čoln
Moderator: akodrun
Najprej gre na "retarder", da pod obremenitvijo okvirno določimo kako dolg naj bi bil izpuh, z pomočjo širokopasovne lambda sonde najdemo čase odpiranja injektorjev, "dodajanje" vžiga, volumen air-boxa, dolžino sesalnih trobent....
V aprilu (in verjetno še v maju) gre nekajkrat na Ptujsko jezero, da se v živo vidijo nastavitve motorjev, izbere pravi propeler in določi pravo težišče, morebiti modificira dno, predvsem pad keel.
Ko bo na mirni vodi dovolj zanesljiv in varen gremo na morje, kjer bomo udarili vzdržljivostni test z vsaj dvema pokurjenima sodoma bencina. Če bo to šlo lepo skozi in med skakanjem po burjinih valovih nikjer ne bo počil, ga opremimo in preizkusimo kako lahko na njem preživi več ljudi teden ali dva.
Nadaljevanje bo v skladu z rezultati.
Zaenkrat ga lahko vidiš kar s ceste preden prideš v center Črne, po novem letu pa bomo imeli nekaj časa in gre zopet v delavnico...
V aprilu (in verjetno še v maju) gre nekajkrat na Ptujsko jezero, da se v živo vidijo nastavitve motorjev, izbere pravi propeler in določi pravo težišče, morebiti modificira dno, predvsem pad keel.
Ko bo na mirni vodi dovolj zanesljiv in varen gremo na morje, kjer bomo udarili vzdržljivostni test z vsaj dvema pokurjenima sodoma bencina. Če bo to šlo lepo skozi in med skakanjem po burjinih valovih nikjer ne bo počil, ga opremimo in preizkusimo kako lahko na njem preživi več ljudi teden ali dva.
Nadaljevanje bo v skladu z rezultati.
Zaenkrat ga lahko vidiš kar s ceste preden prideš v center Črne, po novem letu pa bomo imeli nekaj časa in gre zopet v delavnico...
lp
Sašo
Sašo
Pozdravljen Sašo!
To temo spremljam od začetka že in me prav zanima kako bo zadeva konkretno izpadla. Namreč tudi sam sem nautik - jadralec.
In če je možno me zanima da bi v živo videl ko boš zadevo testiral na ptujskem jezeru. Nenazadnje sem iz tega konca
Drugače pa vse pohvale in čestitke za ta konkretno zastavljen projekt.
Lp Boštjan
To temo spremljam od začetka že in me prav zanima kako bo zadeva konkretno izpadla. Namreč tudi sam sem nautik - jadralec.
In če je možno me zanima da bi v živo videl ko boš zadevo testiral na ptujskem jezeru. Nenazadnje sem iz tega konca
Drugače pa vse pohvale in čestitke za ta konkretno zastavljen projekt.
Lp Boštjan
Pospešeno napreduje.
Od kalupov so v delu le še pramodeli za armaturko, zadnjo klop v kokpitu in zračnike, ostali deli so izdelani. Ravno ta vikend imamo namen vtaknit kopalnico v trup in dokončno zlepit palubo na lupino...
Tudi motorji se lepo približujejo stanju, ki se mu reče končana marinizacija. Od pomembnejših delov manjkajo le še črpalke za gorivo in izmenjevalnik antifriz/morska voda, a oboje je že na poti in ravno v teh dneh pričakujemo pošto od carine.
Od kalupov so v delu le še pramodeli za armaturko, zadnjo klop v kokpitu in zračnike, ostali deli so izdelani. Ravno ta vikend imamo namen vtaknit kopalnico v trup in dokončno zlepit palubo na lupino...
Tudi motorji se lepo približujejo stanju, ki se mu reče končana marinizacija. Od pomembnejših delov manjkajo le še črpalke za gorivo in izmenjevalnik antifriz/morska voda, a oboje je že na poti in ravno v teh dneh pričakujemo pošto od carine.
lp
Sašo
Sašo
Gradbišče:
Na žalost (ali raje na srečo) imamo letos preveč drugega dela in napredujemo bolj počasi, a vseeno se malce miglje. Do konca novembra zaključimo z letošnjim poslom, nato pa juriš na čamac.
Počasi, počasi dobiva obliko. Do petka dobimo širokonitni karbon, da izdelamo armaturko... in končno pričnemo z montažo aparatur.
Površinsko tunelski pogon.
Tu bo zadnja spalnica z posteljo 2x1,2 m in 1,2x0,7x,35 m omaro ob steni.
Lepo se vidi struktura sten čolna. Pri izbiri in kasneje dobavi, ter uporabi materialov nam je pomagal Ekokem, ki nas je tudi povezal z Aerovacom.
V luknji pod nogami bo 250 l rezervoar za gorivo, ki je ravno v težišču in ne bo potrebno trimat, ko se rezervoar prazni.
Konstrukcija čolna je precej podobna trupom večjih letalskih modelov. Spodaj sta dva mogočna vzdolžna nosilca-longerona, okrog je sendvič lupina in vsakih 1,2 m je prečno rebro. Dve rebri sta iz vodoodporne vezane plošče iz estetskih vzrokov, saj omejujeta kuhinjski kotiček. V ospredju slike je salon z dvema kavčema dolgima 1,2 in 1,6 m (na sliki se vidi le manjši, drug je izven slike na levi. Tam je skrit tudi relativno velik toaletni prostor z umivalnikom, tušem in vakuumsko školjko. Med slikanjem sedim na mestu kjer bo 1,4x2,1 m pravokotna postelja z vsake strani omejena z konkretno omaro. Vso "pohištvo" ima poleg uporabne tudi nosilno funkcijo in je del trdnostne konstrukcije.
Povsem na dnu je vidna smučka-pad kell po kateri bo čoln drsel ob večjih hitrostih.
Zaenkrat kaže, da smo uspeli sestavit športni čoln z prostornostjo 30 čeveljskih "plavajočih vikendov". Če se bodo uresničile še številke okrog porabe goriva in končne hitrosti, bomo prav po mornarsko udarili po gajbah!
Zdaj je na vrsti montaža motorjev in druge strojne šare. Ko bo vse skupaj dodobra preizkušeno in pridobljena CE oznaka pridejo na vrsto tapicerji, ličarji in čoln bo dobil končni videz.
Aja, da ne pozabim. Masa tega kar je na slikah je pod 850 kg! Natančno ceho bom vedel te dni, ko pride iz homologacije originalna prikolica z katero bomo lahko grdosijo peljali na tehtanje.
Na žalost (ali raje na srečo) imamo letos preveč drugega dela in napredujemo bolj počasi, a vseeno se malce miglje. Do konca novembra zaključimo z letošnjim poslom, nato pa juriš na čamac.
Počasi, počasi dobiva obliko. Do petka dobimo širokonitni karbon, da izdelamo armaturko... in končno pričnemo z montažo aparatur.
Površinsko tunelski pogon.
Tu bo zadnja spalnica z posteljo 2x1,2 m in 1,2x0,7x,35 m omaro ob steni.
Lepo se vidi struktura sten čolna. Pri izbiri in kasneje dobavi, ter uporabi materialov nam je pomagal Ekokem, ki nas je tudi povezal z Aerovacom.
V luknji pod nogami bo 250 l rezervoar za gorivo, ki je ravno v težišču in ne bo potrebno trimat, ko se rezervoar prazni.
Konstrukcija čolna je precej podobna trupom večjih letalskih modelov. Spodaj sta dva mogočna vzdolžna nosilca-longerona, okrog je sendvič lupina in vsakih 1,2 m je prečno rebro. Dve rebri sta iz vodoodporne vezane plošče iz estetskih vzrokov, saj omejujeta kuhinjski kotiček. V ospredju slike je salon z dvema kavčema dolgima 1,2 in 1,6 m (na sliki se vidi le manjši, drug je izven slike na levi. Tam je skrit tudi relativno velik toaletni prostor z umivalnikom, tušem in vakuumsko školjko. Med slikanjem sedim na mestu kjer bo 1,4x2,1 m pravokotna postelja z vsake strani omejena z konkretno omaro. Vso "pohištvo" ima poleg uporabne tudi nosilno funkcijo in je del trdnostne konstrukcije.
Povsem na dnu je vidna smučka-pad kell po kateri bo čoln drsel ob večjih hitrostih.
Zaenkrat kaže, da smo uspeli sestavit športni čoln z prostornostjo 30 čeveljskih "plavajočih vikendov". Če se bodo uresničile še številke okrog porabe goriva in končne hitrosti, bomo prav po mornarsko udarili po gajbah!
Zdaj je na vrsti montaža motorjev in druge strojne šare. Ko bo vse skupaj dodobra preizkušeno in pridobljena CE oznaka pridejo na vrsto tapicerji, ličarji in čoln bo dobil končni videz.
Aja, da ne pozabim. Masa tega kar je na slikah je pod 850 kg! Natančno ceho bom vedel te dni, ko pride iz homologacije originalna prikolica z katero bomo lahko grdosijo peljali na tehtanje.
lp
Sašo
Sašo
Zdravo;
Popolnoma opremljen čoln tehta malce pod 1.600 kg, kar je kakih 150 kg več od pričakovanj, a za prototip še vedno v mejah, za njegov razred pa super malo. Naslednji teden pridejo propelerji, nosilci motorja se vrnejo z cinkanja, nato pa hitra montaža, farbanje, nekaj slik in test še v tem mesecu.
Popolnoma opremljen čoln tehta malce pod 1.600 kg, kar je kakih 150 kg več od pričakovanj, a za prototip še vedno v mejah, za njegov razred pa super malo. Naslednji teden pridejo propelerji, nosilci motorja se vrnejo z cinkanja, nato pa hitra montaža, farbanje, nekaj slik in test še v tem mesecu.
lp
Sašo
Sašo
Nič ni obstalo, le čvekal nisem.
Jutri gremo po barve, znotraj manjka le še omara pod štewdilnikom in okvir vrat v kopalnico, ki pride ta teden. Motorni prostor je pripravljen in pojutrišnjem bodo mašine vgrajene, nato pa le še montaža hidravljike, elektrike in zajle za gas, propelerji so že pri nas in tisti, ki je najbližji našim predvidevanjem je na nogi. To je močno "kupped" Power Tech OFX5-21. Manjka mu sicer dve ali tri cole koraka, a za prvo sapo bo dober. Kasneje bomo verjetno iskali primernega Maximusa, a tudi PT ali Hering bi znala biti dobra, mo vidli.
Letos smo dokončevali en kup malenkoosti, ki so presenetljivo zamudne in ob vsej gneči mi ni bilo do slikanja. (Tudi letalskih modelov je nekaj nastalo, pa mi jih nekam ni bilo za slikat.) Vsekakor ga bomo vsaj cel avgust tolkli po našem zalivu.
@Kiwi, za vaše jezero te obvestim v začetku prihodnjega tedna.
Jutri gremo po barve, znotraj manjka le še omara pod štewdilnikom in okvir vrat v kopalnico, ki pride ta teden. Motorni prostor je pripravljen in pojutrišnjem bodo mašine vgrajene, nato pa le še montaža hidravljike, elektrike in zajle za gas, propelerji so že pri nas in tisti, ki je najbližji našim predvidevanjem je na nogi. To je močno "kupped" Power Tech OFX5-21. Manjka mu sicer dve ali tri cole koraka, a za prvo sapo bo dober. Kasneje bomo verjetno iskali primernega Maximusa, a tudi PT ali Hering bi znala biti dobra, mo vidli.
Letos smo dokončevali en kup malenkoosti, ki so presenetljivo zamudne in ob vsej gneči mi ni bilo do slikanja. (Tudi letalskih modelov je nekaj nastalo, pa mi jih nekam ni bilo za slikat.) Vsekakor ga bomo vsaj cel avgust tolkli po našem zalivu.
@Kiwi, za vaše jezero te obvestim v začetku prihodnjega tedna.
lp
Sašo
Sašo
Zadnji test mašince pred vgradnjo.
http://www.sendspace.com/file/em183k
Nato pa "Click here to start download from..."[/img]
http://www.sendspace.com/file/em183k
Nato pa "Click here to start download from..."[/img]
lp
Sašo
Sašo
- BostjanPerdan
- Tekmovalec
- Prispevkov: 412
- Pridružen: 12 Feb 2003, 01:00
- Kraj: Golnik, EU
Ma ja, še kaj.
V začetku avgusta je bil gotov, mašine not in, ko smo hoteli priključit pogon na komande smo ugotovili, da imamo le hidravljično črpalko za trim, tiste za levo-desno pa ne. Spregledali smo, da je za šofiranje potrebna enaka črpalka kot za servo volane pri avtomobilih. Serijske mašine jo imajo, naše hajabuse pa ne, ampak tega dobavitelj pogona ni mogel vedet, midva z bratom pa sva zašalabajzala. Tisti teden, ko naj bi bilo na vrsti glancanje čolna sva montirala tole črpalko in se nato odpravila na dopust.
Zdaj je zadeva urejena, ampak, ker so dopusti mimo se nam nikamor ne mudi, glavno da bo v vodi do konca septembra. Trenutno se počasi igramo z tapeciranjem notranjosti, ter brušenjem in poliranjem laka.
V glavnem tretja sezona "v kateri bo čoln na vodi čez mesec dni".
Zadevščina ni tako enostavna kot sem si predstavljal kaka štiri leta nazaj. Ko se lotiš si misliš:"Izdelal bom lupino, nametal not mašine, malce pošravfal opremo in čez kak mesec na vodo." Ampak, ko se lotiš ti šele postane jasno, da je to skorajda kot gradnja hiše. Teh malenkosti je "milijone" in še šminkersko mora biti izdelano. Samo za vodo je treba recimo priklopit dva umivalnika, toaletno školjko, tuš, črpalke... in to skupaj nanese podobno kot sanitarni vozel v hiši. Tudi omar, miz, elektro napeljav in kaj vem kaj še vsega je presenetljivo veliko. Res, da v pomanjšanem merilu, ampak montirano v mnogo tesnejšemm prostoru z mnogo prilagajanja in, če hočeš resnično lahko izvedbo ne moreš v trgovino, temveč moraš izdelat vse sam. Omare so recimo iz podobnih materialov kot letalski modeli. Obroba iz balse, plošče iz tanke furnirane topolove vezane plošče, vmes stiropor in vse to je zlepljeno z Mitopurjem pod vakumom. Sicer zamudno opravilo z mnogo sivih las okrog trdnosti pri pantih, ampak rezultat je nekaj deset kilogramov lažja oprema kot klasika, četudi vzameš tisto marine satovje za klasiko, videz pa ubitačen.
V začetku avgusta je bil gotov, mašine not in, ko smo hoteli priključit pogon na komande smo ugotovili, da imamo le hidravljično črpalko za trim, tiste za levo-desno pa ne. Spregledali smo, da je za šofiranje potrebna enaka črpalka kot za servo volane pri avtomobilih. Serijske mašine jo imajo, naše hajabuse pa ne, ampak tega dobavitelj pogona ni mogel vedet, midva z bratom pa sva zašalabajzala. Tisti teden, ko naj bi bilo na vrsti glancanje čolna sva montirala tole črpalko in se nato odpravila na dopust.
Zdaj je zadeva urejena, ampak, ker so dopusti mimo se nam nikamor ne mudi, glavno da bo v vodi do konca septembra. Trenutno se počasi igramo z tapeciranjem notranjosti, ter brušenjem in poliranjem laka.
V glavnem tretja sezona "v kateri bo čoln na vodi čez mesec dni".
Zadevščina ni tako enostavna kot sem si predstavljal kaka štiri leta nazaj. Ko se lotiš si misliš:"Izdelal bom lupino, nametal not mašine, malce pošravfal opremo in čez kak mesec na vodo." Ampak, ko se lotiš ti šele postane jasno, da je to skorajda kot gradnja hiše. Teh malenkosti je "milijone" in še šminkersko mora biti izdelano. Samo za vodo je treba recimo priklopit dva umivalnika, toaletno školjko, tuš, črpalke... in to skupaj nanese podobno kot sanitarni vozel v hiši. Tudi omar, miz, elektro napeljav in kaj vem kaj še vsega je presenetljivo veliko. Res, da v pomanjšanem merilu, ampak montirano v mnogo tesnejšemm prostoru z mnogo prilagajanja in, če hočeš resnično lahko izvedbo ne moreš v trgovino, temveč moraš izdelat vse sam. Omare so recimo iz podobnih materialov kot letalski modeli. Obroba iz balse, plošče iz tanke furnirane topolove vezane plošče, vmes stiropor in vse to je zlepljeno z Mitopurjem pod vakumom. Sicer zamudno opravilo z mnogo sivih las okrog trdnosti pri pantih, ampak rezultat je nekaj deset kilogramov lažja oprema kot klasika, četudi vzameš tisto marine satovje za klasiko, videz pa ubitačen.
lp
Sašo
Sašo