MARABU, velik parkflyer
Nisem si mogel kaj, da bi navsezgodaj zjutraj osvobodil krilo, kolikor ga je pač bilo zlepljenega skupaj, ter postavil na tehtnico, da vidim, kje sem z maso.
Trenutno tehta krilo (kot ga je videti v prejšnjem postu na zadnji sliki) vključno z še ne obdelano krivino krilnega zaključka, 152gramov! Vem, da v krilo ne bo šlo še enkrat toliko materiala, zato me veseli misel, da bo cela polovica krila tehtala manj od 300g.
Praktično to pomeni, da je krilo po masi na enoto njegove površine enakovredno krilu kakega povprečnega HLG modela, kar pa je zelo ugodno.
Morda mi ostane pozno popoldne ali proti večeru nekaj časa, da se spet vrnem h krilu in mu dodam nosno letev, zgornje pasnice reber in zgornjo oplato pri zadnjem nosilcu.
Trenutno je torzijska trdnost konstrukcije dobra, zato ne bom dodajal v krilo nobenih diagonal.
Navkljub eliptičnemu zaključku krila, ki pravzaprav v osnovi poslabša stall karakteristiko krila (zlom vzgona pri prevlečenem letu), zadeva ne bo trmasta, saj sem zaradi ravne zgornje linije pri zadnjem nosilcu (zaradi pregiba krilc) ustvaril negativno zvitje eliptičnega dela krila. Zato predvidevam, da bo krilo "trotel ziher" na kovit (vrij) in bo lepo nakazalo zlom vzgona, ... skratka, model ne bo "žleht".
Mitja
Trenutno tehta krilo (kot ga je videti v prejšnjem postu na zadnji sliki) vključno z še ne obdelano krivino krilnega zaključka, 152gramov! Vem, da v krilo ne bo šlo še enkrat toliko materiala, zato me veseli misel, da bo cela polovica krila tehtala manj od 300g.
Praktično to pomeni, da je krilo po masi na enoto njegove površine enakovredno krilu kakega povprečnega HLG modela, kar pa je zelo ugodno.
Morda mi ostane pozno popoldne ali proti večeru nekaj časa, da se spet vrnem h krilu in mu dodam nosno letev, zgornje pasnice reber in zgornjo oplato pri zadnjem nosilcu.
Trenutno je torzijska trdnost konstrukcije dobra, zato ne bom dodajal v krilo nobenih diagonal.
Navkljub eliptičnemu zaključku krila, ki pravzaprav v osnovi poslabša stall karakteristiko krila (zlom vzgona pri prevlečenem letu), zadeva ne bo trmasta, saj sem zaradi ravne zgornje linije pri zadnjem nosilcu (zaradi pregiba krilc) ustvaril negativno zvitje eliptičnega dela krila. Zato predvidevam, da bo krilo "trotel ziher" na kovit (vrij) in bo lepo nakazalo zlom vzgona, ... skratka, model ne bo "žleht".
Mitja
Seveda bom poročal. Kristovo rahlo negativno mnenje mi je bilo povsem nova informacija (žal prepozna), pred tem sem slišal le, da to ni to, se pa da.....LangusJ napisal/-a:Upam, da bomo deležni kratke analize HK folije za prekrivanje. Sem že iskal po forumu pa sem do sedaj zasledil le Kristovo rahlo negativno mnenje.
Sicer pa ni frke.... tolk za tak denar....
LP Mitja
Ni res da se najdejo samo negativna mnenja. Jaz sem s to folijo čisto zadovoljen, kar sem že omenjal na tem forumu. Na enem od modelov jo imam že tri leta in nikoli ni bilo treba ponovno likati zaradi kakšnih gub ipd., kar zna biti značilno za folije slabše kvalitete in kar sem od te folije tudi pričakoval.
Tako je vsaj do zdaj... vprašanje, če vmes kaj menjajo proizvajalca...
Tako je vsaj do zdaj... vprašanje, če vmes kaj menjajo proizvajalca...
Lp, Mitja
Vrag je
Ni ga vraga, da ne bi model poletel še v prvi polovici oktobra! Pray
Mitja ne podcenjuj vraga,ker te bo našel ,kot večkrat najde mene in še mnoge modelarje.Pri nas mdelarjih je ta vrag Mrfijev zakon ali pa vsota nesrečnih okoliščin,ki te doletijo zato ne kliči še vraga,ker te prehitro sam najde.
Malo heca ampak pazi raje,ker vrag je.!
Mitja ne podcenjuj vraga,ker te bo našel ,kot večkrat najde mene in še mnoge modelarje.Pri nas mdelarjih je ta vrag Mrfijev zakon ali pa vsota nesrečnih okoliščin,ki te doletijo zato ne kliči še vraga,ker te prehitro sam najde.
Malo heca ampak pazi raje,ker vrag je.!
Kako si nanašal folijo?mico napisal/-a:Ni res da se najdejo samo negativna mnenja. Jaz sem s to folijo čisto zadovoljen, kar sem že omenjal na tem forumu. Na enem od modelov jo imam že tri leta in nikoli ni bilo treba ponovno likati zaradi kakšnih gub ipd., kar zna biti značilno za folije slabše kvalitete in kar sem od te folije tudi pričakoval.
Tako je vsaj do zdaj... vprašanje, če vmes kaj menjajo proizvajalca...
Likal ali likal in "fenal"?
Re: Vrag je
Ja, saj ni problem v "vragu", ker star pregovor pravi: "Človek obrača, Bog obrne!"rtopolov napisal/-a:Ni ga vraga, da ne bi model poletel še v prvi polovici oktobra! Pray
Mitja ne podcenjuj vraga,ker te bo našel ,kot večkrat najde mene in še mnoge modelarje.Pri nas mdelarjih je ta vrag Mrfijev zakon ali pa vsota nesrečnih okoliščin,ki te doletijo zato ne kliči še vraga,ker te prehitro sam najde.
Malo heca ampak pazi raje,ker vrag je.!
Pa še tista stara: "Največ se poje zarečenega kruha!"
Se pa tolažim s tem, da je model precej enostaven za izdelavo in da sem že kar daleč prilezel. Bojim se le, da ne bom pozabil na kako podrobnost na krilu, saj morata biti kar se da podobna.. nisem si pa ne narisal, ne preveč vbil v glavo, kaj vse sem skril v tole že izgotovljeno polovico.
No, da pa ne pozabim nekaj skritih elementov:
- po tri ploščice topolovega špera ob zadnjem nosilcu: za flap na spodnji pasnici, za krilca na zgornji pasnici. Po ena na skrajnih koncih in ena v sredinu--centru polja med rebri.
- vtisne matice za vpetje krilnih opornic..vsaka v skrajnem kotu ob nosilcu in rebru v smeri trupa.
- nosilci servomotorjev krilc in flapov.... struktura iz topolovega špera in lipovih letvic 5x5.
- ojačitev oplate torzijskega nosu, balza 2x6 v zarezah na sredini "gornjake" reberc.
- spodnja oplata krila med nosilcema v poredelu vpetja opornic..balza 1,5mm
- hmm..še kaj??
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 28 Sep 2011, 08:22, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Vrag je
Ne pozabit da je bil Mrfi extremni pesimist, v resnici pa njegove trditve ne držijo, vsaj ne v taki meri da bi to lahko resno jemali- imam preizkušenortopolov napisal/-a:
Pri nas mdelarjih je ta vrag Mrfijev zakon ali pa vsota nesrečnih okoliščin,ki te doletijo zato ne kliči še vraga,ker te prehitro sam najde.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Folijo nanašam samo z likalnokom, fena nimamUltralajt napisal/-a: Kako si nanašal folijo?
Likal ali likal in "fenal"?
Mogoče gre res malo težje okrog vogalov in krivin, kot je omenil Krist... če primerjaš z Oralight folijo, ki se res fajn vdaja. Če pa primerjaš z navadno Oracover, pa mislim da je razlika majhna.
Edina res opazna razlika je večja temperatura potrebna za likanje.
Lp, Mitja
Hvala za informacije o foliji in delu z njo.
Bajdevej, MARABU je precej neugledna afriška ptica...mrhovinar.
Upam, da bo moj model izgledal lepše.
Zadnjič sem razlagal kolegu kako nameravam prekriti model, pa mi je poslal link do modela hangar 6 Toledo Special in vprašal, če bo moj takšen:
in res, moj model bo imel zelo podobno barvno shemo .... očitno se je tudi oblikovalec tega letala zgledoval po oldijih!
Mitja
Bajdevej, MARABU je precej neugledna afriška ptica...mrhovinar.
Upam, da bo moj model izgledal lepše.
Zadnjič sem razlagal kolegu kako nameravam prekriti model, pa mi je poslal link do modela hangar 6 Toledo Special in vprašal, če bo moj takšen:
in res, moj model bo imel zelo podobno barvno shemo .... očitno se je tudi oblikovalec tega letala zgledoval po oldijih!
Mitja
No, jaz sem imel v mislih dosti manj modre na nosu trupa, predvsem bočno jo bo manj, pa za zadnjim oknom bo modra zavila navzgor (obokasto obrezljana) in se nadaljevala po hrbtu modela do repa, nato se razcepila v značilno obokano linijo po prvih robovih repnih površin. Krilo bo tudi imelo enak vpadni rob, ki se bo na trupu zlil v celoto. na model bom nalepil na smerni rep nekaj originalnih nalepk z malega modela.carcar napisal/-a:Tale zadnja shema izgleda lepo
Če bom noge podvozja oblekel v folijo, bo tiudi tu prednji rob enak..obrezljano moder. Pa če bodo "copatke" dobijo podobno shemo kot trup.
Nekje med modro in sivo, pa bo morda še kaka manjša rumena linija, da razbije monotonost...nisem pa še siguren v to.
No, da nadaljujemo gradnjo!
Desno krilo sem dokončal in obrusil. manjka le še fino brušenje in pokrivanje.
Vendar bom s pokrivanjem počakal, da dokončam še levo krilo, saj moram vsake toliko pogledati konstrukcijo desnega, ker seveda ne delam po načrtu, zato moram poplonkati, kašno debelino materiala sem vzel za kakšen element, ter kam sem dal in kako velike ojačitve za tečaje krmilnih površin, pogonske ročke ipd...
V soboto sem poslikal model z desnim krilom:
Desno krilo sem dokončal in obrusil. manjka le še fino brušenje in pokrivanje.
Vendar bom s pokrivanjem počakal, da dokončam še levo krilo, saj moram vsake toliko pogledati konstrukcijo desnega, ker seveda ne delam po načrtu, zato moram poplonkati, kašno debelino materiala sem vzel za kakšen element, ter kam sem dal in kako velike ojačitve za tečaje krmilnih površin, pogonske ročke ipd...
V soboto sem poslikal model z desnim krilom:
Se mi ne ljubi več!
Za jutri mi je ostalo leplenje reber v nosnem delu krila pred prvim nosilcem, nato pa plankanje zgornje površine krila in flapa.. pa krlice je danes še brez reberc.
Sem pa med delom veliko razmišljal o vgradnji servomotorjev v trupu in sem se odločil da servomotorja za višinski rep ne bosta zadaj pri repu, ampak ju prestavim v kabino in povežem vsakega posebej s pull-pull sistemom s svojim višinskim krmilom.
Tako bom lažje ulovil težišče, ali pa kdaj celo poizkusil leteti z lažjim akumulatorjem.
Za jutri mi je ostalo leplenje reber v nosnem delu krila pred prvim nosilcem, nato pa plankanje zgornje površine krila in flapa.. pa krlice je danes še brez reberc.
Sem pa med delom veliko razmišljal o vgradnji servomotorjev v trupu in sem se odločil da servomotorja za višinski rep ne bosta zadaj pri repu, ampak ju prestavim v kabino in povežem vsakega posebej s pull-pull sistemom s svojim višinskim krmilom.
Tako bom lažje ulovil težišče, ali pa kdaj celo poizkusil leteti z lažjim akumulatorjem.