Pogovori o aerodinamiki modelov

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Odgovori
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

JKSniper napisal/-a:Lahko bolj konkretno razložiš, zakaj je temu tako?
Konkretno o tem razlagajo strokovne knjige, zato se ne bi spuščal v dolge razlage, saj bi mi to vzelo preveč časa in tudi natipkal bi se, da bi členki na prstih boleli.

Do teh spoznanj, o katerih sem govoril v zvezi s tvojim krilom, so že davno prišli aerodinamiki, ter spisali ustrezno teorijo.

Mi verjamemo, da kamen pade na tla, če ga spustimo iz roke in se o tem nič kaj ne sprašujemo, dvomimo ali iščemo teoretične razlage. Enostavno verjamemo v to.
Prav tako za "amaterske aerodinamike" najbolje, da preprosto verjamejo v razlage aerodinamičnih pojavov, do katerih so se dokopali že v tridesetih letih prejšnjega stoletja v priznanih inštitutih (Gottingen, NACA, CAGI...) in če si želijo podrobnejše obrazložitve in teorijo, ki se skriva zadaj, je najbolje da pogledajo v kako knjigo, ali pa brskajo po Nacinih (današnja NASA) tehničnih poročilih (Naca Technical Reports).
Ključne besede pri iskanju po netu in nacinig poročilih: Stall progression, sweep wing, layout influence on stall progresion, lateral stability.....

V knjigah, najdeš potrebne razlage:

Sima Milutinović: Konstrukcija aviona
str.87 izbira oblike
str.92 prečna stabilnost
str.94 geometrijsko in aerodinamično zvitje

H.H.Hurt, University of Southern Varolina: Aerodynamics for Naval Aviators
str 61. vpliv tlorisne oblike krila
str.74 vpliv zoženja in puščice
str. 77 razvoj in napredovanje zloma vzgona na različnih oblikah krila
str. 243 statična stabilnost
str. 245 dinamična stabilnost
str. 247 trim in upravljivost
str. 284 smerna stabilnost

Richard Von Mises, Harvard University: Theory of Flight:
str. 211 Wing od finite span
str. 231 Prandtl Wing Theory
str.258 Stalling
str. 497 Piching moment equilibrium
str. 522 Simplified stability discussion
str. 599 Lateral stability

Milne Thompson: Theoretical Aerodynamics
str 216 Lifting Surface Theory
str 368 Simple Flight Problems
str. 379 Moments
str 389 Stability

Dosti lepe razlage nekaterih pojmov in pojavov pa je slikovito opisal moj "veliki brat" na svoji spletni strani, kjer se najde tudi nekaj programov za nekatere aerodinamične izračune:
http://www2.arnes.si/~lzs1/aerodynamic/osnova.htm
To stran sem že velikokrat priporočal na tem forumu!!!

JKSniper napisal/-a:Tudi težišče se drugače izračuna pri takem krilu, kajne?
Najprej je treba osvojiti osnovne pojme in izraze v aerodinamiki, da lahko z nekaterimi pojmi natančno povemo o čem se pogovarjamo.

Mnogi besedo težišče mečejo skupaj v isti koš s prijemališčem aerodinamičnega vzgona krila. Aerodinamično prijemališče krila se dobesedno seli iz ene točke proti drugi, ko se med letenjem spreminja vpadni kot krila (hitro letenje=majhen vpadni kot, počasno letenje ali oster zavoj=velik vpadni kot)

Težišče modela pa je točka, kjer si zamislimo, da prijemlje masa modela. Ker je težišče modela torej vedno v eni točki, prijemališče vzgona (aerodinamilčni center) pa se seli naprej ali nazaj, nam ti dve nasproti delujoči sili ustvarjata nek moment, ki je večji ali manjši, odvisno od vpadnega kota krila (li režima letenja). Ta moment je lahko pozitiven ali negativen. Ta moment se nevtralizira z ustrezno veliko silo na repnih površinah letala (kadar govorimo klasični konfiguraciji letala)

Torej, kaj hočeš izračunati pri krilu? Težišče ali aerodinamično prijemališče? Običajno pri krilu računamo srednjo aerodinamično tetivo, ter aerodinamični moment na fiksno točko ki se nahaja na 25% srednje aerodinamične tetive.

Več o tem v knjigi:
Sima Milutinović: Konstrukcija aviona
str.100 Srednja aerodinamična tetiva


Vidiš, da bi bilo nesmiselno "jovo-na-novo" vso teorijo tipkati tukaj na forumu. Bi bilo tako, kot da grem na novo zasaditi češnjo, namesto, da bi "narabutal" sladkih plodov s sosedovega drevesa ;)


Morda bo kdo pomislil, da se aerodinamika modelov razlikuje od aerodinamike velikih letal. Hmmm...prav nič se ne razlikuje, če smo se naučili osnov in vemo kakšen vpliv ima Rejnoldsovo število na aerodinamiko in znamo to uporabiti v teoriji.


Morda si kasneje vzamem nekaj časa, pa poskeniram par strani iz zgoraj naštetih knjig.

Vendar se zna zgoditi, da se bo komu (ki mu niso jasne osnove) izgledalo povsem neuporabno, komplicirano ali zavajajoče...


Torej, ko Ultralajt nekaj pove, imate dve možnosti.. verjeti ali pa ne. Kakor kdo hoče. Najenostavneje in priporočljivo je verjeti, ker stoji zadaj teorija in ne nakladam le tja v tri dni, da bi izgledalo "kunštno".


Mitja


P.S.: dober vir za nakup strokovnih knjig s področja aerodinamike:
http://www.aircraftspruce.com/menus/bv/books.html

Se jih pa najde dosti tudi na Amazon.com
http://www.amazon.com/s/ref=nb_ss_b?url ... cs&x=0&y=0
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Ultralajt napisal/-a: Morda bo kdo pomislil, da se aerodinamika modelov razlikuje od aerodinamike velikih letal. Hmmm...prav nič se ne razlikuje, če smo se naučili osnov in vemo kakšen vpliv ima Rejnoldsovo število na aerodinamiko in znamo to uporabiti v teoriji.


Ravno zaradi tega mnogo aerodinamičnih rešitev, ki so odlične za prava letala, ni smiselnih pri modelih in obratno.





@JKSniper;

Puščičasto krilo ima precej zamaknjeno oprijemališče sil, če gledaš korenski profil in končni profil. Zaradi te ročice krilo smerno precej bolj stabilno leti. To včasih koristi, navadno pa ne. Tudi zaradi te stabilnosti krilo prej omahne v vrij, saj se drži začrtane smeri kot pijanec plota. Mene spominja na bicikl z fiksirano bilanco.
Tako krilo je mehansko bolj obremenjeno, ker je med omenjenima oprijemališčema sil neka ročica, ki pomeni izdaten dodaten navor, ki kar kliče po flatru.

Močno trapezno krilo z globokim korenom in ozkim zaključkom je uporabno le pri izjemno hitrih letalih, ki se gibljejo vsaj blizu zvočne hitrosti. Za večino ostalih letal ali modelov je to bolj kot ne estetska rešitev, ki slabo vpliva na letalne lastnosti letala.
Vsak profil ima določeno spodnjo Re pod katerim ne leti več, ker se mu zračni tok odlepi, še prej pa zaradi turbulence zaide v neugodno območje z slabim razmerjem ca/cx. Vsak profil ima določen razpon Re, kjer ima optimalen ca/cx.
Pri močno prikoničenem krilu se ti zgodi, da se ugoden Re za koren in zaključek sploh ne ujameta več, ali pa sta skupaj le v izjemno ozkem območju hitrosti. Glede tega je zagotovo najugodnejše pravokotno krilo, ki ima po celem razponu enak Re. Žal se pri taki rešitvi pojavijo trdnostni in aerodinamični problemi-induciran upor.
Pri pravih letalih je induciran upor zaradi višjih Re in zato višjih tlakov hudimano bolj pomemben kot pri modelih in zaradi tega, ter zaradi povsod višjih Re si pri pravih letalih lahko privoščijo precej bolj prišiljena krila kot pri modelih. Poleg tega so pri pravih letalih razna aerodinamična pomagala, kot so wingletsi, smiselna in učinkovita, pri modelih pa skoraj ne.



Za modele še vedno v glavnem velja, da naj bi bilo razmerje med korenskim in končnim profila okrog 0,7, vitkost pa naj bi bila vsaj pod 15. Pri večjih modelih se zadeve malce spremenijo, saj so že bolj podobni pravim letalom. Pri večini F3J modelov zgoraj zapisano v glavnem velja. Malce "goljufije" v vitkosti in razmerju 0,7 si konstrukterji privoščijo zaradi eliptičnega tlorisa in predvsem zaradi vedno manjše krilne obremenitve modelov. Mislim, da je le stvar mode in časa, da se zadeva "normalizira" in pripelje tloris krila nazaj v zelo konvencionalne mehke oblike brez nekih "srpov" in podobne modne šare.
Pretirano ožanje krila proti koncu in nasilne rešitve z debelejšimi ali drugače bolj nosilnimi profili na koncu se je in se verjetno še bo precej neslavno končalo, čeprav občasno kak dober pilot tudi z takim "felerjem" doseže vrhunske rezultate in model doživi kratkotrajen komercialni uspeh.
lp
Sašo
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Še nekaj slikc vzetih iz zgoraj omenjenih knjig:
Priponke
Vpliv puščice krila na stabilnost.
Vpliv puščice krila na stabilnost.
efekti puščičastega krila.jpg (145.3 KiB) Pogledano 3551 krat
Napredovanje zloma vzgona na krilu z izrazito puščico.
Napredovanje zloma vzgona na krilu z izrazito puščico.
napredovanje zloma vzgona na puščičastem krilu.jpg (134.91 KiB) Pogledano 3551 krat
Kje se najprej utrga (prekine) vzgon pri različnih tlorisnih oblikah kril. Narisana je samo desna polovica krila!
Kje se najprej utrga (prekine) vzgon pri različnih tlorisnih oblikah kril. Narisana je samo desna polovica krila!
napredovanje trganja vzgona vzdolĹľ polrazpetine razliÄŤnih oblik.jpg (127.9 KiB) Pogledano 3551 krat
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Pa še...
Priponke
Puščica ima vpliv na zmanjšanje količnika upora (juhej!) in tudi (žal) količnika vzgona....
Puščica ima vpliv na zmanjšanje količnika upora (juhej!) in tudi (žal) količnika vzgona....
puščičasta krila zmanjšan upor in vzgon.jpg (95.61 KiB) Pogledano 3549 krat
Razporeditev vzgona vzdolž polrazpetine za različne tlorisne oblike krila
Razporeditev vzgona vzdolž polrazpetine za različne tlorisne oblike krila
razporeditev vzgona vzdolĹľ polrazpetine.jpg (195.16 KiB) Pogledano 3544 krat
Nekaj pomembnih parametrov...
Nekaj pomembnih parametrov...
opisi oblik.jpg (157.07 KiB) Pogledano 3544 krat
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Še malo....
Priponke
Srednja aerodinamična tetiva...skice in še kakšna formula...
Srednja aerodinamična tetiva...skice in še kakšna formula...
srednja aerodinamiÄŤna tetiva-skice in formule.jpg (131.01 KiB) Pogledano 3538 krat
Srednja aerodinamična tetiva...nekaj razlage..
Srednja aerodinamična tetiva...nekaj razlage..
srednja aerodinamiÄŤna tetiva-tekst.jpg (212.67 KiB) Pogledano 3538 krat
Par stvari o stabilnosti in prijemališčih sil...
Par stvari o stabilnosti in prijemališčih sil...
stabilnost in prijemališča.jpg (255.02 KiB) Pogledano 3538 krat
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

mam še mal...
Priponke
Vedno je dobro imeti na zalogi rezultaste karakteristik profilov iz publikacij. Tole je naprimer iz knjige : Comprehensive reference guide to airfoil section.. enih 650 profilov..!!??
Vedno je dobro imeti na zalogi rezultaste karakteristik profilov iz publikacij. Tole je naprimer iz knjige : Comprehensive reference guide to airfoil section.. enih 650 profilov..!!??
objavljene karakteristike profilov.jpg (249.97 KiB) Pogledano 3507 krat
efekt zvitja na razporeditev vzgona.jpg
efekt zvitja na razporeditev vzgona.jpg (63.78 KiB) Pogledano 3507 krat
efekt tlorisa na induciran upor.jpg
efekt tlorisa na induciran upor.jpg (235.04 KiB) Pogledano 3507 krat
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

Seveda bo kdo rekel, kaj ti nuca na stotine aeroprofilov s karakteristikami, ki veljajo za neko določeno Re število.

Ni blema! Obstajajo postopki, in načini s katerimi se pridobi karakteristike profila za kakšno drugo re število.

Dandanes pa imamo na voljo tudi dosti dobrih računalniških programov, ki izračunajo dovolj dobro karakteristike profila.

Ti pa množica diagramov karakteristik raznih profilov, lahko tudi oblikuje en podzavestni "augenmas" , da se potem že na pamet znaš odločati za neko generacijo profila za svoj novi projekt. Podzavestno že veš kaj bi bilo dobro in kakšen profil moraš poiskati...
Ampak to dobiš samo s "kilometrino"... to pa pridobivaš par let. Nič ni Instant.
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

.... :wink:
Priponke
Pa še eden...
Pa še eden...
še srednja aerodin tetiva.jpg (88.83 KiB) Pogledano 3497 krat
Izračun srednje tetive
Izračun srednje tetive
še en primer izračuna srednje aerodinamične tetive.jpg (215.79 KiB) Pogledano 3497 krat
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

V glavnem, vsaka solidna knjiga o aerodinamiki ima vsaj 300 do 600 strani in dejansko je bolje brati knjige, kot pa se učiti instanz na osnovi raznih internetnih wikipedij in kratkig prispevkov, kot je tale moj, saj se lahko zgodi, da zaradi pomanjkanja osnov težko razumemo ali celo napačno razumemo razlago, in če smo preveč samosvoji, lahko celo zaradi napačnega razumevanja snovi začnemo trditi, da ta teorija ne štima...

Osnove so pa :
- obvladovanje izrazov in pojmov
- razumevanje zračnega toka in vseh pojavov in posebnosti, povezanih z viskoznostjo zraka
- razumevanje dvodimenzionalnega toka
- razumevanje tridimenzionalnega toka
- itd.....

Me že bolijo prsti
#-o
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

raktivec napisal/-a:
Ultralajt napisal/-a: Morda bo kdo pomislil, da se aerodinamika modelov razlikuje od aerodinamike velikih letal. Hmmm...prav nič se ne razlikuje, če smo se naučili osnov in vemo kakšen vpliv ima Rejnoldsovo število na aerodinamiko in znamo to uporabiti v teoriji.


Ravno zaradi tega mnogo aerodinamičnih rešitev, ki so odlične za prava letala, ni smiselnih pri modelih in obratno.





@JKSniper;

Puščičasto krilo ima precej zamaknjeno oprijemališče sil, če gledaš korenski profil in končni profil. Zaradi te ročice krilo smerno precej bolj stabilno leti. To včasih koristi, navadno pa ne. Tudi zaradi te stabilnosti krilo prej omahne v vrij, saj se drži začrtane smeri kot pijanec plota. Mene spominja na bicikl z fiksirano bilanco.
Tako krilo je mehansko bolj obremenjeno, ker je med omenjenima oprijemališčema sil neka ročica, ki pomeni izdaten dodaten navor, ki kar kliče po flatru.

Močno trapezno krilo z globokim korenom in ozkim zaključkom je uporabno le pri izjemno hitrih letalih, ki se gibljejo vsaj blizu zvočne hitrosti. Za večino ostalih letal ali modelov je to bolj kot ne estetska rešitev, ki slabo vpliva na letalne lastnosti letala.
Vsak profil ima določeno spodnjo Re pod katerim ne leti več, ker se mu zračni tok odlepi, še prej pa zaradi turbulence zaide v neugodno območje z slabim razmerjem ca/cx. Vsak profil ima določen razpon Re, kjer ima optimalen ca/cx.
Pri močno prikoničenem krilu se ti zgodi, da se ugoden Re za koren in zaključek sploh ne ujameta več, ali pa sta skupaj le v izjemno ozkem območju hitrosti. Glede tega je zagotovo najugodnejše pravokotno krilo, ki ima po celem razponu enak Re. Žal se pri taki rešitvi pojavijo trdnostni in aerodinamični problemi-induciran upor.
Pri pravih letalih je induciran upor zaradi višjih Re in zato višjih tlakov hudimano bolj pomemben kot pri modelih in zaradi tega, ter zaradi povsod višjih Re si pri pravih letalih lahko privoščijo precej bolj prišiljena krila kot pri modelih. Poleg tega so pri pravih letalih razna aerodinamična pomagala, kot so wingletsi, smiselna in učinkovita, pri modelih pa skoraj ne.



Za modele še vedno v glavnem velja, da naj bi bilo razmerje med korenskim in končnim profila okrog 0,7, vitkost pa naj bi bila vsaj pod 15. Pri večjih modelih se zadeve malce spremenijo, saj so že bolj podobni pravim letalom. Pri večini F3J modelov zgoraj zapisano v glavnem velja. Malce "goljufije" v vitkosti in razmerju 0,7 si konstrukterji privoščijo zaradi eliptičnega tlorisa in predvsem zaradi vedno manjše krilne obremenitve modelov. Mislim, da je le stvar mode in časa, da se zadeva "normalizira" in pripelje tloris krila nazaj v zelo konvencionalne mehke oblike brez nekih "srpov" in podobne modne šare.
Pretirano ožanje krila proti koncu in nasilne rešitve z debelejšimi ali drugače bolj nosilnimi profili na koncu se je in se verjetno še bo precej neslavno končalo, čeprav občasno kak dober pilot tudi z takim "felerjem" doseže vrhunske rezultate in model doživi kratkotrajen komercialni uspeh.
Tole povsem drži, kar je Sašo že velikokrat dokazal tudi v praksi s svojimi izdelki.

Spet je tako... ali mu verjamete, ali pa dvomite. Predlagam, da enostavno verjamete! Spet asociacija na kamen, ki vedno pade na tla. Verjamemo, a ne!

Le filozofi se bodo začeli spraševati...ja, kaj pa če smo nad prepadom, ja kaj pa če stojimo na vodi, ja kaj pa če....
Uporabniški avatar
darksider
Freak
Prispevkov: 489
Pridružen: 18 Nov 2004, 22:36
Kraj: Jesenice
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a darksider »

--> mehanika leta letala na fakulteti za strojnistvo :D
http://datingsidorsingel.com/
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

darksider napisal/-a:--> mehanika leta letala na fakulteti za strojnistvo :D
:wink: Eni nismo šli tam skozi....
Bi pa verjel, da je uporabno.
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

En lep pozdrav.
Rabil bi malo pomoči pri izbiri profila za moje novo plovilo :roll:
V mislih imam pobočnega jadralca. Vse skupaj na low budget način :D
(zame značilno :lol: )
Razpona max 120cm. Oblika trapezov je povzeta po f3f modelu.
Gre za nekakšnega Hybrida. Med SALom in DSom :roll:
No ne ravno DS v pravem pomenu besede #-o
Sal bo način meta, a bo dokaj nabildan po vzoru iz DSa.
(upam, da sem dobro razložil namen)

Sedaj pa:
Profil :roll: ?
Imel sem že par modelov pri katerih sem se zanašal na svojo
šalabajzerost in uporabljal profile za katere nisem imel pojma čemu služijo #-o :oops: (na napakah se učimo)

Potreboval bi en prodoren profil za na pobočje.
Razpon krila bi bil nekje 120cm.

Hvala za odgovore.

LP Matej Ogrinec
www.okarbon.eu
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

brejker napisal/-a:En lep pozdrav.
Rabil bi malo pomoči pri izbiri profila za moje novo plovilo :roll:
V mislih imam pobočnega jadralca. Vse skupaj na low budget način :D
(zame značilno :lol: )
Razpona max 120cm. Oblika trapezov je povzeta po f3f modelu.
Gre za nekakšnega Hybrida. Med SALom in DSom :roll:
No ne ravno DS v pravem pomenu besede #-o
Sal bo način meta, a bo dokaj nabildan po vzoru iz DSa.
(upam, da sem dobro razložil namen)

Sedaj pa:
Profil :roll: ?
Imel sem že par modelov pri katerih sem se zanašal na svojo
šalabajzerost in uporabljal profile za katere nisem imel pojma čemu služijo #-o :oops: (na napakah se učimo)

Potreboval bi en prodoren profil za na pobočje.
Razpon krila bi bil nekje 120cm.

Hvala za odgovore.

LP Matej Ogrinec
Jaz bi na tvojem mestu naredil približno kopijo tega:
http://www.modelflight.com.au/baudis/ba ... ana_ds.htm

Profil je MG 06
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

MG 06 it is then.
Hvala Mitja.
Kopije nebom delal, ker imam višino in smer že izdelani.
Da bi se pa kakšenga "orng" projekta lotil pa nimam časa (beri: €).
Saj bi z veseljem naredil kaj takega, da traja.
Sem bolj istant modelar :oops:
Narisat, laser, sekundno lepilo in potem uživam dokler zadeva traja #-o
Z čim je dobro lepit rebra na carbonsko palčko?
Naj uporabim sekundno lepilo ali z epoxijem?
www.okarbon.eu
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

brejker napisal/-a:MG 06 it is then.
Hvala Mitja.
Kopije ne bom delal, ker imam višino in smer že izdelani....
Potem pa ne morem dati roke v ogenj za predlagan profil.... [-X
Uporabniški avatar
muha
Freak
Prispevkov: 700
Pridružen: 05 Feb 2006, 18:59
Kraj: nekje vmes

Odgovor Napisal/-a muha »

Glede na tvoje pričakovane letalne lastnosti se najde precej podobnih letal.



Banana
http://www.baudismodel.com/banana.php

Destiny
http://www.soaringusa.com/products/prod ... ory_id=257

Sting
http://shop.lindinger.at/product_info.p ... s_id=55963

Fredy
http://www.soaringusa.com/products/prod ... ory_id=257

MiniBlade
http://www.soaringusa.com/products/prod ... ory_id=257

Sixty
http://www.soaringusa.com/products/prod ... ory_id=257


Vendar za take letalne lastnosti in met na SAL tehniko ti močno odsvetujem krila iz rebrc. Ob malo večji vzletni masi, razponu pod 1.5m ter hitrem profilu, pa boš dobil 'žleht' letalne lastnosti jadralca.
Life is short.
Fly hard!!!
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@brejker;


1.) Ob pristopu k gradnji kot ga opisuješ je velika verjetnost, da izdelava ni najbolj natančna in če je tako, je vseendrek kateri profil izbereš, nobeden ne bo letel kot je treba.
2.) Rebra in DS način letenja? Niti spodobnega brisanca ne bo preživel!
3.) Prav vsi prodorni profili, uporabni za dinamično letenje pokažejo svojo pravo plat šele ob večjih krilnih obremenitvah. Če boš letel npr. na 30 g/dm2 izberi raje nekaj podobnega eplerju 205.
4.) Dobra profila za modele "tvoje" velikosti in tvojega načina izdelave sta MH43 in RK40, ki malce odpuščata napake v gradnji. Vsekakor tega ne jemlji preveč na široko!
lp
Sašo
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

Rebra in carbonske paliCE + 1mm planka čez use :oops:
Kar se gradnje tiče: Nism glih največji šalabajzr.
na brisance ciljam

Hvala za profile =D>
www.okarbon.eu
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

brejker napisal/-a:Rebra in carbonske paliCE + 1mm planka čez use :oops:
na brisance ciljam

Ne gre skupaj!!! Tista karbonska palčka ne bo nič pomagala, ko bo zabrenkalo.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

raktivec napisal/-a:zabrenkalo.
Malo denarja.
Malo muzike.
www.okarbon.eu
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

Brez posluha še tisto malo muzike ni za poslušat.

Ne govori, da je z balso prekrit stiropor, lepljeno z Mitopurjem in krito z jap. papirjem in z balsa nosilcem, dražje od rebrc z ogljikovim nosilcem!
lp
Sašo
Uporabniški avatar
brejker
Dr. Modelar
Prispevkov: 4065
Pridružen: 20 Feb 2006, 21:38
Kraj: Kamnik
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a brejker »

raktivec napisal/-a:Brez posluha še tisto malo muzike ni za poslušat.

Ne govori, da je z balso prekrit stiropor, lepljeno z Mitopurjem in krito z jap. papirjem in z balsa nosilcem, dražje od rebrc z ogljikovim nosilcem!
Če nebi imel posluha za muziko nebi bil brejker.
(OFF :oops: )

Stiropor, stane. Stirodrur je še dražji.
Mitopur, stane ker ga doma nimam.
Jap papir naj bo še tako poceni, ga nebom kupoval.
Balsa, oglikove palice = dobim zastonj
Saj bi z veseljem naredil kaj takega, da traja.
Steklenka: 50g, 80g,...
Carbon: rovingi, tkanina...
Epoxi: vsaj 1Kg + trdilec
.
.
.
Da bi se pa kakšenga "orng" projekta lotil
pa nimam časa (beri: €).
www.okarbon.eu
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

brejker napisal/-a: Razpona max 120cm
Vsi modeli na pobočju:
-pod 1,5m so neskončna žalost (videl šele eno izjemo)
-1,5m se začnejo zanimivi modeli-skratka še vedno žalost
-1,5-2m se najde že kak zanimiv model
-2m začne se morje dobrih modelov, skoraj vsi gfk
-2,5m+ poezija; v rangu od 2,5-3m najdeš vse najbolše f3f modele...
-3m+ čista erotika

Če že enkrat gradiš, te skoraj enako stane ali gradiš 1,5m ali 2,5m...tudi časovno ni razlike...

Najbolša vrjanta za dober model pa je, da tisti čas ko gradiš delaš prek študenta, pa si za tisti denar kupiš kak star f3j model...

lp
Krist
Dr. Modelar
Prispevkov: 6864
Pridružen: 09 Jul 2005, 05:22

Odgovor Napisal/-a Krist »

Germania 2...
Sicer ni za neke hitre prelete, zato pa daje obilo užitkov pri letenju. Razpon 1000mm če se ne motim. Sam sem izdelal 2 modela (enega zase in enega za kolega) in sem bil zelo zadovoljen z modelom.
http://www.rc-network.de/forum/attachme ... 1231267085

Načrt za ta model je bil objavljen v timu pred vsaj 15 leti. Mislim da leta 1992.
Zadnjič spremenil Krist, dne 05 Apr 2009, 20:50, skupaj popravljeno 1 krat.
Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike