SZD-10 Czapla 1:5
Moderatorji: Pisaneli, Zaunkönig
Bravo
Mitja, se vidimo na prvem šlep srečanju !?
LP Uroš
LP Uroš
@Matej
malce večji model je res zanimiv. Že pri gradnji so vsi deli bolj čvrsti in delo ni tako "finomehanično". Tudi profil krila je pri velikem modelu lažje narediti bolj natančno.
Tale model mi je bil v veliko pomoč, za gradnjo 4 meterskega Gupija, ki bo najverjetneje projekt za čez to zimo. Ko sem gradil Čapljo, se mi je utrnilo dosti uporabnih idej, ki jih bom uporabil na Gupiju.
@Rusjan Uroš
Sedaj pohiti z Minimoo, da se bodo kdaj srečali Kranich, Mininmoa in Čaplja na travniku!
@Čavka
Hvala! zaenkrat je več straha, kot pa užitkov, a upasm, da se bo razmerje hitro spreminjalo v korist užitka
@Glider Uroš
Aerovleka... ja seveda, samo zavarovanje si še zrihtam pri Triglavu.
Sedaj pa ni več hec.... moram biti zavarovan.
@Brejker
Barvna shema bi vsekakor morala biti originalna, a je bila izbira folij slaba, zato sem se odločil za bolj "noro" shemo. Pa kot kaže, je kar v redu, saj je ni nihče kritiziral do sedaj. Ampak sem si rekel : "Nikoli več!", ker semo malce nerodno podržiš likalnik na enem mestu, pa že zapotegne folijo in linija, ki bi morala biti ravna, postane skrivljena. Potem pa ni poti nazaj, ker trganje in novo krojenje požreta preveč časa, živcev in folije
Ja, na hrib...
se spomnem na tisti vic, ko je Mujo rekel: "Lahko še enkrat skočim iz stolpnice, ampak kdo mi garantira, da bom spet na glavo padel !?"
S hribom je tako, da morajo biti pogohji taki, da zanesljivo pojadraš, stestiraš model, narediš par poizkusnih doletov v pristanek in nato na koncu varno pristaneš.
Mislim, da se eksperimentiranje z kakršnimkoli kribom in kakršnimkoli vremenskimi pogoji ne izplača, ker če gre kaj narobe, je škoda modela.
Treba se je seznaniti z letenjem modela in potem je lažje reševati model iz abvindov, izkoriščati dviganja in pristajati na bregu.
Mislim, da je edina varna pot taka, ki sem se je lotil.... prvi testi na ravnini z vzletanjem ob pomoči kratke gume, nato pa aerozaprega, šele potem hribi. (seveda pa se lahko tudi motim...)
LP Mitja
malce večji model je res zanimiv. Že pri gradnji so vsi deli bolj čvrsti in delo ni tako "finomehanično". Tudi profil krila je pri velikem modelu lažje narediti bolj natančno.
Tale model mi je bil v veliko pomoč, za gradnjo 4 meterskega Gupija, ki bo najverjetneje projekt za čez to zimo. Ko sem gradil Čapljo, se mi je utrnilo dosti uporabnih idej, ki jih bom uporabil na Gupiju.
@Rusjan Uroš
Sedaj pohiti z Minimoo, da se bodo kdaj srečali Kranich, Mininmoa in Čaplja na travniku!
@Čavka
Hvala! zaenkrat je več straha, kot pa užitkov, a upasm, da se bo razmerje hitro spreminjalo v korist užitka
@Glider Uroš
Aerovleka... ja seveda, samo zavarovanje si še zrihtam pri Triglavu.
Sedaj pa ni več hec.... moram biti zavarovan.
@Brejker
Barvna shema bi vsekakor morala biti originalna, a je bila izbira folij slaba, zato sem se odločil za bolj "noro" shemo. Pa kot kaže, je kar v redu, saj je ni nihče kritiziral do sedaj. Ampak sem si rekel : "Nikoli več!", ker semo malce nerodno podržiš likalnik na enem mestu, pa že zapotegne folijo in linija, ki bi morala biti ravna, postane skrivljena. Potem pa ni poti nazaj, ker trganje in novo krojenje požreta preveč časa, živcev in folije
Ja, na hrib...
se spomnem na tisti vic, ko je Mujo rekel: "Lahko še enkrat skočim iz stolpnice, ampak kdo mi garantira, da bom spet na glavo padel !?"
S hribom je tako, da morajo biti pogohji taki, da zanesljivo pojadraš, stestiraš model, narediš par poizkusnih doletov v pristanek in nato na koncu varno pristaneš.
Mislim, da se eksperimentiranje z kakršnimkoli kribom in kakršnimkoli vremenskimi pogoji ne izplača, ker če gre kaj narobe, je škoda modela.
Treba se je seznaniti z letenjem modela in potem je lažje reševati model iz abvindov, izkoriščati dviganja in pristajati na bregu.
Mislim, da je edina varna pot taka, ki sem se je lotil.... prvi testi na ravnini z vzletanjem ob pomoči kratke gume, nato pa aerozaprega, šele potem hribi. (seveda pa se lahko tudi motim...)
LP Mitja
Nekoč mi je oseba, ki uživa moje visoko spoštovanje rekla, da pomeni mnogo več konstruktivna kritika od preprostega hvaljenja. Že res, a kaj, ko so nekatere stvari tako dobre, da ni veliko stvari, ki bi se jih pri njih dalo grajati.
Pri pričujočem projektu pač ne morem mimo tega, da izrazim navdušenje nad konstrukcijo ter prikazom gradnje. Celo več. Sem naravnost nevoščljiv nad tem, da si je nekdo pri današnjem življenjskem tempu sposoben vzeti toliko časa, da takšen projekt na tako visokem nivoju izpelje in si poleg tega vzame čas še za njegovo izdatno dokumentiranje. Res občudovanja vredno.
Vem, da se bodo naslednje vrstice morda marsikomu zdele kontraverzne pa vendar. Ideja grafične zasnove v obliki peres se mi zdi sicer dokaj drugačna od običajnih pristopov pa vendar naravnost posrečena. Žal sem mnenja, da bi se morda dalo še celo nekoliko bolje izdelati samo grafiko. Tu mislim predvsem na razdelitev ter obliko posameznih »peres«, saj menim, da v določenih delih grafika nekako ne »steče« oz. je nekoliko »zatikajoča«.
Kar se tiče izbire barv sem nekako razdeljen. Nikakor ni mogoče trditi, da se barve medsebojno lepo ne dopolnjujejo, je pa res, da bi se sam za takšen projekt najverjetneje odločil za drugačen barvni izbor. Vsekakor bi poizkušal, če drugega ne izbrati barve, ki bi delovale nekoliko polj »zaprašeno«, kar bi bilo mogoče doseči z izbiro pastelnih barvnih odtenkov. Razlago za ta moj pomislek pa je tako ali tako že sam avtor ovrednotil v enem od svojih prejšnjih pisanj.
Kar se tiče izdelovanja barvne grafike s pomočjo folije pa vem da zna biti to opravilo moreče in časovno zelo potratno. K sreči obstaja posebna metoda, kako si delo znatno olajšati, rezultat pa je celo boljši kot brez njega. Pri tem se v celoti izognemo neželenim premikom folije pa vedno prisotnim mehurčkom in njihovem naknadnem prediranju. Z njegovo pomočjo se celotno grafično podobo predhodno sestavi in se model nato obleče enako kot če bi ga prekrivali z enobarvno folijo.
Torej naj gredo avtorju še enkrat iskrene čestitke za prelep model, naj mu nudi obilo veselja in užitkov in naj bo kar čimmanj nesreč.
LP
Alex
Pri pričujočem projektu pač ne morem mimo tega, da izrazim navdušenje nad konstrukcijo ter prikazom gradnje. Celo več. Sem naravnost nevoščljiv nad tem, da si je nekdo pri današnjem življenjskem tempu sposoben vzeti toliko časa, da takšen projekt na tako visokem nivoju izpelje in si poleg tega vzame čas še za njegovo izdatno dokumentiranje. Res občudovanja vredno.
Vem, da se bodo naslednje vrstice morda marsikomu zdele kontraverzne pa vendar. Ideja grafične zasnove v obliki peres se mi zdi sicer dokaj drugačna od običajnih pristopov pa vendar naravnost posrečena. Žal sem mnenja, da bi se morda dalo še celo nekoliko bolje izdelati samo grafiko. Tu mislim predvsem na razdelitev ter obliko posameznih »peres«, saj menim, da v določenih delih grafika nekako ne »steče« oz. je nekoliko »zatikajoča«.
Kar se tiče izbire barv sem nekako razdeljen. Nikakor ni mogoče trditi, da se barve medsebojno lepo ne dopolnjujejo, je pa res, da bi se sam za takšen projekt najverjetneje odločil za drugačen barvni izbor. Vsekakor bi poizkušal, če drugega ne izbrati barve, ki bi delovale nekoliko polj »zaprašeno«, kar bi bilo mogoče doseči z izbiro pastelnih barvnih odtenkov. Razlago za ta moj pomislek pa je tako ali tako že sam avtor ovrednotil v enem od svojih prejšnjih pisanj.
Kar se tiče izdelovanja barvne grafike s pomočjo folije pa vem da zna biti to opravilo moreče in časovno zelo potratno. K sreči obstaja posebna metoda, kako si delo znatno olajšati, rezultat pa je celo boljši kot brez njega. Pri tem se v celoti izognemo neželenim premikom folije pa vedno prisotnim mehurčkom in njihovem naknadnem prediranju. Z njegovo pomočjo se celotno grafično podobo predhodno sestavi in se model nato obleče enako kot če bi ga prekrivali z enobarvno folijo.
Torej naj gredo avtorju še enkrat iskrene čestitke za prelep model, naj mu nudi obilo veselja in užitkov in naj bo kar čimmanj nesreč.
LP
Alex
Hvala Aleks za izčrpne misli in pohvale, kot tudi kritiko.
Vsekakor sem interesent, ki bi rad izvedel, kako bolj elegantno in z manj muke izdelati komplicirano shemo na modelu iz rebrc.
Dobrodošel vsak link!
Nekaj pri tem projektu vseeno ne smemo pozabiti... to pa je, da je ta model le "stranski produkt" večjega projekta, ki je zajemal izdelavo vse tehnične dokumentacije za ta model in se je začel dobesedno s praznim zaslonom računalnika in tehniško risbo pravega letala v treh pogledih z nekaterimi pomembnimi preseki in detalji.
Za izdelavo dokumentacije (sestavne risbe, risbe komponent za CNC razrez) sem porabil nekje med 150 in 200 delovnimi urami.
V gradnjo samega modela pa sem šel zato, da sem preveril svoje načrte, po potrebi še kaj dodelal, poenostavil ali kakorkoli drugače spremenil, da bo gradnja modela iz bodočega KIT kompleta šla kar se da brez težav.
Model bo namreč nekje konec septembra ali sredi oktobra že na voljo.
Ker se torej pri mojem modelu ni šlo za dodelavo do zadnjega scale detalja, do prekrivanja s prevleko, ki bi prikazala vso delikatnost notranje strukture, ampak, zgolj za čim hitrejšo izgradnjo in splovitev, da se potrdijo ali ovržejo pričakovane letalne sposobnosti in upravljivost, je bilo vse, kar ni povezano s samim sestavljanjem CNC narezanih elementov, ter letenjem, drugotnega pomena. Če bi se trudil okoli detaljev, ki za letenje niso hudo pomembni, bi še danes bil v delavnici. Vendar čas priganja in ni časa za mencanje na mestu.
Vem za kar nekaj scale modelov, ki že par let nabirajo prah v delavnici, ker nekako ne pride gradnja do kraja, prav zaradi zapletov okoli prevelike želje po super finišu.... pa ni lak taprav, pa ni tkanina dovolj nategnjena, pa je videti drobne nepravilnosti, pa to pa ono..... model je pa narejen za letenje, a ne...ne pa za nabiranje prahu na omari...?
LP Mitja
Vsekakor sem interesent, ki bi rad izvedel, kako bolj elegantno in z manj muke izdelati komplicirano shemo na modelu iz rebrc.
Dobrodošel vsak link!
Nekaj pri tem projektu vseeno ne smemo pozabiti... to pa je, da je ta model le "stranski produkt" večjega projekta, ki je zajemal izdelavo vse tehnične dokumentacije za ta model in se je začel dobesedno s praznim zaslonom računalnika in tehniško risbo pravega letala v treh pogledih z nekaterimi pomembnimi preseki in detalji.
Za izdelavo dokumentacije (sestavne risbe, risbe komponent za CNC razrez) sem porabil nekje med 150 in 200 delovnimi urami.
V gradnjo samega modela pa sem šel zato, da sem preveril svoje načrte, po potrebi še kaj dodelal, poenostavil ali kakorkoli drugače spremenil, da bo gradnja modela iz bodočega KIT kompleta šla kar se da brez težav.
Model bo namreč nekje konec septembra ali sredi oktobra že na voljo.
Ker se torej pri mojem modelu ni šlo za dodelavo do zadnjega scale detalja, do prekrivanja s prevleko, ki bi prikazala vso delikatnost notranje strukture, ampak, zgolj za čim hitrejšo izgradnjo in splovitev, da se potrdijo ali ovržejo pričakovane letalne sposobnosti in upravljivost, je bilo vse, kar ni povezano s samim sestavljanjem CNC narezanih elementov, ter letenjem, drugotnega pomena. Če bi se trudil okoli detaljev, ki za letenje niso hudo pomembni, bi še danes bil v delavnici. Vendar čas priganja in ni časa za mencanje na mestu.
Vem za kar nekaj scale modelov, ki že par let nabirajo prah v delavnici, ker nekako ne pride gradnja do kraja, prav zaradi zapletov okoli prevelike želje po super finišu.... pa ni lak taprav, pa ni tkanina dovolj nategnjena, pa je videti drobne nepravilnosti, pa to pa ono..... model je pa narejen za letenje, a ne...ne pa za nabiranje prahu na omari...?
LP Mitja
Alex 76 napisal/-a: Kar se tiče izdelovanja barvne grafike s pomočjo folije pa vem da zna biti to opravilo moreče in časovno zelo potratno. K sreči obstaja posebna metoda, kako si delo znatno olajšati, rezultat pa je celo boljši kot brez njega. Pri tem se v celoti izognemo neželenim premikom folije pa vedno prisotnim mehurčkom in njihovem naknadnem prediranju.
Se da manj skrivnostno?
p.s.
Mi lahko na pm pošlješ dostop do kakega tvojega designa? Morda...
lp
Sašo
Sašo
Danes sem nastavil vse hode krmil in nalepil spužvo v notranji del koren krila, da bo zatesnil špranjo.
Ta špranja lahko kar precej pokvari vzgon v korenu krila.
Poiskal sem tudi nekaj pene, ki mi je ostala od pakiranja nekega pohištva, iz katere si bom skrojil prevleke za zaščito kril pri transportu.
Ta špranja lahko kar precej pokvari vzgon v korenu krila.
Poiskal sem tudi nekaj pene, ki mi je ostala od pakiranja nekega pohištva, iz katere si bom skrojil prevleke za zaščito kril pri transportu.
Vsekakor!Ultralajt napisal/-a:.
S hribom je tako, da morajo biti pogohji taki, da zanesljivo pojadraš, stestiraš model, narediš par poizkusnih doletov v pristanek in nato na koncu varno pristaneš.
Mislim, da se eksperimentiranje z kakršnimkoli kribom in kakršnimkoli vremenskimi pogoji ne izplača, ker če gre kaj narobe, je škoda modela.
LP Mitja
Pogoji morajo biti vrhunski. Na silo metat z hriba, se še nobenmu ni izplačalo.
Čeprav bi na Soriški letel tudi pokrov od WC školjke , je aerozaprega dobra odločitev.
Shema je fajn ker odlično ponazarja ptico
www.okarbon.eu
Včeraj popoldne sem preizkusil model z novim težiščem in nastavitvami. Se precej pozna na bolje!
Sem pa model sam metal in je kar kriza nad glavo držat 4 kile, paziti, da je kolikor toliko vodoravno, medtem, ko mi oddajnik opleta sem in tja na trebuhu.
Za tak način štarta, moram v bodoče pritrditi napravo k sebi, da bo mirovala. Nisem pristaš uporabe pulta, ker mi ne sede, ampak tukaj bo treba nekaj skombinirati.
Se mi je namreč zgodilo, da se je med opletanjem (najbrž) za trenutek vklopilo stikalo učitelj/učenec in preden sta se oddajnik in sprejemnik spet ujela, je model že po svoje prav na trdo pristal...na srečo brez posledic. Zadeva je, kot kaže, zelo trdna!
Sedaj sem se že toliko privadil modelu, da bom ob primerno močnem jugozahodniku že lahko odšel na naš Lapor.
Preizkusil sem minimalno hitrost letala in ne kaže nobenega omahovanja na krilo ali tendenco nenadnega postavljanja na glavo, ampak nenavadno strmo "parašutira" z visoko dvignjenim kljunom. Očitno krilna puščica in zvitje opravljata svoje delo dobro.
Zanimivo je tudi, kako visoke vpadne kote prenese krilo! Parkrat, po metu letala, ko ga je elastika še vlekla, jaz pa sem panično lovil oddajnik po trebuhu, se je model precej strmo povzpel. ASem mislil: "no, zdej bo pa kreš!", pa je ob potisku palice naprej pohlevno povesil nos on odletel, kot da ni bilo nič...
Model je s svojimi relativno velikimi krmilnimi površinami res ubogljiv.
Sem pa opazil, da bo pri tem modelu aktivno, zelo aktivno uporabljati smerno krmilo. Če model nagnem, začne leteti kar v traverzi in se mu sploh ne mudi nos obrniti v smer letenja. To pa je posledica puščice krila.
No, ko bom zatesnil režo v smernem krmilu, se zna to za spoznanje popraviti, vendar bo treba uporabljati levo roko .
Seveda se bom koordiniranega leta lažje privadil, ko bom imel letalo na znosni višini in bo časa dovolj za eksperimentiranje.
Toliko za enkrat.
Drugič, pa morda že kakšen video, posnet iz notranjosti kokpita....
LP Mitja
Sem pa model sam metal in je kar kriza nad glavo držat 4 kile, paziti, da je kolikor toliko vodoravno, medtem, ko mi oddajnik opleta sem in tja na trebuhu.
Za tak način štarta, moram v bodoče pritrditi napravo k sebi, da bo mirovala. Nisem pristaš uporabe pulta, ker mi ne sede, ampak tukaj bo treba nekaj skombinirati.
Se mi je namreč zgodilo, da se je med opletanjem (najbrž) za trenutek vklopilo stikalo učitelj/učenec in preden sta se oddajnik in sprejemnik spet ujela, je model že po svoje prav na trdo pristal...na srečo brez posledic. Zadeva je, kot kaže, zelo trdna!
Sedaj sem se že toliko privadil modelu, da bom ob primerno močnem jugozahodniku že lahko odšel na naš Lapor.
Preizkusil sem minimalno hitrost letala in ne kaže nobenega omahovanja na krilo ali tendenco nenadnega postavljanja na glavo, ampak nenavadno strmo "parašutira" z visoko dvignjenim kljunom. Očitno krilna puščica in zvitje opravljata svoje delo dobro.
Zanimivo je tudi, kako visoke vpadne kote prenese krilo! Parkrat, po metu letala, ko ga je elastika še vlekla, jaz pa sem panično lovil oddajnik po trebuhu, se je model precej strmo povzpel. ASem mislil: "no, zdej bo pa kreš!", pa je ob potisku palice naprej pohlevno povesil nos on odletel, kot da ni bilo nič...
Model je s svojimi relativno velikimi krmilnimi površinami res ubogljiv.
Sem pa opazil, da bo pri tem modelu aktivno, zelo aktivno uporabljati smerno krmilo. Če model nagnem, začne leteti kar v traverzi in se mu sploh ne mudi nos obrniti v smer letenja. To pa je posledica puščice krila.
No, ko bom zatesnil režo v smernem krmilu, se zna to za spoznanje popraviti, vendar bo treba uporabljati levo roko .
Seveda se bom koordiniranega leta lažje privadil, ko bom imel letalo na znosni višini in bo časa dovolj za eksperimentiranje.
Toliko za enkrat.
Drugič, pa morda že kakšen video, posnet iz notranjosti kokpita....
LP Mitja
Zakaj pa ne povabiš prijateljev na pomoč ??Ultralajt napisal/-a: Sem pa model sam metal in je kar kriza nad glavo držat 4 kile, paziti, da je kolikor toliko vodoravno, medtem, ko mi oddajnik opleta sem in tja na trebuhu.
LP Mitja
Sicer pa čestitam , važno da je krst za tabo in čaplja cela.
Lep pozdrav
Ivan Kovač
HRASTNIK
Ivan Kovač
HRASTNIK
Saj sem se v prvem postu po testnem poletu opravičil prijateljem, ki vas nisem poklical na testiranje. Je pa res, da nisem nič planiral..veter je pihal zdaj sem, zdaj tja, pa spreminjal povrh vsega še jakost in mi bi bilo nerodno sklicat kolege na kup, potem bi nam pa jo vreme zagodlo... pa bi ne bilo nič iz vsega.Ivo K. napisal/-a:Zakaj pa ne povabiš prijateljev na pomoč ??Ultralajt napisal/-a: Sem pa model sam metal in je kar kriza nad glavo držat 4 kile, paziti, da je kolikor toliko vodoravno, medtem, ko mi oddajnik opleta sem in tja na trebuhu.
LP Mitja
Sicer pa čestitam , važno da je krst za tabo in čaplja cela.
Tako sem pa deloval kar na prvi preblisk! Gremo, pa kar bo pa bo!... pa je bilo pol ure mimo in smo bili že nazaj doma.
Sicer pa Ivan, kot kaže, bomo imeli lepo jeden in bomo šli kaj na Lapor. Sedaj bi si že upal s Čapljo.
LP Mitja
- matej rozman
- Freak
- Prispevkov: 852
- Pridružen: 26 Jul 2005, 15:06
- Kraj: Velenje
Matej, komaj čakam sobote! Upam, da bo lepo vreme...
Drugače, pa lahko kot zanimivost pokažem kako izgledajo načrti...recimo načrt za višinski rep.
Načrti so deljeni po posameznih sklopih, tako, da ne podrapamo načrt za trup, medtem ko izdelujemo krilo..ipd...
Vsi načrti so v naravni velikosti.
Vsak načrt ima sestavno risbo, kjer so oštevilčeni vsi kosi, potem pa je desno še kosovnica z vsemi merami, materiali, opombami in identifikacijsko številko kosa, da se ga lažje najde v KIT kompletu, ter malimi opombami ki se tičejo pristopa k sestavljanju, ob nekaterih delih ali detaljih.
Seveda načrti ne bodo na prodaj, saj spadajo samo v lasersko razrezan KIT komplet.
Mitja
Drugače, pa lahko kot zanimivost pokažem kako izgledajo načrti...recimo načrt za višinski rep.
Načrti so deljeni po posameznih sklopih, tako, da ne podrapamo načrt za trup, medtem ko izdelujemo krilo..ipd...
Vsi načrti so v naravni velikosti.
Vsak načrt ima sestavno risbo, kjer so oštevilčeni vsi kosi, potem pa je desno še kosovnica z vsemi merami, materiali, opombami in identifikacijsko številko kosa, da se ga lažje najde v KIT kompletu, ter malimi opombami ki se tičejo pristopa k sestavljanju, ob nekaterih delih ali detaljih.
Seveda načrti ne bodo na prodaj, saj spadajo samo v lasersko razrezan KIT komplet.
Mitja
- Priponke
-
- Original je natisnjen na papirju formata A2.
- sample plan.jpg (71.97 KiB) Pogledano 4399 krat
Danes sem preverjal domet RV naveze ASSAN X8F2.4 in 6 kanalnega sprejemnika za Čapljo.
Do 550 metrov je šlo brez kakršnih koli težav. Ker na tej razdalji že težko vidim model..pravzaprav mi je neprijetno leteti tako daleč, sem začel obračati napravo v razne smeri, da bi ugotovil, kdaj je najmanj signala. Šele, ko je antena bila obrnjena za ~160° stran od modela, je začelo trokirati.
Obračanje krmil, mi je javljal sin po mobiju, medtem, ko je opazoval model. Jaz namreč nisem na tej razdalji dobro razločil trupa, kaj šele, da bi lahko spremljal premikanje smernega krmila.
Ker se je poizkus vršil na tleh, menim, da bo delovalo na tej razdalji tudi v zraku. Važno je le vedeti, da se ne smem obrniti z anteno stran od modela, kadar je ta več kot 500 metrov daleč.
LP Mitja
Do 550 metrov je šlo brez kakršnih koli težav. Ker na tej razdalji že težko vidim model..pravzaprav mi je neprijetno leteti tako daleč, sem začel obračati napravo v razne smeri, da bi ugotovil, kdaj je najmanj signala. Šele, ko je antena bila obrnjena za ~160° stran od modela, je začelo trokirati.
Obračanje krmil, mi je javljal sin po mobiju, medtem, ko je opazoval model. Jaz namreč nisem na tej razdalji dobro razločil trupa, kaj šele, da bi lahko spremljal premikanje smernega krmila.
Ker se je poizkus vršil na tleh, menim, da bo delovalo na tej razdalji tudi v zraku. Važno je le vedeti, da se ne smem obrniti z anteno stran od modela, kadar je ta več kot 500 metrov daleč.
LP Mitja
Evo, poročilo!čavka napisal/-a:... Pa vseeno poročaj....
Danes sem s Čavko naredil prvi polet v aerozapregi. Bilo je zelo napeto, ker nisem vedel, kaj me čaka, a na koncu se je izkazalo, da so bili strahovi odveč. Seveda nekaj straha nikoli ne škodi, ker si bolj pozoren.
Zdi se mi, da sem za spoznanje preveč opletal za vlečnim letalom, a za prvič je bilo menda kar v redu.
V zraku sem nato naklikal nekaj trimov... višino in nagib, potem pa ležerno krožil sem in tja, da sem se ga malce navadil in umiril tresoče prste.
In tako, vse do pristanka. Bil sem malce dolg in rahlo počez, ampak vem, da bo drugič najbrž bolje.
Sedaj je čas, da se uletim z modelom na pobočju, kajti na naslednjem šlepanju bom pa že hotel ostati gor čim dlje
Z današnjim poizkusom sem vsekakor zadovoljen!
Mitja
- Priponke
-
- Skupinski posnetek.
- gasilska.jpg (134.59 KiB) Pogledano 3872 krat
Bila so predvsem snežno bela jadralna letala. Le pilatus B4, ki se je pridružil malce kasneje, je bil z akro poslikavo, pa moja Čaplja je po barvi in "vitkosti" precej odstopala
Čaplja je bila edini oldtimer, lesenjača, drugače pa so letele plastične orhideje...
Čaplja je bila edini oldtimer, lesenjača, drugače pa so letele plastične orhideje...
- Priponke
-
- Lepotica v pristajanju.
- IMG_4049.jpg (107.09 KiB) Pogledano 4615 krat
-
- Na "parkingu".
- IMG_3935.jpg (113.31 KiB) Pogledano 4615 krat
-
- Še ena gasilska.
- IMG_3620.jpg (76.61 KiB) Pogledano 4611 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 20 Sep 2009, 08:52, skupaj popravljeno 2 krat.