Elekto v combatu

Bojevanja z modeli letal

Moderator: Big A

Zanima me, ÄŤe ste zainteresirani za "prenovo" pravilnika?

da
86
80%
ne
21
20%
 
Skupaj glasov: 107

Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Elekto v combatu

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

Pozdravljeni!

Letos sem kar precej potestiral elektro pogon v combatu in se super obnese. Vsi so me opozarjali na morebitne poškodbe motorja in celic. Po več hudih kreših še vse dela kot urca. Vsa škoda ki sem jo naredil na elektroniki sta bila skurjena kondenzatorja,cena popravila ne presega 5 eur.

Pogon sem preizkusil v iljushinu in mustangu,mustang je mogoče malenkost hitrejši,iljushin pa je stabilnejši pri zavojih na meji...po letalnih lastnostih pa sta oba konkurenčna metanolarjem. Tak pogon ima veliko prednosti:
-hiter štart (polet)
-motor dela v vseh položajih brezhibno
-hiter trening lahko opraviš sam v par minutah brez pomoči
-model ni masten,pri krešu metanolarja se obvedno predrejo cevke ali rezervoar,kar pa zaradi olja v gorivu močno otežuje popravilo modela (lepilo ne prime)
-model je lahko zgrajen dosti enostavneje,saj ni vibracij,za vžig pa ne rabiš štarterja

Največja slabost pa je začetna cena,ki pa se po nekaj poletih izenači z metanolarjem (to je bilo predstavljeno v temi: cenovna primerjava metanol-elektro)

Največje probleme mi je delala izbira propelerja. Če sem hotel, da je model ustrezen pravilniku,sem moral letet s propelerjem katerega seštevek koraka in dolžine kraka ne presega 13 (8x5 ali 9x4),kar pa je daleč od idealnega za motor. Pravilnik,ki je bi napisan pred leti je bil ustrezen za krtačne motorje velikosti 600, brezkrtačni motorji,ki so danes na tržišču pa imajo povsem druge performance. Zato je težko za neko "normalno" ceno izbrat motor. Modeli bi odlično leteli s kitajčki za 50eur,ki pa jih zaradi "neustreznega oz. zastarelega" pravilnika nikakor ne moreš uporabit.

Temo odpiram,ker me zanimajo vaši predlogi,glede ustreznosti pravilnika za elektro.

Trenutno po pravilniku:
-omejitev obratov propelerja 16.000rpm
-seštevek koraka in kraka 13 (8x5, 9x4, 10x3....)

Glede na to, da imajo brezkrtačniki, ki bi se jih dalo uporabiti v combatih velik navor bi bila dosti boljša varianta, da se dvigne seštevek koraka in kraka na 15 (kar pomeni, da bi lahko letel s propom 10x5, 9x6 in podobnimi), obrati pa magari znižajo na 14.000rpm, da model ne pride do višje hitrosti kot metanolar z manjšim propelerjem. Na ta način bi lahko bil s poceni pogonom pri porabi toka 35-40A ustrezno konkurenčen metanolarjem.

Tako bi se nam mogoče še kdo pridružil v combat sceni,saj je vedno več takih,ki se jim (nam) zaradi pomanjkanja časa ne uspe ukvarjati z nastavitvami in vžiganjem metanolskih motorjev...

LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
Melly
Dr. Modelar
Prispevkov: 3879
Pridružen: 15 Feb 2007, 22:51
Kraj: Ankaran, Ocizla

Odgovor Napisal/-a Melly »

Če zavrtiš APC 10x5 E na 14.000 obratov dobiš po kalkulaciji 2600g potiska.
Recimo nekaj podobega kot axi 28 20 na 1400kV? Nekje okoli 2000g potiska na 50A?
Napiši kaj si testiral.

Pojma nimam koliko vlečejo metanolarji, ampak, če postavite pameten pravilnik za elektro, naredim čez zimo nekaj modelov in spomladi "JURIŠ".
lp Melly
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

Trenutno imam kontronika koro 10/10 in mi propeler 8x5 vrti na slabih 16.000rpm...model leti super ampak z eliso 8x6 ali 9x5 bi letel sanjsko...koliko je to teoretično vleka nimam pojma,ampak moj model s 1350g teže poleti brez problema,prav tako so njegove vse letalske lastnosti super,praktično identične metanolarju s 3,5ccm motorjem... :lol:

Če hočeš iz motorja vlečt 50A toka imaš skoraj zagotovo pretežke celice za 7minut letenja pod polnim gasom...35-40A je idealno.

Lp Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

Prilagam še slike mojih elekrto combat modelov. Spodaj sta tudi posnetka letenja obeh modelov. Če je to dovolj za v boj presodite sami :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=rT8uA-DqKaY


http://www.youtube.com/watch?v=vGAVMZ-YCZg

LP Gorazd
Priponke
il-10 elektro.jpg
il-10 elektro.jpg (46.33 KiB) Pogledano 6319 krat
DSCF3601.JPG
DSCF3601.JPG (117.17 KiB) Pogledano 6318 krat
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
Nikola Lehkec
Tekmovalec
Prispevkov: 261
Pridružen: 23 Nov 2006, 19:24
Kraj: Čakovec CRO

Odgovor Napisal/-a Nikola Lehkec »

Kje pa je zvok, sem mislil da so mi zvočniki crknuli... :roll:
Malo humora nikjer ne škodi, upam da ne bosta zamerili...
Modele pa je lepše videt ko nimajo pol motora vum kapotaže, pa so tudi zelo fletni... =D>
LP!
Zvezda
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

Tudi propeler da lep zvok,če so obrati tapravi :lol: samo ušesa je treba bolj napet...moj sosed je najbolj navdušen ker treniram z elektro #-o

LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
Mipo
Dr. Modelar
Prispevkov: 3309
Pridružen: 15 Nov 2004, 11:59
Kraj: Vrtojba

Odgovor Napisal/-a Mipo »

Melly napisal/-a:Če zavrtiš APC 10x5 E na 14.000 obratov dobiš po kalkulaciji 2600g potiska.
Recimo nekaj podobega kot axi 28 20 na 1400kV? Nekje okoli 2000g potiska na 50A?
Napiši kaj si testiral.

Pojma nimam koliko vlečejo metanolarji, ampak, če postavite pameten pravilnik za elektro, naredim čez zimo nekaj modelov in spomladi "JURIŠ".
Češki MVVS 2,5ccm (npr.: za Mustanga) potegne ~1000g (izmerjeno). Severnjaki so ga želeli izkljičiti zaradi "črne resonance". Potruditi se bo treba s pravilnikom. Vsekakor je 2600 več, kot je na razpolago danes s pravilnikom o metanolarjih.
Mipo
Uporabniški avatar
mihasodja
Tekmovalec
Prispevkov: 291
Pridružen: 06 Feb 2005, 12:18
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a mihasodja »

Zdravo!
Ustvarjanje kategorije znotraj kategorije (spreminjanje pravil) se mi zdi neprimerno. Že sedaj je veliko govora o pravilih ki so sprejeta za WWI in WWII.(propelerji, obrati, itd) Da sploh ne omenjam da bi morala biti letala v ww2 vsaj malo podobna realnim letalom ki so sodelovala v boju. Nakateri piloti pa nikakor nimajo primerno *pobarvanih* letal. Kolikor je meni znano letala nikoli niso bila svetlo rdeča,zelena,(kaj šele v barvah rjavega selotejpa)... Oz. da so narejena letala v eni uri povsem brez estetskega videza. Moje mnenje je, da se ustvari novo kategorijo-elektro kombat ali da se odbijajo točke tako kot pri ww1 če ni realnega zvoka oz če je vgrajen elektro motor.
Lp Miha
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

2600g vleka je teorija...ne vem kako pride do tega izračuna,ampak dejansko prideš mogoče na 1500g vleka in nič več. Hitrost pa bi bila manjša če bi bil uporabljen propeler z manjšim korakom.

Elektro je v pravilniku že od samega začetka combata (10 let),a je bil pravilnik napisan po takratnih zmožnostih se pravi uporaba krtačnih motorjev in nicd ali nimh celic...za elektro se ni nihče odločil ker si popušil že v štartu zaradi malega vleka,na koncu pa zaradi premajhne kapacitete celic. Danes bi se to dalo super izkoristit glede na možnosti ki nam jih ponuja trg, pravilnik pa tega ne dovoljuje.

REALEN ZVOK? Se komu zdi da ima dvotakter z enim cilindrom isti oz. primerljiv zvok z mustangovim V12 štiritakterjem ali s thunderboltovo zvezdo... po zvoku je elektro,kjer se sliši samo propeler in ne brnenja bližje po podobnosti zvoka...le da je zvok veliko tišji...

Pri WW1 se točkuje bolj izgled,zvok in podobno,ker se ne razbija toliko...če si previden se da z dvema modeloma odletet celo sezono...pri ww2 pa so hitrosti veliko večje, polomi pa se veeeellllliko modelov. Ni tako enostavno naredit 20 modelov na sezono, da bi kompliciral za vsako malenkost,ki ne vpliva na letalne lastnosti! Pri razponu 1meter in hitrosti 150km/h ga ni junaka,ki bi opazil da je model navadne zelene barve in ne olivno-zelene ali da je kabina za 4mm večja kot bi morala bit.

Pri WW2 je že od nekdaj glavno izkušnje in spretnost pilota,ter pripravljenost modela...če pa ima kdo željo po nabiranju časovnih točk obstajajo HLG in F5J tekme ter podobno...za lepotna tekmovanja pa so mitingi. Pri nas gre za borbenost, tekmovalnost in pilotske sposobnosti kot je bilo dejansko v drugi svetovni vojni...tam niso preden so piloti šli na misijo točkovali kdo ima lepšo slikico na kaputažu, ampak tisto kar so naredili v zraku!!!

LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
RobertH
Tekmovalec
Prispevkov: 334
Pridružen: 13 Jan 2005, 11:53
Kraj: Lovrenc na Pohorju

Odgovor Napisal/-a RobertH »

Zagotovo je elektro pogon za marsikoga zanimiv. Kot je Gorazd napisal ni mastno, tišje (hrup postaja pomemben faktor)....
Jaz vidim "problem" v tem, da bi s tem postali majhni modeli (Jak, Mustang....) prehitri. Sedaj imamo omejitev z kubaturami / velikost modela pri "vročih" motorjih. Glede elektro bi to recimo omejili z korakom... V kakšnem obsegu pa bi bilo treba poizkusit...

Lp R.
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

V elektro te same po sebi najbolj omejijo celice, saj je 7minut letenja pod polnim gasom pri 40A kar velik zalogaj za njih. jaz imam 5000mAh celice,ki pa jih zaradi prevelike teže ne moreš dat v miga,če hočeš letet cel turnus. Celice imajo skoraj 400g+motor 100g,kje pa so še servoti in teža modela...mig pa zaradi male površine s 1200g nebi niti poletel kljub vleku 1500g. Avtomatsko si prisiljen na uporabo manjšega propelerja in manjših celic,hitrost pa je temu primerna.

Marsikdo misli da lahko stlačiš nevem kakšno zverino od motorja v elektro model...ni problema če rabiš motor samo par sekund, za polet, 7 minut pa je kar problem. Plus tega se elektro modelu veliko bol pozna trak na repu kot metanolarju...meni gre ilushin z metanolarjem blizu 200km/h,to je skoraj nemogoče doseči z elektro pogonom!!! Lahko dosežeš hitrost preko 300,ampak za par sekund,pri sedmih minutah pa popušiš na veliko...

Prej se je govorilo o vleku motorja. Če daš na combat model elektro motor,ki ima po papirjih 800g vleka,model niti ne poleti, kljub 700g poletne mase!! 800g vleka ima s propelerjem 10x3 , ki zagotavlja nižjo hitrost kot je pristajalna oz. minimalka combat modela...zato o vleku ne moremo govoriti tako na splošno.

Jaz sem vso zadevo praktično preizkusil in mi je približno jasno kaj se da iz elektro potegnit...uporabni so motorji teže okrog 100g. Manjšim manjka moči,pri večjih od 120g pa bi 7 minut lahko letel samo na električni podaljšek...skoraj nobeden od teh motorjev pa ni namenjen za mahjne elise 9x4 ali 8x5 ampak za 10x5 9x6...
Ne vem do kakih izračunov se pride teoretično,ampak praktično bi pri 14.000 obratih model letel vsaj približno ekvivalentno metanolarju.

Mislim da se vas precej boji da bi zadeva šla v neskončne hitrosti itd., ampak nikakor ni možno, ker smo še vedno precej omejeni zaradi celic in motorjev...zdi pa se mi nesmiselno da ne porabimo ponujenega...

Naj mi nekdo pove,kaj se bo zgodilo v prihodnje,ko vam bo zmanjkalo motorjev,saj tisti,ki malo spremljate kaj se dogaja na trgu veste da se motorji pod 6,5ccm skoraj ne dobijo več! O.S.max, Webra, MVVS jih žal več ne delajo. Dobiš lahko še samo kako rabljeno ali iz stare zaloge.

Razmislite o tem tisti,ki imate doma dva motorčka,ki sta na vsaki tekmi ogrožena da se izgubita ali poškodujeta do neuporabnosti...danes se ne da več v trgovino po novega #-o kupiš lahko samo rabljenega,kar pa je zelo tvegano glede na to da smo v sloveniji in te lahko vsak, ki ma 5minut cajta nategne.

Ko je na trg prišla steklena tkanina,smo jo začeli uporabljati,prav tako carbon...včasih se je combat letel z vezanimu modeli,ko je na trg prišlo radijsko vodenje smo ga jasno začeli uporabljati. Zakaj modelov ne prekrivate z japonskim papirjem in nitro lakom?? Zato ker je na trgu oracover in je z njim lažje delat...jasno je da bo vsak izbral zase najlažjo varianto. Jaz sem v letošnji sezoni polomil dve 4ccm webri,mi lahko kdo pove kje naj dobim drugo? Kupil bom dva elektrota,ker jih lahko dobim v vsaj petih trgovinah po sloveniji,da ne govorim o tujini...žal nimam živcev da bi poskušal z raznimi kopijami O.S.max.ov in Weberc,ki dajo od sebe lih pol moči od originala. Nimamo vsi na zalogi 20 motorjev,dovolj še za vsaj naslednjih 10 let...ampak vseeno tudi tistih 10 let bo enkrat poteklo,...kaj pa potem?

LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

Kdor misli, da čez več let ko bo zmanjkalo nafte ne bo več dirk z avtomobili, formule, motorističnih dirk, letelskih spektaklov itd. se močno moti...prilagodili se bojo sistemu in dobrinam ki so jim na voljo!

LP
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
mihasodja
Tekmovalec
Prispevkov: 291
Pridružen: 06 Feb 2005, 12:18
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a mihasodja »

Ali vozimo ww2 kombat zaradi razbijanja modelov ali da pokažemo približno kako so v resnici leteli in kako so zgledali????? #-o #-o #-o #-o
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

Ne vozimo zaradi razbijanja,to je stranski produkt ki se mu je z borbeno vožnjo nemogoče izogniti...saj pravim lepota je za mitinge,tekma pa tekma.

LP
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
mihasodja
Tekmovalec
Prispevkov: 291
Pridružen: 06 Feb 2005, 12:18
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a mihasodja »

Tukaj se s tabo ne strinjam in mislim, da nisem edini, ki nekaj da na izgled modela. [-X [-X [-X Mislim, da bi bilo bolše dodajanje in izpiljenje pravil kot pa prirejanje za nekatere ˇnavdušenceˇ: ocenjevali bi tudi izgled modela, tako kot pri ww1. Če pa mislite da bo s tem premalo tekmovalcev v kategoriji kombat vam pa lahko le rečem da bodo odšli tisti ki so zraven res samo zaradi razbijanja svojih in posledično tudi drugih modelov. #-o
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

Miha...ne vem če si prebral pravilnik...v pravilniku je že 10 let dovoljeno letenje z elektro modeli,le da je v tistem času pravilnik bil namenjen za krtačne motorje,ki pa jih je povozil čas. V celi zgodovini combata na slovenskem se je (do letos) za elektro odločil le en pilot (Roman Ložar),ki pa ni segel niti do kolen konkurenčnim metanolarjem. V današnjem času bi se dalo bit z ustrezno dodelavo pravilnika zelo konkurenčen,ampak zaradi pametnjakovičev (se opravičujem izrazu), ki zadeve niso niti poizkusili to zgleda ne bo možno.

NIKOMU v combat sceni ni do tega da uniči svoj,kaj šele tuj model!!! Do tega pride z borbeno vožnjo...če ne rezkiraš ne profitiraš!

COMBAT pomeni zračni boj,ne pa "pederišenje" kdo ma lepši model...zato so lepotna tekmovanja in mitingi.
Tukaj se s tabo ne strinjam in mislim, da nisem edini, ki nekaj da na izgled modela. Mislim, da bi bilo bolše dodajanje in izpiljenje pravil kot pa prirejanje za nekatere ˇnavdušenceˇ: ocenjevali bi tudi izgled modela, tako kot pri ww1
tudi to je spreminjanje in dodajanje pravil,če jih prebereš...vse kar hočem doseči je to da se spremeni dimenzija propelerja v elektro varianti!!!

Glede pravil WW1 je veliko pritožb,ker so zelo ponesrečena!!! Namreč zmaga tisti,ki ima najlepši model in ga je celo dirko najbolj "šparal" in ne tisti,ki je kaj tvegal in se boril...to pa popolnoma uniči bistvo ZRAČNEGA BOJA...

Sam sem v svoji "combat karieri" ubil že preko 120 modelov in preletel že krepko preko 200 bitk in mi je približno jasno o čem se v combatu gre...pravilnik je jasno napisan tudi za barvne sheme in dimenzije!!! Na vsaki tekmi ste se imeli priložnost pritožit tisti,ki se vam zdi da modeli ne ustrezajo pa o vas ni bilo ne duha ne sluha. Dejstvo je da če nekdo pride na tekmo,ki ima na modelu namesto rumene rdečo črto ga bomo pustili tekmovat,saj s tem nima nikakršne prednosti v boju! Med tekmami je ponavadi 14-21 dni časa za pripravo, izdelavo in testiranje modelov...tisti,ki se borimo za točke zbijemo 2-3 modele na tekmo,od tega se da mogoče en popravit ostalo pa naredimo nove in zato ni časa za nepomembne lepotne operacije.

Če bi se držali ŽE NAPISANEGA pravilnika bi bile želje marsikoga izpolnjene...je pa sigurno bolj smiselno in zanimivo če prideš na tekmo z 20 tekmovalci,ki imajo modele vsaj 90% po pravilih kot pa na žalostno tekmo s štirimi tekmovalci z lepimi modeli!
nisem edini, ki nekaj da na izgled modela
tudi jaz dam nekaj na izgled,ampak važnejše je kako model leti saj je namenjen tekmovanju in ne poziranju!

Upam da nebo kdo zameril napisanega :oops: vinske mušice že od vsega začetka letijo z modeli katerih barva in dimenzije ne ustrezajo našemu pravilniku. Njihovi migi dimenzijsko ustrezajo Ameriškim pravilom,ampak ker bi bile brez njih tekme puste in dolgočasne nihče od nas niti ne pomisli na to da bi jim težil,saj zato,ker letijo z modrimi namesto zelenimi modeli nikakor niso v prednosti,kar se tiče zračnega boja.

LP Gorazd

P.S.je zaželjeno da tudi "stari combat mački" podate svoje mnenje v tej temi.

P.S.2 Zavedat se je treba da organiziramo tudi eurocup tekme in da tudi mi tekmujemo v tujini. Vsaka najmanjša sprememba pravilnika nas omejuje na tuje tekme!!!
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
Big A
Dr. Modelar
Prispevkov: 2065
Pridružen: 17 Nov 2003, 09:11
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Big A »

Marsikatera modelarska panoga je v preteklosti že imela velike probleme zaradi spreminjanja pravil. Verjamem, da so imeli avtorji sprememb najboljše namene, vendar se stvari kljub najboljšim namenom dostikrat sfižijo.

Zato menim, da ni dobro pravil spreminjati samo zaradi sprememb, ampak le takrat, ko je sprememba dokazano nujno potrebna. Izogibati se je treba sprememb, ki lahko povzročijo osip med motorji, modeli, tekmovalci in samimi tekmami. Slediti je treba moto, ki velja že od vsega začetka: kombat mora biti varen, zabaven in poceni. Udeleženci naj na tekmah uživajo ne da bi se preveč trapili s kompliciranimi pravili.

Trenutno veljavna pravila za WWII so se pilila več let in menim, da so v glavnih točkah kar dobro zbalansirana.
Se pa strinjam, da bi bilo treba dopiliti pravila okrog elektro pogona, ker je razvoj prinesel spremembe. Verjamem tudi, da bi bilo treba zmanjšati število razbitih modelov. Glavni razlog ni v tem, da trk pomeni škodo in veliko dela, ampak je vsak trk potencialna nevarnost za udeležence, saj tekmovalec po trku običajno ne more več upravljati z modelom - kam razbitina prileti postane stvar slučaja.

WWI je čisto nekaj drugega. Nastal je ravno zato, da se po tekmi WWII, ki je polna adrenalina in agresije, tekmovalci skulirajo in uživajo v počasnih in lepih modelih. Treba je vedeti, da se za izdelavo enege WWI modela porabi tri do štirikrat več časa kot za običajen kombat model, zato tekmovalci v WWI veliko bolj pazijo na svoje modele. Stromovik to dobro ve, ker svojega SE5 dela že kakšno leto, če se prav spomnim.

lp

A
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

=D> =D> hvala Andrej,se strinjam.

Z večkrilci za WW1 je vsaj tri ali štirikrat več dela kot z modelom za WW2 in ker sem od vsega začetka pristaš adrenalina sem naredil raje ene par iljushinov kot pa končal SE5 :oops:

LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Uporabniški avatar
mihasodja
Tekmovalec
Prispevkov: 291
Pridružen: 06 Feb 2005, 12:18
Kraj: Logatec

Odgovor Napisal/-a mihasodja »

Imam vprašanje za gospoda GAJSERJA:
Kako bi po tvoje omejil vrtoglave hitrosti ki se bodo pojavile z elektro pogonom?
In BIGA:
Kako si predstavljate da bo elektro kombat cenejši ko se razbije toliko modelov? Saj se ne razbije samo balsa okoli!!! Ponavadi grejo zraven tudi celice, ki pa nikakor niso poceni.
LP
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

Najprej mi moraš razložit kako bi pri omejeni velikosti propelerja in omejenem številu obratov prišel do vrtoglave hitrosti,ker mi ni ravno jasno #-o kaj je zate sploh vrtoglava hitrost? Za nekoga je to že 200km/h za druge pa nad 400km/h...

Če je sedaj pri metanolarjih (govorim za 4ccm) omejitev 16.000rpm in propeler 9x5,8x6 zakaj nihče ne pride do vrtoglavih hitrosti? Po moje zato ker se ne da glede na to da si omejen iz vseh strani. Tudi model te omejuje pri debelini profila,od velikosti pa je odvisno kak motor lahko daš najn.
Pri elektro pa te teža celic,ki ni prav majhna omeji na to kako velik model boš izbral...

Več vas govori o vrtoglavi hitrosti, ali je mogoče kdo vzel toliko časa da je vsaj malo potestiral kaj se da dosečt s propelerjem 10x5 pri 14.000 ali 15.000rpm?

Moj elektro mustang ima trenutno vse na maksimumu (propeler 8x5 in 16.000rpm),kar pomeni da je njegova hitrost v grobem rečeno tudi nekje blizu maksimuma pa sem počasnejši od iljushina z metanolarjem...na kakšen način bi po tvoje lahko prišel do večje hitrosti? Če maš kako idejo kar na dan z besedo. Problem nastane ko na električa privežeš trakec ker nimaš vleka...zato bi rad da se dovolijo tudi večji propelerji,saj bi s tem nekoliko povečali vlek motorja,drugače pa se podobno kot VEČINA modelov na 2,5ccm vleče po zraku kot smrkelj.

Do naslednje sezone bom naredil še test obratov. Zanima me za koliko se dvignejo v zraku obrati metanolarju in za koliko elektro motorju...

Glede uničevanja lipotov in elektromotorjev...naj govorijo tisti ki so zadevo poizkusili in ne tisti ki pobirajo čenče! Jaz sem testiral in če vrjameš ali ne si ti z metanolarjem v celi sezoni na višjih stroških kot jaz z elektro(pa ne letim s poceni kitajčki!). Sicer pa koliko je kdo pripravljen vložit finančno je stvar vsakega posameznika. Če bo imel v modelu kdo servote za 100eur komad jih naj ma,saj mu nihče ni prepovedal...problem nastane samo pri največji prirojeni slovenski bolezni-faušiji.



LP Gorazd GAISER
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
Bevcan
Freak
Prispevkov: 584
Pridružen: 06 Jun 2006, 07:36
Kraj: Vrhnika

Odgovor Napisal/-a Bevcan »

Mnogim je znano kako se je sfižila kategorija F5J. Tisti, ki so imeli dovolj gotovine za pošten pogon so obstali ostalim so dali tolažilno kategorijo F5J 75W. Važno je samo to koliko keša vložiš v pogon. Ostat deset minut v zraku po tem ko od modela vidiš samo še pikico pa ni nobena umetnost. Miha bi najbrž rad povedal samo to da nebi rad da se v combatu zgodi isto. A se najbrž zaradi povsem drugačne discipline to ne bo.V končni fazi hitrost modela tu še zdaleč ni vse. Moje mnenje pa je tudi da se naj ne spreminja pravil v zaslugo elektro pogonu. Nekaj pišeš o naravni evoluciji in napredku, v smislu da se kamena doba ni končala ker je zmanjkalo kamenja. Po mojem mnenju bi morala pravila ostati enaka in pač dati času čas in elektro bo prišel v kombat ko bo to pokazal čas. Takrat se boš lahko hvalil da si bil prvi in se muzal ob misli da so se ti v začetku smejali.

Kar se pa tiče izgleda modelov bi se tukaj striktno držal pravil, sicer bo tudi tu evolucija naredila svoje. In WW2 kombat po postal samo kombat (brez ww2) letečih in grdih skropucal.

P.S. Tale p.s. pišem zaradi pisma prismelega na zasebna sporočila.
Če me je gdo narobe razumel o kategoriji F5J majnša obrazložitev. Najprej se je F5J res svižil. A je kategorija F5J 75W zadevo precej umirila in dala možnost tekmovati tudi z nizkimi stroški. A iz kategorije ki bi morala biti samo ena so nastale dve. Ali morda celo kaka več? Menim da bi bilo bolje da bi vsi tekmovali v kategoriji F5J 75W, a verjamem da nekaterim to nebo všeč zaradi lastnega ega. Pa pustimo sedaj kategorijo F5J pri miru v tej temi.
Zadnjič spremenil Bevcan, dne 05 Nov 2007, 20:56, skupaj popravljeno 1 krat.
Gravitacija je hudič.

LP Primož Iskra
Uporabniški avatar
RobertH
Tekmovalec
Prispevkov: 334
Pridružen: 13 Jan 2005, 11:53
Kraj: Lovrenc na Pohorju

Odgovor Napisal/-a RobertH »

Hej POČASI!!! #-o ](*,)
To ste se tak na ojšto vdarli! :o
Sam vozim kombat že cca dve leti in ga še bom nekaj časa samo na metanol. Zaenkrat sem prepričan, da z neko normalno štromarijo ne moreš biti v veliki prednosti v primerjavi z 4ccm mašino. V kolikor bo kdo hotel pobegniti z večjo investicijo v elektriki si bo po parih kreših hitro premislil (zagovo obstaja večja možnost uničenja vsega, ko recimo pri F5J).
Predlagam, da se dogovorimo za preizkus. Recimo na božični tekmi... Tekma je for fun.... In da vidimo!
Dejstvo je da je elektrika na pohodu in veliko modelarjev leti samo na štrom. Vsaj kolikor spremljam tuje combat forume je tam precej elektrašev.

Lp R.
Trije razlogi zakaj biti učitelj: junij, julij, avgust!
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

In kako kaj stojijo stvari v anketi?
Na katero stran vleče?

(ne vidim rezultata ankete, ker nisem glasoval, saj ne spadam med kombataše...me pa zelo zanima anketa)

LP Mitja
Uporabniški avatar
pegasus
Dr. Modelar
Prispevkov: 2847
Pridružen: 14 Okt 2002, 01:00
Kraj: Heidelberg

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Tudi jaz z zanimanjem spremljam debato. Btw, F5J se ni nič sfižil, le razvojni korak je naredil.
Bevcan
Freak
Prispevkov: 584
Pridružen: 06 Jun 2006, 07:36
Kraj: Vrhnika

Odgovor Napisal/-a Bevcan »

Mimogrede zakaj bi morali z elektro imeti vse. Jasno si pisal da imaš dve prednosti. Prej štartaš in ni problema z motorjem v zavojih. Zakaj bi pol hotu met še enako hitrost. Je že prav tako da imaš nekaj prednosti in nekaj slabosti.
Gravitacija je hudič.

LP Primož Iskra
Odgovori

Vrni se na Combat modeli