Danes pa sem previl motor Cobra Easystar Power Drive
Da sem motor lahko razstavil, sem najprej odvil vijak, ki drži os, nato pa sem ga privil na trdo podlago.
Stator sem ovil z odsluženo kuhinjsko krpo, sicer pa lahko uporabimo kakeršenkoli kos blaga, ki ga 3-krat do 4-krat ovijemo okoli statorja.
Stator nato primemo z kombiniranimi kleščami in vrtimo s kratkimi gibi (45°), obenem pa vlečemo stator z nosilca.
Ko čutimo, da ni več veliko upora, stator primemo z roko in ga potegnemo z nosilca.
Stator je tako odstranjen...
Sedaj se lahko lotimo previjanja našega motorja; serijski motor je bil navit z 9 žicami po 0,2mm; to je enakovredno (9x0,0314=0,02826) 0,6mm žici. Navitih je bilo 7 ovojev na zob. Previt motor pa bo imel 8 ovojev 0,65mm žice, kar je 35% več žice na zob.
Ker je motor 6 polen (št. magnetov), stator pa ima 12 nogic, uporabimo shemo ABC.
Sam sem se odločil, da bom uporabil shemo, pri kateri je ena faza obrnjena in tako vsi trije prikljički pridejo skupaj. S tem skrajšamo dolžino žice na minimum ter tudi znižamo notranjo upornost motorja.
Motor bi deloval brez problema z obema zgoraj prikazanima shemama, navijanje pa bom prikazal z naslednjo.
Vzamemo tri okrogle palice, dolge približno 20 cenitmetrov, na nih navijemo malo več žice, kakor smo jo odvili z motorja, v našem primeru je to okoli 100cm.
V del statorja, ki smo ga izvlekli iz nosilca, vstavimo okroglo paličico, ki ima zunanji premer za 3-4mm večji od notranje luknje statorja in ga pripikamo s kapljico sekundnega lepila. To storimo zato, da se bodo žice lepo ovijale okoli palice.
Na stator nato narišem smer ovijanja žice in začetek označim z zvezdico. Pri tej shemi modro in rdečo fazo navijamo v smeri urinega kazalca, zeleno pa v nasprotni.
Navijanje z 0,65mm žico začnemo z nogico št. 9 (modra) in jo navijemo v smeri urinega kazalca. Ko z žico zapolnimo eno vrsto, se ustavimo...
Z leseno paličico previdno potisnemo žico ob steno zoba, da se le-ta bolje prilega...
Ko navijemo še tri zadnje ovoje (skupno jih imamo osem), smo končali z enim zobom.
OVOJE ŠTEJEMO Z ZADNJE STRANI MOTORJA, NASPROTI VIJAKOV ZA PRITRDITEV.
Nadaljujemo z zobom št. 1 (zelen), ki ga navijemo v nasprotni smeri urinega kazalca...
... in zobom št. 2 (rdeč) v smeri urinega kazalca.
Tako nadaljujemo do konca: št. 3 (moder)- smer urinega; št. 4 (zelen)- nasprotna smer; št. 5 (rdeč)- smer urinega; št. 6 (moder)- smer urinega; št. 7 (zelen)- nasprotne smer; št. 8 (rdeč)- smer urinega. Motor je končan...
Odstranimo palico, ki nam je služila za lepo ovijanje žice...
Z univerzalnim inštrumentom, nastavljenim na merjenje upornosti preverimo da ni stika med statorjem in navitimi žicami...
Izoliramo tri priključne žice, ter na nosilec statorja kanemo kapljico rdečega loctite lepila in ga potisnemo nazaj v stator.
Sestavimo motor in smo končali.
Kako previti tip 9N6P ali 9N12P brezkrtačnega motorja
Moderator: Coil
Kako previti tip 9N6P ali 9N12P brezkrtačnega motorja
Zadnjič spremenil Coil, dne 24 Jul 2009, 21:58, skupaj popravljeno 2 krat.