Kot naslov pove, pripravljam novega Gupija, ki bo tokrat namenjen zabavi na pobočnem vzgorniku.EDIT: 11.9.2010:
Načrt čaka na vas!
In prav tako tudi dxf4cnc, za tiste, ki bi dali rezat na CNC stroj
Model bo "nenavadno klasične" gradnje, torej v veliki meri bo glavni material les, le nekaj elementov bo narejenih iz vakuumirane plastike.
Model bo majhen in priročen, zato bo lahko bilo vedno z vami, pripravljen na letenje, pa naj bo čakal v prtljažniku, na zadnjem sedežu avta ali v nahrbtniku
V tej temi, nameravam prikazati razvoj, gradnjo in prve polete tega novega modela.
Če se bo model izkazal, kot bi si želel, se bom vrgel v malo serijo, če bo kaj interesentov.
Bosta pa najbrž samo dve varianti na voljo:
ARC (Almost Ready to Cover) model skoraj dokončan, pripravljen na oblačenje s folijo, pred tem je treba le še zlepiti nekaj elementov.
in
ARF (Almost Ready to Fly) model skoraj pripravljen na letenje. Modelar zlepi nekaj glavnih komponent letala, vgradi opremo RV in lahko gre letet.
Tehnični podatki in opis:
Razpetina krila: 120 cm
Površina krila: 13,3 dm2
Vitkost krila: 10,8
Debelina profila: 6,25%
Dolžina trupa: ~ 67 cm
Upravljanje: nagib in višina
Krilo:
Krilo je iz balze, masivne balze. V korenu so ojačitve iz vezane plošče, ki skrbijo tudi za pravilen kot V-loma.
Prednji rob krila je zaobljen, zadnji raven.
Prva tretjina krila je izrezana iz polne balze. Zlepljena je iz več plasti. Za povečanje upogibne trdnosti, se lajo pod zadnji zgornji in zadnji spodnji sloj balze vlepi še karbonski rowing.
Krilca so iz polne balze, trikotnega preseka. za povečanje torzijske trdnosti, so lahko križno ovita z nitkami rowinga.
Krilca poganja servomotor v trupu prek hitro razstavljivega spoja na krmilnih ročkah.
Krilo je pritrjeno na trup spredaj z zatičem, zadaj pa z dvema vijakoma M3.
Prvotno je bilo krilo pravokotno-trapezno, vendar sem se zaradi načina izdelave (manj lepljenja) odločil za rahlo zakrivljen prednji rob. Zoženje krila ni pretirano, zato pričakujem prijetno obnašanje modela v zavojih, brez tendence padanja v kovit.
Krilo bo glede na vrso materiala precej robustno.
Smerni rep:
Korenski del je narejen iz posebej oblikovane vezane plošče, ki je hkrati tudi spojno mesto za repno cevko iz karbona, ter sedež za nosilno konstrukcijo smernega repa. Smerni rep je posebej močan, da prenese grobe pristanke v vetru. V svojem spodnjem delu ima vgrajeno vagico (vzvod oblike "L"), ki poveže višinsko krmilo z bovdnom pogona višine.
Vse je skrito pod oplato iz tanke vezane plošče. Smerni rep nima nobenega gibljivega dela.
Višinski rep:
Narejen je iz polne balze in trajno prilepljen na mizico, ki se nahaja na zgornjem robu smernega repa.
Pogon krmila je direkten in brez zračnosti.
Trup:
Sestavljen je iz prednjega in zadnjega dela. Zadnji del je gola karbonska cev 6/4mm, skozi katero poteka bovden pogona višine. Cevka je zalepljena v prednjo podkonstrukcijo trupa, ki je sestavljena iz medsebojno povezanih elementov iz tanke vezane plošče (aviošper). Omogoča vgradnjo obeh servomotorjev, akumulatorja in sprejemnika.
Sa aerodinamično obliko prednjega dela trupa poskrbi vakuumirana "srajčka", ki da zaokroženo obliko trupu, potem pa se odprtina v zgornjem delu pokrije še s pokrovom kabine, prav tako vakuumiran kos plastike.
Krilo in rep so pokriti s termoskrčno modelarsko folijo, medtem ko so plastični deli v svoji naravni barvi.