Previjanje BK motorja
Moderator: Coil
Pozdravljeni!
Previjam Turnigy 3020 - 24N22P brezkrtačni motor po "vezalni shemi" AaAabBbBCcCcaAaABbBbcCcC.
Sedaj me pa zanima katere konce žic naj skupaj povežem?
Gre mogoče tako: konec A v začetek B, konec B v začetek C, konec C v začetek A?
To bo moj prvi previt bk motor, zato sprašujem takšne bedarije
Lep pozdrav!
Simon
Previjam Turnigy 3020 - 24N22P brezkrtačni motor po "vezalni shemi" AaAabBbBCcCcaAaABbBbcCcC.
Sedaj me pa zanima katere konce žic naj skupaj povežem?
Gre mogoče tako: konec A v začetek B, konec B v začetek C, konec C v začetek A?
To bo moj prvi previt bk motor, zato sprašujem takšne bedarije
Lep pozdrav!
Simon
- Priponke
-
- Navil sem ga po tej shemi:
- 2007131716080.gif.jpg (67.02 KiB) Pogledano 17221 krat
- THE DOCTOR
- Freak
- Prispevkov: 853
- Pridružen: 04 Jun 2008, 19:33
Hoj !
Če bi kdo hotel zamenjati ležaje na motorju za pameten denar :
http://www.avidrc.com/product/1/bearings/
LP
Če bi kdo hotel zamenjati ležaje na motorju za pameten denar :
http://www.avidrc.com/product/1/bearings/
LP
Bile so glave s pedli, komande so imele dolge antene in quartze ter letelo se je na metanol
Še slikca mojega prvega previtega motorja.
Navil sem 10 ovojev na zob z žico 0,30 mm. Premer statorja je 23 mm.
Prej je bil navit s 14 ovoji in je imel 1200 KV, koliko jih ima sedaj ne morem povedat, ker nimam merilnih inštrumentov...
Lahko pa rečem, da pošteno prepiha depron v zraku
Lep pozdrav!
Simon
Navil sem 10 ovojev na zob z žico 0,30 mm. Premer statorja je 23 mm.
Prej je bil navit s 14 ovoji in je imel 1200 KV, koliko jih ima sedaj ne morem povedat, ker nimam merilnih inštrumentov...
Lahko pa rečem, da pošteno prepiha depron v zraku
Lep pozdrav!
Simon
Lotil sem se previjanje motorja
TURNIGY AerodriveXp SK Series
Model: SK42-50-650
Kv: 650rpm/v
Turns: 6
Resistance: 32
Idle Current: 1.2A
Shaft: 5mm
Weight: 230g
Rated Power: 1150w
ESC: 60A
Cell count: 4~7 Lipoly
Suggested Prop: 13x8, 14x7, 12x10
Power equivalent : .42~60 glow engine
Zanima me če je že kdo previjal ker je blo vse tako zlimano da se ni dalo kaj dost preštet ovojel.Žica je bla 0.2mm po 17 skupaj in 7 ovojev če je to to.
Lp Simon
TURNIGY AerodriveXp SK Series
Model: SK42-50-650
Kv: 650rpm/v
Turns: 6
Resistance: 32
Idle Current: 1.2A
Shaft: 5mm
Weight: 230g
Rated Power: 1150w
ESC: 60A
Cell count: 4~7 Lipoly
Suggested Prop: 13x8, 14x7, 12x10
Power equivalent : .42~60 glow engine
Zanima me če je že kdo previjal ker je blo vse tako zlimano da se ni dalo kaj dost preštet ovojel.Žica je bla 0.2mm po 17 skupaj in 7 ovojev če je to to.
Lp Simon
Spodaj je lik od motorja kjer so slike
Stator ma 12navitji.premir je 35mm dolžina pa 23mm in laminat 2mm
Magnetov ma 14
Kaj mi svtujete z kako žico naj ga previjem da ohranim ali izbolšam motor.
http://www.mojalbum.com/soketa/turnigy- ... o/18435437
Stator ma 12navitji.premir je 35mm dolžina pa 23mm in laminat 2mm
Magnetov ma 14
Kaj mi svtujete z kako žico naj ga previjem da ohranim ali izbolšam motor.
http://www.mojalbum.com/soketa/turnigy- ... o/18435437
- THE DOCTOR
- Freak
- Prispevkov: 853
- Pridružen: 04 Jun 2008, 19:33
Hoj !
Previl sem motorček, za tako imenovano " hitro peno", previt motorček ima 9 ovojev 0,67 mm drot in je bistveno hujši od originala ( kv 4750), kar v redu telih 82 % izkoristka za tako majhen motorček, tukajle pa je ena slikica od meritev.
Lep pozdrav
Previl sem motorček, za tako imenovano " hitro peno", previt motorček ima 9 ovojev 0,67 mm drot in je bistveno hujši od originala ( kv 4750), kar v redu telih 82 % izkoristka za tako majhen motorček, tukajle pa je ena slikica od meritev.
Lep pozdrav
- Priponke
-
- Fotografija864.jpg (48.46 KiB) Pogledano 17498 krat
-
- Fotografija865.jpg (50.61 KiB) Pogledano 17498 krat
-
- Fotografija863.jpg (47.2 KiB) Pogledano 17498 krat
Bile so glave s pedli, komande so imele dolge antene in quartze ter letelo se je na metanol
Hmmmmm .... gledam motorje, kako jih previjate ... zelo lepo in natančno delo. Me je pa močno zmotilo dejstvo, da jih previjate z debelo žico in ne z pramenom več tankih žic - tako kot je storil Snoopy.
Zakaj me je to zmotilo - "skin efekt" (slo ... kožni pojav) - zaradi višjih frekvenc se tok premakne na obod posameznega vodnika in s tem zniža efektivni presek vodnika oz. poveča se mu upornost navitja - kar ima za posledico nižji tok ter generirano šibkejše magnetno polje.
Skin efekt je predvem opazen pri višjih frekvencah - se pa začne že pri frekvencah, s katerimi delujejo naši regulatorji hitrosti.
http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect
http://www.allaboutcircuits.com/vol_2/chpt_3/6.html
Ne bom trdil, da če uporabljate debelo žico imate npr. 50% slabši motor , ne to ne - ampak, če vam gre za procente pri meritvah, potem tudi s snopom večih žic, pridobite na moči pri istem števiju ovojev, istem rotorju in statorju - in še enostavneje snop tankih žic navijate, kar je omenil že Snoopy.
Bi bilo zanimivo izmerit koliko dejansko dobitka moči to pomeni pri tokih in frekvencah iz regulatrojev hitrosti za BK motorje, ki se uporabljajo v modelarstvu.
l.p.
Zakaj me je to zmotilo - "skin efekt" (slo ... kožni pojav) - zaradi višjih frekvenc se tok premakne na obod posameznega vodnika in s tem zniža efektivni presek vodnika oz. poveča se mu upornost navitja - kar ima za posledico nižji tok ter generirano šibkejše magnetno polje.
Skin efekt je predvem opazen pri višjih frekvencah - se pa začne že pri frekvencah, s katerimi delujejo naši regulatorji hitrosti.
http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect
http://www.allaboutcircuits.com/vol_2/chpt_3/6.html
Ne bom trdil, da če uporabljate debelo žico imate npr. 50% slabši motor , ne to ne - ampak, če vam gre za procente pri meritvah, potem tudi s snopom večih žic, pridobite na moči pri istem števiju ovojev, istem rotorju in statorju - in še enostavneje snop tankih žic navijate, kar je omenil že Snoopy.
Bi bilo zanimivo izmerit koliko dejansko dobitka moči to pomeni pri tokih in frekvencah iz regulatrojev hitrosti za BK motorje, ki se uporabljajo v modelarstvu.
l.p.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Skinefekt nastane predvsem zaradi višjih napetosti in je seveda pogojen z frekvenco, a pri teh napetostih je zanemarljiv in ne zmanjša toka...drugače se ta efekt koristi pri dalnovodih nad 110 000 V kjer dajo dva ali štiri vodnike vzporedno in na ta način "povečajio" presek vodnika in zmanjšajo izgube zaradi lasne upornosti
Zanimivo. Wikipedija navaja za baker pri 10kHz 660mikrometrov. Reglerji delajo na 8 ali 16kHz, torej smo tu nekje. Kar v praksi pomeni, da žice debelejše od 1.2mm nima smisla tlačiti v motor. Kar tudi drži
Pomoje je odgovor čist mehanski - eno debelejšo žico je lažje polakirat in obdržat lak na njej skozi vse tesne ovoje kot pa pletenico iz kot las debelih žičk.
Bi bilo pa zanimivo to teorijo sprobat v praksi na kakem 2-4kW outrunnerju, na katerga bi lahko navil kar awg 10 žico v silikonski izolaciji
Pomoje je odgovor čist mehanski - eno debelejšo žico je lažje polakirat in obdržat lak na njej skozi vse tesne ovoje kot pa pletenico iz kot las debelih žičk.
Bi bilo pa zanimivo to teorijo sprobat v praksi na kakem 2-4kW outrunnerju, na katerga bi lahko navil kar awg 10 žico v silikonski izolaciji
Ja Pegasus to je to ... naši reglarji so glih tam kjer se vse začne - mislim skin efekt zaradi frekvence.
@Tomasslo ... do skin efekta pride tudi zaradi visokih napetosti, ko magnetna sila znotraj vodnika ves tok izsili na obod (vsaj mislim, da je tako - če sem kolege energetike prav razumel)
@Tomasslo ... do skin efekta pride tudi zaradi visokih napetosti, ko magnetna sila znotraj vodnika ves tok izsili na obod (vsaj mislim, da je tako - če sem kolege energetike prav razumel)
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
frekvenca in napetost so pogoj za skinefekt...v našem primeru so napetosti tako nizke, da je skinefekt zanemarljiv, poleg tega je to navitje na metalnem jedru in ne vodnk v smislu prostega pretoka in so udelleženi še drugi efekti (jedro, število lamel, zračna reža, itd). Se pa strinjam, da ne moreš kar neke x debeline žice naviti na motorčei n moraš pač tudi malo izračunati upornost in posledično tok, ki bo tekel skozi.mega napisal/-a: @Tomasslo ... do skin efekta pride tudi zaradi visokih napetosti, ko magnetna sila znotraj vodnika ves tok izsili na obod (vsaj mislim, da je tako - če sem kolege energetike prav razumel)
Sam se previjanja nebi lotil, so preveč poceni ratali ti motorčki in se ne enostavno izplača. Še pri novem se mi je zgodilo, da je v zraku odneslo rotor z propelerjem vred iz motorja, kaj šele da bi sam vzstavljal "šplente".......škoda modelov.
še v slovenščini ....
http://sl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%BEni_pojav
l.p.
P.S.: Radioamaterji navijajo visokofrekvencne tuljavice z pletenico zaradi skin efekta, pa je napajalna napetost le nekaj voltov.
http://sl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%BEni_pojav
l.p.
P.S.: Radioamaterji navijajo visokofrekvencne tuljavice z pletenico zaradi skin efekta, pa je napajalna napetost le nekaj voltov.
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Mega pustva to, ne spada v modelarstvo...ne ni zarad tega, je zaradi prisluhov, ki pa z skinefektom nimajo nič...telefonske žice so ovite nekaj časa v desno, nekaj časa v levo zato, da se izenačijo inducirane napetosti, v medijski tehnikli se uporabljajo oklepljeni vodniki zaradi tega, da se prepreči vpliv zubnanjih motenj...skinefekt nima nič s tem..tu so problematične inducirane napetosti, ki se pojavijo zaradi frekvenc..laično povedano...saj to na primer uporabljajo v fantomskih vodih, ko v kablu zmanjka prostih paric...pa kot sem rekel..je pa efekt skinefekta uporaben pri odkrivanju kovinskih cevi v zemlji ali kablov in pa vode, ko z dvema vzporednima kovinskima paličicama prehodimo tako območje, se palici zaradi skinefekta prekrižata...ok, pustimo tu plac za modelarstvo, lohk se pa okol štroma pogovarjava kej drugje...mega napisal/-a:še v slovenščini ....
http://sl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%BEni_pojav
l.p.
P.S.: Radioamaterji navijajo visokofrekvencne tuljavice z pletenico zaradi skin efekta, pa je napajalna napetost le nekaj voltov.
Uhhhh ....res, raje pustiva!!! Se ne strinjava!!! ...tomazslo napisal/-a:Mega pustva to, ne spada v modelarstvo...ne ni zarad tega, je zaradi prisluhov, ki pa z skinefektom nimajo nič...telefonske žice so ovite nekaj časa v desno, nekaj časa v levo zato, da se izenačijo inducirane napetosti, v medijski tehnikli se uporabljajo oklepljeni vodniki zaradi tega, da se prepreči vpliv zubnanjih motenj...skinefekt nima nič s tem..tu so problematične inducirane napetosti, ki se pojavijo zaradi frekvenc..laično povedano...saj to na primer uporabljajo v fantomskih vodih, ko v kablu zmanjka prostih paric...pa kot sem rekel..je pa efekt skinefekta uporaben pri odkrivanju kovinskih cevi v zemlji ali kablov in pa vode, ko z dvema vzporednima kovinskima paličicama prehodimo tako območje, se palici zaradi skinefekta prekrižata...ok, pustimo tu plac za modelarstvo, lohk se pa okol štroma pogovarjava kej drugje...mega napisal/-a:še v slovenščini ....
http://sl.wikipedia.org/wiki/Ko%C5%BEni_pojav
l.p.
P.S.: Radioamaterji navijajo visokofrekvencne tuljavice z pletenico zaradi skin efekta, pa je napajalna napetost le nekaj voltov.
Se pa sigurno strinjava, da je danes cena BK-je tako nizka, da bravo tisti, ki previjate BK-je! Sam sem se že loteil tega .... no nisem končal
Nikola Tesla - The Forgotten Wizard but Man who Invented the Twentieth Century
Motorjev se ne previja zato, ker bi bili novi predragi. Običajno se danes (vsaj v modelarstvu) motorji previjejo zato, ker jih lahko sam naviješ bolje, kot to storijo kitajci.
Navsedanje, čar modelarstva je v ustvarjanju, ne le kupovanju stvari. Večina modelarjev tudi uživa v izdelavi svojih letal, čeprav je "ceneje" kupit RTF verzijo. Ali pa izdelava svojega kalupa ali pramodela, če svoj čas dejansko računaš po eni komercialni ceni, je čisti nesmisel. Če pa gledaš na ustvarjanje kot zabavo, pa pridejo čisto drugačne številke pod črto. Pa čeprav se včasih za material zmeče več kot za RTF verzije...
Navsedanje, čar modelarstva je v ustvarjanju, ne le kupovanju stvari. Večina modelarjev tudi uživa v izdelavi svojih letal, čeprav je "ceneje" kupit RTF verzijo. Ali pa izdelava svojega kalupa ali pramodela, če svoj čas dejansko računaš po eni komercialni ceni, je čisti nesmisel. Če pa gledaš na ustvarjanje kot zabavo, pa pridejo čisto drugačne številke pod črto. Pa čeprav se včasih za material zmeče več kot za RTF verzije...
Fly it like you stole it!
- THE DOCTOR
- Freak
- Prispevkov: 853
- Pridružen: 04 Jun 2008, 19:33
Ja tako je več kot bakra notri spraviš bolj je zakon!
In običajno je tako da volumsko ( mm3) spraviš največ notri glih debelega drota.
Pa še "špranjice" ostanejo med navitjem da zrak lakho potuje čez navitje in odvaja toploto. Če pa imaš več tankih žičk je pa prostor "zabit" in zrak lahko potuje samo po obodu statorja, kar je pa bistveno slabše za odvajanje toplote.
LP
In običajno je tako da volumsko ( mm3) spraviš največ notri glih debelega drota.
Pa še "špranjice" ostanejo med navitjem da zrak lakho potuje čez navitje in odvaja toploto. Če pa imaš več tankih žičk je pa prostor "zabit" in zrak lahko potuje samo po obodu statorja, kar je pa bistveno slabše za odvajanje toplote.
LP
Bile so glave s pedli, komande so imele dolge antene in quartze ter letelo se je na metanol
Morda dopolnilo, navija se tudi zato, ker to lahko bolje narediš, kot to storijo nemci.T0RN4D0 napisal/-a:Motorjev se ne previja zato, ker bi bili novi predragi. Običajno se danes (vsaj v modelarstvu) motorji previjejo zato, ker jih lahko sam naviješ bolje, kot to storijo kitajci.
.
Jaz sem že poizkušal s previjanjem nekega AXI ja, pa sem na koncu vse skupaj vrgel v smeti, ni mi uspelo, predvsem, ker je šel AXI tako težko narazen, da sem na koncu vse skupaj skrivil.
Ko mi je pa (drugič) crknila Kontronikova Kora, ki pa je konstrukcijsko tako narejena, da gre lepo narazen, sem si pa rakel, da če je tako gnilo navit motor delal, pa ni vrag, da vsaj tako dobro uspe tudi meni. In mi je, motor sedaj že dolgo lepo dela.
Seveda pa računice ni bilo nobene, če bi za enak model kupil kitajca, bi prišel več kot sedemkrat ceneje skozi, pa še crknil mi pri taki obremenitvi skoraj zagotovo nebi. Če pa bi, bi si rekel, ah kitajc, ga pa poslal nazaj ali kupil novega, pri Kontroniku mi pa potem, ko je crknil skoraj nov , še reklamacije niso priznali. Samo "reklamacijsko popravilo" je stalo več kot dva nova primerljiva kitajska motorja.
Ampak imam pa Koro
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Se strinjam okol čara modelarstva, ne strinjam se pa okol čara previjanja motorjev....tudi jaz uživam v izdelavi bolj kot v letenju, letenje je samo nagrada za dobro opravljeno delo.T0RN4D0 napisal/-a:Motorjev se ne previja zato, ker bi bili novi predragi. Običajno se danes (vsaj v modelarstvu) motorji previjejo zato, ker jih lahko sam naviješ bolje, kot to storijo kitajci.
Kar se kitajcev tiče niso dosti slabši od "švabov", da o Poljakih in Čehih sploh ne govorim. Iz nemškega motorja mi je odneslo v zraku propeler in rotor, v nemškem motorju se mi je v luftu zlomila os motorja zaradi nekvalitetnega materiala, kar se vidi na ostanku osi(lahko ti pošljem sliko, kako to izgleda)...tko da ni več tako, da je Nemška roba zakon, je zakon samo po cenah.
Jaz imam sedaj v Arrowu Kitajski motor in regler in ti sporočim, kako se bo obneslo, je pa manj kot 40 % Nemške cene....
mega napisal/-a:Hmmmmm .... gledam motorje, kako jih previjate ... zelo lepo in natančno delo. Me je pa močno zmotilo dejstvo, da jih previjate z debelo žico in ne z pramenom več tankih žic - tako kot je storil Snoopy.
Zakaj me je to zmotilo - "skin efekt" (slo ... kožni pojav) - zaradi višjih frekvenc se tok premakne na obod posameznega vodnika in s tem zniža efektivni presek vodnika oz. poveča se mu upornost navitja - kar ima za posledico nižji tok ter generirano šibkejše magnetno polje.
Skin efekt je predvem opazen pri višjih frekvencah - se pa začne že pri frekvencah, s katerimi delujejo naši regulatorji hitrosti.
http://en.wikipedia.org/wiki/Skin_effect
http://www.allaboutcircuits.com/vol_2/chpt_3/6.html
Ne bom trdil, da če uporabljate debelo žico imate npr. 50% slabši motor , ne to ne - ampak, če vam gre za procente pri meritvah, potem tudi s snopom večih žic, pridobite na moči pri istem števiju ovojev, istem rotorju in statorju - in še enostavneje snop tankih žic navijate, kar je omenil že Snoopy.
Bi bilo zanimivo izmerit koliko dejansko dobitka moči to pomeni pri tokih in frekvencah iz regulatrojev hitrosti za BK motorje, ki se uporabljajo v modelarstvu.
l.p.
Je že pomerjeno in še veliko več informacij:
http://www.powercroco.de
http://www.powercroco.de/theorie.html
http://www.powercroco.de/Regler.html
http://www.powercroco.de/litzenwicklung.html
www.lipo.si
Dobro previto DOCTOR, ja če želiš potegniti čim več z določene teže motorja ga pač previješ in storiš to po svojih najboljših močeh. ( za čim večji izkoristek pri večjih tokovih, vsekakor z eno žico)
V praksi se pokaže, da je neprimerno lažje navijati z večimi žicami naenkrat kot pa z eno samo (debelejšo). A rezultati na koncu poplačajo ves vložen trud, ker le nekaj % boljši izkoristek motorja pomeni, veliko manjše izgube za enako izhodno moč.
V praksi se pokaže, da je neprimerno lažje navijati z večimi žicami naenkrat kot pa z eno samo (debelejšo). A rezultati na koncu poplačajo ves vložen trud, ker le nekaj % boljši izkoristek motorja pomeni, veliko manjše izgube za enako izhodno moč.
tomazslo napisal/-a:Se strinjam okol čara modelarstva, ne strinjam se pa okol čara previjanja motorjev....tudi jaz uživam v izdelavi bolj kot v letenju, letenje je samo nagrada za dobro opravljeno delo.T0RN4D0 napisal/-a:Motorjev se ne previja zato, ker bi bili novi predragi. Običajno se danes (vsaj v modelarstvu) motorji previjejo zato, ker jih lahko sam naviješ bolje, kot to storijo kitajci.
Kar se kitajcev tiče niso dosti slabši od "švabov", da o Poljakih in Čehih sploh ne govorim. Iz nemškega motorja mi je odneslo v zraku propeler in rotor, v nemškem motorju se mi je v luftu zlomila os motorja zaradi nekvalitetnega materiala, kar se vidi na ostanku osi(lahko ti pošljem sliko, kako to izgleda)...tko da ni več tako, da je Nemška roba zakon, je zakon samo po cenah.
Jaz imam sedaj v Arrowu Kitajski motor in regler in ti sporočim, kako se bo obneslo, je pa manj kot 40 % Nemške cene....
Brane napisal/-a:Morda dopolnilo, navija se tudi zato, ker to lahko bolje narediš, kot to storijo nemci.T0RN4D0 napisal/-a:Motorjev se ne previja zato, ker bi bili novi predragi. Običajno se danes (vsaj v modelarstvu) motorji previjejo zato, ker jih lahko sam naviješ bolje, kot to storijo kitajci.
.
Jaz sem že poizkušal s previjanjem nekega AXI ja, pa sem na koncu vse skupaj vrgel v smeti, ni mi uspelo, predvsem, ker je šel AXI tako težko narazen, da sem na koncu vse skupaj skrivil.
Ko mi je pa (drugič) crknila Kontronikova Kora, ki pa je konstrukcijsko tako narejena, da gre lepo narazen, sem si pa rakel, da če je tako gnilo navit motor delal, pa ni vrag, da vsaj tako dobro uspe tudi meni. In mi je, motor sedaj že dolgo lepo dela.
Seveda pa računice ni bilo nobene, če bi za enak model kupil kitajca, bi prišel več kot sedemkrat ceneje skozi, pa še crknil mi pri taki obremenitvi skoraj zagotovo nebi. Če pa bi, bi si rekel, ah kitajc, ga pa poslal nazaj ali kupil novega, pri Kontroniku mi pa potem, ko je crknil skoraj nov , še reklamacije niso priznali. Samo "reklamacijsko popravilo" je stalo več kot dva nova primerljiva kitajska motorja.
Ampak imam pa Koro
No, Kitajc sem napisal zato, ker je danes tako ali tako 9xx (99?)% teh motorčkov kitajskih. Verjetno tudi če so nemški, je vse skupaj običajno še vedno kitajsko, v nemčiji pa nalepka nalepljena in zadnja dva šraufa zategnjena.
Pač narediš lahko bolje kot je komerciala. Pa naj bo to zaradi tekmovalnih potreb, zato, da si lahko rečeš da si nekaj naredil tako kot je treba, morda zato, da si siguren v kakšnem stanju je motor... Ne gre za to, da je kitajc poceni in "dost dober". Ja, tudi zame je kitajc, ki stane toliko kot dobro obložen sendvič dost dober. Pa če pol nosu manjka na avjonu je tud dost dobro. Sam da leti
Ko pa vržeš 100 ur dela v en avjon, za to da je 5% boljši od konkurence, potem se ti "splača" vržt še eno uro za to, da ne boš tistih 5% zgubil zaradi šlampasto navitega motorja.
Sicer pa ima vsak drugačne poglede. Eni kupijo model in potem spremenijo na njem vse kar se da, drugi ga raje izdelajo sami in zmečejo gor kar pride pod roke, tretji porabijo 10 ur za barvanje depronkota, medtem ko drugi nakrasijo avijon kot srake z rjavim selotejpom in srebrnim trakom.
Samo ena stvar je gotova: še nobena stvar, ki sem jo v modelarstvu naredil ali kupil se ni "splačala". Pa mi za nobeno ni žal.
Fly it like you stole it!
Verjetno najzmogljivejši in najbolj unikaten motor na svetu v svojem razredu: http://www.powercroco.de/12N10P4235spezial.html
www.lipo.si