Previjanje BK motorja
Moderator: Coil
- THE DOCTOR
- Freak
- Prispevkov: 853
- Pridružen: 04 Jun 2008, 19:33
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 204
- Pridružen: 25 Jan 2007, 10:54
- Kraj: Okolica Domžal
Men pa zanima kako se vi lotite odstranjevanja laka z žic, v primeru da navijate motor s snopom žic.
Trenutno moram previti en motor ki ima 22 žic 0.25 debeline. Previjam ga zato ker je šel žal en vijak pregloboko (v navitje), pa bi rad da karakteristike ostanejo iste zato tudi previjam s takim snopom.
Trenutno moram previti en motor ki ima 22 žic 0.25 debeline. Previjam ga zato ker je šel žal en vijak pregloboko (v navitje), pa bi rad da karakteristike ostanejo iste zato tudi previjam s takim snopom.
Aspirin tabletkadaddyrider napisal/-a:Men pa zanima kako se vi lotite odstranjevanja laka z žic, v primeru da navijate motor s snopom žic.
Trenutno moram previti en motor ki ima 22 žic 0.25 debeline. Previjam ga zato ker je šel žal en vijak pregloboko (v navitje), pa bi rad da karakteristike ostanejo iste zato tudi previjam s takim snopom.
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 204
- Pridružen: 25 Jan 2007, 10:54
- Kraj: Okolica Domžal
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 204
- Pridružen: 25 Jan 2007, 10:54
- Kraj: Okolica Domžal
-
- Tekmovalec
- Prispevkov: 204
- Pridružen: 25 Jan 2007, 10:54
- Kraj: Okolica Domžal
@Coil
http://sl.wikipedia.org/wiki/Skin_efekt
Edino kaj je lahko problem je konstrukcijsko pravilna izvedba (da se same žile ne križajo ena preko druge).
lp, Jernej
Ni nobena neumnost. Na žalost si pozabil gospoda Kožni pojav. Če želiš imeti maksimalni izkoristek se tukaj še kako pozna. Razlog? Visoki vrtljaji ... visoke frekvence.Pomoje je previjat motor z snopom 0.25 žičk neumnost, če bo isto ovojev bo kv zelo podoben. Mogoče bo nekaj % odstopanja, le izkoristek bo boljši z eno žico.
http://sl.wikipedia.org/wiki/Skin_efekt
Edino kaj je lahko problem je konstrukcijsko pravilna izvedba (da se same žile ne križajo ena preko druge).
lp, Jernej
Ojla .... jaz sem istega mnenja .... smo že o tem govorili na 24 strani te teme ... link: viewtopic.php?t=24246&postdays=0&postor ... &start=230StEEm napisal/-a:@CoilNi nobena neumnost. Na žalost si pozabil gospoda Kožni pojav. Če želiš imeti maksimalni izkoristek se tukaj še kako pozna. Razlog? Visoki vrtljaji ... visoke frekvence.Pomoje je previjat motor z snopom 0.25 žičk neumnost, če bo isto ovojev bo kv zelo podoben. Mogoče bo nekaj % odstopanja, le izkoristek bo boljši z eno žico.
http://sl.wikipedia.org/wiki/Skin_efekt
Edino kaj je lahko problem je konstrukcijsko pravilna izvedba (da se same žile ne križajo ena preko druge).
lp, Jernej
Kaj pa vem, nekaj je bilo pametnih odgovrov - za razmislit, o nekaterih postih pa ne bom izgubljal besed - preber in me boš razumel.
v galvnem skin efekt je - in kot sem kasneje prebiral teme na drugih forumih, naj bi se opazneje poznal pri večjih močeh zaradi debelejših žic, vendar pa postane problem, da skin efekt ni tako velik, kot je izguba izkoristka, zaradi nedoslednega navijanja z večimi tanjšimi žicami.
l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Sej pravim ... edini problem je v kontrukciji. Če je motor premali imaš tudi tanjše žice... kar pa privede to tiste tabele z frekvenco in vdorno globino. Če na podlagi te tabele vidiš da v tvojem primeru ne bo prišlo do večjih sprememb se ti več žičk ne splača izbrati. In tako izbereš 1 samo žico. Jaz bi predlaga, Vse kar je nad 500W se splača navijat z več žilami (še posebej če imamo vrtoglave frekvence 10kHz+)
lp, Jernej
p.s. ni hudič da mi fohmajstrih uporabljamo te stvari z razlogom. Ampak odvisno kako se ti izplača pri majhnih zadevah.
lp, Jernej
p.s. ni hudič da mi fohmajstrih uporabljamo te stvari z razlogom. Ampak odvisno kako se ti izplača pri majhnih zadevah.
Jernej živjo,
mogoče si spregledal, na 25. strani sem dal povezave na Powercroco stran.
Dr. Okon spada ta čas med največje mojstre previjanja motorjev.
http://www.powercroco.de/litzenwicklung.html
mogoče si spregledal, na 25. strani sem dal povezave na Powercroco stran.
Dr. Okon spada ta čas med največje mojstre previjanja motorjev.
http://www.powercroco.de/litzenwicklung.html
Na hitro prevedena: Kožni efekt ima pri naših frekvencah krmiljenja in na železnem statorju praktično zanemarljiv pomen.Nun zum Thema Litze.
Zunächst nochmal der Hinweis, daß der Frage des "skin-Effektes" bei den von uns verwendeten Schaltfrequenzen und auf einem Eisenstator nur sehr untergeordnete Bedeutung zukommt.
Napaka! Glej zgornji link.Jaz bi predlaga, Vse kar je nad 500W se splača navijat z več žilami
www.lipo.si
Mogoče sem z mojim stavkom nad 500W sam sebe malo zaj***. Kakorkoli pa je pogojeno z debelino žic. Vzemi f vzorčenja in poglej tabelo, ki sem jo pripel in boš dobil globino skin efekta.
Osebno bi motal z enim samim kablom če uporabljam za domačo uporabo. Za stvari kjer je pa pomemben vsak promil, pa mi delamo tako kot je treba.
lp, Jernej
p.s. sem pozabil da sem na modelarski strani.
Na žalos ima g. dr. napako v textu ali pa je pač napačno napisal stavek. Ker skin efekt nima nobene veze s feromagnetnim statorjem.
Zunächst nochmal der Hinweis, daß der Frage des "skin-Effektes" bei den von uns verwendeten Schaltfrequenzen und auf einem Eisenstator nur sehr untergeordnete Bedeutung zukommt.
Na hitro prevedena: Kožni efekt ima pri naših frekvencah krmiljenja in na železnem statorju praktično zanemarljiv pomen.
Osebno bi motal z enim samim kablom če uporabljam za domačo uporabo. Za stvari kjer je pa pomemben vsak promil, pa mi delamo tako kot je treba.
lp, Jernej
p.s. sem pozabil da sem na modelarski strani.
Coil napisal/-a:Kakšna neplodna debata! Dejsta, ki so objavljena na podlagi VELIKO prakse so, da ima modelarski motor navit z eno žico boljši izkoristek, pa naj bo 5g ali 500g.
Napaka gor ali dol, Okon je previl že na stotine motorjev in gotovo je on referenca na tem področju.
ehhh ... pač StEEm ima prav kar se laminiraniega statorja tiče - in napake v stavku zgoraj! Pa mu lahko še tako osorno odgovarjate .... (vsak ki ve zakaj je stator laminiran, bi mu prikimal).
Raje mu na lep način razložimo/razložite, da skin efekt obstaja a je zanemarljiv v našem primeru - saj regulatorji delajo do frekvenc cca 3kHz (vsaj mislim tako - če se motim me popravite), kar pomeni cca 2,0mm v premeru žico, pri kateri bi mogoče šele opazili slabši izkoristek zaradi skin effekta.
Torej, vsak pa naj navija kot si želi - nekaj so priporočila iz prakse, ki jih ima gotovo največ Okon (vsaj kot berem tudi druge forume), nekaj so teoretična dejstava, katerim nekateri tudi pripisujemo svoj pomen.
StEEm .... navij isti motor na oba načina in nam poročaj, pokaži meritve kaj in kako je z motorjema.
l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
In če nadaljujem še vedno to temo o previjanju BK motorjev in pomisleku na skin effekt ...
Regulatorji za brushless motorje dajejo bolj ali manj sinusni signal na izhodu proti motorju, kar pomeni, da imamo poleg osnovnega sinusnega signala tudi prisotne harmonike (večkratnike osnovne frekvence). In tu nastopi prednost pri navijanju BK-ja z eno žico - saj se pojavi skin efekt za harmonike (ne za osnovni val) - saj se impedanca navitja motorja za višje harmonihe poveča in imajo manši vpliv na izkoristek (zaviralno vrtilno polje harmonikov slabi), kot bi ga imeli, ob previjanju z več tankimi žilami, kjer za harmonike ne bi bilo še skin effekta.
Prisotnost harmonikov na izhodu je v veliki meri odvisno od kvalitete regulatorja (beri cene) ... preverite z osciloskopom, pa boste videli.
l.p.
Regulatorji za brushless motorje dajejo bolj ali manj sinusni signal na izhodu proti motorju, kar pomeni, da imamo poleg osnovnega sinusnega signala tudi prisotne harmonike (večkratnike osnovne frekvence). In tu nastopi prednost pri navijanju BK-ja z eno žico - saj se pojavi skin efekt za harmonike (ne za osnovni val) - saj se impedanca navitja motorja za višje harmonihe poveča in imajo manši vpliv na izkoristek (zaviralno vrtilno polje harmonikov slabi), kot bi ga imeli, ob previjanju z več tankimi žilami, kjer za harmonike ne bi bilo še skin effekta.
Prisotnost harmonikov na izhodu je v veliki meri odvisno od kvalitete regulatorja (beri cene) ... preverite z osciloskopom, pa boste videli.
l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
StEEm napisal/-a:Mogoče sem z mojim stavkom nad 500W sam sebe malo zaj***. Kakorkoli pa je pogojeno z debelino žic. Vzemi f vzorčenja in poglej tabelo, ki sem jo pripel in boš dobil globino skin efekta.
Na žalos ima g. dr. napako v textu ali pa je pač napačno napisal stavek. Ker skin efekt nima nobene veze s feromagnetnim statorjem.
Zunächst nochmal der Hinweis, daß der Frage des "skin-Effektes" bei den von uns verwendeten Schaltfrequenzen und auf einem Eisenstator nur sehr untergeordnete Bedeutung zukommt.
Na hitro prevedena: Kožni efekt ima pri naših frekvencah krmiljenja in na železnem statorju praktično zanemarljiv pomen.
Osebno bi motal z enim samim kablom če uporabljam za domačo uporabo. Za stvari kjer je pa pomemben vsak promil, pa mi delamo tako kot je treba.
lp, Jernej
p.s. sem pozabil da sem na modelarski strani.
Ja malo je čudno napisal, ampak dejstvo je da pri tej uporabi vpliv skin efekta << Ri žice / stator.
Frekvence krmiljenja so od 8 - 32 kHz.
www.lipo.si
Hvala ... moje neznanje ....mihah napisal/-a: .....
Frekvence krmiljenja so od 8 - 32 kHz.
l.p.
P.S.: Trofazni motor je že Nikola Tesla naredil, .... BK-ji pa so v osnovi sinhronski trofazni motorji, katerim se spreminja število polov glede na njihovo rabo (ne samo polov, načini navijanja,...) .... torej osnovni "BK-ji"obstajajo že od samega začetka izmeničnega toka.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
- anti-gravitačnik
- Razpravljalec
- Prispevkov: 117
- Pridružen: 05 Jun 2011, 20:15
- Kraj: Trzin
Imam motor HIMAX HC 2816 1220 in sem v navitje statorja z vijakom ponesreči naredil navoj. Sedaj sem motor razdrl tako, da imam stator z navitjem in ležaji, nosilec motorja in rotor. Ko sem začel z odvijanjem motorja sem naletel na težavo. Snop žic in vse na statorju je prilepljeno z lepilom. Stator sem že namakal v nitro razredčilu in ga malo polil z acetonom, vendar lepilo ne spusti. V pečico ga pa ne upam dati zaradi ležajev.
Zato vas prosim, če ima kdo kakšno idejo kako naj pripravim lepilo, da spusti.
Snop je iz osmih žic 0.2mm in ko sem odrezal en del navitja sem preštel žice in jih je 40, se pravi pet ovojev.
Kv je bil približno 1220.
Motor ima 14 magnetov.
Motor je vlekel približno 25A (po podatkih iz kataloga)
Če se se ne motim je motor navit v delta shemi, če se motim, me prosim popravite.
Za vse odgovore in predloge se že v naprej zahvaljujem.
Zato vas prosim, če ima kdo kakšno idejo kako naj pripravim lepilo, da spusti.
Snop je iz osmih žic 0.2mm in ko sem odrezal en del navitja sem preštel žice in jih je 40, se pravi pet ovojev.
Kv je bil približno 1220.
Motor ima 14 magnetov.
Motor je vlekel približno 25A (po podatkih iz kataloga)
Če se se ne motim je motor navit v delta shemi, če se motim, me prosim popravite.
Za vse odgovore in predloge se že v naprej zahvaljujem.
Multiplex Cockpit SX 2.4 GHz
- anti-gravitačnik
- Razpravljalec
- Prispevkov: 117
- Pridružen: 05 Jun 2011, 20:15
- Kraj: Trzin
Sedaj se je po dolgem čakanju le nekaj zgodilo.
Še isti dan, ko sem napisal post sem povsem izpraznil stator. To sem naredil kar z kladivom, izvijačem in špico.
V prejšnem postu sem pozabil omeniti, da je stator na nosilec motorja privit in zalepljen z lepilom. Sam sem to rešil tako, da sem motor postavil na eliktrično ploščo in molo segrel (seveda brez rotorja, da magnetov ne bi
razmagnetil) nato pa sem prijel nosilec s kombinirkami stator pa z papagajkami in nato obrnil, dokler lepilo ni popustilo.
Ker sem plošče malo razplastil, sem jih nazaj zlepil z dvokomponentnim lepilom, poškodovano izolacijo pa nadomestil z epoksidno smolo in epoksidnim lepilom, ki zdrži tudi visoke temperature.
Nato pa sem čakal žico. Danes sem jo dobil v ElektraNova. Tam sem dobil 0.20mm žico 0.8kg za 10€.
Motor sem navijal z osmimi žicami po 0.20mm in po pet ovojev na zob. Navijal sem po shemi delta navitje: AabBCcaABbcC
P.S.:
Tako, da sem kljub mojim štirinajstim letom naredil tole. Jutri še test, ali je kje kratek stik na stator in nato še test motorja. Rezultati testa sledijo jutri.
Slike:
Še isti dan, ko sem napisal post sem povsem izpraznil stator. To sem naredil kar z kladivom, izvijačem in špico.
V prejšnem postu sem pozabil omeniti, da je stator na nosilec motorja privit in zalepljen z lepilom. Sam sem to rešil tako, da sem motor postavil na eliktrično ploščo in molo segrel (seveda brez rotorja, da magnetov ne bi
razmagnetil) nato pa sem prijel nosilec s kombinirkami stator pa z papagajkami in nato obrnil, dokler lepilo ni popustilo.
Ker sem plošče malo razplastil, sem jih nazaj zlepil z dvokomponentnim lepilom, poškodovano izolacijo pa nadomestil z epoksidno smolo in epoksidnim lepilom, ki zdrži tudi visoke temperature.
Nato pa sem čakal žico. Danes sem jo dobil v ElektraNova. Tam sem dobil 0.20mm žico 0.8kg za 10€.
Motor sem navijal z osmimi žicami po 0.20mm in po pet ovojev na zob. Navijal sem po shemi delta navitje: AabBCcaABbcC
P.S.:
Tako, da sem kljub mojim štirinajstim letom naredil tole. Jutri še test, ali je kje kratek stik na stator in nato še test motorja. Rezultati testa sledijo jutri.
Slike:
- Priponke
-
- Motor z vrha
- DSC00027.JPG (198.96 KiB) Pogledano 16673 krat
-
- Motor z vrha
- DSC00022.JPG (282.82 KiB) Pogledano 16673 krat
-
- Motor od spodaj
- DSC00025.JPG (226.55 KiB) Pogledano 16673 krat
Multiplex Cockpit SX 2.4 GHz
- anti-gravitačnik
- Razpravljalec
- Prispevkov: 117
- Pridružen: 05 Jun 2011, 20:15
- Kraj: Trzin