Stran 1 od 1

Pomoč pri 'prvem' poletu

Objavljeno: 04 Jun 2011, 20:11
Napisal/-a anzze99
Lp članom Modra ptica,

spravil sem se k obnovi mojega prvega modela Cessna 172 Skyhawk, trup plastika, krila klasična 1.3m, motor Enya 3.5ccm metanol, krmiljen po višini, smeri, gasu, notri napajanje Lipo 2s 1000mAh, Ubec 3A, 150ml rezervoar, sprejemnik / oddajnik 40Mhz, oddajnik Futaba FC18 junior. Model je star cca 18 let, poletel dvakrat še na pisti v Radomljah, obakrat je šlo za zelo kratek 'polet' s trdima pristankoma, posledice je čutil propeler (zlom) in višinsko krmilo (prafaktorji). 'Pilotiral' je takrat še moj oče, itak mulc nema prava glasanja :). Potem je zadeva romala v klet na vikendu, dokler ga nisem letos spomladi vrgel na ponk in saniral vso zadevo. Motor je bil totalno 'zalepljen', sem ga namočil, očistil, se zdaj normalno vrti, zakurblal še nisem. V rep moram vržt še nekaj gramov svinca da ujamem težišče na 1/3 krila, drugače je zadeva RTF. Imam gorivo, 12V akumulator za električni ročni zaganjalnik na propelerju, žarilec svečke pa ne vem na koliko voltov se priklopi, mislim da na okoli 6-7V po spominu (takšna manjša škatlasta baterija je bila v onih časih zraven). Ker ga ne bi rad takoj spet razbil, potrebujem pomoč izkušenega modelarja za nastavitev motorja in 'prvi' oziroma tretji polet. Če se komu da pomagati, se oddolžim s kakšnim 6packom :) Lahko me kontaktirate na ZS, čas imam predvsem popoldan, stvar dogovora, se prilagodim seveda... Prilagam še par fotk za predstavo kako zadeva izgleda. Lp, Anže

Objavljeno: 05 Jun 2011, 10:45
Napisal/-a MatCox
Za priklop žarilne sveče je potrebna 2V baterija.
Kar je več kot 2 V, bo verjetno skurlo svečo...
Še en nasvet. Če, ko boš motor zalaufal, ga pusti vsaj 10 min na 1/4 gasa, in naj ga malo "zaliva"(malo bolj odvij iglo). S tem mu boš lepo popucal še tiste ostanke strjenega olja in neizgorelih ostankov po zadnji uporabi. Po tem ga bo lažje naštelat.

Lep pozdrav, Matcox

pomoč pri prvem poletu

Objavljeno: 22 Jun 2011, 08:49
Napisal/-a HaRa
Hojla,
Lahko se kaj domeniva, da ga porineva v zrak. Pokliči me na 040-463348

l.p. Rajko

Objavljeno: 07 Sep 2011, 12:02
Napisal/-a anzze99
Danes sem se spravil na pisto 'kurblat' motor. Priklopim grelec svečke, nastavim električni štarter, po parih sekundah zakurbla. Imel sem potem nekaj težav na začetku, saj je prvih nekaj minut ckrnil vedno ko sem odklopil grelec svečke, najbrž zato ker je bil motor mrzel (?). Potem sem iglo za pretok goriva v frgazar naravnal na točno vrednost (kako zanimivo, malo preveč odpreš ali zapreš - padejo obrati...) in kuril motor na 80% kakšnih pet minut. Ker je bil na frgazarju tudi en takj majhen šrauf sem se spravil seveda še nanj in ugotovil da je to za nastavitev 'štand-gasa' - dejansko ko je motor ogret lahko nastavim na frekvenco kakšne dizel pasare ;) mal pretiravam... Motor je požrl kakšnih 4dcl goriva, odziva se za 20letnika BP, tako da mislim da ne bi smel povzrocati tezav. Potem sem se sel malo taksi po pisti, je nekaj problemov pri nizki hitrosti zaradi majhnih koles, sicer ko dobi hitrost se mi zdi da gre OK. Sinhronizirati moram (čim bolj kot se le da) sprednje kolo in smerno krmilo (ki sta na enem servu, kot nek pull-push sistem) in pa tezisce spravit v nulo. Potem pa pocakam da koruza okoli piste cudezno izpuhti in na en lep dopoldan grem v luft...

Objavljeno: 07 Sep 2011, 14:18
Napisal/-a klementercon
Lp tudi sam sem pred leti imel tale model

Objavljeno: 07 Sep 2011, 15:58
Napisal/-a leni
JAz bi pa raje pohitel predno koruza izgine, sploh če si začetnik.... ne moreš verjet kak dober blažilec pri padcih je koruza 8)

Objavljeno: 16 Sep 2011, 19:20
Napisal/-a anzze99
Danes se odpravim na pisto v upanju da bom sam (da ne bi bilo prevelke blamaze ob primeru crasha...), tam naletim na rajkota, ki je treniral s svojo jedrilico. Ker imam kontra komande naštimane kot je on vajen, mi je teoretično razložil kako in kaj in me spremljal... Prvi zalet je cessna vzela kar cez zelo pisto pa ji se ni bilo dovolj da bi se odlepila, haha... Premajhna kolesa... no potem sva probala iz druge smeri kjer je bila trava malo bolj 'gladka' pa je lih za glih ratalo, kar en tak 'scale', beri komaj-komaj vzlet :D v zraku je motor enya 3,5ccm dovolj mocan za trenazo, naredil sem kakih 7 krogov, ga malo trimal, potem pa se spravil na pristanek, kar je bilo glede na to da sem vajen samo jadrilic kar cudno, saj moras tam prositi avion da gre dol pa se hitrost dobiva, no tukaj je slo vse po rajkovih navodilih, sicer je motor crknil ampak je bilo visine se dovolj, slabo pa sem ocenil globino (kljub temu da sem bil 10 metrov stran) in cessna je tik (!) pred ravnino steze z sprednjim kolesom zapela za bankino trave, naredila premet in oblezala ko mrtva ;) Ni nic hudega, smerno krmilo je vrglo ven ker panti niso bilo bogvekako na mrtvo pritrjeni, zadeva se ze sanira v kleti... Kaj naj recem, skoraj popoln prvi polet z 20 let staro cessno, ki tako na oko tehta okoli 3 kile pri 1,30 razpona (115g/dm2), vsaj meni se je zdel pristanek zelo hitre narave, rajko se je samo nasmehnil :) Se enkrat hvala rajko za pomoc, cas in nasvete (tudi dodatni kanal sem danes na komandi zrihtal kot si mi dal napotke...)! Imas indijanerja ali dva v dobrem pri meni!

Objavljeno: 18 Sep 2011, 13:37
Napisal/-a anzze99
No super, forum spet dela :D Včeraj je bil črn dan, sem šel popoldan na pisto da izkoristim vreme pred poslabšanjem... Najprej sem poizkusil vzleteti s trave a po kakšnih 10-ih poskusih ni in ni šlo, potem sem se odločil da gre v luft iz roke... Jo primem v roke, dam gas, zalaufam, vrzem, poleti, se rahlo dviguje in nagne v levo... začnem trimat pa ne prime... ne prime ne višina, ne smer, ne plin motorja (ki je bil seveda na 100%). Cessna začne počasi dobivati višino in se vozi v krogih tja nekam proti Dobu... Vmes ugasnem/prižgem komando, skratka nič. Najverjetneje je odpovedalo napajanje, kaj točno se je zgodilo bi izvedel le če bi našel ostanke... V rezervoarju je bilo za cca 6 min max plina, ocenjujem da se je v minuti oddaljila za cca 200-300 metrov, preiskal sem danes v radiju 1,5km vse tja do doba, gorjuše, konca krtine vse njive in travnike ampak ni bilo sreče... Noro, samo gledal sem lahko model kakšno minuto kako nabija kroge in dobiva višino, potem je šlo za drevje in nisem več videl... Najbolj sem cvikal da bi padel dol na AC ali kakšno hišo, pa k sreči ni bilo nič od tega... Se pa v bistvu šele tako dejansko zaveš da model od 2,5kg ni kar tako in da dejansko ob neverjetni 'sreči' ko odluta lahko naredi orenk sranje... Trenutno sem prizemljen, bo tako ostalo še nekaj časa, godamt!

Objavljeno: 18 Sep 2011, 13:44
Napisal/-a leni
Hitro dobit nekoga z kamero na avionu pa preletet področje po dolgem in počez.

Objavljeno: 18 Sep 2011, 17:51
Napisal/-a zvone_v
Smola... dobro, da letalo ni šlo na AC ali pa napravilo kakšno drugo "godljo". Če je pistal kje na travniku ali gozdu je sreča v nesreči. Imaš kako telefonsko napisano v modelu?

Objavljeno: 18 Sep 2011, 18:12
Napisal/-a anzze99
Tolikokrat je bilo že na forumu napisano da je obvezno dat telefonsko stevilko v letalo, ampak itak se meni kaj takega ne more zgoditi... #-o Sem dal eno obvestilo pred trgovino v Dobu ce je kdo kaj videl ali nasel... Bomo videli... Mah ne gre mi toliko za dele, bolj mi gre na k... to da sem hotel model utrimat in zrihtat, in na pisto pripeljat oceta ki ga je kupil 20 let nazaj in sina ki mi je 'pomagal' zrihtat model :-? Nimam kej zdej jokat! Skratka, upam da se je kdo drug kaj naučil iz moje štorije :wink:

Objavljeno: 18 Sep 2011, 19:15
Napisal/-a SUKHOI
Najverjetneje je pristal nekje med Virom in Dobom če je šel v tej smeri (predvidevam) tam je ogromno njiv,travnikov itd...

Objavljeno: 18 Sep 2011, 19:37
Napisal/-a anzze99
preiskal sem podrocje od piste do gorjuse in do doba, sam dob in polja do magistralke, zahodni del krtine, kar nekaj km2... bom sel pogledat se severno od magistralke proti radomljam na tista kmetijska zemljisca... je pa tko da je v povprecju ene 85% čistine (polja brez kultivarjev) in ene 15% dreves in grmovja, no lahko da sem imel sreco in je sel ravno v kako drevo prezimovat :)

Objavljeno: 19 Sep 2011, 16:54
Napisal/-a filius
Na isti način sem sam razbil trainerja 30 prav na tej pisti :/ Takrat me je še rajko učil letet, naenkrat so odpovedale komande, in model je naredil nekaj desnih krogov in padel čez potok tja na sredo travnika. Srečo sem imel da ni padel v naselje. Zakleto ali ne upam da ga kmalu najdeš, ti bo pa šola v naprej da se vedno "podpišeš" na model in pustiš telefonsko številko, če ga kdo najde, da ti ga vrne, seveda kolikor še obstajo poštenil ljudje.

Uspešno iskanje! :)

Objavljeno: 19 Sep 2011, 19:23
Napisal/-a Mipo
Ali je mogoče, da si pri metu iz roke izklopil stikalo sprejemnika? V katero smer je "ON": naprej, nazaj?

Objavljeno: 19 Sep 2011, 19:57
Napisal/-a anzze99
Na stikalo sem pomislil, ampak ni moglo biti to, ker je stikalo pred težiščem in pred podvozjem, jaz pa sem model držal takoj za podvozjem... Opcija je da se je ob sunku baterija (sicer lipo 2s 1000mah in lahka) 'izstrelila' iz ležišča in se je staknil konektor... Zaenkrat mi je to še najverjetnejša možnost... Poslal sem v nedeljo obvestilo tudi na radio hit, kjer objavijo vsakemu kateremu se je izgubil mucek ali hrček, pa ni bilo tudi odgovora v smislu bomo objavili / ne ne bomo objavili... Mogoče bi moral dodati da je bil za pilota en majhen črn mucek pa bi mrbit šlo čez... Če bo že kdo našel ostanke ne vem kaj bi z njimi lahko drugega počel kot jih dal v smeti, ali pa mu bo blisknilo da gre za model, se pravi da je to od nekega modelarja, modelarji se združujejo v klube, kje je najbližji klub, aha, domžale oziroma pista v krtini itd... Je pa obvestilo pred vaško trgovino in gostinskim lokalom, in če tam nihče ne bo nič vedel mi ostane samo še objava pri maši v nedeljo :)