Talahka kategorija F5J 400
Re: Talahka kategorija F5J 400
Ne skrbite, v vsakem primeru se oglasim, ker bi tudi sam rad videl, da se razvije eno zdravo jedro na lesenjačah za 20€.
Btw, ste že kaj razmišljali o invaziji na tehnični pouk v osnovnih šolah in srečanja mladih tehnikov?
Btw, ste že kaj razmišljali o invaziji na tehnični pouk v osnovnih šolah in srečanja mladih tehnikov?
Re: Talahka kategorija F5J 400
Pozdravljeni!Zvone napisal/-a:OJ, še to!
Mal ste me zbegal ali sem pa jaz že pozabil !
Ali se dm2 šteje z obemi krili, ali mora imeti samo glavno krilo dm2 za 350g ???
Logično je da se štejejo vsa krilna površina, vsaj tko je blo včas pri A1-kah!? Uf,uf, dolgo časa nazaj Haha, jebemtiš se staram!
Mene pa zanima, kaj se podrazumeva pod krilno obremenitvijo??
Je to samo teža letala, ali je treba zraven dodat še način leta, obremenitve ki nastanejo pri manevrih, oz kako obremenitev morajo zdržat krila za f5j?
!!Sašo!!
Re: Talahka kategorija F5J 400
Žiu
Pegasus saj to je poanta stare kategorije da ti ta mladi modelarji lahko nekje nekdaj štartajo ker vemo da denarja ni
ne pri nas kaj šele pri najmlajših.
lp
Pegasus saj to je poanta stare kategorije da ti ta mladi modelarji lahko nekje nekdaj štartajo ker vemo da denarja ni
ne pri nas kaj šele pri najmlajših.
lp
Re: Talahka kategorija F5J 400
Največji dovolje n veter v F5J je 15 m/s in dobro je, da model preživi letenje in pikanje z utežmi v tem vetru. Koliko Gjev to pomeni je odvisno od pilota, a vsaj 6 bi jih moralo biti.
lp
Sašo
Sašo
Re: Talahka kategorija F5J 400
žiu
a kdo ve za kakšno poceni 25g tkanino?????
a kdo ve za kakšno poceni 25g tkanino?????
Re: Talahka kategorija F5J 400
Najceneje je tam kjer si jo že kupoval ( Mirnik ), ceneje pa pri prijatlu ki ti jo šenkamtepod napisal/-a:žiu
a kdo ve za kakšno poceni 25g tkanino?????
Re: Talahka kategorija F5J 400
Zadnjič spremenil Roadracer, dne 31 Mar 2012, 18:31, skupaj popravljeno 2 krat.
2FAST4U
Re: Talahka kategorija F5J 400
Žiu zvone
Pol pa kr 5 metrov prosm
Pol pa kr 5 metrov prosm
Re: Talahka kategorija F5J 400
Fino bi bilo, da se postavijo pravila, zabetonirajo za vsaj 2 leti in se gremo to . Kar se omejitev tiče, karkoli, le da se obdrži pravila vsaj par let kar se tiče teh omejitev, zato da ne bo spet vsako leto menjavanja modelov, kril itd. ker to slabi kategorijo. Bolj odprto se pusti, bolj zanimivo bo, a hkrati bo več konfekcijskih specialk, proti katerim pač doma narejeni modeli ne bodo imeli šans. Ne vem, včasih smo imeli omejitev 600gr minimalno, sedaj se to prestavlja na 350gr... a ni to v napačno smer, kar se tiče specialk in high-techa?
LP!
Jure
LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Re: Talahka kategorija F5J 400
Brez zamere ko gledam slike hrvaške nacional 400 ter slike modelov ivice mi je hmalu postalo jasno da ni ravno poceni vse skupaj...Tekmovanje in poceni ne gre skupaj..
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..
Re: Talahka kategorija F5J 400
Zato sem pa višje gor omenil lesenjače Telstar varjante ...
Re: Talahka kategorija F5J 400
Nikjer ni bilo omenjeno da se ne sme pridet z lesenjačami-telstar in podobnimi modeli!
Re: Talahka kategorija F5J 400
Pozdravljeni!
Je še ena varijanta razen lesenjaš!
Krilo odrezan stiropor 15 kg ( ali 12kg), mal ojačitve, oblečen tkanina epoxi in ti pride krilo 200cm od 100 do 110g in dovolj močno!
Če imaš kompleten trup 44-50g, prideš s 350g skozi!
Je še ena varijanta razen lesenjaš!
Krilo odrezan stiropor 15 kg ( ali 12kg), mal ojačitve, oblečen tkanina epoxi in ti pride krilo 200cm od 100 do 110g in dovolj močno!
Če imaš kompleten trup 44-50g, prideš s 350g skozi!
Re: Talahka kategorija F5J 400
PRIJAVITE SE!
Re: Talahka kategorija F5J 400
Ja sej, hrvaški F5J je sicer super... ampak z telstarjem pač ne boš naredil nič ane. In če se spodna meja mase dvigne, in omeji razpon, potem smo naredili več ali manj to to. Specialke se ne bo splačalo kupovat, ker zaradi 5% lepšega profila pač ne boš favorit, dalo se bo gradit, in to itak v skrajnosti dobro, ampak še vedno ne boš toliko pred drugimi, da se te nebi dalo ujeti...
LP!
Jure
LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Re: Talahka kategorija F5J 400
Za 2 m model z 350 g se je treba hudo potrudit, ampak 380 do 400 g se izide z rebrnjačo, le trup mora biti kake lažje gradnje. Tu bi se dalo lepo coprat z 8-10 mm karbonskimi ali steklenimi cevmi, ki niso tako drage, za prednji del pa pozitivna gradnja na stirodur ali malce spretnosti z mehkejšo balso, oblečeno v 50 g steklo.
Dobra poteza za rebrnjače je tudi recimo karbonski D-box. Tu za enostavnejše oblike krila sploh ni problem v izdelavi. Oplato izdelaš tako, da na ravno steklo naneseš PVA ločilec, ko se res suh daš gor eno 25 g steklo, čez pa še 163 g karbon in vse skupaj lepo povaljaš z velur ali penastim valjčkom. Če hočeš dat piko na i pokriješ z abrajzo, čez daš tri sloje papirnatih brisač in zvakumiraš čez noč. Ploščo nato snameš iz stekla, razrežeš na željene mere oplate in z sekundnikom nalepiš na rebrasto krilo iz balse. Redek sekundnik se lepo prebije skoz vakumiran in pivnan karbon, tako da lahko oplato stisneš čez rebra in zlepiš kar z zunanje strani, saj bo priteklo skoz in se zlepilo z rebrcami.
Vsaj centroplan bi bil ob 2 m razpona priporočljiv tak z karbonskim D-boxom, ni pa nič težji od takega z oplato iz 1,5 mm balse.
Dobra poteza za rebrnjače je tudi recimo karbonski D-box. Tu za enostavnejše oblike krila sploh ni problem v izdelavi. Oplato izdelaš tako, da na ravno steklo naneseš PVA ločilec, ko se res suh daš gor eno 25 g steklo, čez pa še 163 g karbon in vse skupaj lepo povaljaš z velur ali penastim valjčkom. Če hočeš dat piko na i pokriješ z abrajzo, čez daš tri sloje papirnatih brisač in zvakumiraš čez noč. Ploščo nato snameš iz stekla, razrežeš na željene mere oplate in z sekundnikom nalepiš na rebrasto krilo iz balse. Redek sekundnik se lepo prebije skoz vakumiran in pivnan karbon, tako da lahko oplato stisneš čez rebra in zlepiš kar z zunanje strani, saj bo priteklo skoz in se zlepilo z rebrcami.
Vsaj centroplan bi bil ob 2 m razpona priporočljiv tak z karbonskim D-boxom, ni pa nič težji od takega z oplato iz 1,5 mm balse.
lp
Sašo
Sašo
Re: Talahka kategorija F5J 400
Dokaz da se da narest lahka krila 75g!
- Priponke
-
- 028.JPG (73.31 KiB) Pogledano 3572 krat
Re: Talahka kategorija F5J 400
Hahaha, še oblečt jih je treba! Če imaš oblečene 75g pa vsaka čast !Zvone napisal/-a:Dokaz da se da narest lahka krila 75g!
Dj na vago, pa sliki!
Re: Talahka kategorija F5J 400
Do tukaj je ta teža!
Re: Talahka kategorija F5J 400
Jure ima prav... Ustvarit bi bilo treba kategorijo skupaj s takim pravilnikom, da bi lahko privabili tudi podmladek. Torej pobe iz tehničnih poukov in modelarskih krožkov, kar pa pomeni da bi morali biti modeli v smislu Kovačevih stirodur kril brez "pacanja", ter lesen trupek in repek povsem dovolj dobri za tekmovanje. Torej minimalni strošek, saj nihče - sploh pa v teh časih - ne bo tamalemu namenil sredstva za kej več. Reklamo bi bilo potrebno narediti preko TIM-a, sami pa bi morali pomagati tem mulcem preko krožkov.pegasus napisal/-a:Ne skrbite, v vsakem primeru se oglasim, ker bi tudi sam rad videl, da se razvije eno zdravo jedro na lesenjačah za 20€.
Btw, ste že kaj razmišljali o invaziji na tehnični pouk v osnovnih šolah in srečanja mladih tehnikov?
Torej bi morala biti pravila vsaj nekaj takega:
Pogon:
- Speed 400 6V nemodificiran
- Aeronaut??? 6x3 zložljiva elisa
- omejen mittlestuck (ali spinner, če se kupi v kompletu)
- 2s lipoti
Model:
- 2 servota/4 servoti ???
- min. masa: 500gr ???
- max. razpon 2.2m ???
Pravilnik tekmovanja pa identičen F5J 400 / 75W / outrunner iz predzadnjega leta. Torej običajno 10min okno, poljuben izklop motorja, čas jadranja in pristanek razdeljen po 1m.
Tekmovanja bi se seveda priključila F5J-ju , bi pa z pravilnikom uredili potrebnost fly-offa bodisi zaradi premalega št. tekmovalcev (min. 10?) ali pričakovanih slabih vremenskih razmer, kar bi odločil organizator.
To je moj predlog. Definitvno bi šel zraven in priskočil na pomoč. Lahko tudi v smislu izdelave medalj za Juniorje, ipd.
Vsekakor je treba doreči pravilnik v roku dveh, treh tednov in ga zabetonirat za vsaj tri leta, vsaj v smislu omejitev karakteristik modela in pogona. Ker pri krožkih traja in traja preden spacajo skupaj modele, in se zagrejejo za tekme. In ni pošteno da se pravilnik spremeni, ko vsi naredijo modele in bi želeli tekmovati !!!
LP!
Jure
CNC Frezanje Aluminija, medenine, lesa, karbona in umetnih materialov + Struženje kovin
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
3D Tisk PLA, PETG, ABS, TPU
Konstruiranje, izdelava in lotanje tiskanih vezij
www.JKTech.si
Re: Talahka kategorija F5J 400
Zdravo;
Te dni sem na kvazi krilo iz stirodurja z vakum folijo naplonkal tanek (nevem, če je 8 ali 12 g) japonski papir. Zadeva je vrh glave trdna, ima super površino kot krilo z steklenko in ob uporabi profila HN1033 ali kakega sorodnega z še debelejšim zadnjim delom tudi ob 2 ali 2,2 m ne bi smelo priti do zvijanja zaradi sonca. Pazit je treba, da so vsi papirji položeni z enako orientacijo, najbolje z vlakni v smeri profila in ne razpona in ne bo nič zvijalo.Točkovno obremenitev prenese skoraj enako kot krilo z tanko steklenko, torzije pa tudi dovolj za sped 400 in kakih 15 g/dm2. Ob uporabi barvnega papirja je tudi barvanje rešeno.
Nosilec je seveda potreben in jaz bi dal 2 mm široko, ter najtanjšo možno karbon palčko za pasnice, sredico nosilca pa iz vzdolžno rezane trše 2 mm balse. Pasnice z sekundnikom prilepiš na balso, potem pa vse skupaj z razredčenim mekolom v krilo.
Te dni sem na kvazi krilo iz stirodurja z vakum folijo naplonkal tanek (nevem, če je 8 ali 12 g) japonski papir. Zadeva je vrh glave trdna, ima super površino kot krilo z steklenko in ob uporabi profila HN1033 ali kakega sorodnega z še debelejšim zadnjim delom tudi ob 2 ali 2,2 m ne bi smelo priti do zvijanja zaradi sonca. Pazit je treba, da so vsi papirji položeni z enako orientacijo, najbolje z vlakni v smeri profila in ne razpona in ne bo nič zvijalo.Točkovno obremenitev prenese skoraj enako kot krilo z tanko steklenko, torzije pa tudi dovolj za sped 400 in kakih 15 g/dm2. Ob uporabi barvnega papirja je tudi barvanje rešeno.
Nosilec je seveda potreben in jaz bi dal 2 mm široko, ter najtanjšo možno karbon palčko za pasnice, sredico nosilca pa iz vzdolžno rezane trše 2 mm balse. Pasnice z sekundnikom prilepiš na balso, potem pa vse skupaj z razredčenim mekolom v krilo.
lp
Sašo
Sašo
Re: Talahka kategorija F5J 400
Če nadaljujem razmišljanje obeh Juretov... . Sam sem v lanskem letu spraševal o možnostih tekmovanja za otroke iz osnovnih šol vendar nekega zanimanja ni bilo. Oglasil se je le en klub z možnostjo tekmovanja s HLG modeli.JKSniper napisal/-a:Jure ima prav... Ustvarit bi bilo treba kategorijo skupaj s takim pravilnikom, da bi lahko privabili tudi podmladek. Torej pobe iz tehničnih poukov in modelarskih krožkov, kar pa pomeni da bi morali biti modeli v smislu Kovačevih stirodur kril brez "pacanja", ter lesen trupek in repek povsem dovolj dobri za tekmovanje. Torej minimalni strošek, saj nihče - sploh pa v teh časih - ne bo tamalemu namenil sredstva za kej več. Reklamo bi bilo potrebno narediti preko TIM-a, sami pa bi morali pomagati tem mulcem preko krožkov.
Iz izkušenj vem, da danes je treba otrokom ponuditi cenovno ugoden model, ki je hitro sestavljen. Nažalost živimo v takšnem času kjer so otroci navajeni, da dobijo vse z enim klikom in če se lepilo suši dlje kot 5min je to že predolgo. Sam sem v dveh letih krožka imel ~12 otrok in iz te generacije bi lahko izpostavil samo enega resnično zagretega mladega modelarja.
Druga težava, ki jo vidim je čas šolanja teh otrok. Koliko naletenih ur morajo imeti, da so pripravljeni na junior tekmo?
Škoda, da nimamo v SLO enega dobrega tekmovanja za mladež z RV modeli kot imamo na raketnem in F1 področju.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
-slopescream-
Re: Talahka kategorija F5J 400
Pozdravljeni!
Samo ideja!
Da bi olajšali prihod in prehod šolskih otrok v modelarske vode, lahko naredimo F5j 400-1 in f5j 400-2!?
Pravila za f5j 400-1:
-motor speed 400 nemodificiran
-elisa 6x3 zložljiva
-2x servo
-min 350g ,12g/dm2
-krilo 200cm, ali omejitev dragih materijalov (ali kak drug način za cenovno omejitev)
-40sec (30) motor, 10min leta, točka
Pravila za f5j 400-2
-motor speed 400 nemodificiran
-elisa 6x3 zložljiva
-2x servo
-min 500g, 12g/dm2
-krilo 220cm, dovoljeno samo klasika (les)
-60sec motor, 8-10 min leta, točka
Tako bi šolarčki izdelovali f5j-400-2, si nabrali osnove modelarskega dela, dobro bi bilo, da tekmovanja obeh kategorij potekajo skupaj in bi šolarji z njihovimi mentorji tako naberali izkušnje ter lažje prehajali v zahtevnejše kategorije!
Samo ideja!
Da bi olajšali prihod in prehod šolskih otrok v modelarske vode, lahko naredimo F5j 400-1 in f5j 400-2!?
Pravila za f5j 400-1:
-motor speed 400 nemodificiran
-elisa 6x3 zložljiva
-2x servo
-min 350g ,12g/dm2
-krilo 200cm, ali omejitev dragih materijalov (ali kak drug način za cenovno omejitev)
-40sec (30) motor, 10min leta, točka
Pravila za f5j 400-2
-motor speed 400 nemodificiran
-elisa 6x3 zložljiva
-2x servo
-min 500g, 12g/dm2
-krilo 220cm, dovoljeno samo klasika (les)
-60sec motor, 8-10 min leta, točka
Tako bi šolarčki izdelovali f5j-400-2, si nabrali osnove modelarskega dela, dobro bi bilo, da tekmovanja obeh kategorij potekajo skupaj in bi šolarji z njihovimi mentorji tako naberali izkušnje ter lažje prehajali v zahtevnejše kategorije!
Re: Talahka kategorija F5J 400
Mogoče opazka - preveč se omejujete na same modele. Za začetnika je sam model mogoče najmanjši strošek na začetku, ko mora dobiti nekje še rc napravo, polnilec, osnovno orodje itd, da o potnih stroških (in motivaciji!) za prevoz na tekme ne govorimo. Spodbujanje množičnosti ni samo finančno in tehnično vprašanje ...
Re: Talahka kategorija F5J 400
Ideja ni slaba žal pa je pri nas problem premalo ljudi...že tako se včasih komaj nabere ljudi za eno tekmo za dve klasi bo pa teška razen če se izpelje kljub 2 ali 3em tekmovalcem..Preveč drobit pomoje ni dobro..
Mogoče je bolje da se mladim pomaga pri modelih itd..
Recimo se naredi nek načrt modela iz balse+rebrc ki je konkurenčen(se mogoče nadgradi ideja-> na voljo kit), tako je vstop lažji saj se začne z modelom ki ni hudo za ostalimi(veliko pri vsemu ima tako rokica), potem pa če gdo hoče kaj več si izdela/kupi kaj boljšega..
Mogoče je bolje da se mladim pomaga pri modelih itd..
Recimo se naredi nek načrt modela iz balse+rebrc ki je konkurenčen(se mogoče nadgradi ideja-> na voljo kit), tako je vstop lažji saj se začne z modelom ki ni hudo za ostalimi(veliko pri vsemu ima tako rokica), potem pa če gdo hoče kaj več si izdela/kupi kaj boljšega..
Modelarji smo kot trobentice,ko skopni sneg ter pride pomlad, pokukamo na plano..