Fugee
Fugee
Zadnje čase veliko hodim v hribe in potrebujem majhen model, ki ga lahko pospravim v nahrbtnik. Moja soplaninka bo krave pasla jaz bom pa na prepihu stal
Ime Fugee je dobil po glasbeni skupini The Fugees.
Najprej je bila ideja o izdelavi kalupa za trup a sem jo opustil, ker verjetno ni zanimanja za tak model. Oblika je trupa je bananaste oblike
Trup bo Stirodurast pozitiv oblečen v lepilni trak. Zvakumiran v tkanino.
Krilo narejeno v sendvič tehniki.
Skica:
Nekaj sem sicer narisal v CAD programu ampak sem v vnemi kar prostoročno prenesel skico na Stirodur. Rezal sem z vročo žico:
Obliko sem dobil tako, da sem brusil z brusnim papirjem granulacije 40:
Za "finiš" sem zbrusil še z bolj finim papirjem:
In že v traku:
Sprva mi je trup po debelinskem rezanju zvilo postrani. Ampak se da z lepilnim trakom to lepo popravit.
Na voljo je tudi načrt modela v PDF obliki (spodaj).
Toliko za danes.
LP
Ime Fugee je dobil po glasbeni skupini The Fugees.
Najprej je bila ideja o izdelavi kalupa za trup a sem jo opustil, ker verjetno ni zanimanja za tak model. Oblika je trupa je bananaste oblike
Trup bo Stirodurast pozitiv oblečen v lepilni trak. Zvakumiran v tkanino.
Krilo narejeno v sendvič tehniki.
Skica:
Nekaj sem sicer narisal v CAD programu ampak sem v vnemi kar prostoročno prenesel skico na Stirodur. Rezal sem z vročo žico:
Obliko sem dobil tako, da sem brusil z brusnim papirjem granulacije 40:
Za "finiš" sem zbrusil še z bolj finim papirjem:
In že v traku:
Sprva mi je trup po debelinskem rezanju zvilo postrani. Ampak se da z lepilnim trakom to lepo popravit.
Na voljo je tudi načrt modela v PDF obliki (spodaj).
Toliko za danes.
LP
- Priponke
-
- Jadralni model fugee-Model.pdf
- (539.29 KiB) Prenešeno 226 krat
Zadnjič spremenil brejker, dne 10 Avg 2012, 20:09, skupaj popravljeno 2 krat.
www.okarbon.eu
Planke naj ne bi imele zvitja ker to "bremza" pravi moj brat.
Mene pa boli če je opazno strimana višina (lahko pa da je bil defekten prejšnji model, da je bilo temu bilo tako?)
Če boš imel pa še kakšno vprašanje sem tukaj.
Danes sem delal naprej.
Tkanino sem na pozitiv pritrjeval z lepilom v pršilki. To sicer ni najboljša rešitev ampak je najhitrejša.
Slabost uporabe takšnega lepila pred laminacijo je ta, da prepoji tkanino z "čigumi" lepilom in se na tem delu tkanina ne prepoji z epoksi smolo. Potrebno je špricat čim manj, da bo izdelek lahko dobro prepojen s smolo.
Za obliko kroja sem vzel kar odrezek ga prerisal na papir in to uporabil za šablono:
Tkanino sem pa rezal z 10mm odmikom, da sem lahko prišel preko "delilne ravnine":
Nos zna pokasirat marsikaj zaradi tega dodatna ojačitev.
Pa tudi med vakumiranjem se tam folia rada naguba in če je spodaj več "mesa" se lažje brusi:
Roving spodaj:
In levo desno + zadaj proti repu:
Prva polovica:
Trup sem ovil v šumečo folio v katero sem naredil luknjice, da se zrak lažje stisne iz laminata. Pozabil sem vse skupaj oviti v papirnate brisačke. Želim Polivinil vrečo imeti čim manj zapacano s smolo, da jo lahko uporabim še za vakumiranje kril.
Vakum:
Mene pa boli če je opazno strimana višina (lahko pa da je bil defekten prejšnji model, da je bilo temu bilo tako?)
Če boš imel pa še kakšno vprašanje sem tukaj.
Danes sem delal naprej.
Tkanino sem na pozitiv pritrjeval z lepilom v pršilki. To sicer ni najboljša rešitev ampak je najhitrejša.
Slabost uporabe takšnega lepila pred laminacijo je ta, da prepoji tkanino z "čigumi" lepilom in se na tem delu tkanina ne prepoji z epoksi smolo. Potrebno je špricat čim manj, da bo izdelek lahko dobro prepojen s smolo.
Za obliko kroja sem vzel kar odrezek ga prerisal na papir in to uporabil za šablono:
Tkanino sem pa rezal z 10mm odmikom, da sem lahko prišel preko "delilne ravnine":
Nos zna pokasirat marsikaj zaradi tega dodatna ojačitev.
Pa tudi med vakumiranjem se tam folia rada naguba in če je spodaj več "mesa" se lažje brusi:
Roving spodaj:
In levo desno + zadaj proti repu:
Prva polovica:
Trup sem ovil v šumečo folio v katero sem naredil luknjice, da se zrak lažje stisne iz laminata. Pozabil sem vse skupaj oviti v papirnate brisačke. Želim Polivinil vrečo imeti čim manj zapacano s smolo, da jo lahko uporabim še za vakumiranje kril.
Vakum:
www.okarbon.eu
- Matija Škerjanec
- Tekmovalec
- Prispevkov: 203
- Pridružen: 23 Avg 2010, 10:39
- Kraj: Ljubljana
-Eno uro sem gledal v list papirja in sproti gruntal variante kako do izdelka.Matija Škerjanec napisal/-a: Koliko časa in potrpežljivosti, denarja in katere stvari za to rabiš da narediš letalo?
-V eni uri sem imel izrezan trup in prekrit z lepilnim trakom.
Ko sem delal model čolna sem si napravil žago za stiropor samo zaradi tega modela. Če bi vedel, da bo žaga prišla tako prav bi si vzel več časa in jo naredil drugače (imam že osnovno idejo kako bo izgledala naslednja žaga za stiropor)
Žica dejansko ne žari toliko kot na sliki!
-Krojenje tkanine in njena "montaža" me stala pol ure.
-Nekaj časa sem še porabil za popravilo stikala na kompresorju cca. pol ure.
-Laminiranje ? časa
-Danes sem kital in brusil (trije nanosi kita) tudi kakšno uro.
____________________________________________________________
Do sedaj imam na modelu okoli tri ure dela.
Večino dneva preživim v delavnici tako, da niti nisem navajen šteti porabljenih ur. Če nisem na računalniku sem v delavnici
Denar gre v večini za modelarstvo.
Katere stvari potrebujem, da naredim letalo?
Amm Redno spremljaj temo pa boš vse videl
www.okarbon.eu
Za elektro izvedbo imam sicer en 2700kv motor in 3S 1250mAh paket
Fali mi edino regulator. Bo treba bratu ušesa navit!
Danes je večino napredka naredil Simon, ker sem imel jaz polne roke dela z kombat modelom.
Aceton power:
Lepilni trak je ostal v enem kosu. Zelo lepo se je ločil od modela.
Notranja površina:
Prednost vakumiranja se vidi po lepo prepojenem laminatu brez zračnih mehurčkov.
Fali mi edino regulator. Bo treba bratu ušesa navit!
Danes je večino napredka naredil Simon, ker sem imel jaz polne roke dela z kombat modelom.
Aceton power:
Lepilni trak je ostal v enem kosu. Zelo lepo se je ločil od modela.
Notranja površina:
Prednost vakumiranja se vidi po lepo prepojenem laminatu brez zračnih mehurčkov.
www.okarbon.eu
Izrezal sem odprtino za dostop do vijakov krila in balasta.
Ne morem inportat PW51 profila v avtoCAD pa zaradi tega še nimam narejenih šablon za izrez krila.
Ko sem odrezal kabino sem zelo oslabil nos modela. Na vsako stran nosa sem zlaminiral 4 karbonske rovinge, da bo zadeva "prijazna" za pristanke.
Nekaj sem se tudi že igral z zapiranjem kabine.
In odrezal špranjo za smerni stabilizator.
Do srede imam dopust, ker so prazniki. Tako, da nekaj se bo zagotovo naredilo tudi na tem modelu
Ne morem inportat PW51 profila v avtoCAD pa zaradi tega še nimam narejenih šablon za izrez krila.
Ko sem odrezal kabino sem zelo oslabil nos modela. Na vsako stran nosa sem zlaminiral 4 karbonske rovinge, da bo zadeva "prijazna" za pristanke.
Nekaj sem se tudi že igral z zapiranjem kabine.
In odrezal špranjo za smerni stabilizator.
Do srede imam dopust, ker so prazniki. Tako, da nekaj se bo zagotovo naredilo tudi na tem modelu
www.okarbon.eu
DWG datoteko sem dobil. Vitroplast ploščo sem našel doma v delavnici in takoj sem izrezal šablone za razrez krilnih sredic
Sredice so že odrezane iz stiropora. Par kril sem izrezal iz roznega stirodura a je pretežak in preveč se deformira ("uško" sem zvil in je profil kar ostal v poziciji V loma).
Laminat plan čez Stiropor je 2x 50gsteklo (spodaj in zgoraj). V sredini in na koncu ušk bodo krpice Karbona za ojačitev. Nosilec bo narejen iz 4mm prečno rezane Balse in Karbonskih rovingov. O deljivem krilu še razmišljam ali ga naredim ali ne.
Po eni strani potrebujem čim manj prostora za transport. Po drugi strani je pa krilo veliko le 110cm
Prebarvan trup:
Sredice so že odrezane iz stiropora. Par kril sem izrezal iz roznega stirodura a je pretežak in preveč se deformira ("uško" sem zvil in je profil kar ostal v poziciji V loma).
Laminat plan čez Stiropor je 2x 50gsteklo (spodaj in zgoraj). V sredini in na koncu ušk bodo krpice Karbona za ojačitev. Nosilec bo narejen iz 4mm prečno rezane Balse in Karbonskih rovingov. O deljivem krilu še razmišljam ali ga naredim ali ne.
Po eni strani potrebujem čim manj prostora za transport. Po drugi strani je pa krilo veliko le 110cm
Prebarvan trup:
www.okarbon.eu
- Matija Škerjanec
- Tekmovalec
- Prispevkov: 203
- Pridružen: 23 Avg 2010, 10:39
- Kraj: Ljubljana
- Matija Škerjanec
- Tekmovalec
- Prispevkov: 203
- Pridružen: 23 Avg 2010, 10:39
- Kraj: Ljubljana
Vzel iz preše obe krilni polovici(prešal sem karbonske rovinge na stojino).
Ena polovica krila ima stojino narejeno iz 4mm Balse čez pa dva rovinga + en roving od polovice krila do korena (spodaj in zgoraj) .
Vlepil sem tudi že nožico in bajonet (8mm in 6mm Karbonski palici).
Teža obeh polovic je zaenkrat 90g. Toliko o ultralajt krilu
Na pobočju velika teža ne predstavlja problema. Le minimalni pogoji se dvignejo. Predvidevam, da bo primeren veter za ta model od 2m/s naprej.
In če se najde še kak termičen steber toliko bolje
Ob koncu drugega tedna bo model RTF!
Ena polovica krila ima stojino narejeno iz 4mm Balse čez pa dva rovinga + en roving od polovice krila do korena (spodaj in zgoraj) .
Vlepil sem tudi že nožico in bajonet (8mm in 6mm Karbonski palici).
Teža obeh polovic je zaenkrat 90g. Toliko o ultralajt krilu
Na pobočju velika teža ne predstavlja problema. Le minimalni pogoji se dvignejo. Predvidevam, da bo primeren veter za ta model od 2m/s naprej.
In če se najde še kak termičen steber toliko bolje
Ob koncu drugega tedna bo model RTF!
www.okarbon.eu