trimanje modela

Vse kar ne spada v ostale tematike o modelih letal/helikopterjev

Moderator: Pisaneli

Odgovori
Uporabniški avatar
fogl
Razpravljalec
Prispevkov: 76
Pridružen: 13 Mar 2007, 07:33
Kraj: Radovljica

trimanje modela

Odgovor Napisal/-a fogl »

Imam majhno težavo z modelom. Model sem strimal, da leti naravnost na isti višini, ko pa z modelom hočem naredit nizki prelet, in ga usmerim navzdol, mi ga začne narahlo vlečt gor. Zakaj to? Bi moral težišče postavit bolj naprej?
lp, klemen
Uporabniški avatar
rsquattro
Freak
Prispevkov: 649
Pridružen: 04 Sep 2005, 18:21
Kraj: Kamnik/Ribno/Bled

Re: trimanje modela

Odgovor Napisal/-a rsquattro »

fogl napisal/-a:Imam majhno težavo z modelom. Model sem strimal, da leti naravnost na isti višini, ko pa z modelom hočem naredit nizki prelet, in ga usmerim navzdol, mi ga začne narahlo vlečt gor. Zakaj to? Bi moral težišče postavit bolj naprej?
Po tem kar si napisal je model striman. Težava pri preletu je torej nekje drugje.

Morda poskusiš kar z nekaj svinca. Če ga daš v nos bo model manj živ po višini...
Hangflieger
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

Trimanje je nekoliko širši pojem, kot ga nekateri razumete, temeljito trimanje modela traja kar nekaj časa in vsebuje veliko več opravil, kot smo premaknitev trimarjev na komandi :wink: Tudi nastavitev pravega težišča je trimanje.
Po tem kar si napisal, sklepam da model pri povečani hitrosti vleče gor, torej je težišče preveč spredaj.
Težišče bolj nazaj, bi bil preprost odgovor, če nebi na tako obnašanje modela lahko vplivalo še marsikaj (npr profil) kar pa o tvojem modelu iz tega kar si napisal ne morem vedeti.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
frcac
Freak
Prispevkov: 451
Pridružen: 22 Dec 2003, 17:06
Kraj: Godovič

Odgovor Napisal/-a frcac »

Ko modelu od oka določiš težišče sledi v zraku preprost test - pri normalni hitrosti leta odvzameš plin, nato pa ga usmeriš navzdol v let pod kotom približno 30 stopinj. Ko si ga uvedel, spustiš komando višine in počakaš kaj se zgodi ko m začne naraščati hitrost. Če vsi aerodinamični parametri na letalu štimajo (s tem mislim predvsem na vpadne kote kril in razliko med njimi, s tem da so vse krmilne povrišne v nevtrali) imaš tri variante:

- letalo še bolj potone, težišče je preveč nazaj
- letalo ohrani kot spuščanja - težišče je v nevtrali
- letalo se počasi izvleče iz padajočega leta, težišče je preveč naprej.

Poizkusi s težiščem bolj nazaj. Če ga boš premikal naprej bo res model manj občutljiv po višini, a se ti bo pri ravnanju pri pristanjanju zgodilo da ne boš imel dovolj "hoda" višinskega krmila, modela zaradi tega ne boš uspel dovolj upočasniti predno dotakne in boš z modelom ali čofal na tla ali pa boš moral pristajati hitreje.

Lp, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Uporabniški avatar
mai2sky
Freak
Prispevkov: 593
Pridružen: 05 Dec 2003, 09:32
Kraj: Semič
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a mai2sky »

http://mai2sky.stran.net glej pod Download TRIMANJE MODELOV.pdf

LpI
Uporabniški avatar
fogl
Razpravljalec
Prispevkov: 76
Pridružen: 13 Mar 2007, 07:33
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a fogl »

Zakaj pa če ga vleče gor pomeni, da je težišče preveč naprej...bolj logično bi se mi zdelo, da je preveč nazaj :-?
lp, klemen
Uporabniški avatar
mobil11
Freak
Prispevkov: 535
Pridružen: 15 Feb 2004, 14:30
Kraj: Bizeljsko

Odgovor Napisal/-a mobil11 »

Najprej nam zaupaj kateri model imaš in ti bomo lažje pomagali.
Za nekatere začetniške modele je značilno da se pri letenju navzdol poskušajo sami vrniti v vodoravni let.
LP (G)(Z)oran
http://www.gorankroselj.com/
Uporabniški avatar
fogl
Razpravljalec
Prispevkov: 76
Pridružen: 13 Mar 2007, 07:33
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a fogl »

Spitfire.
lp, klemen
Uporabniški avatar
Jaro
Freak
Prispevkov: 722
Pridružen: 20 Maj 2003, 10:48
Kraj: Izlake

Odgovor Napisal/-a Jaro »

fogl napisal/-a:Zakaj pa če ga vleče gor pomeni, da je težišče preveč naprej...bolj logično bi se mi zdelo, da je preveč nazaj :-?
Preberi si Cajhnovo knjigo Radijsko vodenje letalskih modelov. Tam boš našel razlago zakaj je tvoja logika napačna.
Lep pozdrav,

Jaro

___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Uporabniški avatar
Letme
Tekmovalec
Prispevkov: 449
Pridružen: 17 Nov 2004, 11:49
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Letme »

fogl napisal/-a:Spitfire.
Sedaj pa vse vemo. Torej imaš model z razpetino 11.23 metrov, težkega 2,309 kg in z 1Ă— Rolls-Royce Merlin 45 V12 motorjem?
Ali imaš morda Revelovo maketo z razpetino 11.23cm, težo 100g in notri enega majhnega bk na 1S?

Morda se ti zdi tole malce zajebantsko vendar že sam sem našel več mer, tež ipd (da profilov ne omenjam) in sedaj povej kako bi ti svetoval kje mora biti težišče?!

Pa, da ne bom samo solil pameti imaš primer (tko nahitr na pamet):
Spitfire POLMAKETA (Tim npr.), razpetina 1.1m, teža 900g, 2.5ccm Webra z 1000h letenja, profil NACA XXXX, trenutno je težiče 5cm od začetka krila kot je označeno na načrtu oziroma na 1/3 globine krila. V nosu imam 20g svinca.

---
Pri takem opisu bi ti lahko morda kdo rekel daj toliko svinca v rep ali nos tako da težiče premakneš 1cm naprej oziroma nazaj... Drugače ti pa lahko rečem: daj 13kg kwiht za motor.... Komunikacija JE pomembna...
Ko naredim letalo, začnem leteti. Potem letim in razbijem letalo. Po tem sistemu pač nikoli ne pridem do tekem :(
Uporabniški avatar
fogl
Razpravljalec
Prispevkov: 76
Pridružen: 13 Mar 2007, 07:33
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a fogl »

Dimenzije modela:
razpon kril: 1390 mm
dolžina: 1220 mm
površina kril: 33,9 dm2
masa: 2,5 kg


Jaro, mi lahko poveš zakaj je tako, da si ne bom hodu sposojat Cajhnove knjige?
lp, klemen
Uporabniški avatar
andrej007
Profesor
Prispevkov: 1331
Pridružen: 06 Okt 2006, 12:43
Kraj: Domžale

Odgovor Napisal/-a andrej007 »

@fogl:Ti si kar lepo pojdi to knjigo izposodit.Ker boš dobil veliko pametnih odgovorov in nasvetov na tvoje vprašanje.Pa še veliko hitreje boš dobil rešitev kot pa tukaj na forumu...
Modelarstvo je droga ,ki škoduje predvsem finančnemu stanju odvisnika :lol: :roll: :lol:


lp Andrej
Uporabniški avatar
fogl
Razpravljalec
Prispevkov: 76
Pridružen: 13 Mar 2007, 07:33
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a fogl »

Sem si sposodil knjigo o trimanju modelov od Cajhna, pa nisem našel odgovora.

Sem pa misli da že sam ugotovil - če je težišče preveč naprej, potem je potrebno v vodoravnem letu to nekoliko korigirat z višinskim krmilom - dvignit višinsko krmilo - ko pa z letalom narediš prelet, se zaradi večje hitrosti poveča sila na višinsko krmilo, ki začne model vleči gor. Je tako?
lp, klemen
frcac
Freak
Prispevkov: 451
Pridružen: 22 Dec 2003, 17:06
Kraj: Godovič

Odgovor Napisal/-a frcac »

Grobo rečeno je tako. Mislim da to piše nekje tudi na forumu, nekaj je bilo rečeno tudi o temu v TIMu, marsikaj se da izbrskat na netu in po forumih - vsekakor je pa Cajhen kar se takih stvari tiče ZAKON.

Lp, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Uporabniški avatar
andrej007
Profesor
Prispevkov: 1331
Pridružen: 06 Okt 2006, 12:43
Kraj: Domžale

Odgovor Napisal/-a andrej007 »

fogl napisal/-a:...ko pa z letalom narediš prelet, se zaradi večje hitrosti poveča sila na višinsko krmilo, ki začne model vleči gor. Je tako?
Pomoje da ni tako.Model začne vleči gor zaradi večjega vzgona...
Modelarstvo je droga ,ki škoduje predvsem finančnemu stanju odvisnika :lol: :roll: :lol:


lp Andrej
Uporabniški avatar
Brane
Dr. Modelar
Prispevkov: 4585
Pridružen: 15 Nov 2004, 12:30
Kraj: Moste

Odgovor Napisal/-a Brane »

andrej007 napisal/-a:
fogl napisal/-a:...ko pa z letalom narediš prelet, se zaradi večje hitrosti poveča sila na višinsko krmilo, ki začne model vleči gor. Je tako?
Pomoje da ni tako.Model začne vleči gor zaradi večjega vzgona...
Saj se ne da reči, da je to, kar je "po tvoje" čisto mimo, a vseeno boš moral malo razmisliti. Vzgon se poveča, naj bo težišče spredaj ali zadaj, torej bi moralo vse modele pri povečani hitrosti vleči gor, pa jih ne.
Prav razlika med položajem višinskega krmila, zaradi različnega težišča, ima glavni vpliv na to, da model, ki ga pri horizontalnem letu strimamo in leti naravnost, pri povečani hitrosti sili bodisi gor bodisi dol, ali pa tudi pri povečani hitrosti leti naravnost.
Težava o kateri govorimo, se da odpraviti s tem, da se težišče pomakne bolj nazaj.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Leopard2
Razpravljalec
Prispevkov: 139
Pridružen: 19 Nov 2004, 11:34
Kraj: Gorenjska/Kokra

Odgovor Napisal/-a Leopard2 »

Hei...

Da ne boste tople vode odkrival....predlagam, da si sprogramiraš faze letenja.

1. počasno
2. hitro.

Lep pozdrav
Salto H101
Uporabniški avatar
JKSniper
Dr. Modelar
Prispevkov: 3614
Pridružen: 02 Sep 2005, 12:38
Kraj: Celje
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a JKSniper »

in potem šaltaš glede na to ali pelješ pod 70 ali nad 70...??? pa še vedno ni idealno :-?

Vpadni kot kril igra kakšno vlogo pri tem?

LP!
Jure
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

JKSniper napisal/-a: Vpadni kot kril igra kakšno vlogo pri tem?


Hudo vlogo!!


Ponavadi imajo modelarski modeli najboljše termične lastnosti takrat, ko je vpadni kot krila za okrog 1o manjši od ukrivljenosti izbranega profila. Za hitrejše in bolj obtežene modele se vpadni kot zmanjša še za okrog 0,5o.

Hudir pri doma izdelanih modelih je v tem, da profil nikoli ni tak kot naj bi bil in da krilo nikoli ni tako ravno kot naj bi bilo. Bolj krivi profili rabijo večji vpadni kot in težišče bolj nazaj, ter obratno. V skladu z tem se težišče lahko precej spreminja naprej in nazaj. Modrovanje in neuspešno iskanje pravega težišča lahko popolnoma pokvari še tako dober model, kar so si izkusili tudi nekateri stari mački iz tega foruma. Eden je prišel celo do Češke, preden je bil njegov sicer odličen F5J model za silo uleten.

Mislim, da je na tem mestu povsem neumestno razpredat kako ugotovit prave mere. Kdor tega ne obvlada bo storil najbolje, če bo model nabavil in se držal navodil, ali pa ga izdelal po dobrem načrtu, ki ima napisane in vrisane vse potrebne podatke za dober let modela.
lp
Sašo
Uporabniški avatar
Matjaž_Černivc
Profesor
Prispevkov: 1260
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04

Odgovor Napisal/-a Matjaž_Černivc »

...še moja teorija: Kot motorja!

Ko delaš prelet, najbrž daš gasa več kot ponavadi...no ponavadi ti to ugaja saj model sam od sebe začne penjati...

lp
Uporabniški avatar
fogl
Razpravljalec
Prispevkov: 76
Pridružen: 13 Mar 2007, 07:33
Kraj: Radovljica

Odgovor Napisal/-a fogl »

andrej007 napisal/-a:Pomoje da ni tako.Model začne vleči gor zaradi večjega vzgona...
Če je težišče preveč naprej, potem sila vzgona povzroča moment, ki model obrača navzdol, ne navzgor.
lp, klemen
Ultralajt
Dr. Modelar
Prispevkov: 13473
Pridružen: 15 Nov 2004, 17:57
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Ultralajt »

fogl napisal/-a:
andrej007 napisal/-a:Pomoje da ni tako.Model začne vleči gor zaradi večjega vzgona...
Če je težišče preveč naprej, potem sila vzgona povzroča moment, ki model obrača navzdol, ne navzgor.
Nekje so ti že namignili na knjigo od gospoda Cajhna!

"Kmečka logika" ni dovolj za razumevanje aerodinamike!

Če je težišče modela preveč naprej, potem bo pri "testu težišča" (glej nekaj postov nazaj, ko ti je Frcac povedal kako se to izvede v zraku) model najprej letel po zadani liniji in ko bo dobil zadostno brzino, (kar se pri sprednjem položaju težišča zgodi precej nahitro) bo negativna sila* na višinskem repu premagala vse preostale momente in prevedla model iz spuščanja v vzpenjanje....čim bo model začel zaradi vzpenjanja izgubljati hitrost, bo pojenjala** tudi sila na repu in dvigovanje nosu bo ponehalo.

Seveda se brez ukrepanja pilota na komandah, zadeva začne ponavljati in sicer tako, da amplituda "pumpanja" pojenjuje ali pa se povečuje. To pa je odvisno tudi od tega, ali ima model ustrezno ali neustrezno velikost višinskega repa.

A to še ni vse!

Vse pa preberi v kaki strokovni knjigi....meni se ne ljubi več na dolgo in široko razglabljati o tem.....

Mitja

opombe:
sila* --> nastane zaradi EWD (EinstelWinkelDifferenz) ...rep ima manjši vpadni kot kakor pa krilo in pri pikiranju dobi višinski stabilizator (fiksni del višinskega repa) negativni vpadni kot, ki povzroči negativni vzgom, ta pa preko velike razdalje od težišča (ročica) povzroči moment, ki se zoperstavi pikiranju na nos....

bo pojenjala** --> sila vzgona je pri fiksnem vpadnem kotu in površini ter profilu, odvisna samo še od kvadrata hitrosti. Ko hitrost upada, se sila vzgona (govorimo o vzgonu na višinskem repu) zelo hitro zmanjšuje.
(to je razumljivo, saj vemo, da so potrebni odkloni krmil pri hitrem letenju veliko manjši kot pa pri počasnem letenju)
Odgovori

Vrni se na Splošne teme modelov letal in aerotehnike