''Atlantis by Belovic''
Čimprej popravit... zrak je njegov dom
p.s.
trenutno v manufakturi nastajata 2 popolnoma nova modela (po pravilih CRO "nacional") s ciljano maso RTF 351gr. in sicer ta prvi "allround" s površino 24dm2 in drugi za mirno vreme s površino med 27 in 28dm2. Modela imata novo zasnovano geometrijo in profila kril.
p.s.
trenutno v manufakturi nastajata 2 popolnoma nova modela (po pravilih CRO "nacional") s ciljano maso RTF 351gr. in sicer ta prvi "allround" s površino 24dm2 in drugi za mirno vreme s površino med 27 in 28dm2. Modela imata novo zasnovano geometrijo in profila kril.
Trenutno nimam fotoaparata da bi poslikal zadeve (v prilogi zaenkrat samo trupi), vendar nakratko:
Model Nr.1 "Allround"
-sprednji del trupa karbon = 28gr.
-cev karbon = 14gr.
-V-rep balza laminirana z UD-jem = 18gr.
-krilo-stiro sredice vakumirane s 27gr. steklenko = 90gr.
------------------
+ 10gr. drobnarije = masa praznega modela 160gr.
Model Nr.2 "mirno vreme"
-sprednji del trupa kevlar = 24gr.
-cev karbon+alu = 16gr.
-X-rep balza = 20gr.
-krilo-"D-box"+rebra+spars strips = 90gr.
------------------
+ 10gr. drobnarije = masa praznega modela 160gr.
Model Nr.1 "Allround"
-sprednji del trupa karbon = 28gr.
-cev karbon = 14gr.
-V-rep balza laminirana z UD-jem = 18gr.
-krilo-stiro sredice vakumirane s 27gr. steklenko = 90gr.
------------------
+ 10gr. drobnarije = masa praznega modela 160gr.
Model Nr.2 "mirno vreme"
-sprednji del trupa kevlar = 24gr.
-cev karbon+alu = 16gr.
-X-rep balza = 20gr.
-krilo-"D-box"+rebra+spars strips = 90gr.
------------------
+ 10gr. drobnarije = masa praznega modela 160gr.
- Priponke
-
- 1 008.jpg (119.31 KiB) Pogledano 6652 krat
Tako, uspelo mi je zvakumirati vse segmente krila za 1. model. Edino bom se pokusal vingletice namesto iz Herex-a izdelati iz brusene balze in jih ojacati s steklenko. Masa se neobdelanih segmentov je 88gr. tako, da je realno pricakovati koncno maso krila okoli 90gr.
- Priponke
-
- DSC00137.JPG (35.62 KiB) Pogledano 8020 krat
Model "Atlantis10" ima v letošnji sezoni za seboj dve bolj ali manj uspešna nastopa na hrvaškem pokalu. Zamišljena konstrukcija se je iskazala kot zelo konkurenčna, saj model v 40-ih sekundah kolikor je na razpolago motornega časa, pridobi po mojih ocenah ~20% večjo višino na štartu od konkurence. Letalne lastnosti v različnih vremenskih razmerah so tudi po pričakovanjih, zaradi nekoliko manjše razpetine in hitrega profila pa nekoliko zaostaja v popolnoma mirnem ozračju brez termičnih dviganj. Zato v "delavnici" že nastaja krilo s povečano razpetino, ki bo enakovredno tudi v brezvetrju.
Še nekaj...za model Nr.2 so v pripravi krila izdelana po principu FF tehnologije
Še nekaj...za model Nr.2 so v pripravi krila izdelana po principu FF tehnologije
- Priponke
-
- F5J11.JPG (96.18 KiB) Pogledano 7414 krat
-
- F5J10.JPG (105.09 KiB) Pogledano 7414 krat
Kot sem že omenil, je v pripravi model s povečano razpetino ~210cm po vzoru FF kategorije in sicer s karbonskim D-boxom. Ker še nisem 100% prepričan kakšen profil krila izbrati sem se za jesenske tekme odločil pripraviti testna krila za šibkejše pogoje, s katerimi naj bi model nekoliko boljše planiral od predhodnika. Glede na to, da je izdelava karbonskih kril dokaj zamudna in ne ravno poceni, imajo tale testna krila D-box iz balze vendar bodo rebra ravno tako ojačana s CF-trakci oz. "Cap Strips-i", ki sem jih narezal iz UD-laminata.
Prilagam še nekaj slik iz priročne delavnice v dnevni sobi
Prilagam še nekaj slik iz priročne delavnice v dnevni sobi
- Priponke
-
- D-box je že nared, potrebno je samo izbrati "ta pravi" profil...
- D-box 002.jpg (150.08 KiB) Pogledano 6696 krat
-
- Izrezani "Cap Strips-i" širine 1.5mm
- F5J-N 004.jpg (190.55 KiB) Pogledano 6696 krat
-
- Testno krilo na katerem je modificiran profil iz serije HN
- F5J-N 002.jpg (170.14 KiB) Pogledano 6696 krat
Hehe, zdej pa samo še outrunner pogon gor, pa greš lahko zmagat na dvojno eurocup tekmo
Naposled je končano tudi testno krilo nekoliko večje razpetine 190cm, z novo serijo profilov za boljše letalne lastnosti v šibkejših pogojih. Za dobro planiranje je pomembna tudi dobra aerodinamika modela s čim manjšim uporom. Glede na to, da letala v tej kategoriji ala ECO lahko uporabljajo samo 2 servota za smer in višino je pomembno narediti ustrezno geometrijsko zvitje krila proti koncu ušk, za lažje kroženje v ozkih balončkih ter posledično manjšo izgubo višine.
Za konec še nekoliko slik:
Za konec še nekoliko slik:
- Priponke
-
- Majhen presek trupa za boljšo aerodinamiko
- Atlantis11 023.jpg (161.15 KiB) Pogledano 6853 krat
-
- Zvitje krila
- Atlantis11 022.jpg (188.44 KiB) Pogledano 6853 krat
-
- Atlantis 11
- Atlantis11 1.jpg (132.87 KiB) Pogledano 6853 krat
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Pri lahkih modelih (350gr.) in izpopolnjenih konstrukcijah ter trpežni osi Speed-a 400 to več niti ni tako velik problem, je pa potrebno nekaj občutka da ne pretiravaš. Sicer pa je vse to posledica izenačenosti modelov in tekmovalcev, za uvrstitev v finale-7 najboljših tekmovalcev je namreč včeraj na tekmi v Sisku bilo potrebno zbrati kar 99,2% tock (v šestih kvalifikacijskih poletih) in se vsak pristanek, ki je > 1-2m lahko še kako maščuje...mihec87 napisal/-a:Ni škoda modela?
Profil je pa kot že rečeno malce modificiran iz serije HN-ov