trimanje modela
Moderator: Pisaneli
trimanje modela
Imam majhno težavo z modelom. Model sem strimal, da leti naravnost na isti višini, ko pa z modelom hočem naredit nizki prelet, in ga usmerim navzdol, mi ga začne narahlo vlečt gor. Zakaj to? Bi moral težišče postavit bolj naprej?
lp, klemen
Re: trimanje modela
Po tem kar si napisal je model striman. Težava pri preletu je torej nekje drugje.fogl napisal/-a:Imam majhno težavo z modelom. Model sem strimal, da leti naravnost na isti višini, ko pa z modelom hočem naredit nizki prelet, in ga usmerim navzdol, mi ga začne narahlo vlečt gor. Zakaj to? Bi moral težišče postavit bolj naprej?
Morda poskusiš kar z nekaj svinca. Če ga daš v nos bo model manj živ po višini...
Hangflieger
Trimanje je nekoliko širši pojem, kot ga nekateri razumete, temeljito trimanje modela traja kar nekaj časa in vsebuje veliko več opravil, kot smo premaknitev trimarjev na komandi Tudi nastavitev pravega težišča je trimanje.
Po tem kar si napisal, sklepam da model pri povečani hitrosti vleče gor, torej je težišče preveč spredaj.
Težišče bolj nazaj, bi bil preprost odgovor, če nebi na tako obnašanje modela lahko vplivalo še marsikaj (npr profil) kar pa o tvojem modelu iz tega kar si napisal ne morem vedeti.
Po tem kar si napisal, sklepam da model pri povečani hitrosti vleče gor, torej je težišče preveč spredaj.
Težišče bolj nazaj, bi bil preprost odgovor, če nebi na tako obnašanje modela lahko vplivalo še marsikaj (npr profil) kar pa o tvojem modelu iz tega kar si napisal ne morem vedeti.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
Ko modelu od oka določiš težišče sledi v zraku preprost test - pri normalni hitrosti leta odvzameš plin, nato pa ga usmeriš navzdol v let pod kotom približno 30 stopinj. Ko si ga uvedel, spustiš komando višine in počakaš kaj se zgodi ko m začne naraščati hitrost. Če vsi aerodinamični parametri na letalu štimajo (s tem mislim predvsem na vpadne kote kril in razliko med njimi, s tem da so vse krmilne povrišne v nevtrali) imaš tri variante:
- letalo še bolj potone, težišče je preveč nazaj
- letalo ohrani kot spuščanja - težišče je v nevtrali
- letalo se počasi izvleče iz padajočega leta, težišče je preveč naprej.
Poizkusi s težiščem bolj nazaj. Če ga boš premikal naprej bo res model manj občutljiv po višini, a se ti bo pri ravnanju pri pristanjanju zgodilo da ne boš imel dovolj "hoda" višinskega krmila, modela zaradi tega ne boš uspel dovolj upočasniti predno dotakne in boš z modelom ali čofal na tla ali pa boš moral pristajati hitreje.
Lp, Sašo
- letalo še bolj potone, težišče je preveč nazaj
- letalo ohrani kot spuščanja - težišče je v nevtrali
- letalo se počasi izvleče iz padajočega leta, težišče je preveč naprej.
Poizkusi s težiščem bolj nazaj. Če ga boš premikal naprej bo res model manj občutljiv po višini, a se ti bo pri ravnanju pri pristanjanju zgodilo da ne boš imel dovolj "hoda" višinskega krmila, modela zaradi tega ne boš uspel dovolj upočasniti predno dotakne in boš z modelom ali čofal na tla ali pa boš moral pristajati hitreje.
Lp, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Preberi si Cajhnovo knjigo Radijsko vodenje letalskih modelov. Tam boš našel razlago zakaj je tvoja logika napačna.fogl napisal/-a:Zakaj pa če ga vleče gor pomeni, da je težišče preveč naprej...bolj logično bi se mi zdelo, da je preveč nazaj
Lep pozdrav,
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Sedaj pa vse vemo. Torej imaš model z razpetino 11.23 metrov, težkega 2,309 kg in z 1Ă— Rolls-Royce Merlin 45 V12 motorjem?fogl napisal/-a:Spitfire.
Ali imaš morda Revelovo maketo z razpetino 11.23cm, težo 100g in notri enega majhnega bk na 1S?
Morda se ti zdi tole malce zajebantsko vendar že sam sem našel več mer, tež ipd (da profilov ne omenjam) in sedaj povej kako bi ti svetoval kje mora biti težišče?!
Pa, da ne bom samo solil pameti imaš primer (tko nahitr na pamet):
Spitfire POLMAKETA (Tim npr.), razpetina 1.1m, teža 900g, 2.5ccm Webra z 1000h letenja, profil NACA XXXX, trenutno je težiče 5cm od začetka krila kot je označeno na načrtu oziroma na 1/3 globine krila. V nosu imam 20g svinca.
---
Pri takem opisu bi ti lahko morda kdo rekel daj toliko svinca v rep ali nos tako da težiče premakneš 1cm naprej oziroma nazaj... Drugače ti pa lahko rečem: daj 13kg kwiht za motor.... Komunikacija JE pomembna...
Ko naredim letalo, začnem leteti. Potem letim in razbijem letalo. Po tem sistemu pač nikoli ne pridem do tekem
Sem si sposodil knjigo o trimanju modelov od Cajhna, pa nisem našel odgovora.
Sem pa misli da že sam ugotovil - če je težišče preveč naprej, potem je potrebno v vodoravnem letu to nekoliko korigirat z višinskim krmilom - dvignit višinsko krmilo - ko pa z letalom narediš prelet, se zaradi večje hitrosti poveča sila na višinsko krmilo, ki začne model vleči gor. Je tako?
Sem pa misli da že sam ugotovil - če je težišče preveč naprej, potem je potrebno v vodoravnem letu to nekoliko korigirat z višinskim krmilom - dvignit višinsko krmilo - ko pa z letalom narediš prelet, se zaradi večje hitrosti poveča sila na višinsko krmilo, ki začne model vleči gor. Je tako?
lp, klemen
Grobo rečeno je tako. Mislim da to piše nekje tudi na forumu, nekaj je bilo rečeno tudi o temu v TIMu, marsikaj se da izbrskat na netu in po forumih - vsekakor je pa Cajhen kar se takih stvari tiče ZAKON.
Lp, Sašo
Lp, Sašo
"It's not how close you get to the ground, but how precise you can fly the airplane..." - Bob Hoover
Saj se ne da reči, da je to, kar je "po tvoje" čisto mimo, a vseeno boš moral malo razmisliti. Vzgon se poveča, naj bo težišče spredaj ali zadaj, torej bi moralo vse modele pri povečani hitrosti vleči gor, pa jih ne.andrej007 napisal/-a:Pomoje da ni tako.Model začne vleči gor zaradi večjega vzgona...fogl napisal/-a:...ko pa z letalom narediš prelet, se zaradi večje hitrosti poveča sila na višinsko krmilo, ki začne model vleči gor. Je tako?
Prav razlika med položajem višinskega krmila, zaradi različnega težišča, ima glavni vpliv na to, da model, ki ga pri horizontalnem letu strimamo in leti naravnost, pri povečani hitrosti sili bodisi gor bodisi dol, ali pa tudi pri povečani hitrosti leti naravnost.
Težava o kateri govorimo, se da odpraviti s tem, da se težišče pomakne bolj nazaj.
Kaj bo, ko se razve, da so nekatere kopije že boljše od originalov???
JKSniper napisal/-a: Vpadni kot kril igra kakšno vlogo pri tem?
Hudo vlogo!!
Ponavadi imajo modelarski modeli najboljše termične lastnosti takrat, ko je vpadni kot krila za okrog 1o manjši od ukrivljenosti izbranega profila. Za hitrejše in bolj obtežene modele se vpadni kot zmanjša še za okrog 0,5o.
Hudir pri doma izdelanih modelih je v tem, da profil nikoli ni tak kot naj bi bil in da krilo nikoli ni tako ravno kot naj bi bilo. Bolj krivi profili rabijo večji vpadni kot in težišče bolj nazaj, ter obratno. V skladu z tem se težišče lahko precej spreminja naprej in nazaj. Modrovanje in neuspešno iskanje pravega težišča lahko popolnoma pokvari še tako dober model, kar so si izkusili tudi nekateri stari mački iz tega foruma. Eden je prišel celo do Češke, preden je bil njegov sicer odličen F5J model za silo uleten.
Mislim, da je na tem mestu povsem neumestno razpredat kako ugotovit prave mere. Kdor tega ne obvlada bo storil najbolje, če bo model nabavil in se držal navodil, ali pa ga izdelal po dobrem načrtu, ki ima napisane in vrisane vse potrebne podatke za dober let modela.
lp
Sašo
Sašo
- Matjaž_Černivc
- Profesor
- Prispevkov: 1260
- Pridružen: 15 Nov 2004, 14:04
Nekje so ti že namignili na knjigo od gospoda Cajhna!fogl napisal/-a:Če je težišče preveč naprej, potem sila vzgona povzroča moment, ki model obrača navzdol, ne navzgor.andrej007 napisal/-a:Pomoje da ni tako.Model začne vleči gor zaradi večjega vzgona...
"Kmečka logika" ni dovolj za razumevanje aerodinamike!
Če je težišče modela preveč naprej, potem bo pri "testu težišča" (glej nekaj postov nazaj, ko ti je Frcac povedal kako se to izvede v zraku) model najprej letel po zadani liniji in ko bo dobil zadostno brzino, (kar se pri sprednjem položaju težišča zgodi precej nahitro) bo negativna sila* na višinskem repu premagala vse preostale momente in prevedla model iz spuščanja v vzpenjanje....čim bo model začel zaradi vzpenjanja izgubljati hitrost, bo pojenjala** tudi sila na repu in dvigovanje nosu bo ponehalo.
Seveda se brez ukrepanja pilota na komandah, zadeva začne ponavljati in sicer tako, da amplituda "pumpanja" pojenjuje ali pa se povečuje. To pa je odvisno tudi od tega, ali ima model ustrezno ali neustrezno velikost višinskega repa.
A to še ni vse!
Vse pa preberi v kaki strokovni knjigi....meni se ne ljubi več na dolgo in široko razglabljati o tem.....
Mitja
opombe:
sila* --> nastane zaradi EWD (EinstelWinkelDifferenz) ...rep ima manjši vpadni kot kakor pa krilo in pri pikiranju dobi višinski stabilizator (fiksni del višinskega repa) negativni vpadni kot, ki povzroči negativni vzgom, ta pa preko velike razdalje od težišča (ročica) povzroči moment, ki se zoperstavi pikiranju na nos....
bo pojenjala** --> sila vzgona je pri fiksnem vpadnem kotu in površini ter profilu, odvisna samo še od kvadrata hitrosti. Ko hitrost upada, se sila vzgona (govorimo o vzgonu na višinskem repu) zelo hitro zmanjšuje.
(to je razumljivo, saj vemo, da so potrebni odkloni krmil pri hitrem letenju veliko manjši kot pa pri počasnem letenju)