Cessna 177 Cardinal

... pogovori radijsko vodenih pomanjšanih različicah pravih letal

Moderatorji: Pisaneli, igi

Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

Običajno LED svetijo slabih 180°, dokler jim gor kakšne optike ne napacajo. Tu si vzel ene usmerjene in se precej namatral, da si svetlobo nazaj razpršil... Za moč ni problem, ker ravno močnejše LED niso nikoli preveč usmerjene.
Fly it like you stole it!
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Ta sistem sem vzel iz prakse. Čeprav ledica sveti pod večjim kotom, pa na modelu na večji razdalji ni preveč vidna. Vsekakor ena ledica obrnjena navzgor ne naredi pravega vtisa, jaz pa želim, da sveti v stran. Res imajo te ledice plastično ohišje, ki spredaj deluje kot leča, ampak je pa na večji razdalji in tudi na soncu neverjetno dobro vidna. S cessno bom večinoma letel podnevi, zato morajo lučke odigrati svojo vlogo.

Če koga zanima kako se leti ponoči, pa si lahko pogleda našo reportažo:
http://www.modelarstvo.si/component/opt ... opic,88.0/
Vsi NLPji so bili predelani v popoldnevu, zato so določene rešitve prav v sistemu A je to.
Verjemite, da so se ljudje ustavljali in se čudili NLPjem.

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Čeprav se obeta norišnica v službi, sem med čakanjem na materiale malo modelaril in izkoristil proste minute.
Vrgel sem se na elektroniko in zvezal zadnji lučki na repu. Prozoren pokrovček še ni prebarvan z rdečo barvo, oziroma še malo tenstam to idejo, ker rdeča barva zelo pobere jakost svetlobe. Ampak, lučke pa že utripajo.

LP2R
Priponke
Lučka na zadnjem robu premičnega dela.
Lučka na zadnjem robu premičnega dela.
177_116.jpg (114.3 KiB) Pogledano 8220 krat
Lučka na vrhu smernega stabilizatorja
Lučka na vrhu smernega stabilizatorja
177_115.jpg (102.62 KiB) Pogledano 8220 krat
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Lotil sem se še obeh servomotorjev na zadnjem delu trupa. Doktorat sem naredil kako po stiropornih kanalih spraviti žico. Varianta s sesanjem nitke skozi luknjo se ni obnesla, oziroma mi ni uspelo dobro zatesnit trup, da bi lepo vleklo. Na koncu sem zadevo rešil tako, da sem na tanko nit (cvirn) navezal matico M2 in postavil trup pokonci. Počasi sem s tresenjem trupa le po labirintu spravil matico do dosega roke. Naprej je šlo pa zlahka.
Servotom sem prerezal kable in vmes nacinil podaljške. Z ročicami ni bilo težav, saj sem že pri konstruiranju upošteval dolžine ročic in so odkloni taki, kot sem predvidel.

LP2R
Priponke
In še za višino.
In še za višino.
177_118.jpg (160.46 KiB) Pogledano 8215 krat
Servo za smer
Servo za smer
177_117.jpg (167.33 KiB) Pogledano 8215 krat
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Če bo šlo takole lepo naprej, bo zadeva kar hitro gotova. Mislil sem, da bom za dokončanje potreboval vsaj ene 3 tedne, ampak gre kar lepo skupaj. Zato sem na svoje mesto pritrdil še regulator vrtljajev in nalotal vse konektorje. Na kablu za napajanje sem potegnil še en izvod, ki bo služil za prvi priklop preko upora. Po izkušnjah kolegov je ta regler zelo občutljiv na špice pri priklopu.

Zdaj imam pa dilemo. Kolega je uporabil upor 10 ohmov, pa pravi da zadeva deluje. Toda, ko malo računam da bodo 9S Lipoti, kar znese na palec 33 V, potem skozi upor steče tok dobre 3 ampere. Res je, da ima tudi regulator svojo upornost, zato me zanima - kakšen upor uporabiti, oziroma vaše izkušnje okoli tega.

LP2R
Priponke
Regulator na svojem mestu.
Regulator na svojem mestu.
177_119.jpg (161.61 KiB) Pogledano 8207 krat
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

od 1 do 22 ohmov bo v redu, bolj je pomembno, da je primerne moči. 1/2W bo premalo, 1W po bo verjetno že dovolj, 2W pa bo za ziher.
lp Melly
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Vikend je bil službeno dokaj delaven. Ker pa sem imel včeraj že vsega poln kufer, sem se odločil, da malo zbistrim glavo s sprehodom v delavnico. Želel sem samo potegniti kable skozi krila, pa se je na koncu pokazalo, da sem krila kar dokončal.
Potegnil sem vse kable in nanje naspajkal servomotorje. Ko so servoti stali na svojih mestih pa sem nalotal in zmontiral tudi povezave. Teli kugel gelenki so perfektni, enostavni za montažo in brez lufta. Na strani kjer so povezani na servo, pa sem žico le ukrivil in se znebil dodatnega balasta, pa še bolj ziher je.

LP2R
Priponke
Servo za elerone
Servo za elerone
177_121.jpg (129.74 KiB) Pogledano 7815 krat
Servo za flape
Servo za flape
177_120.jpg (107.67 KiB) Pogledano 7815 krat
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Ker je tako lepo vse skupaj pasalo skupaj in nisem zapravil veliko časa, sem se odločil, da krila dokončam in napeljem še elektriko za razsvetljavo.
Ledice na koncu krila so kar diskretno vleplene, v korenu pa se je kar nabralo nekaj kablov.

LP2R
Priponke
Kabli v korenu krila
Kabli v korenu krila
177_123.jpg (154.42 KiB) Pogledano 7811 krat
LEDice na koncu krila
LEDice na koncu krila
177_122.jpg (88.62 KiB) Pogledano 7811 krat
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Krila so tako gotova. Hm, saj je skoraj že vse pripravljeno za prvi polet. No, manjka še nekaj drobnarij v trupu. Treba bo še izračunati težišče in nekaj malenkosti pravilno razporediti v trup, da mi ne bo treba dodajati svinca.
Hja, po pričakovanjih se kaže, da bo težišče kar nekako na pravem mestu s predvideno razporeditvijo, to se pravi nič dodatnega balasta.

Sem pa vse skupaj malo vrgel na tehtnico:
- komplet dokončano desno krilo - 786 g
- komplet dokončano levo krilo - 774 g
Brez pazljivosti je presenetljiva razlika samo 12 g
- trup s stabilizatorji in vso kramo - le brez LiPo celic - 3398 g
- če še dodam akumulatorje, ki znesejo 750 g
--- potem sem pa na teži okoli 6200 g.

Če predpostavljam, da ima krilo površino 89 dm2, potem to znese na okroglo 70g/dm2. Na hitrco se mi zdi tole kar dober rezultat.

LP2R
Priponke
Dokončano krilo
Dokončano krilo
177_124.jpg (190.53 KiB) Pogledano 7795 krat
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
Kladu
Profesor
Prispevkov: 1306
Pridružen: 29 Mar 2005, 15:09
Kraj: Center Evrope-Šiška
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Kladu »

Lepo napreduje gradnja, še malo pa v zrak.

Le eno pripombo imam, servoti za flape so malo slabotni.
C 5077 mi je na 2-meterskem Portterju polomilo (zobnike) pa naj bi zdržali 5 kg.
Od tedaj na flape dajem 10 kg MG servote, kajti s polomljenimi zobniki na flapih ne bi več želel pristajati. #-o
Davno nazaj smo na balso v vrstah čakali!!!!!!!!
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Ja se strinjam, uporabil sem samo 4 kilske servote.
Za poln odklon navzdol za 90 stopinj absolutno to ne zadošča. Čakam pošiljko iz HCja, pa bom zamenjal. Za prvi polet itak nisem imel v planu odklanjat do patosa. Imam dve poziciji in sicer na 15 stopinj navzdol in poln odklon za zavore. Seveda je vse skupaj na drsniku, tako da ni problema.
V planu je tudi zamenjava servota na višini, ta je najbolj na udaru, če ta odpove gre vse skupaj v vrtino za petrolej.

Sicer pa sem včeraj uspel sprogramirati regler in sprobati motor. Za predupor sem uporabil kar 15 ohmov in dela super. Na 6S je motor vrtel tako slabo, da se še ohladiti nisi imel kaj za propelerjem. Ko pa sem priklopil na 9S je pa zadeva zarohnela. Ker sem vse skupaj sprobaval v delavnici na tleh je pometlo ves prah po delavnici.
Wat meter je pokazal 2700 W in 80A porabe. Obrate nisem meril, bo treba vse skupaj to zunaj narediti. Jutri računam, da se zadeva zunaj sestavi in določi težišče, potem pa le še par malenkosti in za vikend že molim, da bo lepo vreme za prvi štart.

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
Klemen P
Dr. Modelar
Prispevkov: 2369
Pridružen: 25 Feb 2011, 15:14
Kraj: na vasi ..

Odgovor Napisal/-a Klemen P »

A je bil krst za vikend??
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Zaradi nešteto obveznosti se je krstni let prestavil. Nekako mi tudi ni v interesu za vsako ceno spravit model v zrak. Najprej je treba odpravit vse dvome in šele nato bolj na ziher splavit model.
Ker je model prevelik za trimanje v delavnici, sem ga sestavil zunaj. Treba je bilo preveriti na sestavljenem modelu težišče, da se nekatere komponente lahko še prerazporedijo po modelu. Na moje presenečenje je model v nosu absolutno pretežak. Trenutno težišče se nahaja dober centimeter za prvim robom krila. Če sem odkrit sem v mislih že iskal način kako v nos spravit še kakšen akumulator da ne bom dodajal svinca.
Po izračunih ima krilo aerodinamični center 89 mm za prvim robom krila, težišče pa sem naračunal na okroglih 12 cm. Za dosego pravega težišča ne bo problema, saj je v trupu dovolj prostora.

LP2R
Priponke
177_127.jpg
177_127.jpg (172.3 KiB) Pogledano 8856 krat
177_126.jpg
177_126.jpg (237.72 KiB) Pogledano 8856 krat
177_125.jpg
177_125.jpg (297.81 KiB) Pogledano 8856 krat
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Preveril sem nosilec krila. S pomočnikom sva model prijela za konca kril in model dvignila. Krila so brez ukrivljanja zlahka prenesla obremenitev. Po nekaterih receptih naj bi tak poskus zadoščal za 2G obremenitev, oziroma za normalen scale zavoj. Tudi nihanje modela gor dol ni pokazal kake bojazni, da krila ne zdržijo večjih obremenitev.
Ugotovil sem, da bo treba zamenjati servo za višino. Pri 100 km/h in odklonu 10 stopinj rabi servo približno 3 kg navora, pri 15 stopinjah pa se obremenitev poveča že na 5 kg. Seveda so to le teoretični podatki.

LP2R
Priponke
177_129.jpg
177_129.jpg (270.91 KiB) Pogledano 8845 krat
177_128.jpg
177_128.jpg (176.97 KiB) Pogledano 8845 krat
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Sledil je preizkus pogona.
Uporabil sem 3 pakete po 3S LiPo 2650 mAh in 30-40C. Motor zavrti eliso 20x8 s 6600 obrati na minuto. Poteg je več kot dovolj in takole po občutku bi lahko rekel, da bo šlo v vertikali do nebes.

Med akumulatorji in reglerjem sem vezal merilni inštrument, ki je pokazal največjo porabo 75 A, po dosegu obratov pa je ta padla na slabih 60A. Moč motorja se je vrtela na okoli 2450 W. Po parih minutah in nekaj prevoženih metrih po trati za hišo sem preveril motor. Hudiča, vroč kot tajfel. To mi pa ni nič všeč. Celice so se nekoliko napihnile. Pri 2,6 Ah in 30C bi morale brez težav oddati 78A, ampak očitno je ta podatek veliko manjši. Na nalepki lahko napišejo vse mogoče.

Kaj sem naredil narobe? Motor je sicer deklariran za 6-8 S LiPo, jaz ga gonim na 9S. Po mnenju nekaterih to ne bi smel biti problem. Priklopil sem tudi na 6S, pa se zadeva zavrti tako slabo, da se še po tleh komaj pelje. Bo treba sprobat še kakšno drugo eliso, recimo 18x8 ali 19x8. Bo treba v nabavo.
Moti me tudi padec toka. Ali celice niso zmožne dlje časa dajat toliko toka ven in se jim ta po začetni špici zmanjša. Očitno bo treba vzet kake celice z vsaj 3 do 4 Ah.

Glede na kup brezveznih zapletov na koncu bo tale krst spet preložen.

LP2R
Priponke
177_130.jpg
177_130.jpg (217.51 KiB) Pogledano 8836 krat
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
klementercon
Profesor
Prispevkov: 1397
Pridružen: 08 Nov 2008, 12:14
Kraj: Sezana Milano
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a klementercon »

2R v tej gradnji si se pa zelo izkazal

lep model lepa gradnja

zelim ti cimvec prelepih poletov z modelom

=D>
http://karst-eagle-projects.webs.com/
https://www.facebook.com/groups/1070481479650458/
Uporabniški avatar
MATO123
Tekmovalec
Prispevkov: 296
Pridružen: 10 Okt 2009, 11:48
Kraj: Radeče

Odgovor Napisal/-a MATO123 »

UAAAAAAAAAAAAAAAUUUUUUUU!!!!!To pa je model!!!
Lepota in pol!!
Lp,
_________
Matic
Uporabniški avatar
T0RN4D0
Dr. Modelar
Prispevkov: 2979
Pridružen: 15 Feb 2010, 20:40
Kraj: sevnica

Odgovor Napisal/-a T0RN4D0 »

Nekam majhne baterije si izbral. Kot si opazil kitajci malo optimistično napišejo vrednosti (nekateri malo manj, drugi več...). Sicer pa 30C obremenitev (na max kakor si zastavil) pomeni prazne akumulatorje v minuti in pol...

Z motorjem verjetno ne bo tako kritično v zraku, sploh ker polnega gasa verjetno ne bo veliko videl, ampak manjša elisa vseeno ne bi škodila. Pa večje baterije tudi ne.
Fly it like you stole it!
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Res je, tale kapaciteta je absolutno premajhna. Zbegalo me je dejstvo, da s temi akuji letim Zlina na 6S, ki kuri okoli 60A, pa vse lepo deluje, čas poleta pa je okoli 6 minut.
Pravkar sem naročil 4S 5Ah akuje in sedaj lahko le čakam na dostavo.
Segrevanje motorja pa je sigurno posledica prevelike lopate. Si moram sposodit eliso 18x8 in sprobat zadevo.
Do nadaljnega moram na modelu postorit še par drobnarij, preživet dopust, potem pa bodo akuji že prispeli in se zopet javimo.

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Robert, segrevanja motorja ne ocenjuj na osnovi nažiganja motorja na mestu.
Na forumu sem že velikokrat pisal o tem kako škodljivo je daljše preizkušanje motorja na mestu , saj so realne obremenitve in hlajenje med letenjem čisto nekaj drugega, kot test motorja na mestu.
Ko meriš koliko žre in zmore motor je za to, nekaj sekund polnega plina dovolj, preizkušanje, koliko časa zdržijo baterije, pod polnim plinom dalj časa, je pa je čisto uničevanje baterij in motorja. To kar sem napisal sicer ne velja vsesplošno, sigurna pa velja v primerih kot je tvoj, ko moč motorja najbrž zadostuje, da bo model lepo letel s pol plina, poln plin pa bo samo za močnejše vzpenjanje in akrobacije.
Ne morem na pamet ocenjevati, kako in koliko časa si žgal motor, da je prišlo do pregretja, če je bilo dalj kot minuto, ti svetujem, da ne zmanjšuješ propelerja brez potrebe.
Naredi krajši polet cca minuto ali minuto in pol in preizkusi temperaturo motorja. Če s temperaturo ni krize, podaljšuj čas letenja.
Nikakor ne leti tako dolgo, da ti regler oz njegova lipo zaščita reagira in začutiš padec moči, uporabljaj timer in pristani prej.
Zunanja temperatura se pri elektro motorjih kar pozna, pregrevanje v kakšni vročini, ne pomeni da se ob znosnejših temperaturah ne bo dalo povsem nemoteno leteti.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

Se strinjam Brane. Tudi jaz sem sumil nezadostno hlajenje motorja na mestu, sploh, ker ga spiner v celoti zakriva.
Namen sem pa itak imel za prvi polet narediti le par krogov in hitro trimanje s trimerji in takoj v pristanek ter preverjanje komponent. Tako napako sem naredil že pri Zlinu, ko mi je tik pred pristankom izklopil BEC, na srečo sem odtrgal le podvozje v visoki travi. Po nasvetih uporabnikov tega motorja sem sumil na preveliko lopato glede na 9S Lipo. 20 col veliko eliso uporabljajo pri 6S LiPotih, pri 8S pa 18 col. Predvidevam da zaradi več obratov pri večji napetosti.
Za realen poskus pa je definitivno treba počakati na ornk akuje. So že na poti.

Vidim in spoznavam, da sem se tega elektro pogona lotil preveč optimistično. Ni dovolj le uporabiti velik motor in močan regler. S takim pogonom bom moral pridobiti še malo izkušenj.

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
Klemen P
Dr. Modelar
Prispevkov: 2369
Pridružen: 25 Feb 2011, 15:14
Kraj: na vasi ..

Odgovor Napisal/-a Klemen P »

Ali je lepotička že občutila Dobravški piš??
psas
Razpravljalec
Prispevkov: 63
Pridružen: 25 Avg 2011, 22:28

Odgovor Napisal/-a psas »

Kje je ostal projekt? Jih je carina vzela? :lol:
Če maš video, ga daj prosim gor. [-o<

Mislim, da ti pri letenju s cessno ni dolgčas, ker je ta prava. Bravo.
Uporabniški avatar
2R
Profesor
Prispevkov: 1201
Pridružen: 12 Jan 2005, 10:23
Kraj: Sr. Dobrava pri Kropi
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a 2R »

He he, ja, Cessna stoji v delavnici pripravljena na let in čaka toplejše vreme.
Akumulatorji so sicer prišli, vendar mi ob koncu sezone ni ostalo toliko časa, da jim namenim stalni prostor v modelu. Pojavil se je problem, ker se je spremenilo težišče modela. Prostor, kamor sem predvidel postaviti akumulatorje, je preveč naprej in se je zato podrlo težišče.
Nimam volje v tem mrzlem času model na vsak način spravljati v zrak, zato je štart prestavljen na začetek letošnje sezone, ko se utopli.
Res pa je tudi, da mi že novi projekti zažirajo čas. Sploh nova smer mojega modelarjenja, saj je v paci čisto nov FPV model, ampak za enkrat le toliko. Naj ostane presenečenje za naprej.

LP2R
http://www.modelarstvo.si
Modelarstvo je ustvarjalen hobi - ne nakupovanje
Uporabniški avatar
Klemen P
Dr. Modelar
Prispevkov: 2369
Pridružen: 25 Feb 2011, 15:14
Kraj: na vasi ..

Re: Cessna 177 Cardinal

Odgovor Napisal/-a Klemen P »

Kvaj zej Roberto jebela,a je tole že šlo v luft,al je spet en model več ki se praši v kotu???
Odgovori

Vrni se na RV makete letal