V soboto in nedeljo sva z Boškotom testirala teren nad Strmco, obrnjen proti Burji. Dalo se je sicer leteti, ampak v DS smislu je bil rezultat enak 0.
V ponedeljek je burja nekoliko pojenjala in sem se odločil za preizkušeno Vremščico. Sicer je nekaj modelarjev reklo, da bi se kdaj pridružili, ampak nisem vedel kako bom s časom in obveščanje 5 minut pred odhodom ni bilo smiselno. Tako sem bil spet sam.
Veter je na začetku pihal 17m/s (merjeno nekaj 10 metrov nad pobočjem, po principu razlike med TAS (True Air Speed - prava hitrost letala v zraku) in GSP (Ground SPeed - hitrost nad tlemi). Princip merjenja je opisan v
tej temi
Model je bil isti (Piko) kot pred ~pol leta, le z novim centroplanom, ki ga tokrat k sreči nisem razpolovil. Najvišja izmerjena hitrost je bila 279km/h, sicer pa je bilo kar nekaj krogov nad 260km/h. Zadeva je res nora
.
Ponovno se je izkazalo, da GPS ni najboljši način za merjenje hitrosti, saj se hitro "izgubi". Na grafu je na Y osi hitrost (vsaka debela črta pomeni 50km/h), na X je čas. Z rdečo je TAS, z modro je GSP. Kjer je GSP enaka 0, GPS podatki niso veljavni (tudi nekaj meritev pred in za tem je vprašljivih). K sreči merjenje preko pitojeve cevi deluje odlično, lepo se vidi pospeševanje z vsakim krogom:
- max_17m_s.jpg (42.33 KiB) Pogledano 9151 krat
Eden od problemov Vremščice je, da se DSa in pristaja 250m stran od tam, kjer je možno model startati (se pravi pol km sprehoda med vsakim pristankom/startom). Tako sem 2x poizkusil start z elastiko - žal neuspešno in prišel do zaključka, da se je bolje sprehajati. Za ustrezno koncentracijo pri letenju bi si bolj želel največ 20 minutne lete.
Tako je do drugega starta minila ura in pol, veter pa se je zmanjšal na 12m/s. V zraku je bilo bistveno bolj mirno, tako sem pol ure vozil bolj penzionistično 120-180km/h:
- Penzionisticno_12m_s.jpg (50.32 KiB) Pogledano 9151 krat
Kljub temu, da je bila tudi po eni uri hitrost vetra enaka, je vseeno v kar nekaj krogih uspelo preseči 230km/h:
- Hitreje_12m_s.jpg (64.62 KiB) Pogledano 9151 krat
(na tem zadnjem grafu je še najbolj očitno, kako so GPS meritve neuporabne)