x
Lepo kot taprava....
Samo nekaj proti koncu videa ko je turbina snemana od blizu je notri na zgornji strani viden vijak oz nekaj takega pa se mi zdi da podloška skače gor, je to ok ali jaz napačno vidim.
p.s. na turbine se tako ali tako ne spoznam..
čeprav vem da si bo gdo mislu kaj pa pol pišeš tu not,
Samo nekaj proti koncu videa ko je turbina snemana od blizu je notri na zgornji strani viden vijak oz nekaj takega pa se mi zdi da podloška skače gor, je to ok ali jaz napačno vidim.
p.s. na turbine se tako ali tako ne spoznam..
čeprav vem da si bo gdo mislu kaj pa pol pišeš tu not,
konec l. dela
Tako! Prišel sem do konca l. dela izdelave turbine oz. turbinskega kolesa. Kljub popolni geometriji ni primerno za resno uporabo, če je izdelano iz inoxa. Temperaturni raztezek(700°C) in G sta prevelika.
Sedaj je na vrsti ll. del, uporaba turbinskega kolesa od švicarja, inkonel, dia. 85mm.
Sedaj je na vrsti ll. del, uporaba turbinskega kolesa od švicarja, inkonel, dia. 85mm.
Zelo zanimiva uporaba turbine v praktične namene
Sicer sem zelenec med modelarji, mgoče povprašaj za inkonel 617 ali haynes 230, do cca 1000-1100 stC, gre brez keramične prevleke, potem pa je brez keramike smrt, glede na pogoste vklope/zagone.
Termična obremenitev ga zmatra.
Cena materiala je divja, pred leti sem iskal haynes 230, preko verinoxa v Celju, cca 1m2 debeline 9,xx mm (ameriški standardi), okoli 1,5 mio sit, pa še to, loviš material glede tega kaj je komu odpadek, tebi bi pa prav prišlo.
Če pa rabiš kakšne podatke o materialih pa imam neke reklamne CD-je, ter karaktaristike iz sejma turboexpo iz Dunaja pred leti.
lp
Termična obremenitev ga zmatra.
Cena materiala je divja, pred leti sem iskal haynes 230, preko verinoxa v Celju, cca 1m2 debeline 9,xx mm (ameriški standardi), okoli 1,5 mio sit, pa še to, loviš material glede tega kaj je komu odpadek, tebi bi pa prav prišlo.
Če pa rabiš kakšne podatke o materialih pa imam neke reklamne CD-je, ter karaktaristike iz sejma turboexpo iz Dunaja pred leti.
lp
wolf
Vprašanje je mogoče, kateri inconel se da dobit.
Za turbinske dele je cca 60-70% niklja, ter ostalo kar tvori šele karakteristični material, ki je uporaben za tako visoke temperature.
Nekaj so ga obdelovali pred kratkim tudi v biši Jugoturbini Karlovac - Alstom, vendar so po meni zadnjih podatkih jim švicarji/francozi odvzeli linijo (pa saj je bila njihova)- strah je očitno prevelik. Za bivšo jugo je bil tudi trg zaprt za te materiale, tako da ni bilo nikoli nič od zloglasnega jastreba (vsaj mislim da je bil zadnji reaktivec jastreb, ki so ga delali).
No danes ni problem kupiti, samo je res specifika.
Sam bi predlagal izdelalavo komore in turbinskega kolesa ter statorja iz enega od teh materialov. Nevem sicer kaj uporabijo dejansko v letalskih turbinah, v težkih industrijskih variantah je vsekakor eden od navedenega.
lp
Za turbinske dele je cca 60-70% niklja, ter ostalo kar tvori šele karakteristični material, ki je uporaben za tako visoke temperature.
Nekaj so ga obdelovali pred kratkim tudi v biši Jugoturbini Karlovac - Alstom, vendar so po meni zadnjih podatkih jim švicarji/francozi odvzeli linijo (pa saj je bila njihova)- strah je očitno prevelik. Za bivšo jugo je bil tudi trg zaprt za te materiale, tako da ni bilo nikoli nič od zloglasnega jastreba (vsaj mislim da je bil zadnji reaktivec jastreb, ki so ga delali).
No danes ni problem kupiti, samo je res specifika.
Sam bi predlagal izdelalavo komore in turbinskega kolesa ter statorja iz enega od teh materialov. Nevem sicer kaj uporabijo dejansko v letalskih turbinah, v težkih industrijskih variantah je vsekakor eden od navedenega.
lp
wolf