DS - Dynamic soaring (No.1)
Moderator: brejker
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Pa vendar (z izjemo prvega NYX) ni nihče dosegel hitrosti kaj dosti večje od 200mp/h, je približno res kar je Sašo omenil glede omejene hitrosti pri F3B.Matjaž_Černivc napisal/-a:@Aleš aka Muha
Vsi opisani modeli so večinoma že v osnovi CFK izdelave...
Edino Acacia je GFK; in hvale o njeni trdnosti je po forumih napretek... mogoče priroma k meni Acacia 3 cfk...
http://www.youtube.com/watch?v=6a0MYeJ4lB8
lp
Life is short.
Fly hard!!!
Fly hard!!!
Malce v razmislek samograditeljem in tudi takim, ki se odločate za nabavo DS modela:
Krila z podobno vitkostjo, podobnim razponom, podobno debelino profila in podobno gradnjo zapojejo pri podobni hitrosti. Tistega malo ogljika pred nosilcem sicer pomaga, a je premalo. Steklo je več kot dovolj močno, a je žal preveč elastično. Tu ne pomaga nalaganje večjih količin stekla, temveč le večje količine ogljika.
Stari F3J modeli kot je že ugotovil Črnivc zaflatrajo približno enako hitro kot novi z 30% nižjo maso, saj ima vgrajen material enak modul elastičnosti in so oboji enako togi, so pa manj trajni zaradi utrujanja materiala, ki ga je manj in je zato bolj obremenjen. Skrajni primer "nove" in "stare" gradnje tovrstnih modelov je tole:
- 2,2 kg model pri brisancu zaflatra, polomi mu servote v krilu, a na krilu ne pride do nobenih poškodb.
- 1,5 kg enak model zaflatra pri enaki hitrosti, a pilot flatra ne opazi, ker se model v hipu sesuje v sestavne dele.
Opisano sem doživel pri ellipsi iz stekla in rohacela. Izdelal sem težko mrcino z dvojno količino predpisanega stekla. Zaflatrala je nekje okrog 240-260 km/h, a se ni zgodilo nič tragičnega. Flatrala je še mnogokrat in vedno povsem brez poškodb.
Super lahka ellipse, ki sem ji za foro krilo izdelaiz enakega rohacela, vendar sem dal pod in nad peno le po eno 29 g steklenko je prenesla do flatra približno enako hitrost, a le enkrat. Razpadla je na prafaktorje.
Trenutno vozim enak model z oplato, ki ima 50g steklo nad in 29 g steklo pod peno. Vsake 50 mm je pod kotom 45 st. položena nit iz 163 g ogljikove tkanine v eno in drugo stran. Model je torzijsko presenetljivo odporen in prenese večji šus kot katera koli steklena ellipse, vendar vem, da bo razpadla preden bom videl da flatra.
Izdelal sem tudi popolnoma karbonsko ellipso, ki jo trenutno Pegasus tolče po drevju. Ta bi skoraj morala brez škode prenesti vse DS rotorje.
(Modelov nimam časa izdelovat, zato tega ne jemat kot EPP!)
Najbolje je po moje izdelat enostavno stiro/balsa krilo in ga prekriti z 163 g karbonom. Razpon pod 2,5 m in vitkost pod 13, pa bo betonarna. Ob nabavi se držite istega načela: Karbon in še enkrat karbon, ter vstran z 3m+ orjaki!!
Krila z podobno vitkostjo, podobnim razponom, podobno debelino profila in podobno gradnjo zapojejo pri podobni hitrosti. Tistega malo ogljika pred nosilcem sicer pomaga, a je premalo. Steklo je več kot dovolj močno, a je žal preveč elastično. Tu ne pomaga nalaganje večjih količin stekla, temveč le večje količine ogljika.
Stari F3J modeli kot je že ugotovil Črnivc zaflatrajo približno enako hitro kot novi z 30% nižjo maso, saj ima vgrajen material enak modul elastičnosti in so oboji enako togi, so pa manj trajni zaradi utrujanja materiala, ki ga je manj in je zato bolj obremenjen. Skrajni primer "nove" in "stare" gradnje tovrstnih modelov je tole:
- 2,2 kg model pri brisancu zaflatra, polomi mu servote v krilu, a na krilu ne pride do nobenih poškodb.
- 1,5 kg enak model zaflatra pri enaki hitrosti, a pilot flatra ne opazi, ker se model v hipu sesuje v sestavne dele.
Opisano sem doživel pri ellipsi iz stekla in rohacela. Izdelal sem težko mrcino z dvojno količino predpisanega stekla. Zaflatrala je nekje okrog 240-260 km/h, a se ni zgodilo nič tragičnega. Flatrala je še mnogokrat in vedno povsem brez poškodb.
Super lahka ellipse, ki sem ji za foro krilo izdelaiz enakega rohacela, vendar sem dal pod in nad peno le po eno 29 g steklenko je prenesla do flatra približno enako hitrost, a le enkrat. Razpadla je na prafaktorje.
Trenutno vozim enak model z oplato, ki ima 50g steklo nad in 29 g steklo pod peno. Vsake 50 mm je pod kotom 45 st. položena nit iz 163 g ogljikove tkanine v eno in drugo stran. Model je torzijsko presenetljivo odporen in prenese večji šus kot katera koli steklena ellipse, vendar vem, da bo razpadla preden bom videl da flatra.
Izdelal sem tudi popolnoma karbonsko ellipso, ki jo trenutno Pegasus tolče po drevju. Ta bi skoraj morala brez škode prenesti vse DS rotorje.
(Modelov nimam časa izdelovat, zato tega ne jemat kot EPP!)
Najbolje je po moje izdelat enostavno stiro/balsa krilo in ga prekriti z 163 g karbonom. Razpon pod 2,5 m in vitkost pod 13, pa bo betonarna. Ob nabavi se držite istega načela: Karbon in še enkrat karbon, ter vstran z 3m+ orjaki!!
lp
Sašo
Sašo
Strinjam se z tem, da je steklo preveč elastično, ampak da lahko enačiš lupino izdelano iz 25g stekla ali 200g stekla je pa naravnost smešno.
Namreč torzijski odpornostni moment lahko izračunaš (2*Asr*s), pri čemer je s debelina lupine, tko da bi tudi steklen model prenesel visoko torzijsko trdnost, samo vprašanje, če bi bila masa modela sprejemljiva.
Je pa res, da pri gradnji ki jo opisuješ k torzijski trdnosti ogromno prinese polnilo, tako, da zaradi tega najbrž ni bistvene razlike med 25g steklom in 100g steklom.
Namreč torzijski odpornostni moment lahko izračunaš (2*Asr*s), pri čemer je s debelina lupine, tko da bi tudi steklen model prenesel visoko torzijsko trdnost, samo vprašanje, če bi bila masa modela sprejemljiva.
Je pa res, da pri gradnji ki jo opisuješ k torzijski trdnosti ogromno prinese polnilo, tako, da zaradi tega najbrž ni bistvene razlike med 25g steklom in 100g steklom.
Babooni so ponovno med nami !
@No_name;
Vse skupaj si tolmačim z dejstvom, da lupina krila ni vlaknast laminat, temveč cela stena z vlaknastimi laminati in polnilom. Uklonsko število lupine, ki je npr. iz 2 mm polnilo in 29 g steklenke, ter take z istim polnilom in 100 g steklenko ostane skoraj enako, ravno tako se polarni moment minimalno spremeni, saj je ob 2 mm osnove-polnila razlika v debelini zaradi stekla kvečjemu 0,3 mm v korist 100 g stekla, kar je malo.
Dokler se oplata ne ukloni je vse vredu, ob uklonu pa tanjša 29 g stekloplastika zaradi prevelikih napetosti v laminatu popusti, se naguba, odlepi od polnila in krilo se raztrešči. Debelejša stekloplastika ob enaki hitrosti preživi, saj napetosti v laminatu ne presežejo dovoljenih vrednosti in vse skupaj se elastično deformira-flater.
Vse skupaj si tolmačim z dejstvom, da lupina krila ni vlaknast laminat, temveč cela stena z vlaknastimi laminati in polnilom. Uklonsko število lupine, ki je npr. iz 2 mm polnilo in 29 g steklenke, ter take z istim polnilom in 100 g steklenko ostane skoraj enako, ravno tako se polarni moment minimalno spremeni, saj je ob 2 mm osnove-polnila razlika v debelini zaradi stekla kvečjemu 0,3 mm v korist 100 g stekla, kar je malo.
Dokler se oplata ne ukloni je vse vredu, ob uklonu pa tanjša 29 g stekloplastika zaradi prevelikih napetosti v laminatu popusti, se naguba, odlepi od polnila in krilo se raztrešči. Debelejša stekloplastika ob enaki hitrosti preživi, saj napetosti v laminatu ne presežejo dovoljenih vrednosti in vse skupaj se elastično deformira-flater.
lp
Sašo
Sašo
O uklonskem številu raje ne bi tukaj.
Je res da se uklonska trdnost ne poveča bistveno v tem primeru ampak, lupine sploh ne moreš izpostavit kot nosilec, ki prenaša uklonske obremenitve.
Lupina prenaša strižne obremenitve, ki dajejo krilu torzijsko trdnost in upogibno trdnost, ki krilu drži obliko.
O uklonu bi pri krilu govorili lahko samo, kadar bi lupina prenašala tudi upogibni moment, ki nastane zaradi vzgona. To obremenitev pa pri pravilno dimenzioniranem krilu prenaša nosilec.
Kar pa se upogibne trdnosti lupine tiče pa se ob primerjavi 29g stekla in 100g stekla le ta poveča za faktor ~3.
Z mojim prejšnjim postom sem hotel povedat, da k torzijski trdnosti lupine veliko doprinese polnilo.
Je res da se uklonska trdnost ne poveča bistveno v tem primeru ampak, lupine sploh ne moreš izpostavit kot nosilec, ki prenaša uklonske obremenitve.
Lupina prenaša strižne obremenitve, ki dajejo krilu torzijsko trdnost in upogibno trdnost, ki krilu drži obliko.
O uklonu bi pri krilu govorili lahko samo, kadar bi lupina prenašala tudi upogibni moment, ki nastane zaradi vzgona. To obremenitev pa pri pravilno dimenzioniranem krilu prenaša nosilec.
Kar pa se upogibne trdnosti lupine tiče pa se ob primerjavi 29g stekla in 100g stekla le ta poveča za faktor ~3.
Z mojim prejšnjim postom sem hotel povedat, da k torzijski trdnosti lupine veliko doprinese polnilo.
Babooni so ponovno med nami !
DS BOROVCI
Ds na Strmci!(moji prvi koraki)
http://p-chan.prkoritu.net/rc/src/DS1.wmv
Če pa tole ne splaši veveric bo treba pa še nižje
Lp Boštjan
http://p-chan.prkoritu.net/rc/src/DS1.wmv
Če pa tole ne splaši veveric bo treba pa še nižje
Lp Boštjan
LP Boštjan
Vsako tele ima svoje veselje!
Vsako tele ima svoje veselje!
LP
Zanima me kako se obnesejo krmilne povezave spojene z silikonom?
Ali naj si raje priskrbim abrajzo?
Glede takoimenovane Abrajze:
Je tako "elastična" da krilo z oddrezanimi eleroni položim
v sendvič, da je spoj na "kontakt" ? Ali bi moral med krilom in
zakrilcem pustiti kak 0.5mm lufta??
Zanima me kako se obnesejo krmilne povezave spojene z silikonom?
Ali naj si raje priskrbim abrajzo?
Glede takoimenovane Abrajze:
Je tako "elastična" da krilo z oddrezanimi eleroni položim
v sendvič, da je spoj na "kontakt" ? Ali bi moral med krilom in
zakrilcem pustiti kak 0.5mm lufta??
www.okarbon.eu
Ne izumljaj po svoje in raje naredi tako kot je prikazano v gradnji Baboona!brejker napisal/-a:LP
Zanima me kako se obnesejo krmilne povezave spojene z silikonom?
Ali naj si raje priskrbim abrajzo?
Glede takoimenovane Abrajze:
Je tako "elastična" da krilo z oddrezanimi eleroni položim
v sendvič, da je spoj na "kontakt" ? Ali bi moral med krilom in
zakrilcem pustiti kak 0.5mm lufta??
Spogledujem se z izdelavo modela Boreas objavljenega v Timu.Ultralajt napisal/-a:brejker napisal/-a:LP
Zanima me kako se obnesejo krmilne povezave spojene z silikonom?
Ne izumljaj po svoje in raje naredi tako kot je prikazano v gradnji Baboona!
(akro model za na pobočje)
Bom vzel gradnjo Baboona pod drobnogled...
www.okarbon.eu
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Sendvič.
1.Stirodur,lesena planka,abrajza, Carbon rovingi+steklo in barva
ali
2. Stirodur, abrajza+steklo,lesena planka in folija
Nagibam se k drugi rešitvi saj mi trenutno finančno stanje ne obeta
kakšnih velikih nakupovalnih podvigov
Od svojega prvega krila tudi nebom zahteval kaj dosti.
Vsaj do 180Km/h naj zdrži, potem mi je pa vseeno
1.Stirodur,lesena planka,abrajza, Carbon rovingi+steklo in barva
ali
2. Stirodur, abrajza+steklo,lesena planka in folija
Nagibam se k drugi rešitvi saj mi trenutno finančno stanje ne obeta
kakšnih velikih nakupovalnih podvigov
Od svojega prvega krila tudi nebom zahteval kaj dosti.
Vsaj do 180Km/h naj zdrži, potem mi je pa vseeno
www.okarbon.eu
- modelarcina
- Profesor
- Prispevkov: 1038
- Pridružen: 18 Jan 2006, 13:30
- Kraj: kamnik
Nekaterim je luštn... DS plac skoraj na dvorišču
in pa poceni modelček iz epp(55$) ki ga žge čez 80mph
http://www.youtube.com/watch?v=42Y_VoWE ... r_embedded
lp simon
in pa poceni modelček iz epp(55$) ki ga žge čez 80mph
http://www.youtube.com/watch?v=42Y_VoWE ... r_embedded
lp simon
www.okarbon.eu
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Evo,nova raketa; Laser od Heinricha...
Tretji lastnik ali mogoče že kateri več...
Včeraj prvi štart; model je letel na trenutke nevrjetno dobro spet dugič kot en skret; zaradi česar so se ga znebila že pretekla dva lastnika.
Problem je bil v tem, da je bila matica za višinca nekoliko višja od mizice in višic je lahko prosto plaval 2-3mm. Odvisno kako se je ztaknil na zatiču...problem sem rešil z zvečilnim za vakumiranje in malo lepila...Tudi težišče je že nevrjetno zadaj...
Zamenjani so bili tudi vsi servomehanizmi; futabin digitalec na repu je zlata vreden...
Danes drugi štart in moram reči, da sem nevrjetno zadovoljen. Čeprav ima model ene svoje "fore" je res nevrjetno prodoren in hiter...
Sorica hir aj kam!
lp
p.s. Če je RG-15 mama je Assan 2,4GHz ata
Tretji lastnik ali mogoče že kateri več...
Včeraj prvi štart; model je letel na trenutke nevrjetno dobro spet dugič kot en skret; zaradi česar so se ga znebila že pretekla dva lastnika.
Problem je bil v tem, da je bila matica za višinca nekoliko višja od mizice in višic je lahko prosto plaval 2-3mm. Odvisno kako se je ztaknil na zatiču...problem sem rešil z zvečilnim za vakumiranje in malo lepila...Tudi težišče je že nevrjetno zadaj...
Zamenjani so bili tudi vsi servomehanizmi; futabin digitalec na repu je zlata vreden...
Danes drugi štart in moram reči, da sem nevrjetno zadovoljen. Čeprav ima model ene svoje "fore" je res nevrjetno prodoren in hiter...
Sorica hir aj kam!
lp
p.s. Če je RG-15 mama je Assan 2,4GHz ata
- Priponke
-
- Laser.jpg (113.83 KiB) Pogledano 7407 krat
Lepo Matjaž.
Opus čaka na svoj čas, malo bom poprčkal ta vikend. Naslednji vikend pa bo fertik. Pol pa akcija ko bo veter!
Na FB sem za kolege naredil tudi skupinico DSS.
Opus čaka na svoj čas, malo bom poprčkal ta vikend. Naslednji vikend pa bo fertik. Pol pa akcija ko bo veter!
Na FB sem za kolege naredil tudi skupinico DSS.
www.lipo.si
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
...sem računal, da se bo burja do nedelje obrnila v J, pa slabo kaže... Tako Soriška za ta teden odpade...Miha zate ravno prav, saj če bo v prihajajočem tednu prišlo do izrazite spremembe vremena; bodo dan poprej na Soriški ugodne razmere za letenje...
Študentek-DP pa čaka primerno podlago za vakumiranje in predvsem MAJLER folijo...informacijo kje npr. v Ljubljani jo lahko dobim dobrodošle (govorilo se je nekaj o cvetličarnah)...
lp
Študentek-DP pa čaka primerno podlago za vakumiranje in predvsem MAJLER folijo...informacijo kje npr. v Ljubljani jo lahko dobim dobrodošle (govorilo se je nekaj o cvetličarnah)...
lp
Mislim da čakaš na napačnem hribu!Matjaž_Černivc napisal/-a:Dej, dej, eni imamo resne avijone in čakamo na pravo vreme na pravem hribusasos napisal/-a:Pa kot zgleda, bo (oziroma je že) hitrost ravno pravšnja za trenutno aktualne modeleMatjaž_Černivc napisal/-a:...sem računal, da se bo burja do nedelje obrnila v J, pa slabo kaže... Tako Soriška za ta teden odpade...
lp
p.s. Če se spotakneš, te mora priti reševat minimallno gorska reševalna; oz. poiskat, da te odpeljejo s črno kočijo...
LP
LP Boštjan
Vsako tele ima svoje veselje!
Vsako tele ima svoje veselje!
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04