Ki-61 elektro

Bojevanja z modeli letal

Moderator: Big A

Odgovori
Uporabniški avatar
TomazP
Razpravljalec
Prispevkov: 125
Pridružen: 18 Okt 2006, 18:01
Kraj: Nova Gorica

Ki-61 elektro

Odgovor Napisal/-a TomazP »

Zaradi praktičnosti elektro pogona sem izdelal kombat model iz deprona na elektro motor speed 500.

material:
-1 plošča deprona 3mm
-1 plošča balze 5mm
-1 plošča balze 1,5mm
-kos vezane plošče 3mm
-kos stiropora
Priponke
Ojačal sem ga z dvemi kosi balze 1,5mm.
Ojačal sem ga z dvemi kosi balze 1,5mm.
03.JPG (32.55 KiB) Pogledano 5731 krat
Najprej sem iz deprona izrezal in zlepil trup.
Najprej sem iz deprona izrezal in zlepil trup.
06.JPG (26.49 KiB) Pogledano 5731 krat
Uporabniški avatar
TomazP
Razpravljalec
Prispevkov: 125
Pridružen: 18 Okt 2006, 18:01
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a TomazP »

Sledila je izdelava višinskega stabilizatorja, repa in rebra, ki drži motor.
Priponke
Rebro sem izrezal iz 3mm vezane plošče.
Rebro sem izrezal iz 3mm vezane plošče.
05.JPG (43.92 KiB) Pogledano 5720 krat
Zadnje krilo sem ojačal z dvemi daljšimi zobotrebci.
Zadnje krilo sem ojačal z dvemi daljšimi zobotrebci.
rep.JPG (34.17 KiB) Pogledano 5720 krat
Uporabniški avatar
TomazP
Razpravljalec
Prispevkov: 125
Pridružen: 18 Okt 2006, 18:01
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a TomazP »

Krilo sem naredil iz dveh polovic.
Priponke
Obliko mu naredi 5mm balzova letvica.
Obliko mu naredi 5mm balzova letvica.
letvica.JPG (22.12 KiB) Pogledano 5721 krat
Po sprednjem robu sem ga stisnil z ravnilom.
Po sprednjem robu sem ga stisnil z ravnilom.
00.JPG (42.87 KiB) Pogledano 5721 krat
Pred zvijanjem sem začasno nalepil lepilni trak.
Pred zvijanjem sem začasno nalepil lepilni trak.
01.JPG (37.15 KiB) Pogledano 5707 krat
Uporabniški avatar
TomazP
Razpravljalec
Prispevkov: 125
Pridružen: 18 Okt 2006, 18:01
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a TomazP »

Dokončal sem krilo in ga prilepil na trup.
Priponke
Na koncu sem na konce krila prilepil dva kosa stiropora in sem jih obrusil. Aleroni so bili samo iz deprona premehki, zato sem jih oblepil z lepilnim trakom.
Na koncu sem na konce krila prilepil dva kosa stiropora in sem jih obrusil. Aleroni so bili samo iz deprona premehki, zato sem jih oblepil z lepilnim trakom.
zakljucek_krila.JPG (31.24 KiB) Pogledano 5692 krat
Preden sem krilni polovici zlepil skupaj, sem v eno polovico zalepil dve balzovi letvici.
Preden sem krilni polovici zlepil skupaj, sem v eno polovico zalepil dve balzovi letvici.
ojacitev.JPG (66.16 KiB) Pogledano 5692 krat
Lepljenje krilnih polovic.
Lepljenje krilnih polovic.
krilo.JPG (33.13 KiB) Pogledano 5692 krat
Uporabniški avatar
TomazP
Razpravljalec
Prispevkov: 125
Pridružen: 18 Okt 2006, 18:01
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a TomazP »

Model je končan.

razpetina: 1000mm
dolžina: 745mm
masa: 600g

motor: SPEED 500 race 7,2V
regulator: JETI JES 350ECO
akumulator: 3Li-Po XCell 1450mAh
sprejemnik: Graupner C 19
servoti: 2X BMS-380 MAX

Prvi polet je trajal 4min in porabil 1200mAh. Model je tako po letalnih lastnostih, kot tudi po hitrosti(pri polnem plinu) primerljiv kombat modeli. Za uporabo na tekmovanjih, pa bi potreboval večje akumulatorje(2500-3000mAh).
Priponke
notranjost
notranjost
604_0477.JPG (45.9 KiB) Pogledano 5502 krat
604_0480.JPG
604_0480.JPG (38.81 KiB) Pogledano 5502 krat
604_0475.JPG
604_0475.JPG (37 KiB) Pogledano 5502 krat
Uporabniški avatar
TomazP
Razpravljalec
Prispevkov: 125
Pridružen: 18 Okt 2006, 18:01
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a TomazP »

Primerjava s "ta pravim" kombat modelom.
Priponke
604_0478.JPG
604_0478.JPG (25.49 KiB) Pogledano 5499 krat
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

TomazP napisal/-a: motor: SPEED 500 race 7,2V


Model je tako po letalnih lastnostih, kot tudi po hitrosti(pri polnem plinu) primerljiv kombat modeli.

Take lastnosti z tem motorjem?Slika Iz tega motorja ne spraviš več kot 90W na gredi. Tudi, če je nekaj lažji od kakega metanolca imajo slednji za 3 do 5 krat večjo moč.Slika
Brez zamere, ampak mislim, da bo ob primerjavi metanolarja in tvojega z sped 500 ob uporabi traku delovalo kot da štopaš.
lp
Sašo
WineFly
Tekmovalec
Prispevkov: 282
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:42
Kraj: Bela krajina

Odgovor Napisal/-a WineFly »

Wov. Čestitam za pogum. Pravo čudo je, da je model po poletu, glede na krhko gradnjo, še cel.

Komaj čakam da prideš na tekmo ! :ratata:

LP, Tom
==============================================================
Drugovi !!! Meni je važno samo jedno, a to su dve stvari: rad, red i disciplina !!!
==============================================================
Uporabniški avatar
TomazP
Razpravljalec
Prispevkov: 125
Pridružen: 18 Okt 2006, 18:01
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a TomazP »

raktivec napisal/-a:
TomazP napisal/-a: motor: SPEED 500 race 7,2V


Model je tako po letalnih lastnostih, kot tudi po hitrosti(pri polnem plinu) primerljiv kombat modeli.

Take lastnosti z tem motorjem?Slika Iz tega motorja ne spraviš več kot 90W na gredi. Tudi, če je nekaj lažji od kakega metanolca imajo slednji za 3 do 5 krat večjo moč.Slika
Brez zamere, ampak mislim, da bo ob primerjavi metanolarja in tvojega z sped 500 ob uporabi traku delovalo kot da štopaš.
Na tleh je pri obeh Kawasakijih razmerje moč/masa približno enako (vsaj po izračunih). S trakom pa ga še nisem preizkusil.
Na tekmah pa bodo še nekaj časa peli MVVS-i.
Priponke
Metanol različica.   masa: 1000g, vlek: 1055,8g
Metanol različica. masa: 1000g, vlek: 1055,8g
605_0541.JPG (73.99 KiB) Pogledano 5072 krat
Elektro različica.    masa: 600g, vlek: 617,4g
Elektro različica. masa: 600g, vlek: 617,4g
605_0540.JPG (73.85 KiB) Pogledano 5072 krat
raktivec
Dr. Modelar
Prispevkov: 5182
Pridružen: 01 Mar 2005, 13:02
Kraj: švarcnbah

Odgovor Napisal/-a raktivec »

@TomazP:


Na tleh ima sped 500 ob zanj morilski porabi 160W le borih 90 watov na gredi.

Na tleh ima majhen MVVS na gredi vsaj 350W, če ga dobro nastaviš in urediš pa brez frizure prideš čez 400W.

Ne mešat med sabo moči, ki jo imajo metanolarji na gredi in porabljene moči elektro motorja. Tu je zraven še izkoristek, ki pri sped 500 ne preseže 55% ob koristni moči. Za tvojih 114 W moči na gredi, bi moral sped 500 vleči vsaj 200 watov, kar bi prenesel le enkrat.



Že razlika v vrtljajih ti pove bistveno razliko o hitrosti modela.

- 17 000 rpm in 5 col koraka je 35 m/s
- 13 000 rpm in 5 col je le še 27 m/s
Mogoče se komu to zdi majhna razlika, toda v zraku se to pozna kot noč in dan.


ta razlika v vrtljajih pomeni 1,7 x večjo moč pri metanolarju, ki mu lahko natakneš prop 8x4 in dobiš bistveno večji potisk. Ob uporabi večjega metanolarja se razlika močno poveča v korist metanolarja.

Mislim, da bi se z elektro modeli dalo stolčti metanolarje, toda za kaj takega je potreben drugačen pristop, feritni krtačar tu nima kaj iskat.






p.s.


Glede "enakovrednih" pogonov, ki naj bi bili konkurenčni le na podlagi potiska pa tole:
Če daš na sped 500 ustrezen reduktor in nanj obesiš dovolj velik prop, npr. 14x9 boš dobil potisk 12N. Tak pogon je v kombatu seveda daleč za metanolarjem z 12 N potiska.
Žal brez watov ne gre.
Slika
lp
Sašo
Uporabniški avatar
TomazP
Razpravljalec
Prispevkov: 125
Pridružen: 18 Okt 2006, 18:01
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a TomazP »

To je že vse res. Pri tem je pomembno tudi to, da je elektro težek 600g, metanolar pa 1000g.

Če na MVVS 2,5ccm namesto propelerja 7x5 damo 8x4 pride na 16000rpm, to pa je 26,3m/s. #-o V zraku pa razlike v hitrosti skoraj ni. Torej tega ne moremo kar tako primerjati.

Nisem napisal da sta to enakovredna pogona, pač pa, da se avijona podobno obnašata in nisem hotel potolči metanolarja, ampak se mu samo približati.

Mislim, da je dovoljeno kaj preizkusiti.

LP
Uporabniški avatar
jokeR
Tekmovalec
Prispevkov: 405
Pridružen: 23 Jan 2006, 19:34
Kraj: petrovče

Odgovor Napisal/-a jokeR »

Tale depronski model gre 100km/h? Ni flatra na višini?
:-k
Uporabniški avatar
TomazP
Razpravljalec
Prispevkov: 125
Pridružen: 18 Okt 2006, 18:01
Kraj: Nova Gorica

Odgovor Napisal/-a TomazP »

jokeR napisal/-a:Tale depronski model gre 100km/h? Ni flatra na višini?
:-k
Gre. Flatra ni.
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

elektro

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

Predlagam ti da dobro prebereš to stran!!!

viewtopic.php?t=7558&postdays=0&postorder=asc&start=20

Tudi če tvoj leti 100km/h, je še vedno velika razlika v primerjavi s 140-170km/h v ravnem letu...To pomeni s trakom pri tvoji moči okrog 80km/h pri meni pa še vedno tam okrog 160km/h...


LP Gorazd

P.S. vsekakor pa podpiram tvoj projekt,tudi sam delam na nečem podobnem...
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
WineFly
Tekmovalec
Prispevkov: 282
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:42
Kraj: Bela krajina

Odgovor Napisal/-a WineFly »

Gorazd, a maš reaktor za pogon? Če gre s trakom kaj več kot stotko, je po mojem nekaj narobe z motorjem...

LP, Tom
Uporabniški avatar
Stormovik
Trgovina
Prispevkov: 389
Pridružen: 24 Jan 2006, 08:40
Kraj: Ptuj

elektro

Odgovor Napisal/-a Stormovik »

Poglej meritve na zgornjem linku..

LP Gorazd
"Moč ni v obrambi, pač pa v napadu!!!!!!"
www.balcore.si
WineFly
Tekmovalec
Prispevkov: 282
Pridružen: 15 Nov 2004, 14:42
Kraj: Bela krajina

Odgovor Napisal/-a WineFly »

Uf, lasje mi grejo pokonci! Kaže da imaš prav.

LP, Tom
Odgovori

Vrni se na Combat modeli