Off road v on road

Moderatorji: Nebec, jannyy

Odgovori
Lenko
Razpravljalec
Prispevkov: 190
Pridružen: 17 Nov 2004, 17:12
Kraj: Preddvor

Off road v on road

Odgovor Napisal/-a Lenko »

Pozdravljeni!

Sem lastnik avta graupner/bergonzoni flash.Motor je OS 21RZ. Zanima me, kaj vse potrebujem, da bi ga spremenil v cestno varianto.Ali bi bil z njim konkurenčen v kategoriji F2?


Lep pozdrav!
Nebec
Razpravljalec
Prispevkov: 65
Pridružen: 11 Dec 2004, 00:07
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Nebec »

Predelavo iz modela Off-road v Rally lahko narediš v 3. stopnjah:

1. Stopnja:

Zamenjava gum, zamenjava karoserije (z ustreznimi nosilci) in sprememba osnovnih nastavitev podvozja.

Že z osnovno predelavo modela se boš lahko uspešno vozil po asfaltu in začel s tekmovanji, zato si za začetek ni treba delati prevelikih nepotrebnih stroškov.

2. Stopnja:

Menjava drobnih delov in "tekočin" na modelu

Za izboljšanje voznih lastnosti lahko zamenjaš vzmeti na amortizerjih, v amortizerje in diferenciale pa naliješ gostejše olje. Spredaj lahko dodaš trši stabilizator, ali obstoječega nastaviš bolj na trdo.

Tudi 2. stopnja predelav je razmeroma poceni, zahteva pa nekoliko več znanja in iskanja ustreznih delov za predelavo, če za originalni model ne obstajajo cestne komponente. Z natančnimi predelavami lahko dosegaš mnogo hitrejše čase krogov na tekmovanju.

3. Stopnja

Menjava posameznih sklopov avtomobila

Preden se odločiš za menjavo celotnih sklopov modela ( drugačni amortizerji, drugačni diferenciali, centralna toga os, ...), izračunaj ali je ceneje kupiti nov avto.

Za pridobivanje tekmovalnih izkušenj v kategoriji F2 je dovolj dober vsak avtomobil v merilu 1:8, saj je na dirkah mnogo stvari, ki se jih moramo naučiti, preden začnemo posegati po vrhunskih rezultatih. Na prvih nekaj dirkah je pomembno predvsem, da model deluje brezhibno in nam omogoča vožnjo brez težav. Ko se naučimo mirne (počasnejše) vožnje po progi, brez zaletavanj in izletov iz proge, pa lahko začnemo razmišljati o hitrosti. Povsem nesmiselno je kupovati drag in zahteven model za te prve korake, zato je bolj prihraniti denar in kasneje kupiti model, ki je ustrezen vašemu znanju.
Janez Nebec
Lenko
Razpravljalec
Prispevkov: 190
Pridružen: 17 Nov 2004, 17:12
Kraj: Preddvor

Odgovor Napisal/-a Lenko »

Hvala za odgovor. Mislim da se bom lotil prve in druge stopnje.

Lep pozdrav!
Uporabniški avatar
Jaro
Freak
Prispevkov: 722
Pridružen: 20 Maj 2003, 10:48
Kraj: Izlake

Odgovor Napisal/-a Jaro »

Moj prijatelj je nekoč imel Flasha, ki ga je hudo hitro vozil tudi po asfaltu in kljub temu, da je bila edina predelava zamenjane gume. Tudi v primerjavi s čistokrvnim rally avtom, tako da...
Lep pozdrav,

Jaro

___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Nebec
Razpravljalec
Prispevkov: 65
Pridružen: 11 Dec 2004, 00:07
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Nebec »

Kot je že Jaro povedal, je treba še enkrat pouudariti, da so rezultati na avtomobilskih tekmovanjih odvisni predvsem od tekmovalca in ne od avtomobila.

Vsak avto je možno nastavljati in že z njegovimi nastavitvami doseči odlično lego, z mirno roko, pa se da doseči tudi dober rezultat, še zlasti v kategoriji F2, ki je namenjena pridobivanju izkušenj in dirkanju za zabavo.

Vse skupaj sem v pretekli sezoni občutil tudi na lastni koži, saj so me kljub temu, da imam "po službeni dolžnosti" najdražji avto z najdražjim motorjem, prehitevali fantje z nekajkrat cenejšimi modeli in mnogo šibkejšimi motorji. Tekmovalne izkušnje je možno pridobiti izključno na asfaltu in nikakor ne v delavnici.
Janez Nebec
Lenko
Razpravljalec
Prispevkov: 190
Pridružen: 17 Nov 2004, 17:12
Kraj: Preddvor

Odgovor Napisal/-a Lenko »

Hvala lepa. Zelo ste mi pomagali. Se bom oglasil v Mantui in za začetek kupil trše in krajše vzmeti, ter cestne gume.

Lep pozdrav1
iztokk
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 18 Apr 2005, 06:12

Odgovor Napisal/-a iztokk »

glede stabilizatorjev me zanima, kakšno volgo imajo, kako delujejo, kdaj je nastavljen na trše oz. mehkeje.
iztokk
Začetnik
Prispevkov: 2
Pridružen: 18 Apr 2005, 06:12

Odgovor Napisal/-a iztokk »

a bi mi kdo vedel svetovat??
Oasis
Začetnik
Prispevkov: 28
Pridružen: 07 Sep 2002, 01:00

Odgovor Napisal/-a Oasis »

Stabilizatorji delujejo na nek način kot prečni amortizerji, preprečujejo nagibanje avtomobila v ovinku. Bol kot je stabilizator trd, manj se avto nagnje in obratno. Manj kot se avto nagnje man pritiskajo zunanje gume na podlago in zaradi tega se avto v zavoju manj drzi, je pa avto zaradi tega bol odziven (hitra sprememba smeri).

Mehki stabilizatorji (veliko nagibanja v stran) se uporabljajo na progah z malo oprijema (kjer rabimo velik pritisk na zunanja kolesa) , na progah z dolgimi ovikni.

Trdi stabilizatorji se uporabljajo na progah z veliko oprijema, na progah s kratkimi ovinki (kjer naj bi bil avto odziven, hitre spremembe smeri).

Je pa pomembna tudi trdota sprednega stabilizatorja glede na zadnjega, vendar je to potem ze skoraj druga zgodba.

Naj omenim se to, da je za zacetnika nastavljenje avta v hude detajle brez pomena. Šele ko je voznja na dolocenem nivoju (konstantni casi krogov, voznja brez napak) je smiselno razmislati o prenastavljanu avta in s tem izboljsavanje casa kroga.

Lep pozdrav
Odgovori

Vrni se na 1:8 RALLY