metanolar/elektro...cenovna primerjava
Moderator: Big A
Jaz imam regler kar welgarda 45A,ampak ga kar dobro kuha...moral bi vzet 60A pa bi bilo dovolj. Celice imam 5000mAh 3s in mi pri letu brez traku držijo 9 min polnega plina,s trakcom pa slabih 8minut. Imam propeler 8x6 aeronaut,nisem še prišel do prilike da bi poskusil še z 8x6APC-jem,ampak bom v kratkem...
Z elektro modelom sem letel na zadnji tekmi in dokazal da je zelo konkurenčen. Marsikdo sploh ni opazil da sem letel elektro na krilu sem imel v prvem turnusu 3 trake,ampak nobenega nisem odrezal zaradi slabega orožja (zaradi izgleda nisem hotel pacat šmirgel papirja na sprednji rob)...po tem turnusu sem pa preklopil na metanolarja,ki pa je žival!!!
Kora motor ima dve veliki prednosti pred ostalimi:
1.ima tri ležaje,kar je idealno za velike G obremenitve kot so v teh modelih
2.ima lastno hlajenje ("ventilatorček") kar pa zelo prav pride pri tem ko motor ganjaš več minut pod polnim plinom
LP Gorazd
Z elektro modelom sem letel na zadnji tekmi in dokazal da je zelo konkurenčen. Marsikdo sploh ni opazil da sem letel elektro na krilu sem imel v prvem turnusu 3 trake,ampak nobenega nisem odrezal zaradi slabega orožja (zaradi izgleda nisem hotel pacat šmirgel papirja na sprednji rob)...po tem turnusu sem pa preklopil na metanolarja,ki pa je žival!!!
Kora motor ima dve veliki prednosti pred ostalimi:
1.ima tri ležaje,kar je idealno za velike G obremenitve kot so v teh modelih
2.ima lastno hlajenje ("ventilatorček") kar pa zelo prav pride pri tem ko motor ganjaš več minut pod polnim plinom
LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
www.balcore.si
Če izbiraš med modeli na 2,5ccm ti je najboljša varianta kak model s tankim trupom focke-wulf,warhawk in podobnih z velikim "gobcom" ti ne priporočam,ko mu obesiš trakec na rep se vleče po zraku kot smrkelj! Pri večjih modelih (na 4ccm) je ta razlika manjša ampak še vedno več kot očitna...problem ni samo v nižji hitrosti,ampak tudi v zelo slabem vleku propelerja...
LP
LP
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
www.balcore.si
Veljavna tekmovalna pravila iz leta 2004 učinek motorja omejujejo v točki 3.4:
3.4. Učinek motorja in propeler
V spodnji tabeli je določeno največje dovoljeno število vrtljajev motorja in največja dimenzija propelerja. Največja dimenzija propelerja je definirana kot vsota premera in koraka v palcih.
Prostornina motorja vrtljaji propeler
__________________________________________________
.15 (.2,5 ccm) 17 000 12
.21 (3,5 ccm) 16 000 14
.25 (4ccm) 16 000 14
elektromotor 16 000 13
.26 (4,2 ccm) štiritaktni 13 000 15
Merjenje vrtljajev se izvaja v določenih primerih po odločitvi organizatorja tekmovanja in/ali glavnega sodnika.
Morebitno merjenje se izvaja v pripravljalnem času tik pred tekmo.
Število vrtljajev se meri pri polnem plinu in z iglo, nastavljeno enako kot na tekmi. Sodniki imajo pravico do preverjanja modela in oddajnika. Meritve se lahko izvajajo pred ali po bitki. Tekmovalec je odgovoren za to, da so vrtljaji njegovega motorja v dopustnih mejah. Uporabljajo se lahko le standardni, komercialni propelerji, ki jih je mogoče kupiti v normalnih modelarskih trgovinah.
Pravilo za elektro pogon ni dobro. Nemci so že predlagali nekaj sprememb, pri nas pa zaenkrat takih pobud ni bilo. Iztok je sicer nekaj razmišljal, vendar je potem utihnil in ni dal nobenega predloga.
Tako zaenkrat pravilo 3.4 velja tudi vnaprej.
Pravilo 3.4 mora omogočiti smotrno uporabo elektro pogonov, ki se dobijo na trgu, zraven pa uravnotežiti različne vrste pogonov tako, da ena vrsta ne bi imela prednosti pred drugo. Zraven pa je treba poskrbeti za omejitev hitrosti. Kinetična energija modelov mora ostati v znosnh mejah -varnost je treba upoštevati bolj kot vse drugo!
'Luknja', ki jo vidim v 3.4 je, da nikjer natančno ne piše, kako lahko z elektriko opremimo majhen model (razred 2,5 ccm). Če bi se strogo držali pravil, bi lahko na tak model obesili elektromotor, ki bi propeler 9X4, 8X5, 7X6 vrtel na 16000 vrtljajev. Šlo bi kot raketa. Verjamem, da bi to bilo nekaterim všeč, vsem pa prav gotovo ne.
Zaželjeno je, da se modeli po manevrskih lastnostih in po hitrosti razlikujejo - ampak ne preveč. Hitrost naj bo v približno enakem velikostnem razredu - recimo od 100 - 150 km/h.
Prehitri modeli so nevarni in zabavni samo za tiste, ki jih vozijo. Če zaradi različnih hitrosti niti teoretično ne moreš ujeti sotekmovalca in njegovega traku, to pač ni zabavno.
Kaj menite ostali?
O tem se je treba pogovarjati še preden se definira nova pravila o elektro pogonih.
lp
Andrej
3.4. Učinek motorja in propeler
V spodnji tabeli je določeno največje dovoljeno število vrtljajev motorja in največja dimenzija propelerja. Največja dimenzija propelerja je definirana kot vsota premera in koraka v palcih.
Prostornina motorja vrtljaji propeler
__________________________________________________
.15 (.2,5 ccm) 17 000 12
.21 (3,5 ccm) 16 000 14
.25 (4ccm) 16 000 14
elektromotor 16 000 13
.26 (4,2 ccm) štiritaktni 13 000 15
Merjenje vrtljajev se izvaja v določenih primerih po odločitvi organizatorja tekmovanja in/ali glavnega sodnika.
Morebitno merjenje se izvaja v pripravljalnem času tik pred tekmo.
Število vrtljajev se meri pri polnem plinu in z iglo, nastavljeno enako kot na tekmi. Sodniki imajo pravico do preverjanja modela in oddajnika. Meritve se lahko izvajajo pred ali po bitki. Tekmovalec je odgovoren za to, da so vrtljaji njegovega motorja v dopustnih mejah. Uporabljajo se lahko le standardni, komercialni propelerji, ki jih je mogoče kupiti v normalnih modelarskih trgovinah.
Pravilo za elektro pogon ni dobro. Nemci so že predlagali nekaj sprememb, pri nas pa zaenkrat takih pobud ni bilo. Iztok je sicer nekaj razmišljal, vendar je potem utihnil in ni dal nobenega predloga.
Tako zaenkrat pravilo 3.4 velja tudi vnaprej.
Pravilo 3.4 mora omogočiti smotrno uporabo elektro pogonov, ki se dobijo na trgu, zraven pa uravnotežiti različne vrste pogonov tako, da ena vrsta ne bi imela prednosti pred drugo. Zraven pa je treba poskrbeti za omejitev hitrosti. Kinetična energija modelov mora ostati v znosnh mejah -varnost je treba upoštevati bolj kot vse drugo!
'Luknja', ki jo vidim v 3.4 je, da nikjer natančno ne piše, kako lahko z elektriko opremimo majhen model (razred 2,5 ccm). Če bi se strogo držali pravil, bi lahko na tak model obesili elektromotor, ki bi propeler 9X4, 8X5, 7X6 vrtel na 16000 vrtljajev. Šlo bi kot raketa. Verjamem, da bi to bilo nekaterim všeč, vsem pa prav gotovo ne.
Zaželjeno je, da se modeli po manevrskih lastnostih in po hitrosti razlikujejo - ampak ne preveč. Hitrost naj bo v približno enakem velikostnem razredu - recimo od 100 - 150 km/h.
Prehitri modeli so nevarni in zabavni samo za tiste, ki jih vozijo. Če zaradi različnih hitrosti niti teoretično ne moreš ujeti sotekmovalca in njegovega traku, to pač ni zabavno.
Kaj menite ostali?
O tem se je treba pogovarjati še preden se definira nova pravila o elektro pogonih.
lp
Andrej
Torej lahko imaš nevem kakšen motor pa moreš še vedno pazit kakšen model boš izbral?Potem v bistvu elektro ni konkurenčen.
Mah,te mine,ko poiščeš načrt,ga povečaš,vse izrežeš,nardiš šablone in izrežeš iz stirota potem pa skočiš na forum in izveš,da je najboljše,da imaš na tekmi robčke,ker se boš vleku kot smrkelj.Po moje je treba zmanjšati hitrosti metanolarjev,ker to ni več normalno.Še malo pa bo treba kupit 1000W e.motor in pa 10000mah/50C celice,da boš lahko konkurenčen metanolcem.
Mah,te mine,ko poiščeš načrt,ga povečaš,vse izrežeš,nardiš šablone in izrežeš iz stirota potem pa skočiš na forum in izveš,da je najboljše,da imaš na tekmi robčke,ker se boš vleku kot smrkelj.Po moje je treba zmanjšati hitrosti metanolarjev,ker to ni več normalno.Še malo pa bo treba kupit 1000W e.motor in pa 10000mah/50C celice,da boš lahko konkurenčen metanolcem.
Lep pozdrav
Probaj pa boš najboljše videl. Jaz sem že od nekdaj pristaš hitrosti in velike okretnosti,tako da niti približno nebi več razmišljal o takem modelu. Marsikdo misli, da je model potem varnejši, če je počasnejši...ampak velikokrat ni tako! Model z večjim gobcem ponavadi rabi bolj izkušenega pilota zaradi problematičnih poletov. Prvih nekaj sekund je zelo težko vodljiv,za razliko od modela s tankim trupom,ki v sekundi ali dveh doseže dovolj veliko hitrost za varen let...taki modeli so ponavadi tudi nagnjeni k zvračanju na zavoju (kovit)...
@bigA
Pravila za elektro so povsem nesmiselna,ker imajo elektromotorji čisto druge specifikacije in način delovanja kot metanolarji...omejevanje propelerja je čisto zgrešeno (govorim za elektro).
LP Gorazd
@bigA
Pravila za elektro so povsem nesmiselna,ker imajo elektromotorji čisto druge specifikacije in način delovanja kot metanolarji...omejevanje propelerja je čisto zgrešeno (govorim za elektro).
LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
www.balcore.si
@stipe
Ta kora je povsem konkurenčna...kar se tiče metanolarjev ne skrbi,saj nas je večina že na meji z obrati,propelerja pa tudi ne smeš uporabit večjega...tako da je vsaj kar se tiče hitrosti, bolj ali manj vse na meji-po pravilniku.
LP Gorazd
Ta kora je povsem konkurenčna...kar se tiče metanolarjev ne skrbi,saj nas je večina že na meji z obrati,propelerja pa tudi ne smeš uporabit večjega...tako da je vsaj kar se tiče hitrosti, bolj ali manj vse na meji-po pravilniku.
LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
www.balcore.si
Pa sej se ne gre samo zaradi varnosti.Tole bo iz mojih ust mogoče zvenelo neupravičeno,ker nimam blage veze o combat modelih ampak bi spopad pri malo nižjih hitrostih tudi na oko izgledal lepši,ko bi se recimo spit prilepil na rep messerschmitta in ga lovil.Danes sem si ogledal par videov combat spopadov in zgleda kot gruča mušic,ki se je zbrala okoli svetilke vse okoli pa je tema.
@Sturmovik imaš mogoče kakšne načrte modelov,ki bi bili primerni za ta motor v pdf formatu?
@Sturmovik imaš mogoče kakšne načrte modelov,ki bi bili primerni za ta motor v pdf formatu?
Lep pozdrav
Se strinjam, da elektromotorji 'dihajo' drugače kot metanolarji.Stormovik napisal/-a:...
@bigA
Pravila za elektro so povsem nesmiselna,ker imajo elektromotorji čisto druge specifikacije in način delovanja kot metanolarji...omejevanje propelerja je čisto zgrešeno (govorim za elektro).
LP Gorazd
Vemo, da so pravila za elektro pogon neustrezna.
Vemo tudi, da dovolj drag setup lahko že močno prekaša dober pogon z metanolom.
Nova pravila bi morala zadostiti približno takim zahtevam, ki sem jih že omenil v prejšnem postu. Omejitve bi morale biti take, da bodo hitrosti primerljive med različnimi modeli.
Ima kdo dober predlog? Največ lahko pomagajo tisti, ki jim elektro kombat ni neznanka.
lp
Andrej
Kaj pa če bi omejili amperaže pod polnim plinom..?
Recimo 50A.?
LP
Recimo 50A.?
LP
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
www.balcore.si
@stipe
Če hočeš videt dejanski izgled boja pridi na tekmo! Za take primere pa so tekme v ww1...
Moj metanolski Iljushin brez traku doseže hitrost že blizu 200km/h in mi sledenje kogarkoli ne dela problemov...od Naceta Helcat je vidno skoraj pol počasnejši in mi je na tekmi odrezal trak...to pove da ni važno da si najhitrejši, ampak da model ustreza tvojim potrebam in pilotskim sposobnostim...nacetov model pa je veliko okretnejši...vsak pač koristrima tisto prednostno lastnost...
On ima radius zavoja recimo 5m,jaz pa 10m ampak sem zaradi hitrega modela spet takoj za njegovim trakom...on pa recimo (vsaj mislim) uporablja to taktiko-ko ga zaradi svoje hitrosti preletim izkoristi sekundo in ima moj trak...tu se pojavi moja hitrost kot slaba lastnost...
Meni bi bilo letenje s počasnejšim modelom popolnoma neinteresantno zaradi moje borbene taktike...vsak pač ma svojo...
LP
Če hočeš videt dejanski izgled boja pridi na tekmo! Za take primere pa so tekme v ww1...
Moj metanolski Iljushin brez traku doseže hitrost že blizu 200km/h in mi sledenje kogarkoli ne dela problemov...od Naceta Helcat je vidno skoraj pol počasnejši in mi je na tekmi odrezal trak...to pove da ni važno da si najhitrejši, ampak da model ustreza tvojim potrebam in pilotskim sposobnostim...nacetov model pa je veliko okretnejši...vsak pač koristrima tisto prednostno lastnost...
On ima radius zavoja recimo 5m,jaz pa 10m ampak sem zaradi hitrega modela spet takoj za njegovim trakom...on pa recimo (vsaj mislim) uporablja to taktiko-ko ga zaradi svoje hitrosti preletim izkoristi sekundo in ima moj trak...tu se pojavi moja hitrost kot slaba lastnost...
Meni bi bilo letenje s počasnejšim modelom popolnoma neinteresantno zaradi moje borbene taktike...vsak pač ma svojo...
LP
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
www.balcore.si
primerjava
Pozdrav
Praviš ozki trup
Imam načrt za ta 152,če te zanima pošlji naslov in ga dobiš 1.41mb,pa je velikost načrta je klasika reberca,mislim da bi s tem motorjem prav lepo letel tudi kod mušica če bi bilo potebno.
L.P.Vlado
Praviš ozki trup
Imam načrt za ta 152,če te zanima pošlji naslov in ga dobiš 1.41mb,pa je velikost načrta je klasika reberca,mislim da bi s tem motorjem prav lepo letel tudi kod mušica če bi bilo potebno.
L.P.Vlado
hunter
To letalo samo zgleda tanko zaradi dolžine trupa...drugače pa je tudi to letalo imelo velik in odprt gobec zaradi zvezdastega motorja...
Kaj pa messerschmiti, mustang, mig 3, mig 7, macchi 202, king-cobra, air-cobra, jak, hurricane, il-10, il-2, sagitario, stuka, ki-64, ki-61, fairey fulmar, farey battle, heinkel 112, komet,.............................
Takih letal je veliko načrtov pa bolj malo...skoraj vsak si naredi načrt po svoje, model priredi hitremu načinu gradnje, izbere svoje profile,.....itd.
Če povečaš "tristranski obris" letala imaš praktično že skoraj pol načrta narejenega...vrišeš še rebrca,letvice in je to TO...pri tebi bi bilo to še bolj enostavno in hitro če bi delal iz stiroporja...
LP
Kaj pa messerschmiti, mustang, mig 3, mig 7, macchi 202, king-cobra, air-cobra, jak, hurricane, il-10, il-2, sagitario, stuka, ki-64, ki-61, fairey fulmar, farey battle, heinkel 112, komet,.............................
Takih letal je veliko načrtov pa bolj malo...skoraj vsak si naredi načrt po svoje, model priredi hitremu načinu gradnje, izbere svoje profile,.....itd.
Če povečaš "tristranski obris" letala imaš praktično že skoraj pol načrta narejenega...vrišeš še rebrca,letvice in je to TO...pri tebi bi bilo to še bolj enostavno in hitro če bi delal iz stiroporja...
LP
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
www.balcore.si
Malo sem pogledal še ostale in v oči mi je padel macchi 202.Ta bo taprav
Razpon pravega letala(10,58m) delim z 12 da dobim prave mere ane?
Kaj pa V lom,je 3 stopinje na polovico krila zadosti?Razmišljal sem tudi o 2-3 st. washoutu na koncu .Kaj pa debelina profila.Koliko je max/min v korenu in max/min na koncu kril pri combatu?
Razpon pravega letala(10,58m) delim z 12 da dobim prave mere ane?
Kaj pa V lom,je 3 stopinje na polovico krila zadosti?Razmišljal sem tudi o 2-3 st. washoutu na koncu .Kaj pa debelina profila.Koliko je max/min v korenu in max/min na koncu kril pri combatu?
Lep pozdrav
Malo pobrskaj po predhodnih postih in boš našel kar nekaj o profilih...
Pri kombatu ni dovoljena uporaba profilov tanjših od 10%.
V korenu uporabljam naca 2411, na koncu pa naca 2413, krila so brez zvitja, model pa je zelo prijazen za letet.
Če pa imaš na koncu enako vitek profil ali celo tanjši, bo pa treba nekaj zvitja. V lom ni tako kritičen in ne boš falil, če pri spajanju kril eno stran podložiš za 7-10 cm.
LP
Pri kombatu ni dovoljena uporaba profilov tanjših od 10%.
V korenu uporabljam naca 2411, na koncu pa naca 2413, krila so brez zvitja, model pa je zelo prijazen za letet.
Če pa imaš na koncu enako vitek profil ali celo tanjši, bo pa treba nekaj zvitja. V lom ni tako kritičen in ne boš falil, če pri spajanju kril eno stran podložiš za 7-10 cm.
LP
Žal je uradna spletna stran ACES Slovenije trenutno nedosegljiva, zato so nekatere nujne informacije nedostopne. Kako dolgo bo tako, še ne vem.stipe napisal/-a:Še eno vprašanje o razponu kril: če 10,58m delim z 12 dobim 88,1666666666...7cm.Je vredu,če vzamem kar 88cm,ali je potem odstopanje že preveliko?
Na forumu 'Combat modeli' sem odprl nekaj tem z oznako 'ne prezri', kamor sem naložil najnujnejše, da se lahko poučite o osnovah v tej modelarski disciplini.
lp
Big A napisal/-a: Žal je uradna spletna stran ACES Slovenije trenutno nedosegljiva, zato so nekatere nujne informacije nedostopne. Kako dolgo bo tako, še ne vem.
Na forumu 'Combat modeli' sem odprl nekaj tem z oznako 'ne prezri', kamor sem naložil najnujnejše, da se lahko poučite o osnovah v tej modelarski disciplini.
lp
To smo še rabili, zdaj je vse na enem mestu.
Za vse začetnike v kombatu (pa tudi kakega padalca, povratnika...) naj bo to gradivo sveto pismo, zato si ga sprintajte, spnite v skripte in s seboj na nočno omarico, na sekret, v šolo, k maši, v gledališče... D>
LP
Imel sem že dva macci-ja 202,enega na 2,5ccm OSmax-a in enega na speed 480 race. Na obeh sem porabil kar clark-y profil in zadeva je super letela! Pazi samo na velikost repa...priporočam ti da ga povečaš vsaj za kak cm,ker bo letenje modela bistveno bolj stabilno...
LP
LP
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
www.balcore.si