Začetnik-ECO
Moderatorji: KlemenR, Intruder
Začetnik-ECO
OK, sem začetnik v čolnarski sekciji, pa sem si za začetek izdelal lesen ECO model (najprej samo za rekreativno ne še za tekmovanja) katerega nčrt sem našel v TIMU.No, zanima me pa glede pogona in predvsem to vodno hlajenje, če je nujno ter če je za vodno hlajenje potrebna dodatna črpalka za vodo?
In še nekaj, či ima kdo mogoče ančrt za ECO-ta pomožnosti iz lesa
Hvala
Prosim za pomoč, ker sem čisti začetnik =)
In še nekaj, či ima kdo mogoče ančrt za ECO-ta pomožnosti iz lesa
Hvala
Prosim za pomoč, ker sem čisti začetnik =)
Zadnjič spremenil FLISK, dne 19 Okt 2006, 20:35, skupaj popravljeno 1 krat.
Modelarstvo je zakon
kateri čoln si pa naredil?
Hlajenje je kar nujna zadeva! Ker v čolnih ni nikakršnega izmenjevanja zraka zaradi tesnejnja celotnega modela. Hlajenje ne rabi posebne črpalke saj izkoristiš nadtlak pod dnom čolna.Tako narediš uvod hladilne vode nekje 2cm za propelerjem tako da je čim bolj v vodoravni legi proti vožnji (da zajema vodo),spelješ ga na regulator in potem še na motor.Izhod pa narediš nekje na zgornji strani (da se vidi če hladi med vožnjo), sem pa delal tudi na dnu čolna kjer izkoristiš še podtlak da vodo celo malo sesa (izhod mora biti čim bližje zadnejmu hlajenemu elementu ..tu je to motor) Cevke so ponavadi silikonske dobiš jih v modelarskih trgovinah in ne smejo se lomiti(da je obtok nemoten)!
Hlajenje je kar nujna zadeva! Ker v čolnih ni nikakršnega izmenjevanja zraka zaradi tesnejnja celotnega modela. Hlajenje ne rabi posebne črpalke saj izkoristiš nadtlak pod dnom čolna.Tako narediš uvod hladilne vode nekje 2cm za propelerjem tako da je čim bolj v vodoravni legi proti vožnji (da zajema vodo),spelješ ga na regulator in potem še na motor.Izhod pa narediš nekje na zgornji strani (da se vidi če hladi med vožnjo), sem pa delal tudi na dnu čolna kjer izkoristiš še podtlak da vodo celo malo sesa (izhod mora biti čim bližje zadnejmu hlajenemu elementu ..tu je to motor) Cevke so ponavadi silikonske dobiš jih v modelarskih trgovinah in ne smejo se lomiti(da je obtok nemoten)!
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah
To je pa odvisno kak regler imaš! Nekateri imajo že vgrajeno hlajenje.Mora pa hladiti FET tranzistorje.Ponavadi so prilimani z termo lepilom na tako aluminijasto pliščiso ti pa po nardiš iz 0,5mm medenine al bakra pločevine enake velikosti kot je una na reglerju in nanjo (bakreno ali medeninasto) nalotaš vec ponavadi 4mm medenina.To narejeno hlajenje z termopasto namažeš kjer se bo stikala z uno na reglerju in spojiš.Vse nekako fiksiraš ali probaš zalimati (silikon ali kak neagresiven lim.
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah
OK, hvala.Sedaj me pa zanima le še ena stvar, sem že malo iskal pa nisem nič našel.Moj trenutni model ni ravno najboljši, oz. načrt ni najboljši, pa tudi kar je ratalo ni podobno ECO-tu.Pa bi prosil če ima kdo kakšen načrt za ECO-ta pomožnosti iz lesa, da mi pošlje na ZS ali mail.
Hvala.
Hvala.
Modelarstvo je zakon
- čalpič
- Freak
- Prispevkov: 820
- Pridružen: 13 Dec 2004, 20:09
- Kraj: Selnica ob Muri(Šentilj)---Maribor
- Kontakt:
ČE imaš tekmovalne ambicije, si raje nabavi kakšno lupinico(poglej oglase od gregeja HY2)Dobiš dobre lupine za malo dnarja
Če se počutiš ,da imaš stvar pod nadzorom ,je to samo zato, ker ne greš dovolj hitro!
[M. Andretti]
http://album.email.si/hydro_freak/
[M. Andretti]
http://album.email.si/hydro_freak/
- čalpič
- Freak
- Prispevkov: 820
- Pridružen: 13 Dec 2004, 20:09
- Kraj: Selnica ob Muri(Šentilj)---Maribor
- Kontakt:
Poglej okol letznika 93, 94 v kaki knjižnici
Če se počutiš ,da imaš stvar pod nadzorom ,je to samo zato, ker ne greš dovolj hitro!
[M. Andretti]
http://album.email.si/hydro_freak/
[M. Andretti]
http://album.email.si/hydro_freak/
mislm da če kontaktiraš tehniško založbo ni blema ti vse pošljejo!! Tut sam načrte. Sam je v več nadaljevanjih naisan več številk.Letnik je pa tam okol nekje 92-97
bom mal pobrsku.
čolni pa zanimivi postanejo šele z tekmovanji
bom mal pobrsku.
čolni pa zanimivi postanejo šele z tekmovanji
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah
Em, to bi bilo pomojem tole:
Revija TIM, leto 1993/94
Tekmovalni model RV čolna (1. del) Miha in Janez Holc 3/5
Tekmovalni model RV čolna (2. del) Miha in Janez Holc 4/5 (priloga)
Tekmovalni model RV čolna (3. del) Miha in Janez Holc 6/4
Tekmovalni model RV čolna (4. del) Miha in Janez Holc 9--10/14
Zdej pa set problem, ker nevem točno katera številka je to, pa še v tehniški založbi lahko naročiš le do letnika 2003-2004
Revija TIM, leto 1993/94
Tekmovalni model RV čolna (1. del) Miha in Janez Holc 3/5
Tekmovalni model RV čolna (2. del) Miha in Janez Holc 4/5 (priloga)
Tekmovalni model RV čolna (3. del) Miha in Janez Holc 6/4
Tekmovalni model RV čolna (4. del) Miha in Janez Holc 9--10/14
Zdej pa set problem, ker nevem točno katera številka je to, pa še v tehniški založbi lahko naročiš le do letnika 2003-2004
Modelarstvo je zakon
Kako narediti čoln in umetne mase..
http://modelarji.com/articles/898.aspx tukaj je članek, kako se izdela epoksidni kalup in odlije lupine čolna. Upam da ti bo v pomoč.
Sicer pa je o tem mnogo napisanega v postih.. če te pa zanima že narejan izdelek poglej v male oglese, vedno se najde kdo ki prodaja kak star model.
Srečno!!
http://modelarji.com/articles/898.aspx tukaj je članek, kako se izdela epoksidni kalup in odlije lupine čolna. Upam da ti bo v pomoč.
Sicer pa je o tem mnogo napisanega v postih.. če te pa zanima že narejan izdelek poglej v male oglese, vedno se najde kdo ki prodaja kak star model.
Srečno!!
LP, Rok Vrtovec
akumulatorji so spajakani skupaj. Glede kurjenja motorja je pa nimaš kej skrbet... ne boš nič skuril, tudi če daš na "4,8V" motor 8,4V. To je nazivna obratovalna napetost motorja. Kar je več, gre v obrate in moč, ampak krivulja ne gre linearno, ampak enksponentno pada.
lp
lp
Life is too short to dance with an ugly woman
Zdej tko... toga je v vsakem primeru boljša, saj se večina moči prenese na propeler, in gre zel malo v trenje. Pri fleksu je malo več izgub, saj se more os prepogibati, kjer se del moči porabi ravno zaradi tega.
Priporčam Togo, saj je bolj enstavna za vgrandjo, vzdrževanje, ...
Če je kdo zmagal z togo? Mislim, da tle ni pogoj ali imaš togo ali pa flex os, če hočeš zmagat. Važn je voznik in spedenan čoln. Sicer pa ima Jaro vgrajene samo toge osi, in mu grejo čolni več kot odlično. Ampak ima pa tudi drugo obliko dna... o tem pa drugič.
lp
gašper
Priporčam Togo, saj je bolj enstavna za vgrandjo, vzdrževanje, ...
Če je kdo zmagal z togo? Mislim, da tle ni pogoj ali imaš togo ali pa flex os, če hočeš zmagat. Važn je voznik in spedenan čoln. Sicer pa ima Jaro vgrajene samo toge osi, in mu grejo čolni več kot odlično. Ampak ima pa tudi drugo obliko dna... o tem pa drugič.
lp
gašper
Life is too short to dance with an ugly woman
Hmm, piksno za hlajenje izdelaj sam, je zelo enostavno.
Orodje: za piksno rabiš samo olfa nož, spajkalnik, primež in škarje; sploh pa, če misliš tekmovat boš prej ali slej moral nabavit kak kos orodja.
Če se ti zdi izdelava piksne prezahtevna, lahko hladiš z zvito cevjo.
Kupiš AL cev premera 5 in jo na ognju spiralno uviješ okoli valja, ki ima malo manjši premer kot motor (da se potem elastično opne na motor), dovolj je kakih 5, 6 obratov. Tak način je sicer malo slabši od piksne (manj stične površine), ampak za začet bo vredu.
Poglej še malo po forumu, so slike kako stvar zgleda, če ne veš.
Orodje: za piksno rabiš samo olfa nož, spajkalnik, primež in škarje; sploh pa, če misliš tekmovat boš prej ali slej moral nabavit kak kos orodja.
Če se ti zdi izdelava piksne prezahtevna, lahko hladiš z zvito cevjo.
Kupiš AL cev premera 5 in jo na ognju spiralno uviješ okoli valja, ki ima malo manjši premer kot motor (da se potem elastično opne na motor), dovolj je kakih 5, 6 obratov. Tak način je sicer malo slabši od piksne (manj stične površine), ampak za začet bo vredu.
Poglej še malo po forumu, so slike kako stvar zgleda, če ne veš.
LP, Rok Vrtovec
O MAMA!FLISK napisal/-a:Bol gre, samo se pa tudi bolj lomi, tako da če ne boš tekmoval zberi togo os.
Izbira osi je odvisna od modela oz. njegovega dna. Nekateri pač zahtevajo os propelerja, ki je praktično vzporedna z dnom, drugi pa "letijo" bolje, če imajo os propelerja pod določenim kotom glede na dno.
Je pa res, da je toga os manj občutljiva iz preprostega razloga: lahko je debelejša ne da bi s tem povzročala večje izgube.
Še vedno pa velja, da os odleti v glavnem zaradi dotika propelerja s trdim predmetom. Pa naj bo to veja, riba ali pa sotekmovalčev čoln.
Lep pozdrav,
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Jaro
___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)