AVIATIK D.1 - BERG; v merilu 1:8
Moderator: mihasodja
Počasi nastaja tudi moj Aviatik Berg D I.
Posnel sem par slikc, preden se lotim prekrivanja.
Po preučevanju starih fotografij, sem na originalnem kitu napravil kar nekaj modifikacij.
Posnel sem par slikc, preden se lotim prekrivanja.
Po preučevanju starih fotografij, sem na originalnem kitu napravil kar nekaj modifikacij.
- Priponke
-
- 130_3022.JPG (64.79 KiB) Pogledano 6925 krat
-
- 130_3023.JPG (63.84 KiB) Pogledano 6925 krat
-
- 130_3019.jpg (52.75 KiB) Pogledano 6925 krat
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Hvala Darko!
Sledi prekrivanje z oracoverjem.
Na sliki je maketa, ki naj bi barvno ustrezala mojemu modelu z eno razliko: ševroni na sliki so jugoslovanski (modro-belo-rdeči), moji pa bojo slovenski (belo-modro rdeči).
Na maketarskem forumu sem našel debato o tem, kakšne oznake so imela Maistrova letala. Je nekaj različnih mnenj, ampak pred 1. decembrom 1918 države SHS in njenih oznak (zastava, himna...) še ni bilo. Torej so bile oznake slovenske - take kot so sedaj na naših letalih in helikopterjih.
http://makete.net/forum/viewtopic.php?p=3150#3150
lp
A
Sledi prekrivanje z oracoverjem.
Na sliki je maketa, ki naj bi barvno ustrezala mojemu modelu z eno razliko: ševroni na sliki so jugoslovanski (modro-belo-rdeči), moji pa bojo slovenski (belo-modro rdeči).
Na maketarskem forumu sem našel debato o tem, kakšne oznake so imela Maistrova letala. Je nekaj različnih mnenj, ampak pred 1. decembrom 1918 države SHS in njenih oznak (zastava, himna...) še ni bilo. Torej so bile oznake slovenske - take kot so sedaj na naših letalih in helikopterjih.
http://makete.net/forum/viewtopic.php?p=3150#3150
lp
A
- Priponke
-
- BERG_slovenski_perry_2.jpg (13.51 KiB) Pogledano 6866 krat
Gledam vse tele modele, ki se pripravljajo za WWI Combat, pa se mi zdi, da ste se graditelji kar malo preveč potrudili pri izgledu modelov. Tako da bo z veliko težjim srcem pogledati treske na tleh, kot pa bv primeru kakega Švicarja, ali MIG-a.
Čestitam graditeljem vseh prikazanih modelov!
Predlagam (še to še ni) da se pred tekmo oceni in da še nekaj točk modelu za celoten izgled (owerall appearance ) na primer od 0 do 50 točk.
Kdo bi ocenil...vsak tekmovalec oceni druge modele (razen svojega) in model potem dobi povprečje teh ocen..zaokroženo na celo število.
LP Mitja
Čestitam graditeljem vseh prikazanih modelov!
Predlagam (še to še ni) da se pred tekmo oceni in da še nekaj točk modelu za celoten izgled (owerall appearance ) na primer od 0 do 50 točk.
Kdo bi ocenil...vsak tekmovalec oceni druge modele (razen svojega) in model potem dobi povprečje teh ocen..zaokroženo na celo število.
LP Mitja
Mitja,
imaš prav. To niso modeli za razbijat.
WWI kombat se razlikuje od WWII ravno po tem, da se veliko bolj pazi na modele:
Hitrosti so polovične, vsi vozijo v levih krogih, trakovi so precej daljši, pol manj modelov je naenkrat v zraku. Ena pomembnih varovalk je tudi trud, ki ga je treba vložiti v izdelavo (obvezno) lesenega dvokrilca - tekmovalci potem bolj pazijo, da ostanejo celi.
Stvar se obnese, saj na primer Timo Starkloff že štiri leta sodeluje na tekmah s svojim, edinim, S.E.5., ki zaenkrat še ni bil razbit.
WWI modeli so seveda ravno tako občutljivi, kot vsi ostali, na motnje, veter, okvare, slabe pristajalne steze, pilotske napake ... ni garancije, da bodo ostali celi, čim se dvignejo v zrak. Vsi vemo, da vsak RC model letala dokaj zanesljivo ostane cel le, če ga imamo doma v vitrini in izven dosega majhnih otrok.
Če je več modelov v zraku, vedno obstaja tudi nevarnost trka. Tega ne vedo samo kombat piloti, ampak tudi tisti, ki vozijo F5J, F3J, pobočno jadranje itd.. To je pač treba vzeti v zakup, ali pa se odpovedati letenju v skupini in leteti solo.
Pravila za WWI niso enotna. Zaenkrat so še vse pobude po poenotenju padle v vodo. Očitno še ni interesa.
Pri nas se še najbolj naslanjamo na nemška pravila, ki so dokaj blizu tvojim predlogom. Izgled modela zelo pomembno vpliva na uvrstitev na tekmi.
lp
Andrej
imaš prav. To niso modeli za razbijat.
WWI kombat se razlikuje od WWII ravno po tem, da se veliko bolj pazi na modele:
Hitrosti so polovične, vsi vozijo v levih krogih, trakovi so precej daljši, pol manj modelov je naenkrat v zraku. Ena pomembnih varovalk je tudi trud, ki ga je treba vložiti v izdelavo (obvezno) lesenega dvokrilca - tekmovalci potem bolj pazijo, da ostanejo celi.
Stvar se obnese, saj na primer Timo Starkloff že štiri leta sodeluje na tekmah s svojim, edinim, S.E.5., ki zaenkrat še ni bil razbit.
WWI modeli so seveda ravno tako občutljivi, kot vsi ostali, na motnje, veter, okvare, slabe pristajalne steze, pilotske napake ... ni garancije, da bodo ostali celi, čim se dvignejo v zrak. Vsi vemo, da vsak RC model letala dokaj zanesljivo ostane cel le, če ga imamo doma v vitrini in izven dosega majhnih otrok.
Če je več modelov v zraku, vedno obstaja tudi nevarnost trka. Tega ne vedo samo kombat piloti, ampak tudi tisti, ki vozijo F5J, F3J, pobočno jadranje itd.. To je pač treba vzeti v zakup, ali pa se odpovedati letenju v skupini in leteti solo.
Pravila za WWI niso enotna. Zaenkrat so še vse pobude po poenotenju padle v vodo. Očitno še ni interesa.
Pri nas se še najbolj naslanjamo na nemška pravila, ki so dokaj blizu tvojim predlogom. Izgled modela zelo pomembno vpliva na uvrstitev na tekmi.
lp
Andrej
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Big A napisal/-a:To ni žabec Crazy frog, ampak njegov dedekslo-warhavk napisal/-a:
Ne vem Andrej, če ni tale tvoj žabec Crazy frog pol se pa pazi
LP Darko
Skoz je tolk prbit, da ne more stat U kabini je na varnem. Nej kr škil, sam da nou kozlou
A
AMUAHAHAHAHAHAHAHA
Andrej, tako se pa že dolgo nisem nasmejal.....
LP Darko
PS.: Pa vseeno pazi, pravjo da so dedki bli včasih bolj divji ko današnja mularija
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Andrej, vse čestitike, zgleda zelo scale.
Jaz sem manj na računalniku in več v delavnici. V soboto sem opravil poskusni polet in sem takoj po vzletu strmogalvil. Na srečo brez hujših posledic, ampak časa zmanjkuje. Poskušal bom letalo pripraviti do nedelje za v Moškanjce.
Jaz sem manj na računalniku in več v delavnici. V soboto sem opravil poskusni polet in sem takoj po vzletu strmogalvil. Na srečo brez hujših posledic, ampak časa zmanjkuje. Poskušal bom letalo pripraviti do nedelje za v Moškanjce.
- Priponke
-
- Istočasno sem dodal še izrez pred pilotom in 2 x Schwartzlose. Tako zgleda v grobem stanju. p.s. Pilot je še malo omotičen.
- 2006_0927Berg0041.JPG (76.31 KiB) Pogledano 6290 krat
-
- Potrebno je bilo popravilo trupa v predelu za krilom.
- 2006_0927Berg0037.JPG (52.73 KiB) Pogledano 6290 krat
-
- sobota. Pred vzletom v družbi Nieuporta
- 2006_0927Berg0035.JPG (72.18 KiB) Pogledano 6290 krat
- ALEKSANDER
- Razpravljalec
- Prispevkov: 158
- Pridružen: 22 Nov 2004, 22:53
- Kraj: Vrtojba
Za ostrogo sem uprabil kar žico 1,0 mm.
- Priponke
-
- Končna verzija bo izgledala takole 101.14.
- 2006_0927Berg0040.JPG (40.88 KiB) Pogledano 6279 krat
-
- 2006_0927Berg0038.JPG (70.25 KiB) Pogledano 6279 krat
Zadnjič spremenil ALEKSANDER, dne 27 Sep 2006, 07:10, skupaj popravljeno 1 krat.
Aleksander,
Prav škoda, da se ti je pripetil lom trupa. Model je v osnovi precej nežno napravljen. Na mestu, kjer se ti je zgodil prelom, so samo štiri palčke iz 3mm balzove vezane plošče in nekaj folije. Na tistem mestu bi bilo dobro trup ojačiti.
Moj aviatik je skoraj končan. Vse je prekrito s folijo, servomotorji in ostala oprema je nameščena. Manjkajo mi še povezave servomotorjev s krmili in okraski. Jutri bom dal kakšno fotko.
Skupna masa je 1350 gramov.
Imam težave s težiščem. ki je za 10-15 mm preveč nazaj. Razmišljam, da bi višinski stabilizator in krmilo napravil še enkrat, ampak iz tanjše in lažje balze in s tem pridobil nekaj gramov na repu. Pri teh dvokrilcih s kratkimi nosovi 10 gramov prihranka zadaj bolj učinkuje kot 50 gramov svinca spredaj.
lp
A
Prav škoda, da se ti je pripetil lom trupa. Model je v osnovi precej nežno napravljen. Na mestu, kjer se ti je zgodil prelom, so samo štiri palčke iz 3mm balzove vezane plošče in nekaj folije. Na tistem mestu bi bilo dobro trup ojačiti.
Moj aviatik je skoraj končan. Vse je prekrito s folijo, servomotorji in ostala oprema je nameščena. Manjkajo mi še povezave servomotorjev s krmili in okraski. Jutri bom dal kakšno fotko.
Skupna masa je 1350 gramov.
Imam težave s težiščem. ki je za 10-15 mm preveč nazaj. Razmišljam, da bi višinski stabilizator in krmilo napravil še enkrat, ampak iz tanjše in lažje balze in s tem pridobil nekaj gramov na repu. Pri teh dvokrilcih s kratkimi nosovi 10 gramov prihranka zadaj bolj učinkuje kot 50 gramov svinca spredaj.
lp
A
Nekaj sličic trenutne situacije.
Gospoda Žabca je zamenjal pravi pilot (hvala Mipo).
Aviatik je dobil barve slovenske mariborske stotnije iz 1918.
Treba bo postoriti še par malenkosti.
Gospoda Žabca je zamenjal pravi pilot (hvala Mipo).
Aviatik je dobil barve slovenske mariborske stotnije iz 1918.
Treba bo postoriti še par malenkosti.
- Priponke
-
- 130_3033.JPG (118.78 KiB) Pogledano 6179 krat
-
- 130_3037.JPG (68.4 KiB) Pogledano 6179 krat
-
- 130_3036.JPG (109.34 KiB) Pogledano 6179 krat
Zadnjič spremenil Big A, dne 28 Sep 2006, 09:31, skupaj popravljeno 1 krat.
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Hvala za pohvale!
Gradnja modela mi je bila v velik užitek... lesene modele imam najraje.
Kit je narejen zelo natančno. Imam pa pripombo, da je za moj okus vse skupaj narejeno preveč nežno, zato sem veliko stvari dodatno ojačeval, kar v končni fazi prineslo veliko dodatnega dela in večjo težo, kot pa če bi bil model že v osnovi dovolj trden.
Da ne bo kdo mislil, da sem model napravil za razbijanje.
Napravil sem vse, da bi model ostal dolgo cel. Za krmila imam vgrajene zanesljive in robustne servomotorje - za smer in višino sta dva Multiplex cocpit BB, ailerone pa poganja Graupnerjev digitalec. Sprejemnik je Schulze alfa s preizkušeno dobrim dometom. Baterije so 4X GP AAA 1000 mAh. Vse je novo.
Za dokončanje imam manj kot en dan dela, zato bo šel v zrak jutri ali v soboto, če bo le vreme dopuščalo.
@Darko
Upam, da motor ne bo prehudo mazal trupa in kril.
Nepokrite lesene dele okrog motorja in kabine sem za zaščito premazal z epoksijem. Sledi še barvanje z lustrekotom, ki je posušen v 15 minutah. Imam vse potrebne barvne odtenke.
lp
A
Gradnja modela mi je bila v velik užitek... lesene modele imam najraje.
Kit je narejen zelo natančno. Imam pa pripombo, da je za moj okus vse skupaj narejeno preveč nežno, zato sem veliko stvari dodatno ojačeval, kar v končni fazi prineslo veliko dodatnega dela in večjo težo, kot pa če bi bil model že v osnovi dovolj trden.
Da ne bo kdo mislil, da sem model napravil za razbijanje.
Napravil sem vse, da bi model ostal dolgo cel. Za krmila imam vgrajene zanesljive in robustne servomotorje - za smer in višino sta dva Multiplex cocpit BB, ailerone pa poganja Graupnerjev digitalec. Sprejemnik je Schulze alfa s preizkušeno dobrim dometom. Baterije so 4X GP AAA 1000 mAh. Vse je novo.
Za dokončanje imam manj kot en dan dela, zato bo šel v zrak jutri ali v soboto, če bo le vreme dopuščalo.
@Darko
Upam, da motor ne bo prehudo mazal trupa in kril.
Nepokrite lesene dele okrog motorja in kabine sem za zaščito premazal z epoksijem. Sledi še barvanje z lustrekotom, ki je posušen v 15 minutah. Imam vse potrebne barvne odtenke.
lp
A
- slo-warhavk
- Freak
- Prispevkov: 704
- Pridružen: 19 Nov 2004, 00:10
- Kraj: Hrastnik
Lustrekot so namenske modelarske barve v spreju. So odporne ne gorivo, se zelo hitro sušijo in po odtenkih se popolnoma ujemajo z barvo oracoverja.slo-warhavk napisal/-a:
Res lepo opravljeno delo Andrej.
Kje si nabavil Lustrekot barve? Je v spreju?
LP Darko
Kupil sem jih pred nekaj leti v Top model NG. Žal jih že nekaj časa ni več v trgovini.
Uporabljam jih zelo varčno. Ponavadi si barvo nabrizgam v posodico, od tam pa jo s čopičem nanašam na model.
lp
A
Danes sem na Barju opravil prvi polet.
V celoti izdelan in pobarvan model je imel maso 1550 gramov (1470 gramov + 80 gramov svinca). Težišče je bilo še vedno 4 mm za tistim v načrtu.
Na letališču so mi kolegi nastavili motor, potem pa sem se nekajkrat zapeljal gor in dol po stezi. Obnašanje na tleh je neproblematično. Kolesa so dovolj naprej, da ni nevarnosti prekopicevanja na nos. Z malo spretnosti se ga da voziti naravnost kar je za majhne dvokrilce že uspeh.
Ob slabem čelnem vetru je poletel po cca 15 metrih zaleta. Po smeri in po aileronih se zelo dobro odziva, imel pa sem velike težave z višinskim krmilom, saj ga je bilo nemogoče peljati vodoravno. Kar napre mi je uhajal navzgor ali navzdol, kar je jasen znak, da je težišče še vedno preveč nazaj. Napravil sem okrog 10 krogov in z ugasnjenim motorjem precej nerodno pristal. Škode ni bilo, le jeklena žica na eni nogi se je ukrivila za par milimetrov kar sem v hipu popravil. Motor mi je nekajkrat izgubil vrtljaje. Treba bo najti vzrok. Morda se peni gorivo v rezervoarju ali pa se mi pregreva motor.
Po poletu sem baterije prestavil še za 10 cm naprej. Tudi tovor svinca sem povečal (na 140 gramov). Sedaj je težišče 5 mm pred tistim v načrtu in prav zanima me, kako se bo obnašal jutri. Verjamem, da bo šlo precej bolje.
Model v kratkem čaka 'shujševalna kura' v repnem delu, saj želim iz modela odstraniti ves svinec.
lp
Andrej
V celoti izdelan in pobarvan model je imel maso 1550 gramov (1470 gramov + 80 gramov svinca). Težišče je bilo še vedno 4 mm za tistim v načrtu.
Na letališču so mi kolegi nastavili motor, potem pa sem se nekajkrat zapeljal gor in dol po stezi. Obnašanje na tleh je neproblematično. Kolesa so dovolj naprej, da ni nevarnosti prekopicevanja na nos. Z malo spretnosti se ga da voziti naravnost kar je za majhne dvokrilce že uspeh.
Ob slabem čelnem vetru je poletel po cca 15 metrih zaleta. Po smeri in po aileronih se zelo dobro odziva, imel pa sem velike težave z višinskim krmilom, saj ga je bilo nemogoče peljati vodoravno. Kar napre mi je uhajal navzgor ali navzdol, kar je jasen znak, da je težišče še vedno preveč nazaj. Napravil sem okrog 10 krogov in z ugasnjenim motorjem precej nerodno pristal. Škode ni bilo, le jeklena žica na eni nogi se je ukrivila za par milimetrov kar sem v hipu popravil. Motor mi je nekajkrat izgubil vrtljaje. Treba bo najti vzrok. Morda se peni gorivo v rezervoarju ali pa se mi pregreva motor.
Po poletu sem baterije prestavil še za 10 cm naprej. Tudi tovor svinca sem povečal (na 140 gramov). Sedaj je težišče 5 mm pred tistim v načrtu in prav zanima me, kako se bo obnašal jutri. Verjamem, da bo šlo precej bolje.
Model v kratkem čaka 'shujševalna kura' v repnem delu, saj želim iz modela odstraniti ves svinec.
lp
Andrej
- Priponke
-
- 130_3040.JPG (76.39 KiB) Pogledano 6907 krat
-
- 130_3042.JPG (83.23 KiB) Pogledano 6907 krat