Samogradnja? Zakaj pa ne!
Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig
No in smo tam...muha napisal/-a:Upam da mi danes uspe dokončati vakumirko, potem bo pa ponovno kaj za pokazat_ID_ napisal/-a:Kako kaj napreduje tale gradnja kril?
Vprašanje: je normalno, da mi sam kompresor (od hladilnika) ne tesni sam po sebi? Kolikor jaz vem je ta kompresor membranski, potemtakem bi morala biti membrana nepropusta, se pravi imam zanič membrano?
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
Ko sem jaz delal kopresor za airbrush iz tega hladilniškega kompresorja, sem dal na izhod nepovratni ventil za vodovod. Tako mi pritisk ne uhaja iz sistema, ker je v kompresijski posodi (raztezna posoda za sanitarno vodo) vedno višji tlak kot v samem hladilniškem kompresorju in tlak zapre ventil. Mogoče bi tako lahko rešil tvoj problem z uhajanjem podtlaka iz sistema (moral bi samo kontra obrniti ventil in ga priklopiti na sesalno cevko, tako da bi ga zapiral podtlak (ko črpalka neha sesati se ventil zapre)
No tako D-dan je za menoj
Krila so zvakumirana, rezultat je zadovoljiv, pri naslednjih krilih bom uvedel še nekaj sprememb pri sami tehnologiji in izdelavi, še kaj več, bo pa doprinesla praksa...
Predno sem krilo dal v vrečo, imam samo eno sliko, potem je bilo preveč dela
Pripravljena ''župica'' za laminacijo in sicer z organskim pigmentom v prahu:
Krila z prenosno folijo v vreči:
Nervoza pri odpiranju (pa vseeno je bil čas za sliko):
Krila z že na grobo zbrušenim prednjim in zadnjim robom:
Še ena:
No tako, krila v trenutnem stanju tehtata skupaj 550g, če bi vedel kako močna bodo na torzijske obremenitve, bi za plank rajši vzel 1x50g steklenko, in ne 80g. Tako da sem dobil močna krila za rekreacijsko letenje
Krila so zvakumirana, rezultat je zadovoljiv, pri naslednjih krilih bom uvedel še nekaj sprememb pri sami tehnologiji in izdelavi, še kaj več, bo pa doprinesla praksa...
Predno sem krilo dal v vrečo, imam samo eno sliko, potem je bilo preveč dela
Pripravljena ''župica'' za laminacijo in sicer z organskim pigmentom v prahu:
Krila z prenosno folijo v vreči:
Nervoza pri odpiranju (pa vseeno je bil čas za sliko):
Krila z že na grobo zbrušenim prednjim in zadnjim robom:
Še ena:
No tako, krila v trenutnem stanju tehtata skupaj 550g, če bi vedel kako močna bodo na torzijske obremenitve, bi za plank rajši vzel 1x50g steklenko, in ne 80g. Tako da sem dobil močna krila za rekreacijsko letenje
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
Živijo
Mogoče kdo kaj ve, kako je z zalogo v lindingerju glede servota:
ATLAS 09 AMD
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=73883
Oz. če se da kje drugod kupiti ta servo, ter kako je v tem primeru z poštnino?
Mogoče kdo ve za kakšen podoben servomotorček (kovinski zobniki, debelina pod 10mm, ter teža <10g)?
Mogoče kdo kaj ve, kako je z zalogo v lindingerju glede servota:
ATLAS 09 AMD
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=73883
Oz. če se da kje drugod kupiti ta servo, ter kako je v tem primeru z poštnino?
Mogoče kdo ve za kakšen podoben servomotorček (kovinski zobniki, debelina pod 10mm, ter teža <10g)?
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
MKS DS6100 Servo - 10mm 9.5g 3.2kgcm
Ker ga v Hobbykingu ni na zalogi, sem zato poiskal dva alternativna linka. Kako je s poštnino pa ne vem...
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... 5g-3-2kgcm
http://www.t9hobbysport.com/item.asp?ca ... prodid=848
Ker ga v Hobbykingu ni na zalogi, sem zato poiskal dva alternativna linka. Kako je s poštnino pa ne vem...
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... 5g-3-2kgcm
http://www.t9hobbysport.com/item.asp?ca ... prodid=848
How hard can it be?
Zelo zaželjena informacija, hvalassikuc napisal/-a:MKS DS6100 Servo - 10mm 9.5g 3.2kgcm
Ker ga v Hobbykingu ni na zalogi, sem zato poiskal dva alternativna linka. Kako je s poštnino pa ne vem...
http://www.hyperflight.co.uk/products.a ... 5g-3-2kgcm
http://www.t9hobbysport.com/item.asp?ca ... prodid=848
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
Uf to bi bil tudi jaz zelo vesel kakršne koli informacijeraktivec napisal/-a:Kako folijo si izbral za vakumiranje? Vidim da je zelena...?
To folijo sem kupil že kar nekaj let nazaj, in kolikor vem, sem odnesel zadnjih par 10m... Edina informacija, ki jo je prodajalec vedel povedati je bila, da so jo (mogoče jo še) proizvajajo na Hrvaškem.
Je pa folija odlična zaradi malo večje debeline, še vedno se jo da napeti čez majhen radij, ter odlično izravnava majhne nepravilnosti sredice.
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
muha napisal/-a:
Je pa folija odlična zaradi malo večje debeline, še vedno se jo da napeti čez majhen radij, ter odlično izravnava majhne nepravilnosti sredice.
In kaj pomeni malo večja debelina?
Ravno izbiram folijo za novo F5J krilo in trenutno mi je Vivak najbolj všeč, a ne vem za katero debelino bi se odločil.
lp
Sašo
Sašo
Hehe, boljše kot peko papirFinch napisal/-a:Kaj pa je tista bela zadeva??? Peka papir?
Potem imas pri vakumiranju najprej tisto debelejso folijo potem tole belo zadevo,vse skupaj pa v vakumirni vreci?
Hvala in lp
Tisto ''belo'' je pa tkanina za gredice ( http://www.suntexcp.com/covertan.htm ). Zagotavlja pa enakomeren vakum povsod kjer je položena, saj je zrakoprepustna.
Mogoče malo v pomoč še shema:
- Priponke
-
- prerez vakumiranja.PDF
- (22.73 KiB) Prenešeno 179 krat
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Raktivec: uporabljam debelino folije 0.6mm
Modelarcina: v bistvu je zlaminirana 2x80g steklenka, sem pa rob izdelal dva ni prej, tako da sem potem lahko zbrusil v gladek prehod.
Malo me pri tem moti ''suhi'' spoj, vendar bom videl čez čas, ali se bo kaj delamineralo ali ne.
Modelarcina: v bistvu je zlaminirana 2x80g steklenka, sem pa rob izdelal dva ni prej, tako da sem potem lahko zbrusil v gladek prehod.
Malo me pri tem moti ''suhi'' spoj, vendar bom videl čez čas, ali se bo kaj delamineralo ali ne.
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
Morda bo komu koristilo kako izdelam rob.
Vedno izdelam oplato v dveh fazah in sicer:
- na ravni plošči najprej pripravim gornjo površino krila z vsem potrebnim brušenjem za obliko elipse, kitanjem za gladko podlago... in na posteljici zvakumiram gornjo površino. Ob tem mi folija gleda čez krilo kake 5 mm. Rovinge nosilca dam not v tej fazi.
- nato obrnem krilo okrog, dam na posteljico iz gornjih negativov, pazljivo odrežem cca 3 mm "napadne ivice" sredice in jo lepo previdno odstranim. Pri tem je treba pazit, da ne poškoduješ steklenke. Na stojino dam rovinge nosilca, za zadnji rob dam gor en roving tex 300 in v tisti izrezan utor na napadni ivici stisnem črva iz mikrobalonov ter epoxija. Ploznem čez gornjo oplato na foliji in zvakumiram na ravni plošči.
Šele ko je druga faza trda snamem dol obe vakumirni foliji, zbrusim prednji rob, obrežem zadaj... in krilo je gotovo.
Gornjo in spodnjo površino delam ločeno ker se drugače ob eliptični površini profil povsem deformira, saj dejanska oblika ne sledi popolnoma obliki posteljice. Na ta način ji, saj spodnjo površino pobrusim šele, ko je gornja gotova. Naknadno brušenje spodnje ploskve ne moti, ker gornja oplata in folija na njej učinkovito držita osnovni profil, ki ga vakum ne preoblikuje.
Istočasno vakumiranje obeh površin brez posteljice pošpolnoma preoblikuje profil, predvsem zadnji del in za kaj konkretnega je tako krilo neuporabno. Je pa dobro za kak hiter in obenem debel profil.
Vedno izdelam oplato v dveh fazah in sicer:
- na ravni plošči najprej pripravim gornjo površino krila z vsem potrebnim brušenjem za obliko elipse, kitanjem za gladko podlago... in na posteljici zvakumiram gornjo površino. Ob tem mi folija gleda čez krilo kake 5 mm. Rovinge nosilca dam not v tej fazi.
- nato obrnem krilo okrog, dam na posteljico iz gornjih negativov, pazljivo odrežem cca 3 mm "napadne ivice" sredice in jo lepo previdno odstranim. Pri tem je treba pazit, da ne poškoduješ steklenke. Na stojino dam rovinge nosilca, za zadnji rob dam gor en roving tex 300 in v tisti izrezan utor na napadni ivici stisnem črva iz mikrobalonov ter epoxija. Ploznem čez gornjo oplato na foliji in zvakumiram na ravni plošči.
Šele ko je druga faza trda snamem dol obe vakumirni foliji, zbrusim prednji rob, obrežem zadaj... in krilo je gotovo.
Gornjo in spodnjo površino delam ločeno ker se drugače ob eliptični površini profil povsem deformira, saj dejanska oblika ne sledi popolnoma obliki posteljice. Na ta način ji, saj spodnjo površino pobrusim šele, ko je gornja gotova. Naknadno brušenje spodnje ploskve ne moti, ker gornja oplata in folija na njej učinkovito držita osnovni profil, ki ga vakum ne preoblikuje.
Istočasno vakumiranje obeh površin brez posteljice pošpolnoma preoblikuje profil, predvsem zadnji del in za kaj konkretnega je tako krilo neuporabno. Je pa dobro za kak hiter in obenem debel profil.
lp
Sašo
Sašo
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Ne, nastane prav lepo krilo.
Problem pri vivaku je kot si že napisal, da je konjski. To po drugi strani pomeni optimalno površino.
Če gleda le kakih 5 mm vivaka čez sredico, ga vakumirna vrečka lepo pribije ob njo, ampak na vsak način moraš vakumirat na ravno podlago in posteljica mora biti navpično odrezana ne kot na tvoji skici. Le tako ima podtlak dovolj moči, da ukrivi folijo kot je treba.
V kolikor te je strah druge faze lahko prednji rob vivaka lepo obrežeš z ostrimi-krivimi škarjami, ampak če ne gleda preveč vivaka čez to ni problem. Glavno je, da kot sem že dejal ni več kot 5 mm, le toliko, da dobi podtlak dovolj moči.
Zadnji rob se lahko tudi izide z koncem krila, tu ni problema.
Aktualno krilo za F5J sem vakumiral z 1 mm vivakom, ker sem ravno takega dobim, ko sem ga potreboval. Prvič sem zašuštral. Ker sem ga odrezal točno po krilu se ni hotel upognit in sem imel čez celo krilo en velik lunker. V drugo sem odrezal malce večjega, med vakumiranjem malce naravnal pvc vrečko, da je resnično vlekla navzdol in je odlično uspelo. Koliko vivaka naj gleda čez lahko določiš kar na sredici. Ni treba, da gre čisto v konico. Položiš enega, daš čez drugega in ko se ravno ujemata veš koliko je rezerve. Je pa res, da je za vsaj profil druga mera. Če upaš, ga lahko tudi obrežeš po vakumiranju, ampak če se loči zna biti en šmorn.
Navadno pride vivak v roli. Tudi tu je treba pazit, da ga odrežeš tako, da bo ta predhodna ukrivljenost pomagala podtlaku in ne kontra. Če dobiš ravnega ga tudi ni problem za dan ali dva zvit v rolo. Meni je ta material všeč, ker je tog, ima odlično površino in se ne cepi. Nič od tega ne velja za vakumirno folijo, ki je premehka, se rada cepi in nima ravno gladke površine. Se sicer sveti, a je kot ledena plošča, ki se je med zamrzovanjem nekajkrat talila.
Računam, da bo v februarju malce topleje in se bom lotil novega krila. Takrat, ko bodo pogoji za delo bom vse skupaj sproti poslikal, da bo lepo vidno kako in kaj.
Problem pri vivaku je kot si že napisal, da je konjski. To po drugi strani pomeni optimalno površino.
Če gleda le kakih 5 mm vivaka čez sredico, ga vakumirna vrečka lepo pribije ob njo, ampak na vsak način moraš vakumirat na ravno podlago in posteljica mora biti navpično odrezana ne kot na tvoji skici. Le tako ima podtlak dovolj moči, da ukrivi folijo kot je treba.
V kolikor te je strah druge faze lahko prednji rob vivaka lepo obrežeš z ostrimi-krivimi škarjami, ampak če ne gleda preveč vivaka čez to ni problem. Glavno je, da kot sem že dejal ni več kot 5 mm, le toliko, da dobi podtlak dovolj moči.
Zadnji rob se lahko tudi izide z koncem krila, tu ni problema.
Aktualno krilo za F5J sem vakumiral z 1 mm vivakom, ker sem ravno takega dobim, ko sem ga potreboval. Prvič sem zašuštral. Ker sem ga odrezal točno po krilu se ni hotel upognit in sem imel čez celo krilo en velik lunker. V drugo sem odrezal malce večjega, med vakumiranjem malce naravnal pvc vrečko, da je resnično vlekla navzdol in je odlično uspelo. Koliko vivaka naj gleda čez lahko določiš kar na sredici. Ni treba, da gre čisto v konico. Položiš enega, daš čez drugega in ko se ravno ujemata veš koliko je rezerve. Je pa res, da je za vsaj profil druga mera. Če upaš, ga lahko tudi obrežeš po vakumiranju, ampak če se loči zna biti en šmorn.
Navadno pride vivak v roli. Tudi tu je treba pazit, da ga odrežeš tako, da bo ta predhodna ukrivljenost pomagala podtlaku in ne kontra. Če dobiš ravnega ga tudi ni problem za dan ali dva zvit v rolo. Meni je ta material všeč, ker je tog, ima odlično površino in se ne cepi. Nič od tega ne velja za vakumirno folijo, ki je premehka, se rada cepi in nima ravno gladke površine. Se sicer sveti, a je kot ledena plošča, ki se je med zamrzovanjem nekajkrat talila.
Računam, da bo v februarju malce topleje in se bom lotil novega krila. Takrat, ko bodo pogoji za delo bom vse skupaj sproti poslikal, da bo lepo vidno kako in kaj.
lp
Sašo
Sašo
Folija, ki jo jaz uporabljam za vakumiranje in ki mi jo je nekoč g. Svoljšak priskrbel iz ljubljanske Astre ima sanjske lastnosti. Deb. 0.6mm in 0.5mm ravna kot steklo, čvrsta a še vedno dovolj fleksibilna da se ukrivi pod vakumom pod raznoraznimi krivuljami, ki si jih zamisli moja glava. Imam je še nekaj m' a hkrati je to najbolj drgocen material, ki se nahaja v mojem "skladišču". Dokaz je zadnje krilo Atlantisa čigar površina zgleda kot iz kaluparaktivec napisal/-a: Nič od tega ne velja za vakumirno folijo, ki je premehka, se rada cepi in nima ravno gladke površine. Se sicer sveti, a je kot ledena plošča, ki se je med zamrzovanjem nekajkrat talila.
Re: Samogradnja? Zakaj pa ne!
No tako, vmes se je še malo naredilo...
Izrezal ter ojačal sem prostor za servomotorčke v krilu, pri tem je seveda obvezno zaščititi ''bližnjo okolico'' da le potem ne pozabimo obrisati kakšno kapljico epoxi-ja...
Ojačal sem z 1x 50g steklenka za vseh 5 stranic + 1x 50g steklenka za spodnjo stranico + še 1x 50g steklenka čez vse...
Potem sem z nožkom porezal odvečno tkanino, ter končno zbrusil...
Vmes sem tudi izdelal karbonski bajonet, prereza 8x8mm ter 5-stopinj loma...
Izrezal ter ojačal sem prostor za servomotorčke v krilu, pri tem je seveda obvezno zaščititi ''bližnjo okolico'' da le potem ne pozabimo obrisati kakšno kapljico epoxi-ja...
Ojačal sem z 1x 50g steklenka za vseh 5 stranic + 1x 50g steklenka za spodnjo stranico + še 1x 50g steklenka čez vse...
Potem sem z nožkom porezal odvečno tkanino, ter končno zbrusil...
Vmes sem tudi izdelal karbonski bajonet, prereza 8x8mm ter 5-stopinj loma...
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!