TIM - Terra 400 F5J
Prestavno razmerje i je razmerje vrtilnih frekvenc gonilnega zobnika in gnanega zobnika oziroma števila zob gnanega zobnika in gonilnega zobnika. Prestava na manjšo hitrost i>1, prestava na večjo hitrost i<1. Torej so reduktorji za zmanjševanje hitrosti označeni x:1.
PS: Post sem popravil ker sem ga prvič kljub temu da sem nekajkrat prebral definicijo prestavnega razmerja napačno napisal. Tako da URAN8, prav imaš . Sedej je vse skupaj dobesedno prepisano z strojniškega priročnika in mora biti pravilno.
Lp: Luka
PS: Post sem popravil ker sem ga prvič kljub temu da sem nekajkrat prebral definicijo prestavnega razmerja napačno napisal. Tako da URAN8, prav imaš . Sedej je vse skupaj dobesedno prepisano z strojniškega priročnika in mora biti pravilno.
Lp: Luka
Zadnjič spremenil Lupek, dne 21 Feb 2005, 22:51, skupaj popravljeno 1 krat.
- Vsenafarbos
- Razpravljalec
- Prispevkov: 80
- Pridružen: 19 Nov 2004, 23:50
- Kraj: Sodražica-Radovljica
Med zaključnim montiranjem tega frčala sem naletel na problem zvijanja bovdnov. Slika trupa je objavljena na koncu prve strani v tej temi. Skratka bovdne bi moral v karbonski cevki nekako fiksirati, pa mi je na glavo padla ideja, da bi v karbonsko cevko dal čisto malo
Purpena ali kaj podobnega. Ta pena bi kasneje še ekspandirala, ker pa ima cev majhen notranji premer bi to rezultiralo v fiksiranju bovdna po veliki dolžini karbonske cevke. Na ta način bi bovdni ostali v liniji najmanjšega odpora, prirastek teže bi bil minimalen (purpen je sam luft). Btw. bovdni so skoraj ravni, jeklena žica se po njih premika skoraj brez odpora...
Kako to rešujete drugi?
LP, Klemen
Purpena ali kaj podobnega. Ta pena bi kasneje še ekspandirala, ker pa ima cev majhen notranji premer bi to rezultiralo v fiksiranju bovdna po veliki dolžini karbonske cevke. Na ta način bi bovdni ostali v liniji najmanjšega odpora, prirastek teže bi bil minimalen (purpen je sam luft). Btw. bovdni so skoraj ravni, jeklena žica se po njih premika skoraj brez odpora...
Kako to rešujete drugi?
LP, Klemen
Jaz ti tega s purpenom ne bi priporočal. Sicer kaj takega še nisem preizkusil, ampak imam nekako slab občutek o takem načinu pritrditve.
Važno je, da je bovden fiksiran pri servomotorju (kake 5 cm dalje od ročice servota), ter prav toliko tudi na koncu trupa, preden gre na ročico krmila.
Najbolje je da so zalepljeni s 5 minutnim epoksijem v kakem rebru trupa, ali na kakem drugem kosu lesa. Vmes, če dosežeš, pa daj še kako packo lepila na bovden in ga pritisni ob steno trupa.
Ni treba, da je bovden pritrjen po celi dolžini. Najbolj važno je na začetku in na koncu. (tudi pri biciklu so bovdni pritjreni samo pri ročki menjalnika in pri menjalniku, vmes pa samo toliko da ne opletajo levo in desno..da niso v napoto)
LP Mitja
Aja, pa še to:
Vsaka stvar ki jo daš na rep modela, zahteva še 3 do 4x toliko mase v nosu modela, torej za vse kar brez potrebe daš na rep, plačaš s 4 do 5 kratno maso... !! Tudi purpen ima maso! Ni tako nedolžen!
Važno je, da je bovden fiksiran pri servomotorju (kake 5 cm dalje od ročice servota), ter prav toliko tudi na koncu trupa, preden gre na ročico krmila.
Najbolje je da so zalepljeni s 5 minutnim epoksijem v kakem rebru trupa, ali na kakem drugem kosu lesa. Vmes, če dosežeš, pa daj še kako packo lepila na bovden in ga pritisni ob steno trupa.
Ni treba, da je bovden pritrjen po celi dolžini. Najbolj važno je na začetku in na koncu. (tudi pri biciklu so bovdni pritjreni samo pri ročki menjalnika in pri menjalniku, vmes pa samo toliko da ne opletajo levo in desno..da niso v napoto)
LP Mitja
Aja, pa še to:
Vsaka stvar ki jo daš na rep modela, zahteva še 3 do 4x toliko mase v nosu modela, torej za vse kar brez potrebe daš na rep, plačaš s 4 do 5 kratno maso... !! Tudi purpen ima maso! Ni tako nedolžen!
- Vsenafarbos
- Razpravljalec
- Prispevkov: 80
- Pridružen: 19 Nov 2004, 23:50
- Kraj: Sodražica-Radovljica
Helou!
Evo, približno gotovo. Slika je iz testnega poleta. Glede setupa nisem kompliciral, sem dal približno tisto not kar piše v Tim-u. Dodatno sem na krilu izdelal flap (iz radovednosti, da vidim kaj to dela), trup ni po načrtu, sem imel priliko dobiti second hand nerabljenega btw. kolikor sem nezaupljivo mečkal pod prsti elastičen in superlahek trup, se je izkazalo, da je narejen superiorno(lahek, elastičen in ravno prav trden za to frčalo). Kapo dol!
Masa: 530g (če ne bi delal deljenega krila se da še manj!)
Motor: MegaX 400
Reduktor: VMGM 4.64:1
Prop: 14x10
Baterije: 8xKAN650
Regulator: JES 20
Sprejemnik: Schulze manjši (alpha 435)
Servo: 3xHS55
Testni polet je potekal v skladu s pričakovanji. Letalce je kot perešček, leti super v mirnem ozračju, čaka me le še remont pendel višinca, ki sem mu naredil prekratko krmilno ročico in ima preveč lufta...Bom za drugič vedel...
LP, Klemen
Evo, približno gotovo. Slika je iz testnega poleta. Glede setupa nisem kompliciral, sem dal približno tisto not kar piše v Tim-u. Dodatno sem na krilu izdelal flap (iz radovednosti, da vidim kaj to dela), trup ni po načrtu, sem imel priliko dobiti second hand nerabljenega btw. kolikor sem nezaupljivo mečkal pod prsti elastičen in superlahek trup, se je izkazalo, da je narejen superiorno(lahek, elastičen in ravno prav trden za to frčalo). Kapo dol!
Masa: 530g (če ne bi delal deljenega krila se da še manj!)
Motor: MegaX 400
Reduktor: VMGM 4.64:1
Prop: 14x10
Baterije: 8xKAN650
Regulator: JES 20
Sprejemnik: Schulze manjši (alpha 435)
Servo: 3xHS55
Testni polet je potekal v skladu s pričakovanji. Letalce je kot perešček, leti super v mirnem ozračju, čaka me le še remont pendel višinca, ki sem mu naredil prekratko krmilno ročico in ima preveč lufta...Bom za drugič vedel...
LP, Klemen
- Priponke
-
- terra.JPG (85.17 KiB) Pogledano 7662 krat
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 15 Nov 2004, 15:45
- Kraj: Maribor
Zdravo,
Pri Cesarju je možno dobit novo "mini" verzijo krila za enak trup (Mežnarič). Krilo je izboljšano in pomanjšano, profil pa je MH32. Koncept je enak, le da je izdelava še lažja (LEGO sistem). Krilo je nekaj več kot 160cm, s servotom za zavoro tehta cca.100gr. Kolikor sem preizkušal, se model bolje obnese v vetru kot prejšnji.
Vombat ga ima, bo kaj več sam povedal o konceptu.
lp, Andrej
Pri Cesarju je možno dobit novo "mini" verzijo krila za enak trup (Mežnarič). Krilo je izboljšano in pomanjšano, profil pa je MH32. Koncept je enak, le da je izdelava še lažja (LEGO sistem). Krilo je nekaj več kot 160cm, s servotom za zavoro tehta cca.100gr. Kolikor sem preizkušal, se model bolje obnese v vetru kot prejšnji.
Vombat ga ima, bo kaj več sam povedal o konceptu.
lp, Andrej
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 15 Nov 2004, 15:45
- Kraj: Maribor
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 15 Nov 2004, 15:45
- Kraj: Maribor
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 413
- Pridružen: 15 Nov 2004, 15:45
- Kraj: Maribor
Pozdravljen Andrej,Andrej Petrovčič napisal/-a:Model je res vredu, sem pa šel iz golega firbca v nasproten koncept v primerjavi z večino.... obneslo se je bolje kot sem pričakoval, še pocebej - poceni !
Tvoj model mi je zelo všeč! Mislim, da si izbral odličen koncept in da boš z njim gotovo močno mešal štrene konkurenci.
LP
A
Ne bo, ker ga imam jaz
Včeraj sem ga po 14 dneh spet zagnal, ker sedaj nimam časa za treniranje v F5j (matura...). No, model ujame vsako dviganje, ga pa malo moti veter. Sicer se presenetljivo dobro prebija čez veter, ampak nizka masa se pozna ob premočnem vetru. Recimo včeraj ko je dosti pihalo, sem prvič letel rikverc. Zgleda fino No, sem potem premaknil težišče bolj naprej, pa je bilo bolje. Krilo je tudi dosti trdno. Z njim se da delati akrobacije brez strahu, da bi počil. Edino kar me malo moti je krhkost repa. Ob pristanku pristaneš nanj in ne vem kako bi preživel malo bolj trde pristranke. Zaradi nizke mase se dobro vzpenja (direkt brez timinga). Sem pa že razmišljal, da bi dal v vetru notri prenos, saj bi tako bil težji, pa še bolje bi se dvigal.
PS: Pa brez skrbi. Ne bom mešal štrene konkurenci
LP, Andrej
Včeraj sem ga po 14 dneh spet zagnal, ker sedaj nimam časa za treniranje v F5j (matura...). No, model ujame vsako dviganje, ga pa malo moti veter. Sicer se presenetljivo dobro prebija čez veter, ampak nizka masa se pozna ob premočnem vetru. Recimo včeraj ko je dosti pihalo, sem prvič letel rikverc. Zgleda fino No, sem potem premaknil težišče bolj naprej, pa je bilo bolje. Krilo je tudi dosti trdno. Z njim se da delati akrobacije brez strahu, da bi počil. Edino kar me malo moti je krhkost repa. Ob pristanku pristaneš nanj in ne vem kako bi preživel malo bolj trde pristranke. Zaradi nizke mase se dobro vzpenja (direkt brez timinga). Sem pa že razmišljal, da bi dal v vetru notri prenos, saj bi tako bil težji, pa še bolje bi se dvigal.
PS: Pa brez skrbi. Ne bom mešal štrene konkurenci
LP, Andrej
Tudi jaz sem si izdelal Terro v letošnjem maju.Zelo sem zadovoljen z njo, vendar me sedaj moti to, da je direkten pogon malce preslaboten. Želim si, da bi imel malce hitrejše vzpenjanje tako, da bi hitreje dosegel malce večjo višino, predvidevam pa tudi, da bi z drugim pogonom lažje premagoval veter pri dvigovanju.
Omeniti moram, da sem moral podaljšati pri izdelavi trup za 8cm, ker sem le tako dosegel pravilno težišče, nosilec višinskega stabilizatorja pa sem povišal za 2cm. Skupna teža Terre je tako 600 gramov.
Sedaj bi vgradil planetni reduktor MP-JET 3,8:1, vendar ne vem kakšen propeler naj dam zraven. Zato vas naprošam, da mi svetujete kakšen propeler in kaj moram še dokupiti, da bom imel še več užitkov pri letenju.
Lep pozdrav Edo
Omeniti moram, da sem moral podaljšati pri izdelavi trup za 8cm, ker sem le tako dosegel pravilno težišče, nosilec višinskega stabilizatorja pa sem povišal za 2cm. Skupna teža Terre je tako 600 gramov.
Sedaj bi vgradil planetni reduktor MP-JET 3,8:1, vendar ne vem kakšen propeler naj dam zraven. Zato vas naprošam, da mi svetujete kakšen propeler in kaj moram še dokupiti, da bom imel še več užitkov pri letenju.
Lep pozdrav Edo
Nikoli ni prepozno!!!
No tamle na slikci je pa moja Terra 400 vceraj izgotovljena. Med gradnjo zgornjega "spojlerja" sem se odlocil, da ga ne naredim, namrec se vedno ga lahko kasneje.
Ko je bilo slikanja konec sem se odlocil, da ga sprobam kako to leti če sploh leti. Moram rect da je letel celo minuto če ne še kaj več. Namreč kmalu po vzletu sem ugotovil, da višinsko krmilo ne opravlja najbolje svojih funkcij. Tisti pendel sistem mi ni čist najbolj jasen. No kolikor sem uspel jadrati lahko rečem, da je jadral zelo lepo. Pristanek pa ni bil najlepši saj mi je zagodlo višinsko krmilo in povzročilo da se je Terra prehitro srečala s kozolcem . Ni hujše škode, le centroplan moram popravit in ponovno prilepit nosilec motorja.
Aja še to moram povedat da sem glavno krilo naredil popolnoma sam brez kakih izrezkanih delov CNC mašin. Saj se lahko mal pohvalim, ane ane ane
Ko je bilo slikanja konec sem se odlocil, da ga sprobam kako to leti če sploh leti. Moram rect da je letel celo minuto če ne še kaj več. Namreč kmalu po vzletu sem ugotovil, da višinsko krmilo ne opravlja najbolje svojih funkcij. Tisti pendel sistem mi ni čist najbolj jasen. No kolikor sem uspel jadrati lahko rečem, da je jadral zelo lepo. Pristanek pa ni bil najlepši saj mi je zagodlo višinsko krmilo in povzročilo da se je Terra prehitro srečala s kozolcem . Ni hujše škode, le centroplan moram popravit in ponovno prilepit nosilec motorja.
Aja še to moram povedat da sem glavno krilo naredil popolnoma sam brez kakih izrezkanih delov CNC mašin. Saj se lahko mal pohvalim, ane ane ane
- Priponke
-
- 11092005 004.JPG (119.06 KiB) Pogledano 7674 krat
-
- 11092005 002.JPG (109.55 KiB) Pogledano 7674 krat
Verjetno bi se pendel ozival odlično ampak je slaba odzivnost posledica mojega neznanja s pendel krmili. Mislim, da bi moral zadevo pobližje pogledat kak izkušeni modelar, ko pridem domov pripnem tudi sliko umetnine.
Kot sem sam uspel ugotovit gre za prevelike elastičnosti bodna in nosilcev pendel krila kar posledično vpliva na odklone in samo stabilnost krmila. Slika sledi popoldne...
Kot sem sam uspel ugotovit gre za prevelike elastičnosti bodna in nosilcev pendel krila kar posledično vpliva na odklone in samo stabilnost krmila. Slika sledi popoldne...