POLNJENJE - Pb
POLNJENJE - Pb
Pozdravljeni!
SAMO za modelarstvo sem nabavil pred enim letom 40Ah svinčev akumulator, vendar mu moč (kapaciteta) že hudo peša, sploh od zadnjega dogodka, ko ga je mama z torbo vred prevrnila po sedežni in povzročila, da je čez 1 mesec bilo blago za v ... kanto. V eni od prekatov je šla tekočina malo ven, zato smo dolili destilirano vodo v tega več kot v druge.... torej razredčili kislino... kar je najbrž vzrok za zmanjševanje kapacitete.
Zanima me, če se da takšen akkumulator kako obnoviti (kislina), ali je za med nevarne odpadke - ŽE?
najlepša vam hvala za informacije!
LP!
Jure
SAMO za modelarstvo sem nabavil pred enim letom 40Ah svinčev akumulator, vendar mu moč (kapaciteta) že hudo peša, sploh od zadnjega dogodka, ko ga je mama z torbo vred prevrnila po sedežni in povzročila, da je čez 1 mesec bilo blago za v ... kanto. V eni od prekatov je šla tekočina malo ven, zato smo dolili destilirano vodo v tega več kot v druge.... torej razredčili kislino... kar je najbrž vzrok za zmanjševanje kapacitete.
Zanima me, če se da takšen akkumulator kako obnoviti (kislina), ali je za med nevarne odpadke - ŽE?
najlepša vam hvala za informacije!
LP!
Jure
Če prav razumem PB akuje delujejo tako, da sta obe ekelektrodi PbSO4, tekočina pa H2O, ko je celica PRAZNA.
Ko je celica polna, je ena elektroda Pb, ena pa PbO2.
Po kmečki logiki sklepam, da če v napol spraznjeno ali polno celico vliješ vodo, potem enostavno ni dovolj elektrolita, da bi reakcija še potekala.
Glede na "polnost" obeh elektrod, bi moral najti ravno pravo razmerje H2SO4 in H20. Baje ima polna celica 37% raztopino H2SO4, tko da poskusi recimo s 30, 25.... kaj takega mogoče.
Mogoče se pa tudi hudo motim
Aja, pa prevido, H2SO4 ni hec. Zate vem, da veš, kdo drug pa mogoče ne.
Lp
J
Ko je celica polna, je ena elektroda Pb, ena pa PbO2.
Po kmečki logiki sklepam, da če v napol spraznjeno ali polno celico vliješ vodo, potem enostavno ni dovolj elektrolita, da bi reakcija še potekala.
Glede na "polnost" obeh elektrod, bi moral najti ravno pravo razmerje H2SO4 in H20. Baje ima polna celica 37% raztopino H2SO4, tko da poskusi recimo s 30, 25.... kaj takega mogoče.
Mogoče se pa tudi hudo motim
Aja, pa prevido, H2SO4 ni hec. Zate vem, da veš, kdo drug pa mogoče ne.
Lp
J
Pri normalnem delovanju akumulatorja izpareva le destilirana voda, ki je v elektrolitu. Količina kisline ostaja vedno ista. V tvojem primeru se je to ravnovesje krepko spremenilo. Elektrolit mora imeti pri polnem akumulatorju 28 Baumejevih stopinj. Verjetno nimaš možnosti to preveriti, zato predlagam, da obiščeš kakšnega avto-električarja, da preveri gostoto in po potrebi to tudi uravna. Druga možnost pa je, najdi star akumulator in pretoči elektrolit iz njega. Če nisi vešč takega dela pa tega raje ne počni!
Za vsako rit se palca najde.
Oživitev izpraznjenega zaprtega Pb akumulatorja?
Kolega mi je prinesel zaprt svinèen 10V 2Ah aku. iz RC avtomobila.
Zadeva ni bila v uporabi veè mesecev, ko ga zmerim na V-meter mi pokaže 6,5V, oèitno je max. izpraznjen.
Ko ga priklopim na Bantamov BC5 polnilc mi ga noèe veè polnit.
Ali je še kaj upanja da bi ga oživel, in èe je kako.
LPD
Zadeva ni bila v uporabi veè mesecev, ko ga zmerim na V-meter mi pokaže 6,5V, oèitno je max. izpraznjen.
Ko ga priklopim na Bantamov BC5 polnilc mi ga noèe veè polnit.
Ali je še kaj upanja da bi ga oživel, in èe je kako.
LPD
Očitno ti je sulfatiziral. Včasih smo za oživitev 12V svinčevih akumulatorjev uporabili 24V usmernik. Šok (napetostni) ga je "zbudil", nato se je dal dokaj normalno polnit. Je pa bolje takle "zaspan" svinčev akumulator polniti z navadnim usmernikom, brez kakšne posebne regulacije, vsaj na začetku. Kot si sam rekel, avtomatika ga sploh noče sprejet. Je pa veliko vprašanje, glede na res nizko ceno teh akumulatorjev, če ima vse skupaj sploh smisel.
LP Nemo
LP Nemo
Pb akumulator?
Imam vprašanje glede polnjenja pb akumulatorja 12V 7,2ah za power panel pri metanolarjih.
Akumulator sem polnil na navaden avto polnilec na 12V in sicer na High.
Iz škatle ga seveda nisem vzel,ker filam preko konektorjev ki so za štarter(do sedaj ni bilo problemov).
po kakih 4 urah sem prišel v delavnico in je močno smrdelo po akumulatorski kislini ,vendar iztekanja ni bilo,bil pa je tudi zelo vroč,toliko,da ga nisem mogel držati v roki cca.20sek.
Torej,zakaj se je tako segrel oz. ali je to normalno??
Hvala vnaprej!
Akumulator sem polnil na navaden avto polnilec na 12V in sicer na High.
Iz škatle ga seveda nisem vzel,ker filam preko konektorjev ki so za štarter(do sedaj ni bilo problemov).
po kakih 4 urah sem prišel v delavnico in je močno smrdelo po akumulatorski kislini ,vendar iztekanja ni bilo,bil pa je tudi zelo vroč,toliko,da ga nisem mogel držati v roki cca.20sek.
Torej,zakaj se je tako segrel oz. ali je to normalno??
Hvala vnaprej!
No, ker vidim da ti nihče od takih, ki bi imeli kaj več pojma o svinčenih akumulatorjih ne odgovori, ti bom pa jaz odgovoril, čeprav strokovno nimam pojma kako ta kemija poteka, imam pa zato kar bogate izkušnje.
Nisi napisal ali imaš kak zaprt gelski akumulator ali kak navaden motorski alumulator, a predvidevam da je zaprt gelski.
Torej taki akumulatorji, kakega hudega polnjenja ne prenašajo najbolje in že običajno polnjenje z avtomobilskim polnilcem, ki je namenjen običajno vsaj 30 in več Ah svinčenim akumulatorjem, za tak akumulator ni ravno blagodejno.
Toliko bolj škodljivo je pospešeno (high) polnjenje, še posebej če je preveč dolgtrajno, saj se polnilni tok, ko se aku bliža polni napolnjenosti ne zmanjša dovolj in polnilec samo še segreva aku in uparja elektrolit v njem. Ko tekočine zmanjka običajno zasmrdi po gnilih jajcih ne po kislini, aku pa je v glavnem podel ta svoje, čeprav včasih za kako nezahtevno reč, še nekaj časa zadostuje, ali pa tudi ne, to boš pogruntal sam.
Nisi napisal ali imaš kak zaprt gelski akumulator ali kak navaden motorski alumulator, a predvidevam da je zaprt gelski.
Torej taki akumulatorji, kakega hudega polnjenja ne prenašajo najbolje in že običajno polnjenje z avtomobilskim polnilcem, ki je namenjen običajno vsaj 30 in več Ah svinčenim akumulatorjem, za tak akumulator ni ravno blagodejno.
Toliko bolj škodljivo je pospešeno (high) polnjenje, še posebej če je preveč dolgtrajno, saj se polnilni tok, ko se aku bliža polni napolnjenosti ne zmanjša dovolj in polnilec samo še segreva aku in uparja elektrolit v njem. Ko tekočine zmanjka običajno zasmrdi po gnilih jajcih ne po kislini, aku pa je v glavnem podel ta svoje, čeprav včasih za kako nezahtevno reč, še nekaj časa zadostuje, ali pa tudi ne, to boš pogruntal sam.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Primeren polnilec Pb akumulatorjev za modelarske potrebe dobavljiv tudi kot kit komplet http://www.svet-el.si/download/polnilec%20accu.pdf
Ni težko uspeti. Razumeti zakaj je mnogo težje.
Ne polni z s tokom 1> A in ne boš kiksnil. Polnilni tok tekom polnjenja pada. Po domače povedano, bolj ko je accu poln, manjši tok teče v njega, ker se napetost na accu-ju in napetost na polnilcu tekom polnjenja izenačujeta. Sicer pa če si v dvomih, na spletu lahko poiščeš karakteristike accu-ja ali pa na nekaterih celo piše polnilni tok.
Re: Pb akumulator?
Kaj to pomeni "navaden avto polnilec"? Je to tisti iz "špara" za 20 ali 30 eur? Če je to to, potem nima nobene elektronike in bo polnil akumulator v nedogled, če je namenjem za avto pa po možnosti še z zelo visokim tokom.Offshore napisal/-a: Akumulator sem polnil na navaden avto polnilec na 12V in sicer na High.
Taki polnilci so uporabni le v hudi sili, ko ti 1x letno uspe izprazniti akumulator od avta, za kaj drugega pa res ne.
Pb akumulatorji se polnijo podobno kot LiPoti, le da je najvišja napetost po celici drugačna. In če polnilec tega ne zna...tukaj sicer ni ognja, vse ostalo pa kot pri LiPotih.
Če bi polnil s pravim polnilcem (npr. z običajnim modelarskim, ki omogoča polnjenje tudi Pb akumulatorjev) se to nebi zgodilo, tudi če nastaviš še tako velik tok (velik tok bi kvečjemu nekoliko zmanjšal življensko dobo), razen če...je akumulator že prej fuč (npr. ena celica uničena).
Našel v enem od mojih prevodov:
Svinčevi akumulatorji se obnašajo popolnoma drugače od Ni-Cd in Ni-MH akumulatorjev. Svinčevi akumulatorji lahko dajo le relativno male električne tokove glede na njihovo kapaciteto in podobne omejitve veljajo tudi za polnjenje. Proizvajalci običajno podajajo podatek o 14 do 16 ur polnjenja za doseganje nazivne kapacitete, če se polnijo z normalnim tokom polnjenja. »Normalni« tok polnjenja je definiran kot ena desetina akumulatorjeve nazivne kapacitete. Primer: kapaciteta akumulatorja = 12 Ah; normalni tok polnjenja = 1.2 A. V nasprotju z Ni-Cd in Ni-MH akumulatorji, polnilci za svinčeve akumulatorje običajno merijo njihovo napetost, za ugotavljanje napolnjenosti.
Pozor: svinčevi akumulatorji se ne morejo in ne smejo polniti hitro! Vedno izberite polnilni tok, katerega priporoča proizvajalec akumulatorja. Vedite tudi, da je nazivna kapaciteta (in tudi življenjska doba) svinčevega akumulatorja zelo hitro zmanjšana z nepravilnim rokovanjem, vključno s prenapolnjenjem, večkratnim 100% praznjenjem, ter še posebej, popolno izpraznitvijo. Velikost toka polnjenja in praznjenja tudi vpliva na dejansko kapaciteto akumulatorja katero lahko izkoristimo, na primer višji ko je tok, manjša je kapaciteta ki jo lahko akumulator da.
Ja očitno dost stvari nisem vedel kako se tak akumulator sploh polni,čeprav sem ga do sedaj vedno polnil s tem polnilcem vendar na Low..
Hvala vsem za pojasnila!
Hvala vsem za pojasnila!
- Priponke
-
- baterija je pa takšna
- 2.JPG (51.76 KiB) Pogledano 13170 krat
-
- polnilec oz. skala zgleda takole..
- 1.JPG (35.19 KiB) Pogledano 13170 krat
Na boku baterije imaš napisano initial current: less tahn 2,88 A kar je 0,4C. Napetost na izhodu polnilca mora biti ob neobremenjenem stanju po podatkih (glej 3 stran tukaj http://www.panasonic.com/industrial/bat ... ethods.pdf), tok pa pri izbrani napetosti ne sme presegati 0,4 C. Kot polnilec Pb akkujev lahko uporabiš tudi navaden stabiliziran usmernik s tokovno regulacijo. Se pravi da na neobremenjenem usmerniku nastaviš napetost, npr. 13,5 V, tok daš na 0, priključiš akku in dvigneš polnilni tok na incialni tok, v tvojem primeru max. 2,88 A - raje manj). Ob tem bo voltmeter na usmerniku kazal manjšo napetost kot si jo nastavil kar je ok. Napetost bo tekom polnjenja naraščala, tok pa bo padal. Ko se tok praktično približa 0 A, je akku načeloma poln.
Kar se tiče pa praznilnih tokov za tvoj akku pa si lahko prebereš tukaj http://www.akkushop.de/images/Technical ... 5407abae44 na 18 strani.
Kar se tiče pa praznilnih tokov za tvoj akku pa si lahko prebereš tukaj http://www.akkushop.de/images/Technical ... 5407abae44 na 18 strani.
Polnenje svièenega (Pb) akumulatorja z dvema polnilcema?
Zanima me èe je priporoèljivo polniti recimo 100Ah svinèen akumulator z dvema polnilcema (vsak maks. 10A) naenkrat?
Ali to lahko škoduje polnilcema (200W, Planet Hobby, polni: NiCd, NiMh, Lipo do 6S, Pb)? (Da se nebi "motila" med izklopom).
Lp
Ali to lahko škoduje polnilcema (200W, Planet Hobby, polni: NiCd, NiMh, Lipo do 6S, Pb)? (Da se nebi "motila" med izklopom).
Lp
- nitrometan
- Freak
- Prispevkov: 761
- Pridružen: 18 Jul 2010, 14:36
- Kraj: Kranj
Polnjenje Pb
Zanima me s koliko amperi lahko filam akumulator ki ima 40Ah?
Hvala za odgovor.
Hvala za odgovor.