Začetnik-ECO

Debate o ECO colnih.

Moderatorji: KlemenR, Intruder

Uporabniški avatar
FLISK
Tekmovalec
Prispevkov: 232
Pridružen: 19 Nov 2004, 20:18
Kraj: Zagorje ob Savi

Začetnik-ECO

Odgovor Napisal/-a FLISK »

OK, sem začetnik v čolnarski sekciji, pa sem si za začetek izdelal lesen ECO model (najprej samo za rekreativno ne še za tekmovanja) katerega nčrt sem našel v TIMU.No, zanima me pa glede pogona in predvsem to vodno hlajenje, če je nujno ter če je za vodno hlajenje potrebna dodatna črpalka za vodo?

In še nekaj, či ima kdo mogoče ančrt za ECO-ta pomožnosti iz lesa

Hvala

Prosim za pomoč, ker sem čisti začetnik =)
Zadnjič spremenil FLISK, dne 19 Okt 2006, 20:35, skupaj popravljeno 1 krat.
Modelarstvo je zakon
Uporabniški avatar
Hy2
Profesor
Prispevkov: 1057
Pridružen: 18 Nov 2001, 01:00
Kraj: Krasnja 77
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Hy2 »

kateri čoln si pa naredil?
Hlajenje je kar nujna zadeva! Ker v čolnih ni nikakršnega izmenjevanja zraka zaradi tesnejnja celotnega modela. Hlajenje ne rabi posebne črpalke saj izkoristiš nadtlak pod dnom čolna.Tako narediš uvod hladilne vode nekje 2cm za propelerjem tako da je čim bolj v vodoravni legi proti vožnji (da zajema vodo),spelješ ga na regulator in potem še na motor.Izhod pa narediš nekje na zgornji strani (da se vidi če hladi med vožnjo), sem pa delal tudi na dnu čolna kjer izkoristiš še podtlak da vodo celo malo sesa (izhod mora biti čim bližje zadnejmu hlajenemu elementu ..tu je to motor) Cevke so ponavadi silikonske dobiš jih v modelarskih trgovinah in ne smejo se lomiti(da je obtok nemoten)!
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah
Uporabniški avatar
Hy2
Profesor
Prispevkov: 1057
Pridružen: 18 Nov 2001, 01:00
Kraj: Krasnja 77
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Hy2 »

Slika
Slika
Slika
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah
Uporabniški avatar
FLISK
Tekmovalec
Prispevkov: 232
Pridružen: 19 Nov 2004, 20:18
Kraj: Zagorje ob Savi

Odgovor Napisal/-a FLISK »

Aha, hvala obema.Nato pa torej cevko oviješ okoli motorja, kako pa narediš hlajenje reglerja? :roll:
Modelarstvo je zakon
Uporabniški avatar
FLISK
Tekmovalec
Prispevkov: 232
Pridružen: 19 Nov 2004, 20:18
Kraj: Zagorje ob Savi

Odgovor Napisal/-a FLISK »

Ok, za hlajenje motorja sem si prebral v temi ki je malo nižje od te, sedaj me zanima le še hlajenje reglerja :roll:
Modelarstvo je zakon
Uporabniški avatar
Hy2
Profesor
Prispevkov: 1057
Pridružen: 18 Nov 2001, 01:00
Kraj: Krasnja 77
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Hy2 »

To je pa odvisno kak regler imaš! Nekateri imajo že vgrajeno hlajenje.Mora pa hladiti FET tranzistorje.Ponavadi so prilimani z termo lepilom na tako aluminijasto pliščiso ti pa po nardiš iz 0,5mm medenine al bakra pločevine enake velikosti kot je una na reglerju in nanjo (bakreno ali medeninasto) nalotaš vec ponavadi 4mm medenina.To narejeno hlajenje z termopasto namažeš kjer se bo stikala z uno na reglerju in spojiš.Vse nekako fiksiraš ali probaš zalimati (silikon ali kak neagresiven lim.
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah
Uporabniški avatar
FLISK
Tekmovalec
Prispevkov: 232
Pridružen: 19 Nov 2004, 20:18
Kraj: Zagorje ob Savi

Odgovor Napisal/-a FLISK »

OK, hvala.Sedaj me pa zanima le še ena stvar, sem že malo iskal pa nisem nič našel.Moj trenutni model ni ravno najboljši, oz. načrt ni najboljši, pa tudi kar je ratalo ni podobno ECO-tu.Pa bi prosil če ima kdo kakšen načrt za ECO-ta pomožnosti iz lesa, da mi pošlje na ZS ali mail.

Hvala.
Modelarstvo je zakon
Uporabniški avatar
čalpič
Freak
Prispevkov: 820
Pridružen: 13 Dec 2004, 20:09
Kraj: Selnica ob Muri(Šentilj)---Maribor
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a čalpič »

ČE imaš tekmovalne ambicije, si raje nabavi kakšno lupinico(poglej oglase od gregeja :wink: HY2)Dobiš dobre lupine za malo dnarja =D>
Če se počutiš ,da imaš stvar pod nadzorom ,je to samo zato, ker ne greš dovolj hitro!
[M. Andretti]


http://album.email.si/hydro_freak/
Uporabniški avatar
Hy2
Profesor
Prispevkov: 1057
Pridružen: 18 Nov 2001, 01:00
Kraj: Krasnja 77
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Hy2 »

Holc je enkrat objavil v TIMu odličen tekmovalni čoln.Žal ne vem letnika in številke.

Slika
Slika
Slika
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah
Uporabniški avatar
FLISK
Tekmovalec
Prispevkov: 232
Pridružen: 19 Nov 2004, 20:18
Kraj: Zagorje ob Savi

Odgovor Napisal/-a FLISK »

Saj sem zgoraj napisal, da ne rabim za tekmovanje, oa še mi je bol potem v užitek vožnja če vse sam naredim.Ja, time jast kupujem oz. sem naročen nanje šele 2 leti, tako da dvomim da imam tistega v katerem je Holc to objavil =( Tko da če ima kdo ančr naj pove ali pošlje na ZS.
Modelarstvo je zakon
Uporabniški avatar
čalpič
Freak
Prispevkov: 820
Pridružen: 13 Dec 2004, 20:09
Kraj: Selnica ob Muri(Šentilj)---Maribor
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a čalpič »

Poglej okol letznika 93, 94 v kaki knjižnici :wink:
Če se počutiš ,da imaš stvar pod nadzorom ,je to samo zato, ker ne greš dovolj hitro!
[M. Andretti]


http://album.email.si/hydro_freak/
Uporabniški avatar
Hy2
Profesor
Prispevkov: 1057
Pridružen: 18 Nov 2001, 01:00
Kraj: Krasnja 77
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a Hy2 »

mislm da če kontaktiraš tehniško založbo ni blema ti vse pošljejo!! Tut sam načrte. Sam je v več nadaljevanjih naisan več številk.Letnik je pa tam okol nekje 92-97 #-o

bom mal pobrsku.
čolni pa zanimivi postanejo šele z tekmovanji :wink:
kolesarjev.info...najbolša stran o vrhunskem kolesarstvu in drugih dobrih zadevah
Uporabniški avatar
FLISK
Tekmovalec
Prispevkov: 232
Pridružen: 19 Nov 2004, 20:18
Kraj: Zagorje ob Savi

Odgovor Napisal/-a FLISK »

Em, to bi bilo pomojem tole:

Revija TIM, leto 1993/94

Tekmovalni model RV čolna (1. del) Miha in Janez Holc 3/5
Tekmovalni model RV čolna (2. del) Miha in Janez Holc 4/5 (priloga)
Tekmovalni model RV čolna (3. del) Miha in Janez Holc 6/4
Tekmovalni model RV čolna (4. del) Miha in Janez Holc 9--10/14

Zdej pa set problem, ker nevem točno katera številka je to, pa še v tehniški založbi lahko naročiš le do letnika 2003-2004
Modelarstvo je zakon
Matey
Razpravljalec
Prispevkov: 162
Pridružen: 19 Mar 2007, 17:17
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a Matey »

Zdravo!

Jst sm bolj začetnik v modelarstvu (čeprov mam par RV lesenih čolnov) pa me zanima kaku nardite lupine iz umetne mase?

ma mogoče kdu za prodat kakšno lupino (po kakšni zmerni ceni)??
Uporabniški avatar
vrtovec
Razpravljalec
Prispevkov: 106
Pridružen: 15 Apr 2005, 18:02
Kraj: Vipavska dolina

Odgovor Napisal/-a vrtovec »

Kako narediti čoln in umetne mase..
http://modelarji.com/articles/898.aspx tukaj je članek, kako se izdela epoksidni kalup in odlije lupine čolna. Upam da ti bo v pomoč.

Sicer pa je o tem mnogo napisanega v postih.. če te pa zanima že narejan izdelek poglej v male oglese, vedno se najde kdo ki prodaja kak star model.

Srečno!!
LP, Rok Vrtovec
Matey
Razpravljalec
Prispevkov: 162
Pridružen: 19 Mar 2007, 17:17
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a Matey »

zdravo!

jst mam doma krmilnik SUN 4001 40A, 6-16V, pa me zanima če je dober za čoln mini ECO, not pa je Speed 400!

LP
Uporabniški avatar
FLISK
Tekmovalec
Prispevkov: 232
Pridružen: 19 Nov 2004, 20:18
Kraj: Zagorje ob Savi

Odgovor Napisal/-a FLISK »

itak da je, okol 20 A je že dost za 400-tko, rajše nabavi kakega bol švoh sam za začetek je vreddu.
Modelarstvo je zakon
Uporabniški avatar
The Edge
Profesor
Prispevkov: 1021
Pridružen: 10 Jan 2004, 20:59
Kraj: Senovo

Odgovor Napisal/-a The Edge »

zakaj bi drugega kupoval, če je pa ta dober #-o
lp
Life is too short to dance with an ugly woman
Matey
Razpravljalec
Prispevkov: 162
Pridružen: 19 Mar 2007, 17:17
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a Matey »

kako, pa nardite akumulator?

so posamezni členi skup spajkani al so samu strjeni z folijo??

če ma akumulator 7 členov ne poškoduje motorja (zarad večje napetosti)??

LP
Uporabniški avatar
The Edge
Profesor
Prispevkov: 1021
Pridružen: 10 Jan 2004, 20:59
Kraj: Senovo

Odgovor Napisal/-a The Edge »

akumulatorji so spajakani skupaj. Glede kurjenja motorja je pa nimaš kej skrbet... ne boš nič skuril, tudi če daš na "4,8V" motor 8,4V. To je nazivna obratovalna napetost motorja. Kar je več, gre v obrate in moč, ampak krivulja ne gre linearno, ampak enksponentno pada.

lp
Life is too short to dance with an ugly woman
Matey
Razpravljalec
Prispevkov: 162
Pridružen: 19 Mar 2007, 17:17
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a Matey »

če ma model flex. gred gre kej bol kukr če ma togo??

LP
Uporabniški avatar
The Edge
Profesor
Prispevkov: 1021
Pridružen: 10 Jan 2004, 20:59
Kraj: Senovo

Odgovor Napisal/-a The Edge »

Zdej tko... toga je v vsakem primeru boljša, saj se večina moči prenese na propeler, in gre zel malo v trenje. Pri fleksu je malo več izgub, saj se more os prepogibati, kjer se del moči porabi ravno zaradi tega.

Priporčam Togo, saj je bolj enstavna za vgrandjo, vzdrževanje, ...

Če je kdo zmagal z togo? Mislim, da tle ni pogoj ali imaš togo ali pa flex os, če hočeš zmagat. Važn je voznik in spedenan čoln. Sicer pa ima Jaro vgrajene samo toge osi, in mu grejo čolni več kot odlično. =D> Ampak ima pa tudi drugo obliko dna... o tem pa drugič.

lp
gašper
Life is too short to dance with an ugly woman
Matey
Razpravljalec
Prispevkov: 162
Pridružen: 19 Mar 2007, 17:17
Kraj: Novo mesto

Odgovor Napisal/-a Matey »

se da piksno za hlajenje motorja tud kupt??

tm sm vidu člank pa se mi zdi mu kompliciranu za nardit, pa tud orodja nimam tapravga!

aja še neki glede akumulatorjev: katere akumulatorje mi priporočate??

LP
Uporabniški avatar
vrtovec
Razpravljalec
Prispevkov: 106
Pridružen: 15 Apr 2005, 18:02
Kraj: Vipavska dolina

Odgovor Napisal/-a vrtovec »

Hmm, piksno za hlajenje izdelaj sam, je zelo enostavno.
Orodje: za piksno rabiš samo olfa nož, spajkalnik, primež in škarje; sploh pa, če misliš tekmovat boš prej ali slej moral nabavit kak kos orodja.

Če se ti zdi izdelava piksne prezahtevna, lahko hladiš z zvito cevjo.
Kupiš AL cev premera 5 in jo na ognju spiralno uviješ okoli valja, ki ima malo manjši premer kot motor (da se potem elastično opne na motor), dovolj je kakih 5, 6 obratov. Tak način je sicer malo slabši od piksne (manj stične površine), ampak za začet bo vredu.

Poglej še malo po forumu, so slike kako stvar zgleda, če ne veš.
LP, Rok Vrtovec
Uporabniški avatar
Jaro
Freak
Prispevkov: 722
Pridružen: 20 Maj 2003, 10:48
Kraj: Izlake

Odgovor Napisal/-a Jaro »

FLISK napisal/-a:Bol gre, samo se pa tudi bolj lomi, tako da če ne boš tekmoval zberi togo os.
O MAMA! #-o #-o #-o

Izbira osi je odvisna od modela oz. njegovega dna. Nekateri pač zahtevajo os propelerja, ki je praktično vzporedna z dnom, drugi pa "letijo" bolje, če imajo os propelerja pod določenim kotom glede na dno.

Je pa res, da je toga os manj občutljiva iz preprostega razloga: lahko je debelejša ne da bi s tem povzročala večje izgube.

Še vedno pa velja, da os odleti v glavnem zaradi dotika propelerja s trdim predmetom. Pa naj bo to veja, riba ali pa sotekmovalčev čoln.
Lep pozdrav,

Jaro

___________________________________
"Zeit ist weg! Letzte Runde!" (Ivan Kneys)
Odgovori

Vrni se na ECO