FAI F5J
F5J FAI
I´m looking forward to our meeting in Slovak F5J-FAI competitions this Summer. It can be day before F5J-EURO in Holic (July 29th), or next week in Dubnica (August 7th), or some days later in Trnava (August 11/12nd).
With best regards
Palo Lishak
With best regards
Palo Lishak
- Priponke
-
- spring-birds_small.jpg (4.8 KiB) Pogledano 8518 krat
Zadnjič spremenil tender, dne 20 Apr 2011, 09:16, skupaj popravljeno 1 krat.
Kot vnetega samograditelja, me bega tale paragraf:
Jure, lahko poveš, o čem tole govori? Ta tekst mi ni čisto jasen. Ali je treba prebrati še kaj, česar ni navedenega v pravilih?
Mitja
1.1.2 Prefabrication of the Model aircraft
Paragraph B.3.1 a) of Section 4, Part 2 (builder of the model aircraft) is not applicable to this class.
Jure, lahko poveš, o čem tole govori? Ta tekst mi ni čisto jasen. Ali je treba prebrati še kaj, česar ni navedenega v pravilih?
Mitja
Re: fai
Zdaj pričakujem kakšne ideje o optimalnih avijonih, motorjih, prenosih, regulatorjih, celicah in kje v trupu pripraviti prostor za merilnik višine.zerdoner napisal/-a:ODLIČNO
Torej lahko začnemo po letošnji sezoni pripravljati avijone in pogonski setup za pravila FAI.
Jaz zaenkrat ostajam na Supri in Visionu - oba na Het/Mega in prenosom 5.2:1, regulator 80A (kitajski). Celice so zaenkrat 1800 5s zaradi letošnjih pravil.
Lp, Marko.
1.1.3.
e The competitor may use three model aircraft in the contest.
Glede na to, da pravila dovoljujejo tri modele in nagrajujejo nizko izhodiščno višino potem to smatram, da si vsak tekmovalec sam naredi ali nudi take modele, ki mu ustrezajo.
Najbolj simpel:
1. model - lahek z majhno krilno obremenitvijo za nizke izhodiščne višine blizu štartnega mesta (primer 1.5 kg, 3 m)
2. model - srednji model s prodornim profilom in hitrim pogonom za majhne in srednje izhodiščne višine in večje oddaljenosti od štartnega mesta (primer okoli 2kg in 3m)
3. model - težak model s prodornim profilom in zmogljivim pogonom za vetrovne pogoje (primer >2.5 kg, 3.5 m)
V primeru samo enega ali dveh modelov, bi izbral 2. in 3. tip zgoraj navedenega modela.
www.lipo.si
- tone vidensek
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2126
- Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04
FAI "f5J"
Morda bomo pa dobili še enega kvalitetnega tekmovalca----Miha
Re: fai
...samo malo počakaj pa boš videl.....že pripravljamo model in vse kar spada zravenmarkb napisal/-a:Zdaj pričakujem kakšne ideje o optimalnih avijonih, motorjih, prenosih, regulatorjih, celicah in kje v trupu pripraviti prostor za merilnik višine.zerdoner napisal/-a:ODLIČNO
Torej lahko začnemo po letošnji sezoni pripravljati avijone in pogonski setup za pravila FAI.
Jaz zaenkrat ostajam na Supri in Visionu - oba na Het/Mega in prenosom 5.2:1, regulator 80A (kitajski). Celice so zaenkrat 1800 5s zaradi letošnjih pravil.
Lp, Marko.
Približno tako kot je Miha napisu ali pa imaš en model za vse pogoje....
Ker je omejitev 4m, bodo za zmago slej ko prej potrebni 4m modeli.mihah napisal/-a:1.1.3.
e The competitor may use three model aircraft in the contest.
Glede na to, da pravila dovoljujejo tri modele in nagrajujejo nizko izhodiščno višino potem to smatram, da si vsak tekmovalec sam naredi ali nudi take modele, ki mu ustrezajo.
Najbolj simpel:
1. model - lahek z majhno krilno obremenitvijo za nizke izhodiščne višine blizu štartnega mesta (primer 1.5 kg, 3 m)
2. model - srednji model s prodornim profilom in hitrim pogonom za majhne in srednje izhodiščne višine in večje oddaljenosti od štartnega mesta (primer okoli 2kg in 3m)
3. model - težak model s prodornim profilom in zmogljivim pogonom za vetrovne pogoje (primer >2.5 kg, 3.5 m)
V primeru samo enega ali dveh modelov, bi izbral 2. in 3. tip zgoraj navedenega modela.
- tone vidensek
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2126
- Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04
FAI "f5J"
Oj Samo-živio. Šampion se prebuja..........
Nam najbližja večja tekma, ki se bo odvijala po "skoraj" FAI pravilih, bo 11-12 avgusta (četrtek, petek) v Trnavi. Razpis, prijave. FAI licenca ni potrebna. Zmagovalec dobi za nagrado Jaro Muller egida.
Prijave zbiram jaz, odločite se do konca julija.
Prijavljeni:
* jaz
* seba
* mitja
* tone
Prijave zbiram jaz, odločite se do konca julija.
Prijavljeni:
* jaz
* seba
* mitja
* tone
Zadnjič spremenil pegasus, dne 01 Avg 2011, 09:48, skupaj popravljeno 2 krat.
Dubnica + Trnava FAI-F5J
You can compete FAI-F5J competitions two time during five days >>>
1/ FAI-F5J DELTA - Dubnica, August 7-th
2/ FAI-F5J 1st WCH- Trnava, August 11+12
Distance between Dubnica and Trnava is around 1 hour by car
You are welcome in both competitions
Regards
Palo
Details you can see here >>>
http://www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J-FAI_10.html
http://www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J-FAI_06.html
1/ FAI-F5J DELTA - Dubnica, August 7-th
2/ FAI-F5J 1st WCH- Trnava, August 11+12
Distance between Dubnica and Trnava is around 1 hour by car
You are welcome in both competitions
Regards
Palo
Details you can see here >>>
http://www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J-FAI_10.html
http://www.rivamodels.sk/F5J-FAI/F5J-FAI_06.html
Danes v Holiču vreme ni sodelovalo ... Časi letenja so bili povečini med 5 in 7min, edino zadnjih nekaj skupin je bilo deležnih sonca in polnih časov. Dobro se je videlo, kdo ima učinkovito spedenan model in je z njim v dobrih odnosih ...
Še najboljši let sem naredil zjutraj pred tekmo, za vajo. Kasneje so se splošno gledano najbolje držale razne ave. Tretji let so me izdale kitajske celice, s katerimi sem še dva tedna nazaj brez težav naredil 7 štartov, danes pa so se sesedle že pri trejem. Končal sem na 18. mestu med 27 tekmovalci, kar je nekje moj realen domet zadnje čase.
Še najboljši let sem naredil zjutraj pred tekmo, za vajo. Kasneje so se splošno gledano najbolje držale razne ave. Tretji let so me izdale kitajske celice, s katerimi sem še dva tedna nazaj brez težav naredil 7 štartov, danes pa so se sesedle že pri trejem. Končal sem na 18. mestu med 27 tekmovalci, kar je nekje moj realen domet zadnje čase.
- Priponke
-
- holic fai.png (14.16 KiB) Pogledano 9738 krat
Prvo javljanje iz Trnave - veter fuka da je veselje. S Tonetom sva prispela malce pred peto popoldne in na letališču ni bilo zaradi vetra še nikogar. Nekaj čez peto se je prvi opogumil italjan, potem jaz, potem še Tone, pa francoz ... jaz sem spraznil oba paketka baterij, nakar se je sonce skrilo za oblak, veter je pojenjal, v zrak pa vsi ... Izrael, ukrajinci, Palo ... Bomo videli, kaj bo jutri
Po prvem tekmovalnem dnevu ... vreme se nas je končno usmililo in nam naklonilo razmere, kakršne morajo biti. Rahel južni vetrič, ki se je termično obračal med JZ in JV in večinoma pihal ravno pravokotno na stezo, je nosil razmeroma redke in kar visoko začenjajoče se termične balone. Vsak štart je bil tako bitka, razmere v prejšnji skupini niso prav nič obljubljale, da bo v tvoji skupini enako. Videli smo vse, od izjemnih višin in pristankov v zadnjjih sekundah, prek 10min letov ves čas pod 100m v razdalji več kot kilometra, pa do prazne linije 5min do konca leta (vsi so se že poklapano pobrali dol).
Pravilo o upoštevanju izhodiščne višine v rezultatu je čista zmaga, ljudje, to morate probat.
Na tej tekmi me rahlo motita le dve stvari - 30s motorja imamo izven delovnega časa ter točkovajne, ki je slovaško (nula na 200m, nižje dobiš + točko za vsak meter, višje - točko). Tako se ti včasih splača potegnit krepko nad 200m - Tone je npr. tako spekel konkretno 1000ko.
Danes smo odleteli 6 turnusov, jutri še dva in trije flyoffi.
Imam že nekaj fotk:
Prostor je zelo zanimiv. Letališče je cca 15km ven iz Trnave in odmaknjeno od bližnje vasi gor na grič. Poleg letališča je na njem tudi vrhunsko urejen modelarski poligon, s poudarkom na F3J dogodke.
Za tole se borimo (zmagovalec dobi pa še Mullerjevo Egido):
Hudo mikavni modeli iz ukrajinske flote (ki jih še ni na njihovi strani):
Palo ima preveč časa - za tole krilo je porabil samo tri tedne
Bačiak je ostal sam na polju, ostali smo že scurili
Popolnoma enakopravno tekmujejo tudi francoski lahkokategorniki:
Tone v elementu
Rezultati po prvem dnevu; kljub kiksom sem še vedno v zgornji polovici
Pa še moji leti ... V prvem sem že videl model v drevju na robu letališča, pa je požeta pšenica prdnila in me izstrelila nazaj v nebo ... Četrti let nisem imel jajc se odpeljat zelo daleč z balonom in sem pri vračanju skozi slab zrak v nekaj 10s izgubil več kot 100m - model je bil kot da bi se nekdo nanj vsedel. Šesti let sva z Markom Galo oba bila preveč pogumna, odletela tja kjer naj bi bilo dviganje in bila na tleh v 5min. Če ni pač ni ...
Čez dan me je v primerjavi z drugimi modeli motilo, da ko letimo v abvindu, meni model enostavno ne leti, drugi pa se uspejo prebiti skozi. Zato sem se zvečer odločil in dodal malce svinca v nos. Premeščanje med pencami in dva trim leta v večerni bonanzi sta mi dala rezultat, ki sem ga hotel - 0.38m/s pri planiranju in max ostro kroženje brez zvračanja. Ker jutri bo naporen dan ...
Pravilo o upoštevanju izhodiščne višine v rezultatu je čista zmaga, ljudje, to morate probat.
Na tej tekmi me rahlo motita le dve stvari - 30s motorja imamo izven delovnega časa ter točkovajne, ki je slovaško (nula na 200m, nižje dobiš + točko za vsak meter, višje - točko). Tako se ti včasih splača potegnit krepko nad 200m - Tone je npr. tako spekel konkretno 1000ko.
Danes smo odleteli 6 turnusov, jutri še dva in trije flyoffi.
Imam že nekaj fotk:
Prostor je zelo zanimiv. Letališče je cca 15km ven iz Trnave in odmaknjeno od bližnje vasi gor na grič. Poleg letališča je na njem tudi vrhunsko urejen modelarski poligon, s poudarkom na F3J dogodke.
Za tole se borimo (zmagovalec dobi pa še Mullerjevo Egido):
Hudo mikavni modeli iz ukrajinske flote (ki jih še ni na njihovi strani):
Palo ima preveč časa - za tole krilo je porabil samo tri tedne
Bačiak je ostal sam na polju, ostali smo že scurili
Popolnoma enakopravno tekmujejo tudi francoski lahkokategorniki:
Tone v elementu
Rezultati po prvem dnevu; kljub kiksom sem še vedno v zgornji polovici
Pa še moji leti ... V prvem sem že videl model v drevju na robu letališča, pa je požeta pšenica prdnila in me izstrelila nazaj v nebo ... Četrti let nisem imel jajc se odpeljat zelo daleč z balonom in sem pri vračanju skozi slab zrak v nekaj 10s izgubil več kot 100m - model je bil kot da bi se nekdo nanj vsedel. Šesti let sva z Markom Galo oba bila preveč pogumna, odletela tja kjer naj bi bilo dviganje in bila na tleh v 5min. Če ni pač ni ...
Čez dan me je v primerjavi z drugimi modeli motilo, da ko letimo v abvindu, meni model enostavno ne leti, drugi pa se uspejo prebiti skozi. Zato sem se zvečer odločil in dodal malce svinca v nos. Premeščanje med pencami in dva trim leta v večerni bonanzi sta mi dala rezultat, ki sem ga hotel - 0.38m/s pri planiranju in max ostro kroženje brez zvračanja. Ker jutri bo naporen dan ...
Zadnjič spremenil pegasus, dne 12 Avg 2011, 21:53, skupaj popravljeno 2 krat.
V četrtek zvečer sem gledal rezultate in ugotavljal, da imam zgolj še teoretične možnosti dosečt flyoff. Pridelati bi moral dva perfektna leta, dobri piloti nad mano pa bi morali kar precej grešiti...
V petek zjutraj smo na letališču zrli v tako nebo:
Vremenarji so se ušteli v vetru; napovedali so ga več kot v četrtek, dejansko pa ga je bilo komaj kaj, na trenutke celo nič. Ker sem vedel, da v takih pogojih moj model ni konkurenčen, sem prvi štart izvedel kar malo preveč na zihr. Priplezal sem do 229m, naredil poln čas s pomočjo jate lastovk, pristal v piko, a je vse to zaradi višine zneslo zgolj za 884 točk. Flyoff mi je tako že splaval izpred oči ...
Drugi štart sem rekel who cares, štartal na okrog 160m, se vozil okrog ne da bi našel kaj pametnega in na koncu napraskal dobre 3 minute na okrog 60m ... Dokaj stresno. Ta let mi je prinesel 984 točk.
Po kosilu sem se napotil k avtu, da bi pospravil model, šel slučajno mimo rezultatov in preseneč zagledal črto pod svojim imenom:
Tako se je začela drama ...
Prvi let: Skozi oblačnost se je že čutila toplota. Razgledovali smo se za ptiči in se odločili za padino. Višina 146m, z motorjem daleč na jug čez hangarje ... Bogo Štempihar ves čas dobro sufliral, za drevjem sva našla blago dviganje in se z njim pustila odnesti z blago južno sapico, nakar se je vseskupaj odlimalo nekje na severnem robu steze in dalo nekaj višine, s katero sem udobno preživel do konca. Rezultat: 1000.
Drugi let: Sonce je že začelo peči, situacija je izgledala identična kot pred 20min. Ponovili smo vajo, štartal še malo niže in iz neznanega razloga pozabil izklopiti launch fazo na oddajniku. Tako sem se motal tam kjer so drugi lovili priključek v termični balon, a mi model nikakor ni hotel gor. V trenutku zmede sem se odločil biti prepogumen, se odpeljal dol po stezi proti mestu in upal na čudež, ki ga ni bilo. Zato sem se moral krepko sprehodit po model, nekam na prvo tretjino letalske steze ...
Tretji let: ponovno nisem imel več kaj zgubiti, razmišljal nekako v stilu "mene ne bo noben je**l" in štartal v drugo smer kot vsi ostali, proti severovzhodu. Že med vzpenjanjem sem zelo očitno preletel termični balon, se z motorjem odpeljal naprej in se nato vrnil vanj. Izhodiščna višina 125m. Medtem ko so drugi praskali pri tleh, sem bil v 5min že na 500m in enostavno počakal, da je čas minil med nežnim spuščanjem ... Pristanek v zadnjih sekundah malce slabši, pa tudi izklopil bi lahko nižje, a je bilo vseeno dovolj za 983 pik.
Ker nisem spremljal vmesnih rezultatov, sem po treh opravljenih letih gruntal, koliko drugih junakov še ima nule in kaj to pomeni zame, ki imam samo eno ... Med pospravljanjem modela so mi razložili, da če bi v drugem letu samo nazaj obrnil in prišel znotraj 75m od pike, bi bil tretji, tako pa sem pristal na petem mestu. Yay. A me je ta novica zgolj razveselila, kajti ne pomnim, kdaj sem bil nazadnje v flyoffu v mednarodnih tekmah, sploh ne tako imenitnih kot je bila ta ...
Pa še o zmagovalcih ... Zmagal je italjan Massimo Verardi, drugi je bil junior Lubomir Vanura, oba Pike Perfect, tretji pa francoz Stephane Minisini z Electro.
Med mladimi smo videli znane obraze:
Na voljo so tudi že rezultati rednega dela in rezultati finala.
Tone je na koncu pristal na 11. mestu, na sredini, kar je v konkurenci sedmih držav več kot odlično. Naše barve sva namreč zastopala sama in mislim, da sva se odrezala maksimalno dobro. Naslednjič pričakujem, da nas bo več ...
V petek zjutraj smo na letališču zrli v tako nebo:
Vremenarji so se ušteli v vetru; napovedali so ga več kot v četrtek, dejansko pa ga je bilo komaj kaj, na trenutke celo nič. Ker sem vedel, da v takih pogojih moj model ni konkurenčen, sem prvi štart izvedel kar malo preveč na zihr. Priplezal sem do 229m, naredil poln čas s pomočjo jate lastovk, pristal v piko, a je vse to zaradi višine zneslo zgolj za 884 točk. Flyoff mi je tako že splaval izpred oči ...
Drugi štart sem rekel who cares, štartal na okrog 160m, se vozil okrog ne da bi našel kaj pametnega in na koncu napraskal dobre 3 minute na okrog 60m ... Dokaj stresno. Ta let mi je prinesel 984 točk.
Po kosilu sem se napotil k avtu, da bi pospravil model, šel slučajno mimo rezultatov in preseneč zagledal črto pod svojim imenom:
Tako se je začela drama ...
Prvi let: Skozi oblačnost se je že čutila toplota. Razgledovali smo se za ptiči in se odločili za padino. Višina 146m, z motorjem daleč na jug čez hangarje ... Bogo Štempihar ves čas dobro sufliral, za drevjem sva našla blago dviganje in se z njim pustila odnesti z blago južno sapico, nakar se je vseskupaj odlimalo nekje na severnem robu steze in dalo nekaj višine, s katero sem udobno preživel do konca. Rezultat: 1000.
Drugi let: Sonce je že začelo peči, situacija je izgledala identična kot pred 20min. Ponovili smo vajo, štartal še malo niže in iz neznanega razloga pozabil izklopiti launch fazo na oddajniku. Tako sem se motal tam kjer so drugi lovili priključek v termični balon, a mi model nikakor ni hotel gor. V trenutku zmede sem se odločil biti prepogumen, se odpeljal dol po stezi proti mestu in upal na čudež, ki ga ni bilo. Zato sem se moral krepko sprehodit po model, nekam na prvo tretjino letalske steze ...
Tretji let: ponovno nisem imel več kaj zgubiti, razmišljal nekako v stilu "mene ne bo noben je**l" in štartal v drugo smer kot vsi ostali, proti severovzhodu. Že med vzpenjanjem sem zelo očitno preletel termični balon, se z motorjem odpeljal naprej in se nato vrnil vanj. Izhodiščna višina 125m. Medtem ko so drugi praskali pri tleh, sem bil v 5min že na 500m in enostavno počakal, da je čas minil med nežnim spuščanjem ... Pristanek v zadnjih sekundah malce slabši, pa tudi izklopil bi lahko nižje, a je bilo vseeno dovolj za 983 pik.
Ker nisem spremljal vmesnih rezultatov, sem po treh opravljenih letih gruntal, koliko drugih junakov še ima nule in kaj to pomeni zame, ki imam samo eno ... Med pospravljanjem modela so mi razložili, da če bi v drugem letu samo nazaj obrnil in prišel znotraj 75m od pike, bi bil tretji, tako pa sem pristal na petem mestu. Yay. A me je ta novica zgolj razveselila, kajti ne pomnim, kdaj sem bil nazadnje v flyoffu v mednarodnih tekmah, sploh ne tako imenitnih kot je bila ta ...
Pa še o zmagovalcih ... Zmagal je italjan Massimo Verardi, drugi je bil junior Lubomir Vanura, oba Pike Perfect, tretji pa francoz Stephane Minisini z Electro.
Med mladimi smo videli znane obraze:
Na voljo so tudi že rezultati rednega dela in rezultati finala.
Tone je na koncu pristal na 11. mestu, na sredini, kar je v konkurenci sedmih držav več kot odlično. Naše barve sva namreč zastopala sama in mislim, da sva se odrezala maksimalno dobro. Naslednjič pričakujem, da nas bo več ...
Zadnjič spremenil pegasus, dne 13 Avg 2011, 09:02, skupaj popravljeno 1 krat.
Iskrene čestitke obema za zelo dobro uvrstitev. Vsekakor sta slovenske barve in našo "F5J sceno" zastopala več kot dobro.
Tebi Jure pa še posebej hvala za odlično in res izčrpno poročilo. Branje dogajanja v fly-off-u je bilo že kar "vznemirljivo". Res škoda in velika smola, da ti ni uspelo priti na stopničke.
Nedvomno pa sta si nabrala veliko koristnih izkušenj s tekme po novih pravilih, ki se jih bo treba čim prej navaditi...
Naslednjič nas gotovo pride nekaj preizkusit nova pravila in po svojih močeh pomagat SLO ekipi...
Lep pozdrav,
Milan
Tebi Jure pa še posebej hvala za odlično in res izčrpno poročilo. Branje dogajanja v fly-off-u je bilo že kar "vznemirljivo". Res škoda in velika smola, da ti ni uspelo priti na stopničke.
Nedvomno pa sta si nabrala veliko koristnih izkušenj s tekme po novih pravilih, ki se jih bo treba čim prej navaditi...
Naslednjič nas gotovo pride nekaj preizkusit nova pravila in po svojih močeh pomagat SLO ekipi...
Lep pozdrav,
Milan
- tone vidensek
- Dr. Modelar
- Prispevkov: 2126
- Pridružen: 21 Nov 2005, 20:04
FAI "F5j"
Trnava 2011
- Priponke
-
- Čakanje na finalni let
- P1000618.jpg (52.17 KiB) Pogledano 9064 krat
-
- Pomoč Bogota je bila dobrodošla
- P1000622.jpg (54.75 KiB) Pogledano 9064 krat
-
- Obetavno po prvem finalnem letu
- P1000623.jpg (49.59 KiB) Pogledano 9064 krat