Fugee
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Leti!
Čez vikend sem bil v koči na Veliki planini. Tako, da sem delavnico preselil kar v nahrbtniku
Določanje težišča:
Uporabil sem servote s kovinskimi zobniki. Nimam pripomb. Odlični servoti za takšno letalo.
Poročilo o letenju kasneje...
Čez vikend sem bil v koči na Veliki planini. Tako, da sem delavnico preselil kar v nahrbtniku
Določanje težišča:
Uporabil sem servote s kovinskimi zobniki. Nimam pripomb. Odlični servoti za takšno letalo.
Poročilo o letenju kasneje...
www.okarbon.eu
No tako. Model je poletel
Prvi dan testiranj je bil bolj slab, ker veter ni bil konstanten.
Sem vrgel. Potrimal model. In na to je veter popolnoma ugasnil
Sledili so trije pohodi v dolino in nazaj. Letel sem na hribu Purman, ki je oddaljen od koče cca. 3minute
Drug dan pa sem letel pri Domžalskem domu (DS lokacija) na napovedanih 4m/s (JZ veter). Model jadra super. Kroženje v termičnem stebru neproblematično (leteča krila-planke tega niso najbolj vešče. Ampak so izjeme )
Akrobatira po tračnicah
DS krogi so model pripravili do žvižganja ampak hitrosti niso bile "hude". To pripisujem šibkemu vetru in lahkemu modelu.
Bo potrebno izdelat balastni sistem za takšno vrsto norenja po hribu
Slike:
No. Gradnje je konec. Sledi še kakšen video letenja in izdelava načrta za vse tiste, ki bi si želeli izdelati tak model.
LP iz Kamnika
Matej O.
Prvi dan testiranj je bil bolj slab, ker veter ni bil konstanten.
Sem vrgel. Potrimal model. In na to je veter popolnoma ugasnil
Sledili so trije pohodi v dolino in nazaj. Letel sem na hribu Purman, ki je oddaljen od koče cca. 3minute
Drug dan pa sem letel pri Domžalskem domu (DS lokacija) na napovedanih 4m/s (JZ veter). Model jadra super. Kroženje v termičnem stebru neproblematično (leteča krila-planke tega niso najbolj vešče. Ampak so izjeme )
Akrobatira po tračnicah
DS krogi so model pripravili do žvižganja ampak hitrosti niso bile "hude". To pripisujem šibkemu vetru in lahkemu modelu.
Bo potrebno izdelat balastni sistem za takšno vrsto norenja po hribu
Slike:
No. Gradnje je konec. Sledi še kakšen video letenja in izdelava načrta za vse tiste, ki bi si želeli izdelati tak model.
LP iz Kamnika
Matej O.
www.okarbon.eu
Re: Model "za v žep" - Fugee
Hvala lepa. Bil je na delu tudi tiskarski škrat ampak naj mu bo v veseljeurbyy napisal/-a:Lepa predstavitev v TIM-u
Na voljo je tudi načrt modela v PDF obliki.
- Priponke
-
- Jadralni model fugee-Model.pdf
- (539.29 KiB) Prenešeno 237 krat
www.okarbon.eu
Re: Fugee
Pred dvema dnevoma sem pričel z izdelavo tega letečega krila, vendar po malo drugačnemu postopku. Za začetek naj povem da bo gnan z notranjevrtečim BK motorjek ki ima 3900kv. Prvo sem izrezal iz odpadnega stiroporja levo in desno polovico kril jih zalepil ter pustil čez noč. Drug dan, torej danes sem pa v krilo na spodnjo in zgornjo stran sredice vlepil smrekovo lestvico 5mmĂ—3mm. Ko sem letvice nalepil v sredico sem še celotno krilo poplankal z 1mm smrekovim furnirjem. Jutri nameravam krilo obrezati ter morda še vlepiti nosno letev da se lahko sprednji del profila lepo obrusi.Če bom jutri našel kaj časa bom še dodal kakšne fotografije. Zaenkrta nameravam vgraditi servomrhanizme HXT 900 vendar nisem čisto prepičan če so primerni, saj nočem letala razbiti že pri prveh hitrejšem preletu.
P.S. Hvala za lepo predstavite v timu in za dobro pregleden načrt.
P.S. Hvala za lepo predstavite v timu in za dobro pregleden načrt.
L.p.
Jernej
Jernej
Re: Fugee
Lepo, da si se odločil za gradnjo.
Namesto smrekovega furnirja bi lahko vzel tudi Balso. Prekrito krilo s folio zna biti zelo trdo in lahko.
Tvoji servomehanizmi bi ob natančnih povezavah verjetno lahko zdržali sile med letenjem. A problem se zna pojavit med pristajanjem.
Zaradi tega uporabljam MG servomehanizme in jih tudi priporočam vsem jadralnim pilotom.
Slik se že veselim
lp
Namesto smrekovega furnirja bi lahko vzel tudi Balso. Prekrito krilo s folio zna biti zelo trdo in lahko.
Tvoji servomehanizmi bi ob natančnih povezavah verjetno lahko zdržali sile med letenjem. A problem se zna pojavit med pristajanjem.
Zaradi tega uporabljam MG servomehanizme in jih tudi priporočam vsem jadralnim pilotom.
Slik se že veselim
lp
www.okarbon.eu
Re: Fugee
Slik danes še ne bo, saj bom dal krilo iz preše šele jutri, mislim pa da nobenega pretirano ne zanima fotografija krila med prešanjem v negativih. Bom pa jutri dopoldan krilo obrezal odvečnega materiala, ter tudi prilepil slike. Za smrekov furnir sem se pa odločil ker je močnjši od balze in tudi doma ga imam na zalogi. Me pa zanima če je pomembna odaljenost smernega krmila od kril ali ne? Saj glede na to da bo motor odzadaj, torej bo potiskal model si želim da bi bil motor čim bliže težišču da mi ne koncu ne bo treba svinca v nos vgrajevat. Za izdelavo trupa pa bom vzel 3mm topolovo vezano ploščo.
L.p.
Jernej
Jernej
Re: Fugee
Vsekakor vpliva oddaljenost smernega stabilizatorja od težišča kril. V nos lahko namesto svinca daš pogonski aku.
Ideje za smernik:
Ideje za smernik:
www.okarbon.eu
Re: Fugee
Tukaj so obljublene fotografije. Krilo je trenutno na grobo odrezano ter tehta malo čez 400g. Krilo sem na vsaki strani poplankal dvakrat z 1mm smrekovim furnirjem. Jutri pa se gradnja nadaljuje z brušenjem in morda še z lepljenjem nosne letve. Glede smernega krmila sem se pa odločil da bom naredil tako kot je narejeno na prvi fotorgafiji, samo da še ne vem ali bom dal dva tako kot je na sliki ali bi dal samo enega na sredino?
L.p.
Jernej
Jernej
Re: Fugee
Huh. To je že lepa teža rtf modela za na pobočjeJernej*_ napisal/-a:Krilo je trenutno na grobo odrezano ter tehta malo čez 400g.
Za sprednjo letvico (zaključek profila) uporabi Balso, da boš lahko vsaj tam lahko prišparal na teži.
Sam bi uporabil dva smernika.
www.okarbon.eu
Re: Fugee
Dlje ko gradim krilo lažje je (zdaj je že pod 400g ) Sem pa pred parimi minutami vlepil sprednjo letvico, obrosil pa jo bom čez kakšne 3 ure ko se vrnem s kolesa. Material sem pa uporabil 5mm balzo. Končno maso krila pričakujem okoli 390 gramov, končno maso modela pa pričakujem okoli 750 gramov. Proti večeru pa bom še pričel z gradnjo trupa ki bo iz 3mm vezane plošče, na spojih bo pa še ojačano z 5Ă—5 milimetrsko balzino letvico. Slike sledijo kasneje.
L.p.
Jernej
Jernej
Re: Fugee
Včeraj zvečer sem prišel domov , tako da sedaj sem šel spet v akcijo. Na krilo sem že nalepil balzo kjer je bilo potrebno, tako da sem jo danes še samo obrusil. Krilo je sadaj dokončno pobrušeno ter tehta 383 gramov.
Nato sem še na trup z mekolom nalepil zgornje oplate iz 3mm balze, ter 2mm balzo na nos modela. Nato sem še na zadnji del modela vlepil nosilec motorja iz 1,5mm letalske vezane plošče. Ko se je vse posušilo sem obrusil celoten trup.
Sedaj še morem samo odrezati kabino iz trupa.
Upam da ga bo ta mala zverinica dobro žgala
Na os še pride 30mm spiner ter elisa 4,75Ă—4,75
Zaenkrat je narejeno tole:
Jutri bom pričel z izdelavo smernega krmila, ali mogoče kar dveh, nato bom še izrezal krilca za nagib in naredil luknje za servomotorje. (upam da bo uspelo )
Nato sem še na trup z mekolom nalepil zgornje oplate iz 3mm balze, ter 2mm balzo na nos modela. Nato sem še na zadnji del modela vlepil nosilec motorja iz 1,5mm letalske vezane plošče. Ko se je vse posušilo sem obrusil celoten trup.
Sedaj še morem samo odrezati kabino iz trupa.
Upam da ga bo ta mala zverinica dobro žgala
Na os še pride 30mm spiner ter elisa 4,75Ă—4,75
Zaenkrat je narejeno tole:
Jutri bom pričel z izdelavo smernega krmila, ali mogoče kar dveh, nato bom še izrezal krilca za nagib in naredil luknje za servomotorje. (upam da bo uspelo )
L.p.
Jernej
Jernej
Re: Fugee
Za danes je delo končano.
na stranico trupa sem prvo zarisal obliko kabine in jo nato z električno rezljačo odrezal.
Nato sem vlepil v zadnji del trupa dva koščka 10mm debele vezane plošče v katero sem vrezal navoj za vijake ki bodo držali krilo na trupu.
Odrezana krilca za nagib
Nadaljevanje sledi v četrtek
na stranico trupa sem prvo zarisal obliko kabine in jo nato z električno rezljačo odrezal.
Nato sem vlepil v zadnji del trupa dva koščka 10mm debele vezane plošče v katero sem vrezal navoj za vijake ki bodo držali krilo na trupu.
Odrezana krilca za nagib
Nadaljevanje sledi v četrtek
L.p.
Jernej
Jernej
Re: Fugee
Tvoja izdelava je zelo lepa in natančna.
Si na dobri poti do dobrega modelarja.
Škoda, da si za "plank" uporabil 2mm debel (2x 1mm) furnir. Tvoj model bo imel zaradi teže krila visoko krilno obremenitev. Res, da to pomeni da bo model letel hitreje- ker bo težje. Ampak! Bo za letenje na travniku potrebno veliko električne energije, da boš lahko z model letel kot si si zamislil. Veliki obrati z malim propelerjem ne verjamem, da bodo lahko kos nalogi. Kakšen je zamik motorja glede na krilo? Tudi to je pomembno.
Si zakrilca odrezal po načrtu? So namreč dimenzionirana glede na % globine profila.
Trup bi bilo bolje izdelati po načrtu in motor vgraditi v nos modela. Tako se tudi izogneš težavam pri montaži in izvedbi smernega stabilizatorja.
Upam, da ti nisem vzel preveliko volje za gradnjo modela.
Pri vsaki stvari so začrtane smernice katerih se je potrebno držati, če hočeš v prihodnosti tudi sam risati,izdelovati in pilotirati svoje modele.
Če mi sporočiš svoj setup (dimenzije motorja, baterij in reglerja) ti lahko hitro zrišem načrt po katerem boš lahko izdelal elektrificiran trup Fugeeja.
Med tem poglej za kakšnimi močnejšimi servomehanizmi.
Naprimer: http://www.modelar.si/index.php?main_pa ... cts_id=709 ali http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=79890
Če imaš ambicije izdelat še kakšen hiter model je Blue Arrow servo vsekakor dobra izbira. Brat je imel te servote v jadralcu več let.
Si na dobri poti do dobrega modelarja.
Škoda, da si za "plank" uporabil 2mm debel (2x 1mm) furnir. Tvoj model bo imel zaradi teže krila visoko krilno obremenitev. Res, da to pomeni da bo model letel hitreje- ker bo težje. Ampak! Bo za letenje na travniku potrebno veliko električne energije, da boš lahko z model letel kot si si zamislil. Veliki obrati z malim propelerjem ne verjamem, da bodo lahko kos nalogi. Kakšen je zamik motorja glede na krilo? Tudi to je pomembno.
Si zakrilca odrezal po načrtu? So namreč dimenzionirana glede na % globine profila.
Trup bi bilo bolje izdelati po načrtu in motor vgraditi v nos modela. Tako se tudi izogneš težavam pri montaži in izvedbi smernega stabilizatorja.
Upam, da ti nisem vzel preveliko volje za gradnjo modela.
Pri vsaki stvari so začrtane smernice katerih se je potrebno držati, če hočeš v prihodnosti tudi sam risati,izdelovati in pilotirati svoje modele.
Če mi sporočiš svoj setup (dimenzije motorja, baterij in reglerja) ti lahko hitro zrišem načrt po katerem boš lahko izdelal elektrificiran trup Fugeeja.
Med tem poglej za kakšnimi močnejšimi servomehanizmi.
Naprimer: http://www.modelar.si/index.php?main_pa ... cts_id=709 ali http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=79890
Če imaš ambicije izdelat še kakšen hiter model je Blue Arrow servo vsekakor dobra izbira. Brat je imel te servote v jadralcu več let.
www.okarbon.eu
Re: Fugee
Treuten setup bo:
-Notranje vrteč BK motor Turningy velikosti 2835 z 3900kv, teža je okoli 103 grame(motor sem vgradil o°po višini, in 1° levo)
-3s LiPo 1350mAh 45C-90C
-Ter 60A krmilnik katerega še moram kupiti
-Servoti bodo pa najbrž ti katere si mi ti predlagal: http://www.modelar.si/index.php?main_pa ... cts_id=709
Glede trupa sem pa dal motor na zadnji konec krila zaradi tega ker je manj možnosti da se propeler zlomi.
Zakrilca sem odrezal točno po načrtu, globina zakrilc je 4cm pričnejo se pa 5cm od sredine krila. Glede servomotorjev sem sprva nameraval vgraditi HXT 900 vendar bom zaradi slabih izkušen pri hitrih modelih raje vgradil druge. Drugače sem pa smerna krmila že odrezal, vendar še ne vem ali bi jih kar prilepil na krilo ali bi jih privijačil. Če jih privijačim je po eni strani dobro ker se lahko dol snamejo, vendar pa se zaradi luknje v krilu malo oslabi. Najvrjetneje jih bom kar prilepil. Ali morda imaš kaj izkušenj s temi servomehanizmi: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 14sec.html
-Notranje vrteč BK motor Turningy velikosti 2835 z 3900kv, teža je okoli 103 grame(motor sem vgradil o°po višini, in 1° levo)
-3s LiPo 1350mAh 45C-90C
-Ter 60A krmilnik katerega še moram kupiti
-Servoti bodo pa najbrž ti katere si mi ti predlagal: http://www.modelar.si/index.php?main_pa ... cts_id=709
Glede trupa sem pa dal motor na zadnji konec krila zaradi tega ker je manj možnosti da se propeler zlomi.
Zakrilca sem odrezal točno po načrtu, globina zakrilc je 4cm pričnejo se pa 5cm od sredine krila. Glede servomotorjev sem sprva nameraval vgraditi HXT 900 vendar bom zaradi slabih izkušen pri hitrih modelih raje vgradil druge. Drugače sem pa smerna krmila že odrezal, vendar še ne vem ali bi jih kar prilepil na krilo ali bi jih privijačil. Če jih privijačim je po eni strani dobro ker se lahko dol snamejo, vendar pa se zaradi luknje v krilu malo oslabi. Najvrjetneje jih bom kar prilepil. Ali morda imaš kaj izkušenj s temi servomehanizmi: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 14sec.html
L.p.
Jernej
Jernej
Re: Fugee
Pri servomehanizmu je pomembno več stvari:
1. Da zdrži ("potegne") zakrilce pri veliki hitrosti, do meje ki jo ti želiš.
2. Da zdrži (prenese) sile ko pristajaš (izvajaš čirule čarule na pristanku).
3. Da centrira vsakič v nevtralen položaj.
Ko kupiš kitajski servo za 6€ izpolnuje vsa zgoraj našteta pričakovanja.
A ko parktat letiš, parktat pristaneš se pokaže kakovost izdelave in uporabljenega materiala pri servomehanizmu.
Lahko se špara na opremi. Vendar vse do neke mere.
Če že... sprobaj tega: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 0_10s.html
1. Da zdrži ("potegne") zakrilce pri veliki hitrosti, do meje ki jo ti želiš.
2. Da zdrži (prenese) sile ko pristajaš (izvajaš čirule čarule na pristanku).
3. Da centrira vsakič v nevtralen položaj.
Ko kupiš kitajski servo za 6€ izpolnuje vsa zgoraj našteta pričakovanja.
A ko parktat letiš, parktat pristaneš se pokaže kakovost izdelave in uporabljenega materiala pri servomehanizmu.
Lahko se špara na opremi. Vendar vse do neke mere.
Če že... sprobaj tega: http://www.hobbyking.com/hobbyking/stor ... 0_10s.html
www.okarbon.eu