GUPPY jadralno letalo - pomoč pri gradnji
[quote="čavka"]Sašo, da ne bomo komplicirali....model kot je Guppy naj bi imel krilno obremenitev okrog 25g/dm2, mogoče celo manj. Kar sem hotel povedati je to, da pri tej krilni obremenitvi pri jadranju na pobočju na oko ni opaziti razlike med S3021 in Guppijevim (RG15 ali nekaj podobnega). Če primerjaš krivulje, je razlika, ampak je na oko pri takem modelu ne boš nikoli opazil...grem za gajbo stavit.....prezkušeno
quote]
Gajba bi odletela iz tvojih rok! Tudi moja trditev je preizkušena.
V končni hitrosti sicer ni vidne večje razlike, očitna pa je prednost RG15 pri finesi in lastni hitrosti modela kar je pri pobočnem modelu tudi dokaj pomembno.
Ob paličastem trupu bi bila tudi končna hitrost z pravilno izdelanim Rg 15 precej višja, pa če je obremenitev krila borih 10 g/dm2.
Na pobočju-Smrekovec je pred leti moj model z HN kopijo RG15 profila veselo letel na višini 200 m, medtem sta se dva modela eden z E205 in drug ravno z S3021 trudila ostati na višini 50 m. Razlog za razliko je bil edino v tem, da sem jaz z svojim modelom prebil rotor ob pobočju, onadva pa nikakor nista mogla skozi in ju je pobralo. Preboj tega rotorčka sem izzivalno nekajkrat ponovil, pa nista mogla slediti. Modeli so imeli krilno obremenitev med 28 in 32 g/dm2. Moj jih je imel 28 g/dm2 in je bil z 1,8 m razpona najmanjši od vseh treh.
Model, ki sem ga jaz letel in model z S3021 sta moja last in sta še vedno na razpolago za verodostojen test. V slednjem je še vsa potrebna oprema za letenje.
Sicer pa:
Bravo Ultralajt! Kot kaže si zadel v srca mnogih modelarjev.
quote]
Gajba bi odletela iz tvojih rok! Tudi moja trditev je preizkušena.
V končni hitrosti sicer ni vidne večje razlike, očitna pa je prednost RG15 pri finesi in lastni hitrosti modela kar je pri pobočnem modelu tudi dokaj pomembno.
Ob paličastem trupu bi bila tudi končna hitrost z pravilno izdelanim Rg 15 precej višja, pa če je obremenitev krila borih 10 g/dm2.
Na pobočju-Smrekovec je pred leti moj model z HN kopijo RG15 profila veselo letel na višini 200 m, medtem sta se dva modela eden z E205 in drug ravno z S3021 trudila ostati na višini 50 m. Razlog za razliko je bil edino v tem, da sem jaz z svojim modelom prebil rotor ob pobočju, onadva pa nikakor nista mogla skozi in ju je pobralo. Preboj tega rotorčka sem izzivalno nekajkrat ponovil, pa nista mogla slediti. Modeli so imeli krilno obremenitev med 28 in 32 g/dm2. Moj jih je imel 28 g/dm2 in je bil z 1,8 m razpona najmanjši od vseh treh.
Model, ki sem ga jaz letel in model z S3021 sta moja last in sta še vedno na razpolago za verodostojen test. V slednjem je še vsa potrebna oprema za letenje.
Sicer pa:
Bravo Ultralajt! Kot kaže si zadel v srca mnogih modelarjev.
lp
Sašo
Sašo
Gupi v jadralni različici ima 12 g/dm2, v motorni pa 24 g/dm2 krilne obremenitve.
Izbran profil na načrtu v TIM-u je enak kot so ga imeli že trije modeli ki so bili narejeni pred objavo načrta. Profil je Aquila z ravnim spodnjim delom, kar je za gradnjo na šablonski deski več kot pripravno.
Naslednje krilo s krilci, ki sem ga pripravil (na strani 2 je link do načrta) pa je s profilom RG14 ki sem ga malce modificiral (popravil )
V delu imam pa še eno krilo z razponom 170 cm, ki je prav tako opremljeno s krilci, in bodo služila predvsem za termično jadranje, bolj zahtevnim pilotom.
Profil pa ne bom povedal, ker se mi zdi brez veze razpravljati o profilu, kadar se gre za rekreacijski model.
Mitja
Izbran profil na načrtu v TIM-u je enak kot so ga imeli že trije modeli ki so bili narejeni pred objavo načrta. Profil je Aquila z ravnim spodnjim delom, kar je za gradnjo na šablonski deski več kot pripravno.
Naslednje krilo s krilci, ki sem ga pripravil (na strani 2 je link do načrta) pa je s profilom RG14 ki sem ga malce modificiral (popravil )
V delu imam pa še eno krilo z razponom 170 cm, ki je prav tako opremljeno s krilci, in bodo služila predvsem za termično jadranje, bolj zahtevnim pilotom.
Profil pa ne bom povedal, ker se mi zdi brez veze razpravljati o profilu, kadar se gre za rekreacijski model.
Mitja
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 14 Jun 2006, 07:08, skupaj popravljeno 1 krat.
Morda bi ne bilo slabo, da se dotaknem še oblačenja trupa v folijo.
To zna biti za koga težka operacija, saj ima trup kar veliko krivin.
Jaz sem se zadeve lotil takole:
trup sem položil na grbtno stran folije, ter s flomastrom narisal obris trupa nanjo in sicer od 2 do 4 cm večje kakor pa je trup. Pri repu manj, pri kabini več, ker je tam trup bolj debel.
Nato sem s škarjami izrezal ta kos folije.
Folijo sem potem položil na trup ter najprej zalikal na repu, potem sem folijo nategnil ob trupu do nosa, ter zalikal še na nosu.
Sedaj je bila folija lepo napeta med nosom in repom.
Potem sem previdno zalikal folijo in to čisto na ozko, po celem boku trupa od nosu do repa. Tako kot bi šel po liniji "bočnici", ki jo imajo ribe na svojem boku.
Sedaj sem prosil pomočnika (pomočnico) da mi prime model, ker sedaj potrebujemo obe roki za likanje.
Prosti kos folije postopoma vzdolž celega trupa zategujemo preko okrogline trupa, in pomalem zalikamo na balzo. Pomikamo se od nosa proti repu in spet nazaj. Vsakič malo bolj folijo zatehnemo preko krivine in jo zalikamo.
To ponabljamo, vse dokler ne pridemo preko sredine na zgornjem in na spodnjem delu trupa. Nadaljujemo še kake 2 do 3 milimetre preko sredine.
Podobno naredimo sedaj še z drugo polovico trupa.
Ko pridemo s folijo blizu sredine, kjer bo prišlo do preklopa s prvo folijo, previdno odrežemo višek folije. Sedaj folijo zalikamo preko prejšnje in dobimo skoraj neviden spoj. če se vam bo kje malo folija nahubala, pojačajte temperaturo likalnika in jih zgladite.
Pazite, nekatere folije se pri premočnem segrevanju malo preveč skrčijo, tako da za sabo pustijo grdo belo sled od lepila.
Spodnje slikce prikazujejo moj postopek.
Žal tega nimam fotografiranega, ker sem imel pri delu na razpolago premalo rok.
To zna biti za koga težka operacija, saj ima trup kar veliko krivin.
Jaz sem se zadeve lotil takole:
trup sem položil na grbtno stran folije, ter s flomastrom narisal obris trupa nanjo in sicer od 2 do 4 cm večje kakor pa je trup. Pri repu manj, pri kabini več, ker je tam trup bolj debel.
Nato sem s škarjami izrezal ta kos folije.
Folijo sem potem položil na trup ter najprej zalikal na repu, potem sem folijo nategnil ob trupu do nosa, ter zalikal še na nosu.
Sedaj je bila folija lepo napeta med nosom in repom.
Potem sem previdno zalikal folijo in to čisto na ozko, po celem boku trupa od nosu do repa. Tako kot bi šel po liniji "bočnici", ki jo imajo ribe na svojem boku.
Sedaj sem prosil pomočnika (pomočnico) da mi prime model, ker sedaj potrebujemo obe roki za likanje.
Prosti kos folije postopoma vzdolž celega trupa zategujemo preko okrogline trupa, in pomalem zalikamo na balzo. Pomikamo se od nosa proti repu in spet nazaj. Vsakič malo bolj folijo zatehnemo preko krivine in jo zalikamo.
To ponabljamo, vse dokler ne pridemo preko sredine na zgornjem in na spodnjem delu trupa. Nadaljujemo še kake 2 do 3 milimetre preko sredine.
Podobno naredimo sedaj še z drugo polovico trupa.
Ko pridemo s folijo blizu sredine, kjer bo prišlo do preklopa s prvo folijo, previdno odrežemo višek folije. Sedaj folijo zalikamo preko prejšnje in dobimo skoraj neviden spoj. če se vam bo kje malo folija nahubala, pojačajte temperaturo likalnika in jih zgladite.
Pazite, nekatere folije se pri premočnem segrevanju malo preveč skrčijo, tako da za sabo pustijo grdo belo sled od lepila.
Spodnje slikce prikazujejo moj postopek.
Žal tega nimam fotografiranega, ker sem imel pri delu na razpolago premalo rok.
- Priponke
-
- nadaljevanje prekrivanja trupa.jpg (38.15 KiB) Pogledano 12167 krat
-
- zaÄŤetek prekrivanja trupa.jpg (34.17 KiB) Pogledano 12167 krat
Zadnjič spremenil Ultralajt, dne 14 Jun 2006, 07:08, skupaj popravljeno 1 krat.
Danes se je pri meni začela gradnja.
Ves material nakupil pri modelarju, kot je v navadi še malo popusta.
Ker pa balse 6 mm nisem dobil, sem vzel 8mm in jo bom s poravnalko (velka mašina za les obdelovat) zmanjšal na 6mm.
Naredil sem pa rebra za uške ter letvico 5Ă—2,5 iz trše balse.
Jutri pa s polno paro naprej!
Ves material nakupil pri modelarju, kot je v navadi še malo popusta.
Ker pa balse 6 mm nisem dobil, sem vzel 8mm in jo bom s poravnalko (velka mašina za les obdelovat) zmanjšal na 6mm.
Naredil sem pa rebra za uške ter letvico 5Ă—2,5 iz trše balse.
Jutri pa s polno paro naprej!
LP, Tomaž
Eden prvih GUPPY-jev, ki leti že tretje leto.Za sabo ima že ogromno vzponov in na žalost tudi padcev, ka rse vidi tudi na posnetku.Od tega, ki ga sedaj nekateri gradite, se razlikuje predvsem v pritrditvi kril (razstavljivo levo in desno krilo), v pogonu (permax 280 BB in reduktor 3,2:1) in še v nekaj manjših detaljih gradnje.Model je resnično vreden pohvale, saj je lep na oko in iskušenemu pilotu omogoča letenje v zelo različnih pogojih.Z njim sem letel že na Kalu, ko je veter pihal že kar z zavidljivo hitrostjo.
- Priponke
-
- starosta med GUPPY-i
- jadralec 003.jpg (76.66 KiB) Pogledano 11757 krat
Lep pozdrav
Ivan Kovač
HRASTNIK
Ivan Kovač
HRASTNIK
Saj ni kaj rečt, prvo, kar sem pazil, je bila teža balze (če ne bi pazil, bi lahko naredil trup težak blizu 140 gramov )
kalup za spodnjo oplato sem naredil iz stirodura, krivino pa sem izžagal kar z modelarsko rezljačo, malce pobrusil in laminiral- pa ne preveč šparati z lepilom (kasneje je zelo zežko popravljati )
tam, kjer je vlepljen prvi nosilec krila, sem po celi višini trupa (znotraj 9)vlepil 0,4mm avio šper (saj, model je lahek, ampak vsaj za moj boljši občutek); lepljenje zadnjega dela sprednjega dela trupa- lepilo vsepovsod, samo tam ne, kjer bi bilo treba (se pravi, težko prideš zraven, ko nanašaš lepilo)
groba oblika je šla z olfa nožem, naprej, pa: brusi, miško
kalup za spodnjo oplato sem naredil iz stirodura, krivino pa sem izžagal kar z modelarsko rezljačo, malce pobrusil in laminiral- pa ne preveč šparati z lepilom (kasneje je zelo zežko popravljati )
tam, kjer je vlepljen prvi nosilec krila, sem po celi višini trupa (znotraj 9)vlepil 0,4mm avio šper (saj, model je lahek, ampak vsaj za moj boljši občutek); lepljenje zadnjega dela sprednjega dela trupa- lepilo vsepovsod, samo tam ne, kjer bi bilo treba (se pravi, težko prideš zraven, ko nanašaš lepilo)
groba oblika je šla z olfa nožem, naprej, pa: brusi, miško
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Ja, meni se je prednji nosilec po pol leta kar malce razmajal. Tako da sem zadnjič moral malo "zapacati" z 2 minutnim epoksijem.KamiKaza napisal/-a:....
tam, kjer je vlepljen prvi nosilec krila, sem po celi višini trupa (znotraj 9)vlepil 0,4mm avio šper (saj, model je lahek, ampak vsaj za moj boljši občutek).....
Mislim, da bo tale tvoj predlog o ojačitvi z vezano ploščo kar dobrodošla izpopolnitev tega modela.
Komaj čakam naslednje slike
LP Mitja
Danes sem se na mitingu v Krškem še dokončo zaljubil v GUPPY-a. Takoj ko sem prišel domov, sem ga naročil pri koletu.
Zadnjič spremenil fenix, dne 11 Jun 2006, 18:16, skupaj popravljeno 2 krat.
mail: [email protected]
...ker slika pove več kot tisoč besed...
V bistvu je tako, da če se znotraj med nosilce vlepi avio šper debeline 0,4mm (nosilce krila bi bilo dobro vkomponirati v ta šper), težji bi bil minimalno, kompaktnejši pa
V bistvu je tako, da če se znotraj med nosilce vlepi avio šper debeline 0,4mm (nosilce krila bi bilo dobro vkomponirati v ta šper), težji bi bil minimalno, kompaktnejši pa
- Priponke
-
- DSCF6134.JPG (38.92 KiB) Pogledano 10801 krat
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----
Hvala za sliko!
Če smo pa že zalepili in bi kasneje radi ojačali ta spoj (če mislimo hudo šponati lopinge ali pristajati v "ringlšpil"), pa lahko stik med vodoravno vezano ploščo in bočno stran trupa na notranji strani ojačamo s kosom steklene tkanine in redkim CA lepilom. Tkanina naj poteka vsaj 2 cm dol po steni trupa. Rabili boste nekaj potrpljenja in spretnih prstov.
Druga varianta je tudi vgradnja trikotne letvice med vezano ploščo in stranico trupa. Na načrtu je v prerezu vidno, a boste najbrž spregledali, ker je narisano črtkano (nevidni rob).
Še eno opozorilo za graditelje. Tile črni propelerčki (ki imajo krake malo mehkejše) imajo samo en inbus vijak od strani za pritrditev na os motorja.
Jaz sem ta propeler že dvakrat v zraku pri sunkovitem dodajanju plina izgubil.
To pa zato, ker nisem dovolj pritegnil ta vijak, saj se mi je zdelo da če bom še malo bolj zategnil, bo pobralo navoj v plastiki. No, pobralo mi je eliso iz osi motorja.
Prvič sem propeler našel, drugič, pa je padel v pšenico... adijo!
Predlagam, da rahlo nahrapavite os, kanete nanjo malo počasnega CA lepila in nataknete propeler. Pazite le, da vam lepilo ne steče do ležaja na motorju. Sicer morate pa tako ali tako, pred tem, na sprednji in zadnji ležaj kapniti nekaj olja, da se bo motor lepše vrtel.
Če smo pa že zalepili in bi kasneje radi ojačali ta spoj (če mislimo hudo šponati lopinge ali pristajati v "ringlšpil"), pa lahko stik med vodoravno vezano ploščo in bočno stran trupa na notranji strani ojačamo s kosom steklene tkanine in redkim CA lepilom. Tkanina naj poteka vsaj 2 cm dol po steni trupa. Rabili boste nekaj potrpljenja in spretnih prstov.
Druga varianta je tudi vgradnja trikotne letvice med vezano ploščo in stranico trupa. Na načrtu je v prerezu vidno, a boste najbrž spregledali, ker je narisano črtkano (nevidni rob).
Še eno opozorilo za graditelje. Tile črni propelerčki (ki imajo krake malo mehkejše) imajo samo en inbus vijak od strani za pritrditev na os motorja.
Jaz sem ta propeler že dvakrat v zraku pri sunkovitem dodajanju plina izgubil.
To pa zato, ker nisem dovolj pritegnil ta vijak, saj se mi je zdelo da če bom še malo bolj zategnil, bo pobralo navoj v plastiki. No, pobralo mi je eliso iz osi motorja.
Prvič sem propeler našel, drugič, pa je padel v pšenico... adijo!
Predlagam, da rahlo nahrapavite os, kanete nanjo malo počasnega CA lepila in nataknete propeler. Pazite le, da vam lepilo ne steče do ležaja na motorju. Sicer morate pa tako ali tako, pred tem, na sprednji in zadnji ležaj kapniti nekaj olja, da se bo motor lepše vrtel.
Imam en predlog, kako še bolj ojačati spoj trupa in krila.
Zakaj ne bi krila bočno nataknil na zgoraj zaprt trup iz katerega bi štrleli vlepljeni bajoneti? Trup je dovolj velik, da ne bi bilo problema z dostopom vanj, če se ga še zgoraj zapre. Polna lupina z vlepljenimi bajoneti in malce povezovalnega avio špera bi delovalo precej močneje kot mostiček pod prednjim robom krila.
V mislih imam nekaj takega kot natikanje kril na makete pravih jadralnih letal.
Zakaj ne bi krila bočno nataknil na zgoraj zaprt trup iz katerega bi štrleli vlepljeni bajoneti? Trup je dovolj velik, da ne bi bilo problema z dostopom vanj, če se ga še zgoraj zapre. Polna lupina z vlepljenimi bajoneti in malce povezovalnega avio špera bi delovalo precej močneje kot mostiček pod prednjim robom krila.
V mislih imam nekaj takega kot natikanje kril na makete pravih jadralnih letal.
lp
Sašo
Sašo
Včeraj sem na Modelarskem srečanju v Krškem malo pokazal letenje z Gupijem.
Vreme je bilo bolj mokro, zato sem pokazal samo njegovo okretnost, ne pa tudi kako jadra.... sicer pa jadranje z jadralcem za gledalce najbrž hitro postane doooolgočasno
Če je kdo kaj slikal, bi bilo fajn, če objavi kako sliko!
Vreme je bilo bolj mokro, zato sem pokazal samo njegovo okretnost, ne pa tudi kako jadra.... sicer pa jadranje z jadralcem za gledalce najbrž hitro postane doooolgočasno
Če je kdo kaj slikal, bi bilo fajn, če objavi kako sliko!
Ja, potem je treba narediti dvodelno krilo. To pa za modelarje z malo izkušenj lahko predstavlja trd oreh za izdelavo. Tudi iztek krila v trup (ali obratno ) bi predstavljal še eno "oblikovalsko" nalogo (ki bi bila za koga poslalstica, za drugega pa trn v peti)raktivec napisal/-a:Imam en predlog, kako še bolj ojačati spoj trupa in krila.
Zakaj ne bi krila bočno nataknil na zgoraj zaprt trup iz katerega bi štrleli vlepljeni bajoneti? Trup je dovolj velik, da ne bi bilo problema z dostopom vanj, če se ga še zgoraj zapre. Polna lupina z vlepljenimi bajoneti in malce povezovalnega avio špera bi delovalo precej močneje kot mostiček pod prednjim robom krila.
V mislih imam nekaj takega kot natikanje kril na makete pravih jadralnih letal.
Moj model je tak, kot je narisano v načrtu zdržal okoli šest mesecev letenja.
Zadnjič sem opazil, da je ta spoj nekako "razmajan", vendar sumum, da se je to zgodilo le zaradi grobega rokovanja z modelom med transportom, ko mimogrede z njim kam preveč rukneš, ko ga neprevidno tlačiš na zadnji sedež avta. Med ostrimi lopingi se mi zdi, da bi prej plosknilo krilo skupaj, kot pa da bi ven spulilo prednje nosilno rebro izmed stranic trupa.
Sicer pa, več ko bo modelov narejenih, več različnega letenja bodo okusili in več bomo lahko naredili primerjav, kako se je komu kaj obneslo.
Upam, da se potem res enkrat najdemo skupaj Gupaši na enem srečanju...
LP Mitja
moj prop ima pa dva
Z ojačitvami je ponavadi tako: zadeva je narejena u iber močno, če boš z njim kolikor toliko lepo pristajal, moralo bi zdržat tudi lomastenje po zraku, problem pa lahko nastane pri letenju na pobočju. Predvsem pri pristankih, saj na hribu lep pristanek je čisto nekaj drugega, kot enako ocenjen na ravnini.
Lep primer so Muhe od MIBOmodeli; na ravnini so zdržale boga i pol, na hribu so pa fantje lomili trupe (pa to ne ravno začetniki)
trup kot na zadnji sliki pa vaga...celih 180 gramov
Z ojačitvami je ponavadi tako: zadeva je narejena u iber močno, če boš z njim kolikor toliko lepo pristajal, moralo bi zdržat tudi lomastenje po zraku, problem pa lahko nastane pri letenju na pobočju. Predvsem pri pristankih, saj na hribu lep pristanek je čisto nekaj drugega, kot enako ocenjen na ravnini.
Lep primer so Muhe od MIBOmodeli; na ravnini so zdržale boga i pol, na hribu so pa fantje lomili trupe (pa to ne ravno začetniki)
trup kot na zadnji sliki pa vaga...celih 180 gramov
- Priponke
-
- DSCF6141.JPG (45.88 KiB) Pogledano 10597 krat
-
- DSCF6138.JPG (24.62 KiB) Pogledano 10597 krat
__od oka, prbližn genau__
______________________
----lp Rupert----
______________________
----lp Rupert----