Lesky Composite VXL
Lesky Composite VXL
Po približno 8 mesecih čakanja se je včeraj končno zgodilo...
Z Miho sva šla prevzet model PACE VX, ki mi ga je izdelal Daniel Lesky:
http://www.leskycomposite.at/
Nekaj podatkov:
razpon kril 2435mm
površina krila 38.5dm²
Izvedba modela je VXL - torej "lite" verzija (najlažja možna). Kljub temu je model izdelan zelo trdno in bo pomoje z lahkoto prenesel vsa "maltretirenja" , ki sem jih sposoben izvesti.
Če bo vse po sreči (dobavni rok za pogon??) in če bo vreme primerno, bo "maiden flight" enkrat naslednji teden.
Model še ni šel na "vago" sem pa zjutraj na hitro naredil par fotk:
Slike gradnje sledijo v naslednjih dneh.
Z Miho sva šla prevzet model PACE VX, ki mi ga je izdelal Daniel Lesky:
http://www.leskycomposite.at/
Nekaj podatkov:
razpon kril 2435mm
površina krila 38.5dm²
Izvedba modela je VXL - torej "lite" verzija (najlažja možna). Kljub temu je model izdelan zelo trdno in bo pomoje z lahkoto prenesel vsa "maltretirenja" , ki sem jih sposoben izvesti.
Če bo vse po sreči (dobavni rok za pogon??) in če bo vreme primerno, bo "maiden flight" enkrat naslednji teden.
Model še ni šel na "vago" sem pa zjutraj na hitro naredil par fotk:
Slike gradnje sledijo v naslednjih dneh.
- Priponke
-
- Model in "modelka"
- Lesky1.jpg (93.45 KiB) Pogledano 10421 krat
-
- Krilo
- Lesky3.jpg (115.87 KiB) Pogledano 10421 krat
-
- Komplet
- Lesky2.jpg (119.83 KiB) Pogledano 10421 krat
Tempranemu karbonu sonce ne more škodit. Rozman mi je pred časom v zvezi z nečim drugim dejal, da se karbon ne segreje pretirano na soncu. Nejeverno sem opravil poizkus.
Imam avto črne metalne barve in nanj se položil karbonsko krilo. Po pol ure sončne pripeke je bil avto ustrezno vroč, krilo pa presenetljivo hladno. Nič bolj se ni segrelo kot kako klasično kompozitno krilo setlih barv.
Nekaj svetlega ti vseeno priporočam na gornji strani. Predvidevam, da bo ta model preživel mnogo uric v nažiganju na padini in kaj hitro se ti lahko zgodi, da ti pade koncentracija in boš zamenjal spodaj/zgoraj...
Imam avto črne metalne barve in nanj se položil karbonsko krilo. Po pol ure sončne pripeke je bil avto ustrezno vroč, krilo pa presenetljivo hladno. Nič bolj se ni segrelo kot kako klasično kompozitno krilo setlih barv.
Nekaj svetlega ti vseeno priporočam na gornji strani. Predvidevam, da bo ta model preživel mnogo uric v nažiganju na padini in kaj hitro se ti lahko zgodi, da ti pade koncentracija in boš zamenjal spodaj/zgoraj...
lp
Sašo
Sašo
@ Sašo - definitivno bo model, verjetno samo s spodnje strani, ustrezno "označen", da ne bo dileme, kaj je zgoraj in kaj spodaj
Razmišljam o "fluorescentno rdeči oz. rumeni barvi" - samo na koncih kril, maksimalno 20 - 30 cm...
Zgornja stran modela bo pomoje ostala natur karbon, ker mi je tekstura karbona od nekdaj izredno všeč.
Morda nekaj podobnega temu, morda črte malenkost bolj skupaj:
Razmišljam o "fluorescentno rdeči oz. rumeni barvi" - samo na koncih kril, maksimalno 20 - 30 cm...
Zgornja stran modela bo pomoje ostala natur karbon, ker mi je tekstura karbona od nekdaj izredno všeč.
Morda nekaj podobnega temu, morda črte malenkost bolj skupaj:
- Priponke
-
- minimalizem - samo barva bo morala biti bolj živa
- vx24.jpg (55.3 KiB) Pogledano 10055 krat
Po mojih izkušnjah je najbolj pereč prednji rob. Ko se en tak tanek model v eni barvi zapiči "na nož" direkt proti tebi ga mimogrede pofiksaš. Jaz ravno zaradi tega prednji rob krila "do remenjače" ali vsaj koncev kril vedno pobarvam v Ferarri rdeči, ker se najbolj vidi. Poizkušal sem že z modrimi, fluorescentnimi, oranžnimi... barvami, a nobena ne upali tako kot tale rdeča. Fluorescentne so sicer odlično vidne, a zaradi hudega kontrasta in včasih bleščavosti, ti za trenutek "opere" možgane. Nekoč sem na terenu trgal z modela fluorescentno zelene trakove, ker so me popolnoma razorožili. Fluorescentne znajo biti dobre recimo za F5B, F3B, F3J ali F3F tekmovanja, ker se vse dogaja v predvidenem ritmu in na predvidenih razdaljah. Ko si sam na padini in imaš dober rotor, ali dober vzgon in to v celoti izkoriščaš, so razmere povsem drugačne, saj je edini nasprotnik narava in brez vsakršnih pravil zna biti letenje prav brutalno in vsak tilt je lahko usoden za model.
lp
Sašo
Sašo
Karbon se zaradi UV- žarkov predčasno stara in postaja krhek.raktivec napisal/-a:Tempranemu karbonu sonce ne more škodit. Rozman mi je pred časom v zvezi z nečim drugim dejal, da se karbon ne segreje pretirano na soncu. Nejeverno sem opravil poizkus.
Imam avto črne metalne barve in nanj se položil karbonsko krilo. Po pol ure sončne pripeke je bil avto ustrezno vroč, krilo pa presenetljivo hladno. Nič bolj se ni segrelo kot kako klasično kompozitno krilo setlih barv.
Btw, čestitke za odličen model.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
-slopescream-
Glede karbona največ opozarjajo surfarji pri jamborjih, sam nimam izkušenj.
Na epoxy smolo pa sigurno vpliva. Dovolj je, da imaš trup letala, odložen na zadnji polici avta, sredi poletja, se hitro povesi. Epoxy rabi do leto dni da se izločijo plini na normalni temperaturi.
Tempran izdelek je odporen na deformacije povezane z mehčanje smole pri vročini, ki nastane poleti pod soncem.
Tempranje pospeši izločanje pinov, kar je potrebno, da epoxy dobi prave lastnosti in je odporen na sončne žarke, ki ga segrevajo.
Na epoxy smolo pa sigurno vpliva. Dovolj je, da imaš trup letala, odložen na zadnji polici avta, sredi poletja, se hitro povesi. Epoxy rabi do leto dni da se izločijo plini na normalni temperaturi.
Tempran izdelek je odporen na deformacije povezane z mehčanje smole pri vročini, ki nastane poleti pod soncem.
Tempranje pospeši izločanje pinov, kar je potrebno, da epoxy dobi prave lastnosti in je odporen na sončne žarke, ki ga segrevajo.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
-slopescream-
Na karbon bi sončni žarki težko vplivali saj je že sam po sebi zasmojen, torej do konca oksidiran polimer.
Druga pesmica je z epoxijem, ki oksidira in ga je potrebno dodatno zaščitit. kolikor vem je dovolj že film brezbarvnega PU laka.
Tempranje ne izloči ravno plinov, temveč do konca zamreži strukturo smole. To zamreženje se brez tempranja dogaja tudi leto ali dve, pa še tako kompletno ni kot z tempranjem. Posledično je epoxi precej bolj trd, trden in odporen na temperaturne, ter kemične vplive, na oksidacijo pa ne bistveno.
Brez tempranja epoxi "smrdi-izloča pline" tudi dve leti. To enostavno pomeni, da se ni do konca zamrežil in iz njega uhajajo elementi, ki drugače ključno vplivajo na njegove lastnosti. Ker se to najhitreje dogaja na površini ga počasi zmanjkuje, kar izgleda zelo podobno kot oksidacija, vendar je to spremljajoč pojav.
Dobremu epoxidnemu izdelku se ni treba bat čepenja na zadnji polici od avta ali na kakem drugem podobno vročem mestu. Tja do 60 ali včasih celo nad 80 oC mora obdržat svojo obliko in dovolj trdnostnih lastnosti, da ga lahko uporabljaš.
Če je tale lepotec tempran mu torej ne bo nič hudega, če ni je pa itak škoda vgrajenega dragega materiala in slej ko prej se bo na površini pokazala mrežasta struktura tkanine...
Ves čas, ko se epoxi "stara"-mreži se namreč krči in, če se je do konca zamrežil se je med tempranjem tudi do konca skrčil, torej ne bo več "deloval".
Druga pesmica je z epoxijem, ki oksidira in ga je potrebno dodatno zaščitit. kolikor vem je dovolj že film brezbarvnega PU laka.
Tempranje ne izloči ravno plinov, temveč do konca zamreži strukturo smole. To zamreženje se brez tempranja dogaja tudi leto ali dve, pa še tako kompletno ni kot z tempranjem. Posledično je epoxi precej bolj trd, trden in odporen na temperaturne, ter kemične vplive, na oksidacijo pa ne bistveno.
Brez tempranja epoxi "smrdi-izloča pline" tudi dve leti. To enostavno pomeni, da se ni do konca zamrežil in iz njega uhajajo elementi, ki drugače ključno vplivajo na njegove lastnosti. Ker se to najhitreje dogaja na površini ga počasi zmanjkuje, kar izgleda zelo podobno kot oksidacija, vendar je to spremljajoč pojav.
Dobremu epoxidnemu izdelku se ni treba bat čepenja na zadnji polici od avta ali na kakem drugem podobno vročem mestu. Tja do 60 ali včasih celo nad 80 oC mora obdržat svojo obliko in dovolj trdnostnih lastnosti, da ga lahko uporabljaš.
Če je tale lepotec tempran mu torej ne bo nič hudega, če ni je pa itak škoda vgrajenega dragega materiala in slej ko prej se bo na površini pokazala mrežasta struktura tkanine...
Ves čas, ko se epoxi "stara"-mreži se namreč krči in, če se je do konca zamrežil se je med tempranjem tudi do konca skrčil, torej ne bo več "deloval".
lp
Sašo
Sašo
madona, tole je pa kot tema o "karbonoznanstvu"
Glede samega postopka izdelave modela mislim, da dec ve, kaj dela, tako da je bojazen pred spremembo strukture pomoje odveč.
No, v četrtek bo šel model prvič na "ponk" da se ga počasi dokonča...
Najprej vgradnja servomotorjev (6 x Futaba 3150), celice so na zalogi,
regler, motor spiner in kraki pa je v fazi naročanja - če bo vse po sreči, bo pri meni vse komplet v soboto oz. ponedeljek.
Dobro, da imam na zalogi še Volcanota, da mi čas do prvega poleta Lesky-ja hitreje mine
Lp,
Mare
Glede samega postopka izdelave modela mislim, da dec ve, kaj dela, tako da je bojazen pred spremembo strukture pomoje odveč.
No, v četrtek bo šel model prvič na "ponk" da se ga počasi dokonča...
Najprej vgradnja servomotorjev (6 x Futaba 3150), celice so na zalogi,
regler, motor spiner in kraki pa je v fazi naročanja - če bo vse po sreči, bo pri meni vse komplet v soboto oz. ponedeljek.
Dobro, da imam na zalogi še Volcanota, da mi čas do prvega poleta Lesky-ja hitreje mine
Lp,
Mare
No, še tole o karbonu potem pa naj gre tema naprej v začrtani smeri.
Na nezaščiten in prozorni kompozit iz polimera in karbona UV žarki negativno vplivajo na oboje, karbonsko tkanino in polimer (epoxy).
- Polimer je manj odporen na uv žarke, kot karbon, tako da prej izgubi svoje fizične lastnosti, postane rumen, zgubi elastičnost ... .
- Karbon bo postal z časom krhek, če je izpostavljen direktnim žarkom sonca, dosti pozneje kot polimer.
Torej, če je model pravilno zaščiten ni straha.
Na nezaščiten in prozorni kompozit iz polimera in karbona UV žarki negativno vplivajo na oboje, karbonsko tkanino in polimer (epoxy).
- Polimer je manj odporen na uv žarke, kot karbon, tako da prej izgubi svoje fizične lastnosti, postane rumen, zgubi elastičnost ... .
- Karbon bo postal z časom krhek, če je izpostavljen direktnim žarkom sonca, dosti pozneje kot polimer.
Torej, če je model pravilno zaščiten ni straha.
Fear of a Flat Planet.
-slopescream-
-slopescream-
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
...karbon-epoksi izdelki za srfanje se pravilno temprajo pri 5° višji temperaturi kot jo leti naravo lahko dosežejo na soncu in sicer 2 tedna... sicer nekaj let stara informacija s strani izdelovalca...
Drugače pa zelooo lep model; sem prepričan, da je tudi v tej verziji primerjivo trden drugim f3f modelom!
lp
Drugače pa zelooo lep model; sem prepričan, da je tudi v tej verziji primerjivo trden drugim f3f modelom!
lp