
- Uporabljen je preverjen 8 celični pogon AXI 5325/20 in Jeti Spin 99 Opto regler. Na enem konektorju je Jeti "antiblic" banana. Deluje in močno prihrani konektor.
- Spark_pogon_800.jpg (107.07 KiB) Pogledano 3628 krat
-
- Tako izgleda montiran regler. Vpetje motorja je univerzalno tako, da lahko montiram AXI ali Hacker, če bi našel manjkajoče € :-(
- Spark_regler_800.jpg (284.96 KiB) Pogledano 3628 krat
-
- Detalj vpetja nog podvozja. Zanesljivo. Je pa s tremi vijaki sigurno lažje a je ta varianta tudi dobra.
- Spark_podvozje_800.jpg (238.66 KiB) Pogledano 3628 krat
Re: Nov F3A model za 2012 in potem
Čeprav so bili za višino v igri Futaba S9650 (80€/kos), je bila odločitev racionalnejša in izbor med obstoječimi Savox in Hitec. Odločil je preprost test. Nataknil sem dolge ročke in postavil po par servotov na mizo ter premikal komande. Savox-a sta šla bolj paralelno in predvsem natančneje okoli nule.
Dobra podatkovna baza za servote je http://www.servodatabase.com/servos/all
FUTABA S9650
- širina: 15 mm
- navor: 36 Nm ali 45 Nm (5 V ali 6 V)
- hitrost: 0,14 ali 0,11 s/60 stopinj
- teža: 26g
- komentar: preverjena uporaba v F3A
SAVOX SH1350
- širina: 15 mm
- navor: 37 Nm ali 46 Nm (5 V ali 6 V)
- hitrost: 0,13 ali 0,11 s/60 stopinj
- teža: 26g
- komentar: dobre ocene za F3A, kompatibilnost ročk in dimenzij s Futaba
HITEC SH1350
- širina: 15 mm
- navor: 44 Nm ali 55 Nm (5 V ali 6 V)
- hitrost: 0,15 ali 0,12 s/60 stopinj
- teža: 32g
- komentar: priznana Hitec kvaliteta
Servoti so pomembna komponenta F3A modela. Pri meni je še pomembnejša "šum" med ušesi in trdi prsti.
Lp
Igor
Dobra podatkovna baza za servote je http://www.servodatabase.com/servos/all
FUTABA S9650
- širina: 15 mm
- navor: 36 Nm ali 45 Nm (5 V ali 6 V)
- hitrost: 0,14 ali 0,11 s/60 stopinj
- teža: 26g
- komentar: preverjena uporaba v F3A
SAVOX SH1350
- širina: 15 mm
- navor: 37 Nm ali 46 Nm (5 V ali 6 V)
- hitrost: 0,13 ali 0,11 s/60 stopinj
- teža: 26g
- komentar: dobre ocene za F3A, kompatibilnost ročk in dimenzij s Futaba
HITEC SH1350
- širina: 15 mm
- navor: 44 Nm ali 55 Nm (5 V ali 6 V)
- hitrost: 0,15 ali 0,12 s/60 stopinj
- teža: 32g
- komentar: priznana Hitec kvaliteta
Servoti so pomembna komponenta F3A modela. Pri meni je še pomembnejša "šum" med ušesi in trdi prsti.
Lp
Igor
- Priponke
-
- Kaj izbrati Savox ali Hitec?
- Spark_sevoti_visina_800.jpg (152.83 KiB) Pogledano 3580 krat
-
- Odločitev je vidna.
- Spark_servo_visina_800.jpg (160 KiB) Pogledano 3580 krat
Re: Nov F3A model za 2012 in potem
In prišel je dan prvega poleta. Ker se mi to ne dogaja pogosto, je bila prisotna tudi trema čeprav sem vse nastavil kot je treba.
- Priponke
-
- Spark_desno spredaj_800 04_08_2012 2.jpg (245.06 KiB) Pogledano 3326 krat
-
- Spark_spredaj_800 04_08_2012.jpg (282.09 KiB) Pogledano 3326 krat
-
- Spark_desno_zadaj_800 04_08_2012 2.jpg (255.2 KiB) Pogledano 3326 krat
Re: Nov F3A model za 2012 in potem
No in po nekaj krogih in par poskokih po pisti, je šlo zares. Vzlet ok, dva zoba višine gor, en zob desnega nagiba in en zob po smeri. Nič pretresljivega. Pol valjčka in presenečenje. Za podporo je bilo potrebno držati ogromno višine. Torej je težišče preveč naprej. Še malo nežnega letenja in test minimalke. Super, fascinantno počasi. Pristanek. Svež aku bolj nazaj in ponovno v zrak. Tokrat s ciljem odleteti P13. Še vedno težišče preveč naprej a že malo bolje. Program je izgledal slabo a bo že bolje, ko bo vse strimano in nastavljeno.
Do tega pisanja je potem minilo še 10 poletov in sedaj vem kje mora biti težišče. Ravno sem v delavnici to rešil in še malo poštimal EWD. Sledili bodo novi testi.
Rezime:
- leti čudovito,
- slika v zraku lepa za F3A - zaradi zasekanih kril edinstvena,
- sveder je lep, dinamični valjčki tudi, ustavljanje v trenutku,
- neverjetno neobčutljiv na veter,
- let na nož z minimalno podporo smeri,
- po nagibih občutljiv, po smeri in višini ne a je težišče že 3 cm za tovarniškim,
- teža 4750 g.
Lp
Igor
Do tega pisanja je potem minilo še 10 poletov in sedaj vem kje mora biti težišče. Ravno sem v delavnici to rešil in še malo poštimal EWD. Sledili bodo novi testi.
Rezime:
- leti čudovito,
- slika v zraku lepa za F3A - zaradi zasekanih kril edinstvena,
- sveder je lep, dinamični valjčki tudi, ustavljanje v trenutku,
- neverjetno neobčutljiv na veter,
- let na nož z minimalno podporo smeri,
- po nagibih občutljiv, po smeri in višini ne a je težišče že 3 cm za tovarniškim,
- teža 4750 g.
Lp
Igor
- Priponke
-
- Spark_spodaj_800 04_08_2012.jpg (240.64 KiB) Pogledano 3321 krat
-
- Spark_v_rokah_800 04_08_2012.jpg (177.18 KiB) Pogledano 3321 krat
-
- Spark_na krilu_800 04_08_2012.jpg (251.94 KiB) Pogledano 3321 krat
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Re: Nov F3A model za 2012 in potem
Igor, vse čestitke
Naj ti lepo služi in prinese veliko užitkov in visokih mest!
LP
Marko
Naj ti lepo služi in prinese veliko užitkov in visokih mest!
LP
Marko
We is E-xperts.
Re: Nov F3A model za 2012 in potem
Tud z moje strani čestitke za prvi let in obilo dobrih treningov in mest predvsem pa to da naj dobro in dolgo služi svojemu namenu
https://www.argentglobalnetwork.com/?klemen7