Kateri pogon za Cessno Cardinal
Moderator: Pisaneli
Kateri pogon za Cessno Cardinal
Zdravo!
Mislil sem, da mi je zadeva približno jasna, vendar sem ugotovil, da potrebujem vašo pomoč. Problem je namreč sledeč: imam model Cessna Cardinal (http://www.top-modeltehnik.si/R3026.htm). Originalni pogon je motor Robbe Speed 600, regulator Robbe 118, 18A, s 7 NiCd celicami. Propeler je nameščen direktno na motor. OK, sem si mislil - regulator podpira 6 do 11 NiCd celic (do 13.2 V), tok je 18 A... 20C 11.1V lipo po čisto v redu. NAPAKA! Letalo je minuto letelo s polno močjo, potem pa sem opazil pomanjkanje moči. Malo mi je bilo sumljivo, vendar se nisem sekiral, ker je potem s to močjo letelo še skoraj 10 minut. Po pristanku pa presenečenje: celice so se napihnile tako, da sem jih komaj dobil iz letala. Na občutek so bile tople, ne vroče.
Zdi se mi, da bi moral nadgraditi komplet pogon na brushless, vendar se mi niti ne sanja, kateri motor bi bil kompatibilen po merah in moči - še raje bi videl, da bi bil močnejši.
Upam, da mi lahko kdo malo razloži te zadeve.
Mislil sem, da mi je zadeva približno jasna, vendar sem ugotovil, da potrebujem vašo pomoč. Problem je namreč sledeč: imam model Cessna Cardinal (http://www.top-modeltehnik.si/R3026.htm). Originalni pogon je motor Robbe Speed 600, regulator Robbe 118, 18A, s 7 NiCd celicami. Propeler je nameščen direktno na motor. OK, sem si mislil - regulator podpira 6 do 11 NiCd celic (do 13.2 V), tok je 18 A... 20C 11.1V lipo po čisto v redu. NAPAKA! Letalo je minuto letelo s polno močjo, potem pa sem opazil pomanjkanje moči. Malo mi je bilo sumljivo, vendar se nisem sekiral, ker je potem s to močjo letelo še skoraj 10 minut. Po pristanku pa presenečenje: celice so se napihnile tako, da sem jih komaj dobil iz letala. Na občutek so bile tople, ne vroče.
Zdi se mi, da bi moral nadgraditi komplet pogon na brushless, vendar se mi niti ne sanja, kateri motor bi bil kompatibilen po merah in moči - še raje bi videl, da bi bil močnejši.
Upam, da mi lahko kdo malo razloži te zadeve.
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Pozdravljen!
Naredil si več napak!
Ekvivalent 7 celicam je namreč paket 2s (7,4V). Nisi navedel, kakšno velikost celic imaš!
Regulator, ki je originalno vgrajen, očitno nima zaščite za Lipo, ali pa ta ni bil ustrezno nastavljen!
Propeler si imel najbrž isti kot za 7 celic; to pomeni, da je tekel vsaj 2x tok in je bil motor preobremenjen. Prepričan sem, da so se pregreli magneti!
Celice so se preveč izpraznile, ker zaščite na krmilniku ni bilo, zato so se napihnile in skoraj zagotovo ne bodo več za rabo!
Pri elektro pogonu je potrebno biti natančen! Nič se ne sme prepustiti slučaju, ampak morajo biti komponente pravilno usklajene med sabo, krmilnik pravilno nastavljen, kljub zaščiti proti prevelikem praznenju pa se celic ne prazni do točke odklopa krmilnika. Nastavljen mora biti Timer na oddajniku, ki te opozori na potek časa letenja.
Za model Cessna Cardinal potrebuješ outruner motor 300-450W, cca 900-1000 vrtljajev/volt, krmilnik cca 40A z BEC napajanjem, in 3s Lipo od 2200mAh 20C naprej.
Motor naj bo velikosti /teže 150-160g; pri vrtlajih motorja cca 900/V rabiš prop 13x6,5, pri cca 1000/V pa 12x6.
Za nadaljna vprašanja sem na voljo!
LP
Marko
Naredil si več napak!
Ekvivalent 7 celicam je namreč paket 2s (7,4V). Nisi navedel, kakšno velikost celic imaš!
Regulator, ki je originalno vgrajen, očitno nima zaščite za Lipo, ali pa ta ni bil ustrezno nastavljen!
Propeler si imel najbrž isti kot za 7 celic; to pomeni, da je tekel vsaj 2x tok in je bil motor preobremenjen. Prepričan sem, da so se pregreli magneti!
Celice so se preveč izpraznile, ker zaščite na krmilniku ni bilo, zato so se napihnile in skoraj zagotovo ne bodo več za rabo!
Pri elektro pogonu je potrebno biti natančen! Nič se ne sme prepustiti slučaju, ampak morajo biti komponente pravilno usklajene med sabo, krmilnik pravilno nastavljen, kljub zaščiti proti prevelikem praznenju pa se celic ne prazni do točke odklopa krmilnika. Nastavljen mora biti Timer na oddajniku, ki te opozori na potek časa letenja.
Za model Cessna Cardinal potrebuješ outruner motor 300-450W, cca 900-1000 vrtljajev/volt, krmilnik cca 40A z BEC napajanjem, in 3s Lipo od 2200mAh 20C naprej.
Motor naj bo velikosti /teže 150-160g; pri vrtlajih motorja cca 900/V rabiš prop 13x6,5, pri cca 1000/V pa 12x6.
Za nadaljna vprašanja sem na voljo!
LP
Marko
We is E-xperts.
Hvala lepa Marko, za hiter in temeljit odgovor!
Skuril sem originalen lipo paket od helikopterja Blade 400, Eflite 11.1V 1800 mAh, 20C. Nabavil pa sem že 2 paketa 11.1v 2200 mAh, 25C prav tako za helikopter, vendar bi ju rad uporabljal tudi pri letalu: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0325495139. Če prav razumem, 25C paket prenese motorje s porabo do 55A. (25x2200mAh). Bo to v redu?
Pri nekaterih motorjih ne piše moč v W.
Vzel bi naprimer tegale: http://cgi.ebay.de/Aeolian-1000kv-Outru ... .m63.l1177. Piše, da je moč 390W, toda če izračunam, pride 244W (22A*11.1V=244W). Je treba upoštevati še kaj?
Ali pa ta motor:
http://cgi.ebay.de/1000Kv-Outrunner-Bru ... .m63.l1177
Samo ti motorčki so čisto lahki: 65g... Vendar imajo pravo moč in pravo število vrtljajev. Torej bodo v redu? Ali se spet motim? Če je večji in težji motor, je najbrž večji navor?
Za propelerčke pa že pri vsakem motorju posebej piše, kateri pašejo. Ali naj upoštevam to, kar piše?
Skuril sem originalen lipo paket od helikopterja Blade 400, Eflite 11.1V 1800 mAh, 20C. Nabavil pa sem že 2 paketa 11.1v 2200 mAh, 25C prav tako za helikopter, vendar bi ju rad uporabljal tudi pri letalu: http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0325495139. Če prav razumem, 25C paket prenese motorje s porabo do 55A. (25x2200mAh). Bo to v redu?
Pri nekaterih motorjih ne piše moč v W.
Vzel bi naprimer tegale: http://cgi.ebay.de/Aeolian-1000kv-Outru ... .m63.l1177. Piše, da je moč 390W, toda če izračunam, pride 244W (22A*11.1V=244W). Je treba upoštevati še kaj?
Ali pa ta motor:
http://cgi.ebay.de/1000Kv-Outrunner-Bru ... .m63.l1177
Samo ti motorčki so čisto lahki: 65g... Vendar imajo pravo moč in pravo število vrtljajev. Torej bodo v redu? Ali se spet motim? Če je večji in težji motor, je najbrž večji navor?
Za propelerčke pa že pri vsakem motorju posebej piše, kateri pašejo. Ali naj upoštevam to, kar piše?
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Pozdravljen!
Motorji in celice, ki se prodajajo na EBAY, so v povprečju slabše kvalitete od tistih, ki jih dobiš pri Hobbycity. Lahko sicer dobiš tudi v redu kvaliteto, a rizik je nasplošno večji.
Zakaj motor cca 150g!??
1. Dosedanji motor ima težo cca 220g, celice cca 440g. Za pravilno težišče potrebuješ torej težo, ki pa naj bo "aktivna", torej ne svinec, ampak raje težji, zmogljivejši motor! Še posebej, ker so predvidene celice lahke!
2. Motorji majhne mase delujejo pri večjih obremenitvah na meji svojih zmogljivosti, kar pomeni tudi nižji izkoristek in večje gretje, saj se izgube spremenijo v toploto. To pa za motor in ležaje na dolgi rok ni dobro!
3. Motor in celice bo kasneje možno uporabiti na kakšnem akrobatskem modelu razreda 25/30(ala Sebart SU29/30)
Regulator: Najmanj 40A in ne več kot 60A (za ta obstoječi motor)
LP
Marko
Motorji in celice, ki se prodajajo na EBAY, so v povprečju slabše kvalitete od tistih, ki jih dobiš pri Hobbycity. Lahko sicer dobiš tudi v redu kvaliteto, a rizik je nasplošno večji.
Zakaj motor cca 150g!??
1. Dosedanji motor ima težo cca 220g, celice cca 440g. Za pravilno težišče potrebuješ torej težo, ki pa naj bo "aktivna", torej ne svinec, ampak raje težji, zmogljivejši motor! Še posebej, ker so predvidene celice lahke!
2. Motorji majhne mase delujejo pri večjih obremenitvah na meji svojih zmogljivosti, kar pomeni tudi nižji izkoristek in večje gretje, saj se izgube spremenijo v toploto. To pa za motor in ležaje na dolgi rok ni dobro!
3. Motor in celice bo kasneje možno uporabiti na kakšnem akrobatskem modelu razreda 25/30(ala Sebart SU29/30)
Regulator: Najmanj 40A in ne več kot 60A (za ta obstoječi motor)
LP
Marko
We is E-xperts.
Hvala, da si me usmeril v pravo smer. eBay je res malo tako-tako in je bolje, da se držim preverjenih trgovin. Najbrž sem ga res malo posral, ko sem že naročil lipo paketa. Premamila me je cena, na carino pa niti pomislil nisem Hobbycity je sicer dobra ideja, še vedno pa ostanejo problemi s carino in počasna dostava. 10 EUR nižji končni strošek pa ne odtehta teh problemov. Malo sem pobrskal pri nas in našel nekaj setov:
http://www.stopar.si/Elektro%20pogon/Ra ... 536-08.htm
http://www.stopar.si/Elektro%20pogon/Ra ... 542-06.htm
http://www.stopar.si/Elektro%20pogon/Ra ... 548-05.htm
Noben čisto ne ustreza kriterijem. Mogoče bi kar prvega, čeprav je ravno na meji vleka do 1500g. Za ostala dva me pa skrbi, da bosta prehitro izpraznila akumulator.
http://www.stopar.si/Elektro%20pogon/Ra ... 536-08.htm
http://www.stopar.si/Elektro%20pogon/Ra ... 542-06.htm
http://www.stopar.si/Elektro%20pogon/Ra ... 548-05.htm
Noben čisto ne ustreza kriterijem. Mogoče bi kar prvega, čeprav je ravno na meji vleka do 1500g. Za ostala dva me pa skrbi, da bosta prehitro izpraznila akumulator.
- Marko Mencin
- Freak
- Prispevkov: 728
- Pridružen: 02 Dec 2004, 20:25
- Kraj: LJ-Barje
- Kontakt:
Naročal sem že veliko iz HC. Dosedaj še nisem plačal carine za pošiljke do 750g.
Pošiljke sem običajno delil na večkrat po 250g. Naročiš pa 1 pošiljko na dan po 5,95$ poštnine. In dosedaj ni bilo problemov.
Od predlaganih kompletov pa sta v redu drugi in tretji.
Porabo uravnavaš z načinom letenja in velikostjo propelerja.
NAJMANJŠO porabo glede na oddano moč boš imel pri največjem motorju!
Tu lahko poizkusiš za začetek z 12X6 APC-E, čeprav mislim, da bo priporočen propeler 13x6,5 pravi. Poraba pri polnem plinu ne bo preko 35A.
LP
Pošiljke sem običajno delil na večkrat po 250g. Naročiš pa 1 pošiljko na dan po 5,95$ poštnine. In dosedaj ni bilo problemov.
Od predlaganih kompletov pa sta v redu drugi in tretji.
Porabo uravnavaš z načinom letenja in velikostjo propelerja.
NAJMANJŠO porabo glede na oddano moč boš imel pri največjem motorju!
Tu lahko poizkusiš za začetek z 12X6 APC-E, čeprav mislim, da bo priporočen propeler 13x6,5 pravi. Poraba pri polnem plinu ne bo preko 35A.
LP
We is E-xperts.
Pozdravljena!
Berem to polemiko, kateri motor vgraditi v cardinala in dodajam še svoje mnenje.
Ta model letim skoraj 5 let (na njem sem se naučil leteti), zato vem, da je original motor 550 teže 160g.
Najprej sem ga nadgradil z AXI 2808/24 (78g) in sem nekaj let letel z njim.
Sedaj imam MEGO 600/20/5 in je kar preveč hud. Da sem ga spravil na normalno porabo in letenje imam prop APC 8x4. Če dam pa 9x6, pa vleče transparent za šalo.
Da ne bom preveč nakladal, izberi prvo varianto ali pa 1000-1200 obr/v
in težo motorja 100-120 g, pa ne boš veliko falil.
Prop večji kot 10 col pa ne gre gor zaradi podvozja.
LP Bogo
Berem to polemiko, kateri motor vgraditi v cardinala in dodajam še svoje mnenje.
Ta model letim skoraj 5 let (na njem sem se naučil leteti), zato vem, da je original motor 550 teže 160g.
Najprej sem ga nadgradil z AXI 2808/24 (78g) in sem nekaj let letel z njim.
Sedaj imam MEGO 600/20/5 in je kar preveč hud. Da sem ga spravil na normalno porabo in letenje imam prop APC 8x4. Če dam pa 9x6, pa vleče transparent za šalo.
Da ne bom preveč nakladal, izberi prvo varianto ali pa 1000-1200 obr/v
in težo motorja 100-120 g, pa ne boš veliko falil.
Prop večji kot 10 col pa ne gre gor zaradi podvozja.
LP Bogo
V mladosti modelar, v starosti iz dneva v dan večkrat pilot kot modelar.
Z ebay celicami imam slabe zkušnje, poglej rajši kaj v hobbycityju. Bogo ti je že napisal iz svojih izkušenj. 300W imaš za tak avion dovolj, tudi za akrobacije, hooveringa pa ne pričakuj....to se pravi približno 30A porabe za vzlet, potem pa lahko letiš na dobrih pol gasa. Motor okrog 100g in 900 do 1100 o/v bo čisto vredu za 10 do 11 inčni prop...
Jaz bi dal gor nekaj takega: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... (Eq:_2820)
Jaz bi dal gor nekaj takega: http://www.hobbycity.com/hobbycity/stor ... (Eq:_2820)
Pa lep dan še naprej............Aleš
Hvala vsem skupaj. Sem kar nabavil:
TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner
TURNIGY Plush 40amp Speed Controller
TURNIGY BESC Programming Card
PolyMax 3.5mm Gold Connectors 10 PAIRS (20PC)
Spektrum AR6100 DSM2 MicroLite 6Channel Rx
Na Sanwa Vanguard oddajniku nimam timerja, zato sem vzel še sprejemnik za dx6i. Sanwa bo pa potem naprodaj
Propelerček priporočajo 11x8, toda če zaradi podvozja ne gre gor, bom vzel 10x8: Folding Propeller 10x8 W/ Alloy hub 40mm / 4.0mm shaft. Zložljiv pa zato, ker bi vozil tudi brez podvozja.
Pošiljke sem delil na 250g, tako, da sem porabil nasvete od vsakega po malem Hvala vsem še enkrat. Upam, da se kdaj kje srečamo in sprobamo.
TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner
TURNIGY Plush 40amp Speed Controller
TURNIGY BESC Programming Card
PolyMax 3.5mm Gold Connectors 10 PAIRS (20PC)
Spektrum AR6100 DSM2 MicroLite 6Channel Rx
Na Sanwa Vanguard oddajniku nimam timerja, zato sem vzel še sprejemnik za dx6i. Sanwa bo pa potem naprodaj
Propelerček priporočajo 11x8, toda če zaradi podvozja ne gre gor, bom vzel 10x8: Folding Propeller 10x8 W/ Alloy hub 40mm / 4.0mm shaft. Zložljiv pa zato, ker bi vozil tudi brez podvozja.
Pošiljke sem delil na 250g, tako, da sem porabil nasvete od vsakega po malem Hvala vsem še enkrat. Upam, da se kdaj kje srečamo in sprobamo.
Sem doma izbrskal slike, da se vidi, kaj zmore MEGA.
S transparentom sem izvajal tudi lopinge.
Za vzlet pa rabi ta model 2 do 3 m.
LP Bogo
S transparentom sem izvajal tudi lopinge.
Za vzlet pa rabi ta model 2 do 3 m.
LP Bogo
- Priponke
-
- Hpim1110.jpg (74.14 KiB) Pogledano 2961 krat
-
- Hpim1108.jpg (37.75 KiB) Pogledano 2961 krat
Zadnjič spremenil 3D, dne 11 Apr 2009, 14:49, skupaj popravljeno 1 krat.
V mladosti modelar, v starosti iz dneva v dan večkrat pilot kot modelar.
Uf tole bo veselica na 4S celice. Tak pogon imam na Miss bipe, izjema je elisa, ki je 11x4 lesena, pa model lebdi na pol gasa brez težav. Ima pa 1150g RTF. 11x8 zložljivega smo enkrat dali na šlep mašino, pa je bil model pravi divjak. Uporabi raje 3S med 2200 in 3000mAh lipo in lesenega turnigy 11x4 ali 10x5, pa boš imel porabo nekje med 25 in 27A pri polnem plinu, Vleka bo pa dovolj za normalno letenje in vzpenjanje pod kotom nekje 45°, kar je več kot dovolj za ta model.Samko napisal/-a:Hvala vsem skupaj. Sem kar nabavil:
TR 35-42C 1100kv Brushless Outrunner
TURNIGY Plush 40amp Speed Controller
TURNIGY BESC Programming Card
PolyMax 3.5mm Gold Connectors 10 PAIRS (20PC)
Spektrum AR6100 DSM2 MicroLite 6Channel Rx
Na Sanwa Vanguard oddajniku nimam timerja, zato sem vzel še sprejemnik za dx6i. Sanwa bo pa potem naprodaj
Propelerček priporočajo 11x8, toda če zaradi podvozja ne gre gor, bom vzel 10x8: Folding Propeller 10x8 W/ Alloy hub 40mm / 4.0mm shaft. Zložljiv pa zato, ker bi vozil tudi brez podvozja.
Pošiljke sem delil na 250g, tako, da sem porabil nasvete od vsakega po malem Hvala vsem še enkrat. Upam, da se kdaj kje srečamo in sprobamo.
Zdravo!
Dolgo časa se nisem javil, ker sem imel probleme z robo na carini. Konec tedna pa sem končno lahko nadgradil mojo Cessno. Motor sem komaj spravil v trup- na vsaki strani mi je ostalo 1 mm Dodati sem moral še malo svinca, katerega sem pripel kar na regulator (dodatni hladilnik) zvrtal pa sem še 4 luknje za zračenje.
Propeler sem naročil v drugi pošiljki skupaj z robo, ki je niso imeli na zalogi, zato sem na hitro kupil 10x8 propeler kar pri nas. Sicer me je malo stisnilo, ko sem zanj odštel 28 EUR, ampak ok.
Model leti odlično. Pri starem motorju sem bil navajen vzletati iz roke s polnim gasom... Ko sem isto naredil pri tem motorju, mi je letalo iztrgalo iz roke in zavrtelo v levo proti tlem (najbrž zaradi navora motorja), tako, da sem ga komaj ujel. Za normalno vožnjo je dovolj 1/3 do 1/2 gasa, s polnim pa leti navpično Čas letenja z vsemi vragolijami je 12 minut. Z umirjeno vožnjo bi sigurno dosegel 20 minut.
Zelo sem zadovoljen z izidom, zato bi se še enkrat zahvalil vsem za nasvete.
Sledi še nadgradnja kontrolnih površin in pozicijskih lučk, za kar bom odprl ločene teme v ustreznih forumih.
Dolgo časa se nisem javil, ker sem imel probleme z robo na carini. Konec tedna pa sem končno lahko nadgradil mojo Cessno. Motor sem komaj spravil v trup- na vsaki strani mi je ostalo 1 mm Dodati sem moral še malo svinca, katerega sem pripel kar na regulator (dodatni hladilnik) zvrtal pa sem še 4 luknje za zračenje.
Propeler sem naročil v drugi pošiljki skupaj z robo, ki je niso imeli na zalogi, zato sem na hitro kupil 10x8 propeler kar pri nas. Sicer me je malo stisnilo, ko sem zanj odštel 28 EUR, ampak ok.
Model leti odlično. Pri starem motorju sem bil navajen vzletati iz roke s polnim gasom... Ko sem isto naredil pri tem motorju, mi je letalo iztrgalo iz roke in zavrtelo v levo proti tlem (najbrž zaradi navora motorja), tako, da sem ga komaj ujel. Za normalno vožnjo je dovolj 1/3 do 1/2 gasa, s polnim pa leti navpično Čas letenja z vsemi vragolijami je 12 minut. Z umirjeno vožnjo bi sigurno dosegel 20 minut.
Zelo sem zadovoljen z izidom, zato bi se še enkrat zahvalil vsem za nasvete.
Sledi še nadgradnja kontrolnih površin in pozicijskih lučk, za kar bom odprl ločene teme v ustreznih forumih.