Priprave
Moderator: Big A
Re: Priprave
Čestitke za Rato!
Čakamo poročilo s prvih poletov. Posnetek prvega poleta bi bil dobrodošel.
Čakamo poročilo s prvih poletov. Posnetek prvega poleta bi bil dobrodošel.
Re: Priprave
Hvala Miloš! Bom sporocil... Bom prosil Andreja ko skupaj sprobamo zadevo da naredi kaksen posnetek..
pilot
Re: Priprave
Ni blema Sebo. Drug vikend, če bo vreme. Filmček bo posnel Srečko. Le testno letališče bo treba izbrati.
Pri meni se je popravilo Aviatika sprevrglo v izdelavo popolnoma novega modela.
Delo poteka počasneje, ker uporabljam belo lepilo, pa je treba prišteti čas sušenja pri vsaki fazi gradnje.
Ampak izdelava obeh kril dobro napreduje in s težo sem zelo zadovoljen.
Za prekrivanje sem izbral folijo Oratex antik, ki je ni treba barvati. Je že prišla iz Lindingerja.
Trup in repe sem se odločil izdelati na novo, da bom končno lahko imel model brez dodatnih uteži za pravilno težišče.
Hkrati pa skupaj s Starinom pripravljava kolesa za najina WW1 modela. Obroči in pesta so iz aluminija s špicami iz laksa. Izgledajo seksi .
Prvotna zasnova in način izdelave je po zaslugi Tomaža modificiran. Uporabljen je bistveno močnejši laks (0,8 mm ki zdrži več kot 30 kg). Ker ima kolo 40 naper, teoretično napere zdržijo vsaj 500 kg obremenitve, kar je močneje, kot vse druge komponente konstrukcije. Ob izdelavi je uporaba sekundnega lepila za fiksiranje naper opuščena. Mimogrede: Tomosov moped ima 36 naper.
Pri meni se je popravilo Aviatika sprevrglo v izdelavo popolnoma novega modela.
Delo poteka počasneje, ker uporabljam belo lepilo, pa je treba prišteti čas sušenja pri vsaki fazi gradnje.
Ampak izdelava obeh kril dobro napreduje in s težo sem zelo zadovoljen.
Za prekrivanje sem izbral folijo Oratex antik, ki je ni treba barvati. Je že prišla iz Lindingerja.
Trup in repe sem se odločil izdelati na novo, da bom končno lahko imel model brez dodatnih uteži za pravilno težišče.
Hkrati pa skupaj s Starinom pripravljava kolesa za najina WW1 modela. Obroči in pesta so iz aluminija s špicami iz laksa. Izgledajo seksi .
Prvotna zasnova in način izdelave je po zaslugi Tomaža modificiran. Uporabljen je bistveno močnejši laks (0,8 mm ki zdrži več kot 30 kg). Ker ima kolo 40 naper, teoretično napere zdržijo vsaj 500 kg obremenitve, kar je močneje, kot vse druge komponente konstrukcije. Ob izdelavi je uporaba sekundnega lepila za fiksiranje naper opuščena. Mimogrede: Tomosov moped ima 36 naper.
- Priponke
-
- Aviatik_krilo.jpg (148.39 KiB) Pogledano 4616 krat
-
- Aviatik_kolo.jpg (119.82 KiB) Pogledano 4616 krat
Re: Priprave
Wau, Andrej!
Kako si centriral obroče?
Kako si centriral obroče?
Re: Priprave
Hvala Miloš
Kolesa so seveda svojevrsten izziv. Nastala so kot del projekta 'Junkers CL-1'.
O takih kolesih sem našel podatke na nekih ameriških modelarskih spletnih forumih. Pokojni prijatelj Milan me je prepričal, da bi bila taka kolesa super, pa sem se lotil. Treba je imeti stružnico, rezkalnik, delilnik pa še dobršnjo mero potrpežljivosti.
Prvotni obroči so bili izdelani iz več plasti tanke avio šper plošče, pesta pa so bila iz aluminija, kasneje sem izdelal tudi aluminijaste obroče za 10 koles.
Za centriranje kolesa je treba izdelati pripravo, ki pesto in obroč trdno fiksira v pravo lego, potem pa se po receptu (tako kot pri štrikanju) skozi luknje napelje laks. Laks se najprej napelje na eni strani, potem se kolo obrne in napelje še po drugi strani. Za vsako stran je treba imeti laks v enem kosu. Laks ni razrezan za vsako napero posebej.
Na sliki je par koles in priprava za fiksiranje pesta in obroča pri nameščanju naper. Ko je 'feltna' končana, nanjo pritrdimo 'gumo', ki je izdelana iz tesnila z okroglim premerom 10 mm. 'Gumo' je treba temeljito prilepiti s sekundnim lepilom, sicer se hitro sname.
Kolesa so seveda svojevrsten izziv. Nastala so kot del projekta 'Junkers CL-1'.
O takih kolesih sem našel podatke na nekih ameriških modelarskih spletnih forumih. Pokojni prijatelj Milan me je prepričal, da bi bila taka kolesa super, pa sem se lotil. Treba je imeti stružnico, rezkalnik, delilnik pa še dobršnjo mero potrpežljivosti.
Prvotni obroči so bili izdelani iz več plasti tanke avio šper plošče, pesta pa so bila iz aluminija, kasneje sem izdelal tudi aluminijaste obroče za 10 koles.
Za centriranje kolesa je treba izdelati pripravo, ki pesto in obroč trdno fiksira v pravo lego, potem pa se po receptu (tako kot pri štrikanju) skozi luknje napelje laks. Laks se najprej napelje na eni strani, potem se kolo obrne in napelje še po drugi strani. Za vsako stran je treba imeti laks v enem kosu. Laks ni razrezan za vsako napero posebej.
Na sliki je par koles in priprava za fiksiranje pesta in obroča pri nameščanju naper. Ko je 'feltna' končana, nanjo pritrdimo 'gumo', ki je izdelana iz tesnila z okroglim premerom 10 mm. 'Gumo' je treba temeljito prilepiti s sekundnim lepilom, sicer se hitro sname.
- Priponke
-
- Aviatik_sablona za kolo.jpg (92.04 KiB) Pogledano 4598 krat
Re: Priprave
Da sporocim Rata je poletela v zrak jo je izpod rok spustil Tomaž . Model ima odlicen manever... Mislim da ma radija okoli 6m... Leti podobno kot en malo tezji reppu sam... Noro dobro... Ravno gledam kaj sem na tem modelu spremenil da leti tako dobro... Mogoce ker sem krila stansal iz 13% nace na 10% in zvitje dal namesto 5mm,7mm... Vpadni kot nula.. Brez problema se kosa z ki 61 kawasakijem... Tako da odrezem se ene dva in bo tudi v boju... Tomaž nazalost ni posnel videa tako da to pride naslednjic... Sem noro zadovoljen le veter nesme pihat ker pol pa mas tezave ga zanasat zacne...
- Priponke
-
- IMG_02082020_135724_(528_x_960_pixel).jpg (79.11 KiB) Pogledano 4542 krat
-
- IMG_02082020_140310_(528_x_960_pixel).jpg (9.82 KiB) Pogledano 4542 krat
-
- IMG_02082020_140413_(960_x_540_pixel).jpg (17.72 KiB) Pogledano 4542 krat
pilot
Re: Priprave
Klobuk dol in moj najgloblji poklon. To pa je delo vredno vsega spoštovanja.Big A napisal/-a: ↑01 Avg 2020, 18:51 Na sliki je par koles in priprava za fiksiranje pesta in obroča pri nameščanju naper. Ko je 'feltna' končana, nanjo pritrdimo 'gumo', ki je izdelana iz tesnila z okroglim premerom 10 mm. 'Gumo' je treba temeljito prilepiti s sekundnim lepilom, sicer se hitro sname.
Miloš
Re: Priprave
Sebo, čestitke za uspešne prve polete!
Miloš, hvala za pohvalo.
Tudi meni so kolesa zelo všeč. Taka se tu in tam po svetu da tudi kupiti, ampak so zaradi visoke cene težko dosegljiva.
Zato sem se tudi lotil samogradnje. To ni avtorski projekt, ampak je timsko delo. Navodila sem pridobil s spleta, pomagala pa sta mi tudi prijatelja Milan in Starin.
Prva kolesa so bila testirana celo tekmovalno sezono na Junkersu CL-1. Zdržala so brez poškodb. Žal pa se je eno od koles podrlo kasneje ob rekreacijskem letenju ob ne preveč posrečenem pristanku v visoki travi v Šentvidu pri Stični. Popravilo ni bilo lahko, saj so bile vse luknje zalite s sekundnim lepilom, laks debeline 0,35 mm pa očitno ni bil kos daljši rabi in udarcem. Nova izvedba z debelejšim laksom in brez sekundnega lepila je po moje pomembna izboljšava. Laks bo zdržal dolga leta, pa tudi morebitna popravila bodo lažja. Starin igra tenis, pa ima izkušnje z napenjanjem loparjev. Napere so ravno prav napete.. ne preveč ne premalo .
Miloš, hvala za pohvalo.
Tudi meni so kolesa zelo všeč. Taka se tu in tam po svetu da tudi kupiti, ampak so zaradi visoke cene težko dosegljiva.
Zato sem se tudi lotil samogradnje. To ni avtorski projekt, ampak je timsko delo. Navodila sem pridobil s spleta, pomagala pa sta mi tudi prijatelja Milan in Starin.
Prva kolesa so bila testirana celo tekmovalno sezono na Junkersu CL-1. Zdržala so brez poškodb. Žal pa se je eno od koles podrlo kasneje ob rekreacijskem letenju ob ne preveč posrečenem pristanku v visoki travi v Šentvidu pri Stični. Popravilo ni bilo lahko, saj so bile vse luknje zalite s sekundnim lepilom, laks debeline 0,35 mm pa očitno ni bil kos daljši rabi in udarcem. Nova izvedba z debelejšim laksom in brez sekundnega lepila je po moje pomembna izboljšava. Laks bo zdržal dolga leta, pa tudi morebitna popravila bodo lažja. Starin igra tenis, pa ima izkušnje z napenjanjem loparjev. Napere so ravno prav napete.. ne preveč ne premalo .
Re: Priprave
Ker vedno odrezem dva modela sem se enga dokoncal... Ce ga kdo zeli imeti naj mi javi...
- Priponke
-
- IMG_09082020_091905_(828_x_621_pixel).jpg (159.35 KiB) Pogledano 4418 krat
-
- IMG_09082020_091922_(828_x_621_pixel).jpg (175.34 KiB) Pogledano 4418 krat
-
- IMG_09082020_091935_(828_x_621_pixel).jpg (184.85 KiB) Pogledano 4418 krat
pilot
Re: Priprave
Se ena stvar... Ta zadeva leti solidno z 2.5cc... Leti pa odlicno ce mu montiramo 3.5 ali 4cc preverjeno... Kar pa je tezava da za tekme ni dovoljena vecja prostornina kot 2.5cc pri tem modelu... Pa Lp
pilot
Re: Priprave
Krila Aviatika so že skoraj zrela za prekrivanje.
Nekoliko so se zvila, pa jih bom rahlo navlažil in obtežena pustil, da se par dni sušijo.
Sledi izdelava pantov za krilca in dokončno fino brušenje.
Pred prekrivanjem z oratexom priporočajo, da se balza na stičnih površinah dvakrat premaže z oratex hot seal lepilom.
Nekoliko so se zvila, pa jih bom rahlo navlažil in obtežena pustil, da se par dni sušijo.
Sledi izdelava pantov za krilca in dokončno fino brušenje.
Pred prekrivanjem z oratexom priporočajo, da se balza na stičnih površinah dvakrat premaže z oratex hot seal lepilom.
- Priponke
-
- sl-1.jpg (192.77 KiB) Pogledano 4281 krat
-
- sl-2.jpg (274.3 KiB) Pogledano 4281 krat
Re: Priprave
To lepilo lahko zamenjaš z razredčenim disperzijskim lepilom (npr.: Mekol) - 1:1 z vodo. Tako lahko z likalnikom prekrivaš tudi balzo (1,5 mm) na lesene dele - rebra.
Re: Priprave
Za disperzijsko lepilo sem že slišal in ga nekajkrat tudi uporabil. Vendar sem se tokrat odločil, da poizkusim drugače, čeprav je dražje.
Oratex ima na spodnji strani že nanešeno lepilo tako kot običajni oracoverji. Prekrivanje brez dodatnega lepila bi bilo čisto v redu.
Razlog za dodatni nanos lepila sem našel v navodilih za uporabo https://www.oracover.de/fabric/oratex-s ... ngth_--2-m
Piše, da lepilo prodre v les in ga utrdi. Trdna in trajna podlaga je pogoj, če hočemo folijo napeti čimbolj brez gub in popuščanja lepila, da bo izdelek lep in trajen. Oratex hotseal lepilo je enako kot lepilo, s katerim je prekrita spodnja stran folije, zato se pri segrevanju lepili aktivirata istočasno, pri cca 100 stopinjah celzija. V specifikacijah omenjajo, da je oratex lepilo dvakrat močnejše od tistega na oracoverju.
Re: Priprave
Lepo je videti da se v vaših delavnicah dogaja pohvale!
Moj ME-410 končan pred poletjem pa je pred dnevi končno poletel. Leti odlično! Prilagam video
https://youtu.be/25C8aHAWB9o
Moj ME-410 končan pred poletjem pa je pred dnevi končno poletel. Leti odlično! Prilagam video
https://youtu.be/25C8aHAWB9o
Flying Bastard Aircombat squadron
Re: Priprave
Na Aviatiku se zadnje čase ukvarjam predvsem s trupom. To je že tretji trup po vrsti. S prvim sem imel resne težave s težiščem, pri drugem sem nos precej podaljšal in težje dele, baterijo in servomotorje vgradil čisto spredaj, pa se je vseeno izšlo zelo na tesno..
Tokratni, tretji trup bo drugačen, ker sem ga narisal na novo. Repna konstrukcija je lažja in tudi celoten trup bo lažji. Za koliko zaenkrat še ne vem, ampak po tihem računam na kakih 150-200 gramov, saj svinca ne bi smelo biti. Motor bo na običajnem plastičnem nosilcu obrnjen na glavo. Trenutno z balzo prekrivam spodnji del trupa, pred tem pa sem oblikoval spoj trupa in spodnjega krila..
da je vse vzporedno, vodoravno, pravokotno, poravnano, simetrično in trdno, sem izdelal tudi šablono iz stirodura, ki mi je zelo olajšala delo..
Tokratni, tretji trup bo drugačen, ker sem ga narisal na novo. Repna konstrukcija je lažja in tudi celoten trup bo lažji. Za koliko zaenkrat še ne vem, ampak po tihem računam na kakih 150-200 gramov, saj svinca ne bi smelo biti. Motor bo na običajnem plastičnem nosilcu obrnjen na glavo. Trenutno z balzo prekrivam spodnji del trupa, pred tem pa sem oblikoval spoj trupa in spodnjega krila..
da je vse vzporedno, vodoravno, pravokotno, poravnano, simetrično in trdno, sem izdelal tudi šablono iz stirodura, ki mi je zelo olajšala delo..
- Priponke
-
- Aviatik_trup_I.jpg (162.02 KiB) Pogledano 3980 krat
Re: Priprave
Leseni del trupa je končan. Imel sem pomisleke, saj so bile palice v predalčju na bokih trupa prešibke. Nekaj se mi jih je polomilo že med gradnjo.
Potem sem palice 5X3mm z notranje strani ojačal s karbonom in trup je kar naenkrat postal zelo tog in odporen na torzijo. Sedaj se ukvarjam s parazolom (nosilcem zgornjega krila), ki v originalu iz vitroplasta 3 mm tehta preko 60 gramov. Delam ga iz topolove vezane plošče, ki jo bom z obeh strani laminiral s karbonsko tkanino. Pričakujem vsaj 30 gramov prihranka.
Trup na sliki, če snamemo podvozje, tehta 250 gramov. Vzpodbudno.
Potem sem palice 5X3mm z notranje strani ojačal s karbonom in trup je kar naenkrat postal zelo tog in odporen na torzijo. Sedaj se ukvarjam s parazolom (nosilcem zgornjega krila), ki v originalu iz vitroplasta 3 mm tehta preko 60 gramov. Delam ga iz topolove vezane plošče, ki jo bom z obeh strani laminiral s karbonsko tkanino. Pričakujem vsaj 30 gramov prihranka.
Trup na sliki, če snamemo podvozje, tehta 250 gramov. Vzpodbudno.
- Priponke
-
- Aviatik_trup_2.jpg (206.85 KiB) Pogledano 3873 krat
Re: Priprave
Bilo je nekaj drugih ne modelarskih opravil, šel sem tudi v toplice, pa so dela na Aviatiku morala malo počakati. Model je sedaj prekrit.
Uporabil sem Oratex barve Antique in z izidom sem super zadovoljen. Folija je nekoliko prozorna in nežno krem barve kar modelu daje starinski videz.
Folija Oratex je 10-15% težja, krči se manj od navadnega oracoverja pri tem pa je močnejša in manj občutljiva na sonce in druge zunanje vplive.
Delo z njo je užitek. Model sem brez posebnega truda brezhibno prekril.
Sedaj je na vrsti še pritrditev krilc in barvanje kamuflaže in slovenskih ševronov.
Seveda pa bo dela na modelu še vedno kar nekaj ostalo..
Uporabil sem Oratex barve Antique in z izidom sem super zadovoljen. Folija je nekoliko prozorna in nežno krem barve kar modelu daje starinski videz.
Folija Oratex je 10-15% težja, krči se manj od navadnega oracoverja pri tem pa je močnejša in manj občutljiva na sonce in druge zunanje vplive.
Delo z njo je užitek. Model sem brez posebnega truda brezhibno prekril.
Sedaj je na vrsti še pritrditev krilc in barvanje kamuflaže in slovenskih ševronov.
Seveda pa bo dela na modelu še vedno kar nekaj ostalo..
- Priponke
-
- Slika 4.jpg (151.74 KiB) Pogledano 3602 krat
-
- Slika 5.jpg (148.96 KiB) Pogledano 3602 krat
-
- Slika 6.jpg (157.79 KiB) Pogledano 3602 krat
Re: Priprave
Danes me je Andrej z nekaj vprašanji o nalepkah spodbudil, da se tudi moj Aviatik premakne iz poletnega čakanja. Izdelal nalepke za svojega da vidim kako se obnesejo majhni napisi. Ni jih enostavno lepiti, a nekako je šlo. Sledi še izdelava nalepk za Andreja.
Tako je moj Aviatik skoraj končan. Oprema je zmontirana, manjka samo še podvozje, katerega izdelava se mi precej upira. Ko bo podvozje končano pritrdim še krila in prednji pokrov motorja. Pilot je že na položaju in čaka testni polet.
Tako je moj Aviatik skoraj končan. Oprema je zmontirana, manjka samo še podvozje, katerega izdelava se mi precej upira. Ko bo podvozje končano pritrdim še krila in prednji pokrov motorja. Pilot je že na položaju in čaka testni polet.
- Priponke
-
- nalepke 1.jpg (103.95 KiB) Pogledano 3508 krat
-
- nalepke3.jpg (116.7 KiB) Pogledano 3508 krat
-
- nalepke5.jpg (142.49 KiB) Pogledano 3508 krat
Flying Bastard Aircombat squadron
Re: Priprave
Ej Vid, lep Aviatik!
Tvoj je delan po drugem načrtu kot pa moj, kar se vidi iz krilnih opornic in oblike nosu..
Moj je delan po načrtu Patrika Svide in delno iz njegovega kita. Krila in repe sem bolj malo spreminjal. Repe sem olajšal za kakšnih 20 gramov, krila so pa bolj ali manj po načrtu. Odebelil sem le robove okrog aileronov, ki so originalno iz balze debeline 2 mm. To je absolutno premalo, ker se ob prekrivanju balza upogiba zaradi krčenja folije in se gubam ni mogoče izogniti. Trup sem narisal na novo. Novi je nekaj lažji in ima težišče za več kot 2 cm bolj naprej od originalnega trupa. Upam, da bo sedaj težišče bolj prav in da ne bo treba dodajati svinca. Na originalnem načrtu je težišče označeno
za vsaj 2 cm preveč nazaj.
Tvoj je delan po drugem načrtu kot pa moj, kar se vidi iz krilnih opornic in oblike nosu..
Moj je delan po načrtu Patrika Svide in delno iz njegovega kita. Krila in repe sem bolj malo spreminjal. Repe sem olajšal za kakšnih 20 gramov, krila so pa bolj ali manj po načrtu. Odebelil sem le robove okrog aileronov, ki so originalno iz balze debeline 2 mm. To je absolutno premalo, ker se ob prekrivanju balza upogiba zaradi krčenja folije in se gubam ni mogoče izogniti. Trup sem narisal na novo. Novi je nekaj lažji in ima težišče za več kot 2 cm bolj naprej od originalnega trupa. Upam, da bo sedaj težišče bolj prav in da ne bo treba dodajati svinca. Na originalnem načrtu je težišče označeno
za vsaj 2 cm preveč nazaj.
Re: Priprave
Pozdravljeni,
Imam eno vprašanje glede pravil.
A lahko uporabljam za pogon MVVS 3.5 ccm z original črno resonanco?
Imam eno vprašanje glede pravil.
A lahko uporabljam za pogon MVVS 3.5 ccm z original črno resonanco?
LP Peter
Re: Priprave
Saj zato pa sprašujem, da se ne bi potem čudno gledali.
Bo še Andrej tasvoje povedal.
Bo še Andrej tasvoje povedal.
LP Peter